Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. odkrywca
B. innowator
C. włóczęga
D. nasładowca
Prowadzenie sprzedaży
Zidentyfikuj typ klienta, który ma oczekiwanie, że sprzedawca go oszuka, sądzi, że w innym miejscu sprzedaży otrzyma lepszą obsługę oraz nabędzie produkty tańsze i wyższej jakości?
A. Klient zniecierpliwiony
B. Klient mający wątpliwości
C. Klient lubiący rozmowy
D. Klient nieufny
Prowadzenie sprzedaży
Klient w perfumerii, która działa na tradycyjnych zasadach, planuje nabyć upominek dla swojej córki. Wskaż sekwencję obsługi klienta uporządkowaną zgodnie z logiczną kolejnością, zaczynając od momentu rozpoczęcia obsługi aż do jej zakończenia?
A. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, skłonienie do kolejnych zakupów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
B. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, prezentacja produktów, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
C. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
D. Określenie potrzeb, skłonienie do kolejnych zakupów, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z zasadami rozmieszczania grup towarowych, produkty cukiernicze można umieścić obok
A. mięsa i ryb
B. warzyw i wyrobów garmażeryjnych
C. wyrobów tytoniowych i zapałek
D. win i nabiału
Prowadzenie sprzedaży
Do działań związanych z prezentacją produktów nie wlicza się
A. przedstawienia zalet związanych z korzystaniem z produktu
B. sporządzenia faktury za sprzedany produkt
C. ustalenia wymagań klienta dotyczących zakupu produktu
D. omówienia metody użytkowania produktu
Prowadzenie sprzedaży
Finansowanie małych i średnich firm, które polega na pozyskiwaniu kapitału od zewnętrznych inwestorów na realizację innowacyjnych produktów, które nie przeszły jeszcze oceny rynku, co wiąże się z wysokim ryzykiem niepowodzenia inwestycji, to forma finansowania przedsiębiorstwa przez
A. pożyczkę
B. venture capital
C. leasing
D. kredyt
Prowadzenie sprzedaży
Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?
| Rodzaj kremu | Wartość sprzedaży w zł |
|---|---|
| Rumiankowy | 4 300 |
| Owocowy | 3 500 |
| Przeciwalergiczny | 4 200 |
| Nagietkowy | 8 000 |
| RAZEM | 20 000 |
A. Nagietkowy.
B. Rumiankowy.
C. Przeciwalergiczny.
D. Owocowy.
Prowadzenie sprzedaży
Wystawiając na sprzęcie wystawienniczym płaszcze, szale oraz nakrycia głowy, sprzedający wykorzystał zasadę
A. przejrzystości
B. komplementarności
C. dostępności produktów
D. substytucyjności
Prowadzenie sprzedaży
Podział sklepu na strefę dla sprzedawcy oraz strefę dla klientów, a także brak bezpośredniego dostępu klientów do towaru to charakterystyka sprzedaży
A. tradycyjnej
B. samoobsługowej
C. internetowej
D. preselekcyjnej
Prowadzenie sprzedaży
Jakie z wymienionych właściwości lodówki będą pierwszymi pytaniami klienta, który przy podejmowaniu decyzji o zakupie kieruje się racjonalnymi przesłankami?
A. Koszt i klasa energetyczna
B. Rozmiar i odcień
C. Odcień i renomowana marka producenta
D. Częstość sprzedaży oraz dodatkowe funkcje lodówki
Prowadzenie sprzedaży
Na postawie analizy sprzedaży samochodów za ostatni rok sporządzono tabelę, z której wynika, że największym powodzeniem cieszyły się Volkswageny
| Marka samochodu | KWARTAŁY - sprzedaż w sztukach | |||
|---|---|---|---|---|
| I | II | III | IV | |
| Polo | 2 | 6 | 1 | 3 |
| Golf | 3 | 3 | 4 | 4 |
| Passat | 4 | 2 | 2 | 4 |
| Bora | 3 | 2 | 4 | 2 |
A. Bora.
B. Golf.
C. Polo.
D. Passat.
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiona w formie tabeli baza danych osobowych kandydatów na stanowisko pracownika sekretariatu została sklasyfikowana według kryterium
| Nazwisko i imię | Data urodzenia | Miejsce urodzenia |
|---|---|---|
| Grzelak Ewa | 13.04.1973 r. | Głowno |
| Królak Anna | 16.07.1980 r. | Zgierz |
| Sieradzka Emila | 15.03.1976 r. | Poznań |
A. alfabetycznego.
B. chronologicznego.
C. geograficznego.
D. rzeczowego.
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych z tabeli ustal, który segment słonych przekąsek ma największy udział w rynku.
| WARTOŚĆ I WIELKOŚĆ RYNKU SŁONYCH PRZEKĄSEK | ||
|---|---|---|
| SEGMENTY | Wartość sprzedaży w 1000 zł/proc. udział | Wielkość sprzedaży w 1000 kg /proc. udział |
| Chipsy | 47 364,7 /41,6 | 17 699,9 / 28,1 |
| Chrupki | 33 148,0 /29,1 | 17 577,9 / 27,9 |
| Paluszki | 16 717,6 / 14,7 | 17 372,9 / 27,5 |
| Orzeszki | 9 876,0 / 8,6 | 5 442,1 / 8,6 |
| Pozostałe | 6 764,7 / 5,9 | 5 002,5 / 7,9 |
| Suma | 113 872,0 | 63 095,3 |
| Źródło: ACNielsen, dane za IV 2004 – III 2005 | ||
A. Paluszki.
B. Chrupki.
C. Chipsy.
D. Orzeszki.
Prowadzenie sprzedaży
Na którym etapie procesu sprzedażowego występuje pytanie "Którą bluzkę chciałaby pani obejrzeć dokładniej"?
A. Ustalenia korzyści
B. Rozpoznania potrzeb
C. Wyjaśnienia wątpliwości
D. Prezentacji towaru
Prowadzenie sprzedaży
Sklep sprzedający elegancką odzież oraz kosmetyki wysokiej jakości to
A. dyskont
B. butik
C. supermarket
D. stragan
Prowadzenie sprzedaży
Rodzaj metody badawczej, w której kluczowym narzędziem do gromadzenia danych jest ustandaryzowany kwestionariusz, to
A. burza mózgów
B. ankieta
C. eksperyment
D. test obrazkowy
Prowadzenie sprzedaży
Jaką zasadę rozkładu towarów zastosował sprzedawca, eksponując płaszcze oraz nakrycia głowy?
A. Substytucyjności.
B. Porządku dostaw.
C. Dostępności.
D. Komplementarności.
Prowadzenie sprzedaży
Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako
A. promocja sprzedaży
B. sprzedaż osobista
C. reklama
D. public relations
Prowadzenie sprzedaży
Próbowanie produktów w sklepie detalicznym stanowi rodzaj
A. sponsoringu.
B. promocji sprzedaży.
C. sprzedaży bezpośredniej.
D. promocji.
Prowadzenie sprzedaży
Do perfumerii sprzedającej w tradycyjny sposób wszedł klient pragnący zakupić upominek dla swojej córki. Jak powinien wyglądać właściwy proces obsługi klienta?
A. Ustalenie oczekiwań, wyjaśnienie niejasności, prezentacja asortymentu, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
B. Ustalenie oczekiwań, namawianie do kolejnych zakupów, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
C. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
D. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, namawianie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
Prowadzenie sprzedaży
Kosmetyki sprzedawane przez konsultantki są przykładem jakiego rodzaju sprzedaży?
A. drobnodetalicznej
B. wielkopowierzchniowej
C. akwizycyjnej
D. subskrypcyjnej
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie z elektroniką cena telewizora została zmniejszona z 2 000 zł na 1 600 zł, co oznacza
A. 20%
B. 30%
C. 40%
D. 50%
Prowadzenie sprzedaży
W klasycznej formie sprzedaży "w zasięgu ręki" produkty powinny być dostępne dla sprzedawców
A. najbardziej kosztowne
B. najmniejsze
C. najczęściej nabywane przez konsumentów
D. szybko psujące się
Prowadzenie sprzedaży
W sklepach samoobsługowych artykuły, które są kupowane pod wpływem impulsu, powinny być ustawiane głównie
A. przy kasie
B. naprzeciwko wejścia
C. na osobnym regale
D. na wysokości 170 cm
Prowadzenie sprzedaży
Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?
A. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
B. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
C. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
D. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
Prowadzenie sprzedaży
Którym motywem kierował się klient podczas opisanej sytuacji zakupowej?
| Klient kupił towar, którego wcześniej nie planował nabyć. Swoją decyzję podjął pod wpływem niskiej ceny tego towaru i udzielonego rabatu. |
A. Fizjologicznym.
B. Nawykowym.
C. Ekonomicznym.
D. Refleksyjnym.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinno się wykorzystać w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?
A. Samoobsługowa
B. Preselekcyjna
C. Tradycyjna
D. Mieszana
Prowadzenie sprzedaży
Firma handlowa korzysta, w celach badań marketingowych, z analiz statystycznych opublikowanych przez GUS. Te dane klasyfikuje się jako dane
A. wewnętrzne
B. pierwotne
C. jednorazowe
D. wtórne
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinien zaimplementować właściciel małego zakładu przetwórstwa mięsnego w swoim sklepie, gdzie oferuje sprzedaż towarów na wagę?
A. Obnośną
B. Preselekcyjną
C. Tradycyjną
D. Samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Dodatnio oddziałująca na procesy rynkowe opłacana i masowa metoda promocji produktu lub marki to
A. sponsoring
B. reklama
C. skonto
D. aktywizacja
Prowadzenie sprzedaży
Wyświetlana od środka tablica reklamowa nazywana jest
A. infoscreen
B. citylight
C. afisz
D. baner
Prowadzenie sprzedaży
Jakie informacje dotyczące warunków zakupu płynu do mycia naczyń mogą być ważne dla klienta indywidualnego?
A. Dla zamówień powyżej 3 000 zł netto darmowy transport
B. Przy zakupie 50 sztuk 5% zniżki
C. Przy zamówieniu dwóch sztuk trzecia sztuka bezpłatnie
D. Przy zakupie 100 sztuk płatność w ciągu 14 dni
Prowadzenie sprzedaży
Asortyment towarów oferowanych w hipermarkecie charakteryzuje się
A. szerokim i płytkim zakresem
B. wąskim i głębokim zakresem
C. wąskim i płytkim zakresem
D. szerokim i głębokim zakresem
Prowadzenie sprzedaży
Personalizacja procesu obsługi klienta to
A. brak zainteresowania klientem przez sprzedawcę
B. jednakowe traktowanie wszystkich klientów
C. indywidualne podejście do każdego klienta
D. lekceważący stosunek sprzedawcy do klienta
Prowadzenie sprzedaży
Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży
A. przesiewową
B. tradycyjną
C. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
D. internetową
Prowadzenie sprzedaży
Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?
A. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru
B. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
C. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
D. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
Prowadzenie sprzedaży
Jaki powinien być asortyment towarów w hipermarkecie?
A. szeroki i płytki
B. wąski i głęboki
C. szeroki i głęboki
D. wąski i płytki
Prowadzenie sprzedaży
Źródłem wiedzy o wymaganiach klientów nie są
A. wywiady z klientami
B. zamówienia od klientów
C. ankiety przeprowadzone wśród klientów
D. oferty handlowe od dostawców
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zawartych w tabeli określ, dla jakiego produktu należy się spodziewać największego przyrostu popytu w lipcu 2012 r. w porównaniu z lipcem 2011 r.
| Zestawienie wyników badań preferencji zakupów produktów P.P. MEGA | ||
|---|---|---|
| Produkt | Popyt w lipcu 2011 r. w szt. | Prognoza zakupu w lipcu 2012 r. w szt. |
| Fotele | 80 | 95 |
| Krzesła | 120 | 131 |
| Stoły | 62 | 73 |
| Ławy | 94 | 126 |
A. Ław.
B. Krzeseł.
C. Stołów.
D. Foteli.
Prowadzenie sprzedaży
Sklep odzieżowy oferujący wyłącznie damskie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, kolorach i rozmiarach, dysponuje asortymentem
A. wąskim i głębokim
B. szerokim i płytkim
C. wąskim i płytkim
D. szerokim i głębokim