Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. tradycyjną
B. obnośną
C. samoobsługową
D. z automatów
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej kategorii kryteriów segmentacji rynku znajduje się kryterium - liczba członków rodziny?
A. Demograficznych
B. Psychograficznych
C. Behawioralnych
D. Geograficznych
Prowadzenie sprzedaży
Produkty, które najczęściej znajdują nabywców w sklepie typu tradycyjnego, powinny być umieszczane
A. na dolnych półkach regału
B. na półce przy drzwiach wyjściowych
C. na regale w zasięgu ręki sprzedawcy
D. na najwyższych poziomach regału
Prowadzenie sprzedaży
Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien
A. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
B. omówić z klientem kwestię ceny towaru
C. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
D. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
Prowadzenie sprzedaży
Kształt pilota do odbiornika TV, to cecha

A. ergonomiczna.
B. logistyczna.
C. ekonomiczna.
D. ekologiczna.
Prowadzenie sprzedaży
Warszawska hurtownia NARTEX oferuje narty dla dzieci, kobiet i mężczyzn. Oznacza to, że przy wyborze asortymentu, hurtownia przeprowadziła segmentację rynku według kryterium
A. demograficznego
B. geograficznego
C. psychograficznego
D. ekonomicznego
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiona charakterystyka dotyczy asortymentu
| Opis rodzaju asortymentu | |
|---|---|
| Zestaw towarów obejmujący duży wybór w ramach poszczególnych grup towarowych. | |
A. głębokiego.
B. szerokiego.
C. wąskiego.
D. płytkiego.
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży
| PROCEDURA OBSŁUGI KLIENTA | |
| 1. | Złożenie zamówienia. |
| 2. | Potwierdzenie złożenia zamówienia. |
| 3. | Rezerwacja towaru. |
| 4. | Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji. |
| 5. | Informacja o wysyłce. |
| 6. | Podziękowanie za dokonanie zakupu. |
A. tradycyjnej.
B. internetowej.
C. preselekcyjnej.
D. samoobsługowej.
Prowadzenie sprzedaży
Klient działający w sposób racjonalny
A. korzysta z ofert promocyjnych towarów, również tych, których w danej chwili nie potrzebuje
B. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili
C. tworzy spis zakupów, zestawia ceny, rozsądnie wykorzystuje promocje produktów
D. podąża za trendami, imituje innych, nie dba o swój interes finansowy
Prowadzenie sprzedaży
Jak określa się zapas towarów, który pomimo działań podejmowanych przez punkt sprzedaży, nie znajduje nabywców?
A. Przeciętny
B. Minimalny
C. Maksymalny
D. Nadmierny
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej formie sprzedaży klient ma możliwość samodzielnego wyboru produktów, a te są wystawione w sklepie w taki sposób, że umożliwiają nabywcy swobodny i niezależny wybór?
A. Wysyłkowej
B. Preselekcyjnej
C. Komisowej
D. Tradycyjnej
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie z sukniami ślubnymi buty stanowią element oferty
A. głębokim
B. uzupełniającym
C. podstawowym
D. szerokim
Prowadzenie sprzedaży
Która z przedstawionych form sprzedaży polega na pośrednictwie w transakcjach towarowych pomiędzy sprzedającym a nabywcą?
A. Ratalna
B. Komisowa
C. Subskrypcyjna
D. Abonamentowa
Prowadzenie sprzedaży
Okoliczność, w której ilość środków pieniężnych w obiegu zwiększa się szybciej niż wartość dóbr i usług dostępnych do sprzedaży, to
A. aprecjacja
B. deflacja
C. inflacja
D. dewaluacja
Prowadzenie sprzedaży
Zachęcanie do zakupu przez atrakcyjne wyeksponowanie produktów w sklepach oznacza wykorzystanie
A. franchisingu
B. leasingu
C. faktoringu
D. merchandisingu
Prowadzenie sprzedaży
Towary kupowane w sposób impulsywny, które zaspokajają nieprzewidziane potrzeby i charakteryzują się niską ceną jednostkową, lokalizuje się
A. na najwyższych półkach
B. przy najdroższych towarach
C. przy kasie
D. w najdalszej części sklepu
Prowadzenie sprzedaży
Preselekcja sprzedażowa to typ sprzedaży, który pozwala klientowi
A. wybierać i mieć swobodny dostęp do produktów
B. zakupić towary przez Internet
C. złożyć zamówienie na podstawie katalogu
D. otrzymać tradycyjną, kompleksową obsługę od personelu
Prowadzenie sprzedaży
Klient odwiedził sklep z perfumami, gdzie prowadzi się sprzedaż tradycyjną, w celu zakupu podarunku dla swojej córki. Jak powinien wyglądać poprawny proces obsługi tego klienta?
A. Prezentacja oferty, określenie potrzeb, zachęcenie do kolejnych zakupów, zapakowanie produktów, pobranie płatności
B. Prezentacja oferty, rozwianie wątpliwości, zapakowanie produktów, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
C. Określenie potrzeb, prezentacja oferty, dokonanie zakupu, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
D. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, zachęcenie do kolejnych zakupów, prezentacja oferty, pobranie płatności
Prowadzenie sprzedaży
Aby zmniejszyć ilość pieniądza w obiegu w danym państwie, bank centralny
A. oferuje obligacje rządowe na sprzedaż
B. nabywa obligacje rządowe
C. redukuje stopę redyskontową
D. zmniejsza stopę rezerw obowiązkowych
Prowadzenie sprzedaży
Klienci serwisu internetowego "Bon Prix", którzy nabywają odzież, korzystają ze sposobu sprzedaży
A. wysyłkowej
B. obwoźnej
C. komisowej
D. osobistej
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie jubilerskim pracownik zidentyfikował potrzeby klienta, pokazał produkt ze złota oraz przedstawił zasady jego konserwacji. Jaką metodą sprzedaży został obsłużony klient?
A. Preselekcji
B. Samoobsługową
C. Tradycyjną
D. Bezpośrednią
Prowadzenie sprzedaży
Która z poniższych cech odnosi się do sprzedaży w automatach?
A. Sprzedaż dostępna przez całą dobę drobnych produktów, brak obecności sprzedawcy
B. Bezpośredni kontakt z osobą sprzedającą, mała powierzchnia
C. Towary codziennego użytku, łatwy dostęp do produktów
D. Bogaty wybór, brak sprzedawcy
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formą sprzedaży określamy sprzedaż telefoniczną?
A. Tradycyjną
B. Pośrednią
C. Bezpośrednią
D. Samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Jakie aspekty pozwala ocenić analiza SWOT?
A. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń przedsiębiorstwa
B. przychodów i kosztów oraz wpływów i wydatków przedsiębiorstwa
C. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń konkurentów
D. szans i zagrożeń oraz wpływów i wydatków firmy
Prowadzenie sprzedaży
Czym jest kryterium klasyfikacji klientów na ufnych oraz nieufnych?
A. stosunek do nowości rynkowych
B. posiadanie wolnego czasu
C. wiara w sprzedawcę
D. reakcja na oferowane produkty
Prowadzenie sprzedaży
Aby uzyskać dane dotyczące dostępnych produktów, ich cen oraz warunków sprzedaży, należy skierować do kontrahenta
A. ofertę sprzedaży
B. specyfikację towarową
C. folder informacyjny
D. zapytanie ofertowe
Prowadzenie sprzedaży
Optymalna widoczność artykułu na półce uzyskuje się, gdy jest on umieszczony na wysokości
A. od 120 do 160 cm
B. powyżej 190 cm
C. od 170 do 190 cm
D. poniżej 120 cm
Prowadzenie sprzedaży
Aby poinformować klientów o wprowadzeniu nowego asortymentu do sprzedaży, należy przygotować
A. zapytanie ofertowe
B. ofertę sprzedaży
C. protokół reklamacyjny
D. fakturę pro forma
Prowadzenie sprzedaży
Gospodarkę charakteryzują dominująca własność prywatna, wolność działalności gospodarczej, ceny na rynku oraz dążenie do zysku
A. kierowaną
B. mieszaną
C. rynkową
D. naturalną
Prowadzenie sprzedaży
Towary "magnesy", które przyciągają uwagę konsumentów swoim wyglądem, powinny być rozmieszczone na półkach
A. w odpowiednio wydzielonych strefach
B. w centralnych miejscach sali sprzedażowej
C. w sąsiedztwie kas
D. w tylnej części sali sprzedażowej
Prowadzenie sprzedaży
Aby w pełni wykorzystać powierzchnię wystawienniczą sklepu z szeroką gamą produktów, należy
A. toweary identyczne układać na półce jeden za drugim
B. rozmaite towary ustawiać na półce jeden za drugim
C. towary o tych samych kształtach ustawiać na półce jeden za drugim
D. towary w opakowaniach o różnych kolorach ustawiać na półce jeden za drugim
Prowadzenie sprzedaży
Kiosk z prasą proponuje ofertę
A. wąską i głęboką
B. szeroką i płytką
C. szeroką i głęboką
D. wąską i płytką
Prowadzenie sprzedaży
Najczęściej wykorzystywaną metodą ustalania wartości towarów, która polega na zwiększeniu ceny zakupu o marżę, jest metoda oparta na
A. kosztach
B. cenach konkurencyjnych
C. opiniach zwrotnych od klientów
D. spostrzeganej wartości przez klienta
Prowadzenie sprzedaży
W przypadku klienta, który zamierza szybko nabyć określony produkt codziennego użytku, sprzedawca powinien
A. przekonywać do zasadności zakupu
B. zachęcać do rozmowy dotyczącej sprzedaży
C. proponować także inne produkty
D. ograniczyć się do wydania towaru
Prowadzenie sprzedaży
Najbardziej odpowiednią formą dystrybucji dla nietrwałego pieczywa cukierniczego ważącego jest sprzedaż
A. preselekcyjna
B. tradycyjna
C. z automatów
D. samoobsługowa
Prowadzenie sprzedaży
Jak wpłynie na funkcjonowanie małych sklepów pojawienie się w ich sąsiedztwie dużych obiektów handlowych?
A. Zwiększy się zapotrzebowanie na asortyment oferowany przez mały sklep
B. Wzrasta dostępność produktów w małym sklepie
C. Zmniejszy się ilość reklamacji dotyczących towarów sprzedawanych w małym sklepie
D. Spadną obroty małego sklepu
Prowadzenie sprzedaży
Który z poniższych sposobów powiadamiania o nowej ofercie hurtowni tkanin może ułatwić podjęcie decyzji o złożeniu zamówienia przez klientów instytucjonalnych?
A. Rozmowa telefoniczna
B. Gazetka reklamowa
C. Katalog z próbkami
D. Ulotka informacyjna
Prowadzenie sprzedaży
Samochód oraz paliwo to towary
A. uzupełniające.
B. nieograniczone.
C. zamienne.
D. surowcowe.
Prowadzenie sprzedaży
Sklep spożywczy, który sprzedaje świeże ryby na wagę, powinien wdrożyć system sprzedaży
A. samoobsługową
B. preselekcyjną
C. tradycyjną
D. wysyłkową
Prowadzenie sprzedaży
Manekiny, na których wyświetlana jest odzież w sklepach samoobsługowych oraz preselekcyjnych, są ustawiane bezpośrednio na podłodze lub na
A. kontenerach
B. skrzyniach
C. gondolach
D. podestach