Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 161
Prowadzenie sprzedaży

Osoba, która pragnie odkrywać nowinki w różnych sektorach, odznaczająca się stosunkowo wysokim statusem społecznym oraz finansowym, szybko podejmująca decyzje i akceptująca oferty zakupu nowoczesnych produktów, to

A. odkrywca
B. innowator
C. włóczęga
D. nasładowca
HAN.01 Pytanie 162
Prowadzenie sprzedaży

Zidentyfikuj typ klienta, który ma oczekiwanie, że sprzedawca go oszuka, sądzi, że w innym miejscu sprzedaży otrzyma lepszą obsługę oraz nabędzie produkty tańsze i wyższej jakości?

A. Klient zniecierpliwiony
B. Klient mający wątpliwości
C. Klient lubiący rozmowy
D. Klient nieufny
HAN.01 Pytanie 163
Prowadzenie sprzedaży

Klient w perfumerii, która działa na tradycyjnych zasadach, planuje nabyć upominek dla swojej córki. Wskaż sekwencję obsługi klienta uporządkowaną zgodnie z logiczną kolejnością, zaczynając od momentu rozpoczęcia obsługi aż do jej zakończenia?

A. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, skłonienie do kolejnych zakupów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
B. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, prezentacja produktów, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
C. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
D. Określenie potrzeb, skłonienie do kolejnych zakupów, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
HAN.01 Pytanie 164
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z zasadami rozmieszczania grup towarowych, produkty cukiernicze można umieścić obok

A. mięsa i ryb
B. warzyw i wyrobów garmażeryjnych
C. wyrobów tytoniowych i zapałek
D. win i nabiału
Prowadzenie sprzedaży

Do działań związanych z prezentacją produktów nie wlicza się

A. przedstawienia zalet związanych z korzystaniem z produktu
B. sporządzenia faktury za sprzedany produkt
C. ustalenia wymagań klienta dotyczących zakupu produktu
D. omówienia metody użytkowania produktu
Prowadzenie sprzedaży

Finansowanie małych i średnich firm, które polega na pozyskiwaniu kapitału od zewnętrznych inwestorów na realizację innowacyjnych produktów, które nie przeszły jeszcze oceny rynku, co wiąże się z wysokim ryzykiem niepowodzenia inwestycji, to forma finansowania przedsiębiorstwa przez

A. pożyczkę
B. venture capital
C. leasing
D. kredyt
HAN.01 Pytanie 167
Prowadzenie sprzedaży

Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?
Rodzaj kremuWartość sprzedaży
w zł
Rumiankowy4 300
Owocowy3 500
Przeciwalergiczny4 200
Nagietkowy8 000
RAZEM20 000

A. Nagietkowy.
B. Rumiankowy.
C. Przeciwalergiczny.
D. Owocowy.
HAN.01 Pytanie 168
Prowadzenie sprzedaży

Wystawiając na sprzęcie wystawienniczym płaszcze, szale oraz nakrycia głowy, sprzedający wykorzystał zasadę

A. przejrzystości
B. komplementarności
C. dostępności produktów
D. substytucyjności
HAN.01 Pytanie 169
Prowadzenie sprzedaży

Podział sklepu na strefę dla sprzedawcy oraz strefę dla klientów, a także brak bezpośredniego dostępu klientów do towaru to charakterystyka sprzedaży

A. tradycyjnej
B. samoobsługowej
C. internetowej
D. preselekcyjnej
HAN.01 Pytanie 170
Prowadzenie sprzedaży

Jakie z wymienionych właściwości lodówki będą pierwszymi pytaniami klienta, który przy podejmowaniu decyzji o zakupie kieruje się racjonalnymi przesłankami?

A. Koszt i klasa energetyczna
B. Rozmiar i odcień
C. Odcień i renomowana marka producenta
D. Częstość sprzedaży oraz dodatkowe funkcje lodówki
HAN.01 Pytanie 171
Prowadzenie sprzedaży

Na postawie analizy sprzedaży samochodów za ostatni rok sporządzono tabelę, z której wynika, że największym powodzeniem cieszyły się Volkswageny

Marka samochoduKWARTAŁY - sprzedaż w sztukach
IIIIIIIV
Polo2613
Golf3344
Passat4224
Bora3242

A. Bora.
B. Golf.
C. Polo.
D. Passat.
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona w formie tabeli baza danych osobowych kandydatów na stanowisko pracownika sekretariatu została sklasyfikowana według kryterium

Nazwisko i imięData urodzeniaMiejsce urodzenia
Grzelak Ewa13.04.1973 r.Głowno
Królak Anna16.07.1980 r.Zgierz
Sieradzka Emila15.03.1976 r.Poznań

A. alfabetycznego.
B. chronologicznego.
C. geograficznego.
D. rzeczowego.
HAN.01 Pytanie 173
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych z tabeli ustal, który segment słonych przekąsek ma największy udział w rynku.

WARTOŚĆ I WIELKOŚĆ RYNKU SŁONYCH PRZEKĄSEK
SEGMENTYWartość sprzedaży
w 1000 zł/proc. udział
Wielkość sprzedaży
w 1000 kg /proc. udział
Chipsy47 364,7 /41,617 699,9 / 28,1
Chrupki33 148,0 /29,117 577,9 / 27,9
Paluszki16 717,6 / 14,717 372,9 / 27,5
Orzeszki9 876,0 / 8,65 442,1 / 8,6
Pozostałe6 764,7 / 5,95 002,5 / 7,9
Suma113 872,063 095,3
Źródło: ACNielsen, dane za IV 2004 – III 2005

A. Paluszki.
B. Chrupki.
C. Chipsy.
D. Orzeszki.
HAN.01 Pytanie 174
Prowadzenie sprzedaży

Na którym etapie procesu sprzedażowego występuje pytanie "Którą bluzkę chciałaby pani obejrzeć dokładniej"?

A. Ustalenia korzyści
B. Rozpoznania potrzeb
C. Wyjaśnienia wątpliwości
D. Prezentacji towaru
HAN.01 Pytanie 176
Prowadzenie sprzedaży

Rodzaj metody badawczej, w której kluczowym narzędziem do gromadzenia danych jest ustandaryzowany kwestionariusz, to

A. burza mózgów
B. ankieta
C. eksperyment
D. test obrazkowy
HAN.01 Pytanie 177
Prowadzenie sprzedaży

Jaką zasadę rozkładu towarów zastosował sprzedawca, eksponując płaszcze oraz nakrycia głowy?

A. Substytucyjności.
B. Porządku dostaw.
C. Dostępności.
D. Komplementarności.
HAN.01 Pytanie 178
Prowadzenie sprzedaży

Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako

A. promocja sprzedaży
B. sprzedaż osobista
C. reklama
D. public relations
HAN.01 Pytanie 180
Prowadzenie sprzedaży

Do perfumerii sprzedającej w tradycyjny sposób wszedł klient pragnący zakupić upominek dla swojej córki. Jak powinien wyglądać właściwy proces obsługi klienta?

A. Ustalenie oczekiwań, wyjaśnienie niejasności, prezentacja asortymentu, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
B. Ustalenie oczekiwań, namawianie do kolejnych zakupów, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
C. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
D. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, namawianie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
HAN.01 Pytanie 181
Prowadzenie sprzedaży

Kosmetyki sprzedawane przez konsultantki są przykładem jakiego rodzaju sprzedaży?

A. drobnodetalicznej
B. wielkopowierzchniowej
C. akwizycyjnej
D. subskrypcyjnej
HAN.01 Pytanie 183
Prowadzenie sprzedaży

W klasycznej formie sprzedaży "w zasięgu ręki" produkty powinny być dostępne dla sprzedawców

A. najbardziej kosztowne
B. najmniejsze
C. najczęściej nabywane przez konsumentów
D. szybko psujące się
HAN.01 Pytanie 184
Prowadzenie sprzedaży

W sklepach samoobsługowych artykuły, które są kupowane pod wpływem impulsu, powinny być ustawiane głównie

A. przy kasie
B. naprzeciwko wejścia
C. na osobnym regale
D. na wysokości 170 cm
HAN.01 Pytanie 185
Prowadzenie sprzedaży

Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?

A. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
B. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
C. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
D. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
Prowadzenie sprzedaży

Którym motywem kierował się klient podczas opisanej sytuacji zakupowej?

Klient kupił towar, którego wcześniej nie planował nabyć. Swoją decyzję podjął pod wpływem niskiej ceny tego towaru i udzielonego rabatu.

A. Fizjologicznym.
B. Nawykowym.
C. Ekonomicznym.
D. Refleksyjnym.
HAN.01 Pytanie 187
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży powinno się wykorzystać w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?

A. Samoobsługowa
B. Preselekcyjna
C. Tradycyjna
D. Mieszana
Prowadzenie sprzedaży

Firma handlowa korzysta, w celach badań marketingowych, z analiz statystycznych opublikowanych przez GUS. Te dane klasyfikuje się jako dane

A. wewnętrzne
B. pierwotne
C. jednorazowe
D. wtórne
HAN.01 Pytanie 189
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży powinien zaimplementować właściciel małego zakładu przetwórstwa mięsnego w swoim sklepie, gdzie oferuje sprzedaż towarów na wagę?

A. Obnośną
B. Preselekcyjną
C. Tradycyjną
D. Samoobsługową
HAN.01 Pytanie 190
Prowadzenie sprzedaży

Dodatnio oddziałująca na procesy rynkowe opłacana i masowa metoda promocji produktu lub marki to

A. sponsoring
B. reklama
C. skonto
D. aktywizacja
Prowadzenie sprzedaży

Jakie informacje dotyczące warunków zakupu płynu do mycia naczyń mogą być ważne dla klienta indywidualnego?

A. Dla zamówień powyżej 3 000 zł netto darmowy transport
B. Przy zakupie 50 sztuk 5% zniżki
C. Przy zamówieniu dwóch sztuk trzecia sztuka bezpłatnie
D. Przy zakupie 100 sztuk płatność w ciągu 14 dni
HAN.01 Pytanie 193
Prowadzenie sprzedaży

Asortyment towarów oferowanych w hipermarkecie charakteryzuje się

A. szerokim i płytkim zakresem
B. wąskim i głębokim zakresem
C. wąskim i płytkim zakresem
D. szerokim i głębokim zakresem
HAN.01 Pytanie 194
Prowadzenie sprzedaży

Personalizacja procesu obsługi klienta to

A. brak zainteresowania klientem przez sprzedawcę
B. jednakowe traktowanie wszystkich klientów
C. indywidualne podejście do każdego klienta
D. lekceważący stosunek sprzedawcy do klienta
HAN.01 Pytanie 195
Prowadzenie sprzedaży

Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży

A. przesiewową
B. tradycyjną
C. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
D. internetową
HAN.01 Pytanie 196
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?

A. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru
B. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
C. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
D. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
HAN.01 Pytanie 198
Prowadzenie sprzedaży

Źródłem wiedzy o wymaganiach klientów nie są

A. wywiady z klientami
B. zamówienia od klientów
C. ankiety przeprowadzone wśród klientów
D. oferty handlowe od dostawców
HAN.01 Pytanie 199
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zawartych w tabeli określ, dla jakiego produktu należy się spodziewać największego przyrostu popytu w lipcu 2012 r. w porównaniu z lipcem 2011 r.

Zestawienie wyników badań preferencji zakupów produktów P.P. MEGA
ProduktPopyt w lipcu 2011 r. w szt.Prognoza zakupu w lipcu 2012 r. w szt.
Fotele8095
Krzesła120131
Stoły6273
Ławy94126

A. Ław.
B. Krzeseł.
C. Stołów.
D. Foteli.
HAN.01 Pytanie 200
Prowadzenie sprzedaży

Sklep odzieżowy oferujący wyłącznie damskie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, kolorach i rozmiarach, dysponuje asortymentem

A. wąskim i głębokim
B. szerokim i płytkim
C. wąskim i płytkim
D. szerokim i głębokim