Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 121
Prowadzenie sprzedaży

Aby uprościć procesy sprzedażowe oraz zapewnić 24-godzinny dostęp do produktów takich jak bilety autobusowe i słodycze, powinno się wprowadzić sprzedaż

A. tradycyjną
B. obnośną
C. samoobsługową
D. z automatów
HAN.01 Pytanie 122
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej kategorii kryteriów segmentacji rynku znajduje się kryterium - liczba członków rodziny?

A. Demograficznych
B. Psychograficznych
C. Behawioralnych
D. Geograficznych
HAN.01 Pytanie 123
Prowadzenie sprzedaży

Produkty, które najczęściej znajdują nabywców w sklepie typu tradycyjnego, powinny być umieszczane

A. na dolnych półkach regału
B. na półce przy drzwiach wyjściowych
C. na regale w zasięgu ręki sprzedawcy
D. na najwyższych poziomach regału
HAN.01 Pytanie 124
Prowadzenie sprzedaży

Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien

A. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
B. omówić z klientem kwestię ceny towaru
C. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
D. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
HAN.01 Pytanie 126
Prowadzenie sprzedaży

Warszawska hurtownia NARTEX oferuje narty dla dzieci, kobiet i mężczyzn. Oznacza to, że przy wyborze asortymentu, hurtownia przeprowadziła segmentację rynku według kryterium

A. demograficznego
B. geograficznego
C. psychograficznego
D. ekonomicznego
HAN.01 Pytanie 127
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona charakterystyka dotyczy asortymentu

Opis rodzaju asortymentu
Zestaw towarów obejmujący duży wybór w ramach poszczególnych grup towarowych.

A. głębokiego.
B. szerokiego.
C. wąskiego.
D. płytkiego.
HAN.01 Pytanie 128
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży

PROCEDURA OBSŁUGI KLIENTA
1.Złożenie zamówienia.
2.Potwierdzenie złożenia zamówienia.
3.Rezerwacja towaru.
4.Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji.
5.Informacja o wysyłce.
6.Podziękowanie za dokonanie zakupu.

A. tradycyjnej.
B. internetowej.
C. preselekcyjnej.
D. samoobsługowej.
HAN.01 Pytanie 129
Prowadzenie sprzedaży

Klient działający w sposób racjonalny

A. korzysta z ofert promocyjnych towarów, również tych, których w danej chwili nie potrzebuje
B. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili
C. tworzy spis zakupów, zestawia ceny, rozsądnie wykorzystuje promocje produktów
D. podąża za trendami, imituje innych, nie dba o swój interes finansowy
HAN.01 Pytanie 131
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej formie sprzedaży klient ma możliwość samodzielnego wyboru produktów, a te są wystawione w sklepie w taki sposób, że umożliwiają nabywcy swobodny i niezależny wybór?

A. Wysyłkowej
B. Preselekcyjnej
C. Komisowej
D. Tradycyjnej
HAN.01 Pytanie 133
Prowadzenie sprzedaży

Która z przedstawionych form sprzedaży polega na pośrednictwie w transakcjach towarowych pomiędzy sprzedającym a nabywcą?

A. Ratalna
B. Komisowa
C. Subskrypcyjna
D. Abonamentowa
Prowadzenie sprzedaży

Okoliczność, w której ilość środków pieniężnych w obiegu zwiększa się szybciej niż wartość dóbr i usług dostępnych do sprzedaży, to

A. aprecjacja
B. deflacja
C. inflacja
D. dewaluacja
HAN.01 Pytanie 135
Prowadzenie sprzedaży

Zachęcanie do zakupu przez atrakcyjne wyeksponowanie produktów w sklepach oznacza wykorzystanie

A. franchisingu
B. leasingu
C. faktoringu
D. merchandisingu
HAN.01 Pytanie 136
Prowadzenie sprzedaży

Towary kupowane w sposób impulsywny, które zaspokajają nieprzewidziane potrzeby i charakteryzują się niską ceną jednostkową, lokalizuje się

A. na najwyższych półkach
B. przy najdroższych towarach
C. przy kasie
D. w najdalszej części sklepu
HAN.01 Pytanie 137
Prowadzenie sprzedaży

Preselekcja sprzedażowa to typ sprzedaży, który pozwala klientowi

A. wybierać i mieć swobodny dostęp do produktów
B. zakupić towary przez Internet
C. złożyć zamówienie na podstawie katalogu
D. otrzymać tradycyjną, kompleksową obsługę od personelu
HAN.01 Pytanie 138
Prowadzenie sprzedaży

Klient odwiedził sklep z perfumami, gdzie prowadzi się sprzedaż tradycyjną, w celu zakupu podarunku dla swojej córki. Jak powinien wyglądać poprawny proces obsługi tego klienta?

A. Prezentacja oferty, określenie potrzeb, zachęcenie do kolejnych zakupów, zapakowanie produktów, pobranie płatności
B. Prezentacja oferty, rozwianie wątpliwości, zapakowanie produktów, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
C. Określenie potrzeb, prezentacja oferty, dokonanie zakupu, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
D. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, zachęcenie do kolejnych zakupów, prezentacja oferty, pobranie płatności
Prowadzenie sprzedaży

Aby zmniejszyć ilość pieniądza w obiegu w danym państwie, bank centralny

A. oferuje obligacje rządowe na sprzedaż
B. nabywa obligacje rządowe
C. redukuje stopę redyskontową
D. zmniejsza stopę rezerw obowiązkowych
HAN.01 Pytanie 140
Prowadzenie sprzedaży

Klienci serwisu internetowego "Bon Prix", którzy nabywają odzież, korzystają ze sposobu sprzedaży

A. wysyłkowej
B. obwoźnej
C. komisowej
D. osobistej
HAN.01 Pytanie 141
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie jubilerskim pracownik zidentyfikował potrzeby klienta, pokazał produkt ze złota oraz przedstawił zasady jego konserwacji. Jaką metodą sprzedaży został obsłużony klient?

A. Preselekcji
B. Samoobsługową
C. Tradycyjną
D. Bezpośrednią
HAN.01 Pytanie 142
Prowadzenie sprzedaży

Która z poniższych cech odnosi się do sprzedaży w automatach?

A. Sprzedaż dostępna przez całą dobę drobnych produktów, brak obecności sprzedawcy
B. Bezpośredni kontakt z osobą sprzedającą, mała powierzchnia
C. Towary codziennego użytku, łatwy dostęp do produktów
D. Bogaty wybór, brak sprzedawcy
HAN.01 Pytanie 144
Prowadzenie sprzedaży

Jakie aspekty pozwala ocenić analiza SWOT?

A. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń przedsiębiorstwa
B. przychodów i kosztów oraz wpływów i wydatków przedsiębiorstwa
C. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń konkurentów
D. szans i zagrożeń oraz wpływów i wydatków firmy
HAN.01 Pytanie 145
Prowadzenie sprzedaży

Czym jest kryterium klasyfikacji klientów na ufnych oraz nieufnych?

A. stosunek do nowości rynkowych
B. posiadanie wolnego czasu
C. wiara w sprzedawcę
D. reakcja na oferowane produkty
HAN.01 Pytanie 147
Prowadzenie sprzedaży

Optymalna widoczność artykułu na półce uzyskuje się, gdy jest on umieszczony na wysokości

A. od 120 do 160 cm
B. powyżej 190 cm
C. od 170 do 190 cm
D. poniżej 120 cm
HAN.01 Pytanie 149
Prowadzenie sprzedaży

Gospodarkę charakteryzują dominująca własność prywatna, wolność działalności gospodarczej, ceny na rynku oraz dążenie do zysku

A. kierowaną
B. mieszaną
C. rynkową
D. naturalną
HAN.01 Pytanie 150
Prowadzenie sprzedaży

Towary "magnesy", które przyciągają uwagę konsumentów swoim wyglądem, powinny być rozmieszczone na półkach

A. w odpowiednio wydzielonych strefach
B. w centralnych miejscach sali sprzedażowej
C. w sąsiedztwie kas
D. w tylnej części sali sprzedażowej
HAN.01 Pytanie 151
Prowadzenie sprzedaży

Aby w pełni wykorzystać powierzchnię wystawienniczą sklepu z szeroką gamą produktów, należy

A. toweary identyczne układać na półce jeden za drugim
B. rozmaite towary ustawiać na półce jeden za drugim
C. towary o tych samych kształtach ustawiać na półce jeden za drugim
D. towary w opakowaniach o różnych kolorach ustawiać na półce jeden za drugim
Prowadzenie sprzedaży

Najczęściej wykorzystywaną metodą ustalania wartości towarów, która polega na zwiększeniu ceny zakupu o marżę, jest metoda oparta na

A. kosztach
B. cenach konkurencyjnych
C. opiniach zwrotnych od klientów
D. spostrzeganej wartości przez klienta
HAN.01 Pytanie 154
Prowadzenie sprzedaży

W przypadku klienta, który zamierza szybko nabyć określony produkt codziennego użytku, sprzedawca powinien

A. przekonywać do zasadności zakupu
B. zachęcać do rozmowy dotyczącej sprzedaży
C. proponować także inne produkty
D. ograniczyć się do wydania towaru
HAN.01 Pytanie 155
Prowadzenie sprzedaży

Najbardziej odpowiednią formą dystrybucji dla nietrwałego pieczywa cukierniczego ważącego jest sprzedaż

A. preselekcyjna
B. tradycyjna
C. z automatów
D. samoobsługowa
HAN.01 Pytanie 156
Prowadzenie sprzedaży

Jak wpłynie na funkcjonowanie małych sklepów pojawienie się w ich sąsiedztwie dużych obiektów handlowych?

A. Zwiększy się zapotrzebowanie na asortyment oferowany przez mały sklep
B. Wzrasta dostępność produktów w małym sklepie
C. Zmniejszy się ilość reklamacji dotyczących towarów sprzedawanych w małym sklepie
D. Spadną obroty małego sklepu
HAN.01 Pytanie 157
Prowadzenie sprzedaży

Który z poniższych sposobów powiadamiania o nowej ofercie hurtowni tkanin może ułatwić podjęcie decyzji o złożeniu zamówienia przez klientów instytucjonalnych?

A. Rozmowa telefoniczna
B. Gazetka reklamowa
C. Katalog z próbkami
D. Ulotka informacyjna
HAN.01 Pytanie 159
Prowadzenie sprzedaży

Sklep spożywczy, który sprzedaje świeże ryby na wagę, powinien wdrożyć system sprzedaży

A. samoobsługową
B. preselekcyjną
C. tradycyjną
D. wysyłkową
HAN.01 Pytanie 160
Prowadzenie sprzedaży

Manekiny, na których wyświetlana jest odzież w sklepach samoobsługowych oraz preselekcyjnych, są ustawiane bezpośrednio na podłodze lub na

A. kontenerach
B. skrzyniach
C. gondolach
D. podestach