Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. szerokim i głębokim
B. wąskim i głębokim
C. szerokim i płytkim
D. wąskim i płytkim
Prowadzenie sprzedaży
Z badań rynkowych, przeprowadzonych przez Agencję Marketingową INFO, wynika, że na lokalnym rynku mebli działają cztery przedsiębiorstwa handlu hurtowego. Dane zamieszczone w tabeli podają wartość sprzedaży mebli w 2004 roku. Na podstawie analizy danych zawartych w tabeli ustal, które z podanych przedsiębiorstw handlu hurtowego ma największy udział w rynku mebli?
| Przedsiębiorstwo | Wartość sprzedaży w tys. zł | Wskaźniki struktury % |
|---|---|---|
| Hurtownia Mebli FORNIT S.A. | 124 000 | 36,4 |
| Przedsiębiorstwo Handlowe MEBLEKS Sp. z o.o. | 89 000 | 26,1 |
| Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o. | 57 000 | 16,7 |
| Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o. | 71 000 | 20,8 |
A. Hurtownia Mebli FORNIT S.A
B. Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o.
C. Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o.
D. Przedsiębiorstwo Handlowe Mebleks Sp. z o.o.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie produkty powinny być ustawione obok siebie w sklepie?
A. W tej samej kategorii cenowej
B. W opakowaniach o identycznych rozmiarach
C. Zaspokajające tę samą potrzebę
D. W opakowaniach o tym samym kolorze
Prowadzenie sprzedaży
Które z wymienionych produktów są względem siebie komplementarne?
A. Benzyna oraz gaz
B. Samochód i rower
C. Kawa i herbata
D. Samochód oraz paliwo silnikowe
Prowadzenie sprzedaży
Rozdzielenie przestrzeni sklepowej na obszar dla sprzedawcy i obszar dla klientów oraz brak bezpośredniego dostępu klienta do towaru to charakterystyka sprzedaży
A. preselekcyjnej
B. samoobsługowej
C. tradycyjnej
D. internetowej
Prowadzenie sprzedaży
Z oferty zakładu fotograficznego wynika, że właściciel firmy stosuje rabat
| SPECJALNY RABATOWY CENNIK NA ZDJĘCIA DO DOKUMENTÓW DLA EMERYTÓW I RENCISTÓW ! | |
| Dowód osobisty | |
| 4 szt. zdjęć kolor 3,5x4,5 cm 14 zł | |
| Paszport | |
| 4 szt. zdjęć kolor 4x5 cm 14 zł | |
| TERMIN 10 MINUT |
A. związany z nabywcą.
B. gotówkowy.
C. wartościowy.
D. ilościowy.
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie zamieszczonych w tabeli wyników badań marketingowych, dotyczących popytu na słodycze wskaż baton, na który popyt w pierwszym półroczu był największy.
| NAZWA TOWARU | POPYT w tys. szt. | |
|---|---|---|
| I KWARTAŁ | II KWARTAŁ | |
| Mars | 3 100 | 2 600 |
| Snickers | 3 000 | 2 800 |
| Twix | 2 800 | 2 500 |
| Bounty | 2 400 | 3 500 |
| RAZEM | 11 300 | 11 400 |
A. Twix.
B. Mars.
C. Snickers.
D. Bounty.
Prowadzenie sprzedaży
Zachęcanie klientów do zakupów poprzez uczestnictwo w loterii z nagrodami to
A. reklama
B. promocja sprzedaży wobec dostawców
C. public relations
D. promocja sprzedaży wobec klientów
Prowadzenie sprzedaży
Asortyment produktów na stoisku z obuwiem damskim zazwyczaj jest
A. szeroki i płytki
B. wąski i głęboki
C. szeroki i głęboki
D. wąski i płytki
Prowadzenie sprzedaży
Zamieszczona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży
| PROCEDURA OBSŁUGI | |
| 1. | Złożenie zamówienia. |
| 2. | Potwierdzenie złożenia zamówienia. |
| 3. | Rezerwacja towaru. |
| 4. | Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji. |
| 5. | Informacja o wysyłce. |
| 6. | Podziękowanie za dokonanie zakupu. |
A. samoobsługowej.
B. internetowej.
C. preselekcyjnej.
D. tradycyjnej.
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel sklepu z zabawkami przeprowadził badania popytu konsumpcyjnego. Z analizy opracowanej karty rejestracyjnej przedstawionej w tabeli wynika, że w sklepie występuje wzmożony popyt na zabawki
| Rodzaj zabawek | Liczba pytań o towar |
|---|---|
| plastyczne | 35 |
| edukacyjne | 86 |
| zdalnie sterowane | 76 |
| dla niemowląt | 68 |
A. zdalnie sterowane.
B. edukacyjne.
C. plastyczne.
D. dla niemowląt.
Prowadzenie sprzedaży
Pokazanie perfum przez sprzedawcę w klasycznej metodzie sprzedaży opiera się na
A. odbiorze płatności
B. użyciu testera
C. zapakowaniu flakonów
D. oznaczeniu za pomocą wywieszki
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży należy wybrać, zakładając mały sklep osiedlowy w branży spożywczej?
A. Samoobsługową
B. Tradycyjną
C. Preselekcyjną
D. Komisową
Prowadzenie sprzedaży
Wskaż atut współczesnej metody sprzedaży?
A. Ograniczony kontakt klienta z produktem
B. Wydłużenie procesu obsługi klienta
C. Skrócenie procesu obsługi klienta
D. Bezpośredni kontakt klienta ze sprzedawcą
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę argumentacji wykorzystuje sprzedawca, gdy nakłania klienta do udzielania krótkich odpowiedzi TAK lub NIE?
A. Alternatywną
B. Kompensacyjną
C. Cenową
D. Koncentracji
Prowadzenie sprzedaży
Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta
A. niecierpliwego
B. niedowierzającego
C. odrzucającego
D. niegrzecznego
Prowadzenie sprzedaży
Najlepszym sposobem na sprzedaż paczkowanych produktów zbożowych w dyskoncie jest metoda
A. wysyłkowa
B. samoobsługowa
C. tradycyjna
D. preselekcyjna
Prowadzenie sprzedaży
Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?
| Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych. |
A. Prezentacji towaru.
B. Ustalenia korzyści.
C. Wyjaśnienia wątpliwości.
D. Rozpoznania potrzeb.
Prowadzenie sprzedaży
Gdzie w sklepie samoobsługowym umieszczane są artykuły codziennego użytku?
A. Na końcu sali.
B. W strefach gorących.
C. Przy wejściu.
D. Przy stanowisku kasowym.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie czynności w tradycyjnej obsłudze klienta są realizowane w odpowiedniej kolejności?
A. ustalanie potrzeb klienta, prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta
B. prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta, ustalanie potrzeb klienta
C. prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta, rozwiewanie wątpliwości klienta
D. rozwiewanie wątpliwości klienta, prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta
Prowadzenie sprzedaży
W nowo powstałym osiedlu otwiera się niewielki sklep zoologiczny. Jaką formę promocji powinien wybrać właściciel, aby jak największa liczba mieszkańców została poinformowana o otwarciu sklepu?
A. Spoty reklamowe w telewizji krajowej
B. Ogłoszenie w prasie ogólnokrajowej
C. Spotkanie zorganizowane z przyszłymi klientami
D. Ulotki roznoszone do mieszkań w osiedlu
Prowadzenie sprzedaży
Wysoka elastyczność cenowa ma miejsce, gdy procentowa zmiana popytu jest
A. większa od procentowej zmiany ceny
B. mniejsza od procentowej zmiany ceny
C. większa od procentowej zmiany dochodu
D. mniejsza od procentowej zmiany dochodu
Prowadzenie sprzedaży
Na etykiecie jogurtu znajduje się informacja, iż należy go spożyć do 5 lipca. W dniu 4 lipca sprzedawca powinien ten jogurt
A. usunąć.
B. przecenić.
C. podarować klientom.
D. zaprzestać jego sprzedaży.
Prowadzenie sprzedaży
Z powodu sezonowej promocji, sprzedawca obniżył cenę kurtki zimowej z 600,00 zł do 180,00 zł. Jak wysoki był udzielony rabat procentowy?
A. 70%
B. 60%
C. 30%
D. 50%
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia PRALEKS Sp. z o.o. sprzedająca sprzęt AGD, korzysta z danych GUS. Dane te są podane w tabeli. Zakładając, że tendencje wyposażenia gospodarstw domowych utrzymają się w następnych latach na tym samym poziomie, ustal zakup których towarów hurtownia powinna zwiększyć w następnych latach?
| Tabela. Wyposażenie gospodarstw domowych w sprzęt AGD w latach 2001-2002 w Polsce | |||
|---|---|---|---|
| źródło: Mały Rocznik Statystyczny 2003 | |||
| Sprzęt AGD | 2001 w tys. szt. | 2002 w tys. szt. | Wskaźnik dynamiki |
| Pralki | 937 | 984 | 105% |
| Odkurzacze domowe | 998 | 1 077 | 108% |
| Kuchenki mikrofalowe | 12 000 | 10 500 | 88% |
| Zamrażarki | 43 000 | 40 000 | 93% |
A. Pralek.
B. Kuchenek mikrofalowych.
C. Odkurzaczy.
D. Zamrażarek.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży warto zastosować przy dystrybucji paczkowanych mrożonych owoców?
A. Z automatów
B. Z rozwiniętą obsługą
C. Samoobsługową
D. Preselekcyjną
Prowadzenie sprzedaży
Pan Nowak planuje otworzyć sklep z wyrobami skórzanymi i szuka dostawców produktów. Od czego powinien rozpocząć swoje działania?
A. ustalenia najlepszej ceny
B. zapoznania się z asortymentem
C. zapytania o ofertę
D. wynegocjowania warunków dostawy
Prowadzenie sprzedaży
Według definicji Głównego Urzędu Statystycznego, "sklepy o powierzchni sprzedażowej wynoszącej od 2 500 m2, prowadzące sprzedaż głównie w systemie samoobsługowym, oferujące szeroki asortyment artykułów codziennego użytku, zarówno żywnościowych, jak i nieżywnościowych, zazwyczaj z parkingiem samochodowym", nazywamy
A. hipermarketami
B. megasamymi
C. domami handlowymi
D. domami towarowymi
Prowadzenie sprzedaży
Według zasady komplementarności, w pobliżu zielonych roślin doniczkowych powinno się umieścić
A. sadzonki drzew i krzewów
B. kwiaty sztuczne
C. odżywki do roślin
D. bukiety z kwiatów ciętych
Prowadzenie sprzedaży
Który sposób zachowania wyróżnia klienta, który podjął decyzję?
A. Próbowanie przyspieszenia obsługi przez sprzedawcę i omijanie kolejki.
B. Bezkrytyczne przyjmowanie informacji, które przekazuje sprzedawca.
C. Określanie swoich potrzeb w sposób precyzyjny, ale z dystansem do sprzedawcy i oferowanych produktów.
D. Skierowanie się do produktów, które go interesują, oraz zadawanie konkretnych pytań o towar.
Prowadzenie sprzedaży
Na którym etapie procesu sprzedaży występuje zwrot "Proszę, koszula w kolorze granatowym z rozpinanymi guzikami"?
A. Identyfikacja potrzeb.
B. Wyjaśnianie wątpliwości.
C. Prezentacja produktu.
D. Ustalanie korzyści.
Prowadzenie sprzedaży
Etykieta na towarze konsumpcyjnym powinna zawierać dane
A. o nazwie towaru
B. o przydatności towaru
C. o warunkach promocji
D. o sposobie wykonania wyrobu
Prowadzenie sprzedaży
Do jakiej kategorii artykułów należy ozdobna choinka?
A. pierwszej potrzeby
B. sezonowego
C. podstawowego
D. luksusowego
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formą aktywności w zakresie sprzedaży nie jest
A. degustacja
B. reklama
C. prezentacja
D. produkt za darmo
Prowadzenie sprzedaży
Aby zaznajomić przyszłych klientów z oferowanym asortymentem, należy do nich przesłać
A. formularz sprzedaży
B. propozycję cenową
C. opis towarów
D. ofertę sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Formuła marketingowa AIDA wykorzystywana przez sprzedawców towarów oznacza:
A. A-wzbudź chęć posiadania I-zwróć uwagę D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
B. A-zwróć uwagę I-wzbudź chęć posiadania D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
C. A-zwróć uwagę I-wzbudź zainteresowanie D-wzbudź chęć posiadania A-nakłoń do zakupu
D. A-nakłoń do zakupu I-zwróć uwagę D-wzbudź chęć posiadania A-wzbudź zainteresowanie
Prowadzenie sprzedaży
Aby poinformować klientów instytucjonalnych o propozycji handlowej hurtowni oraz warunkach jej realizacji, należy
A. rozdawać ulotki w centrum miasta
B. przeprowadzić prezentację w hurtowni
C. postawić bilbord w głównej ulicy miasta
D. przesłać ofertę handlową kontrahentom
Prowadzenie sprzedaży
Jakie miejsce sprzedaży detalicznej powinien zaproponować pan Nowak, chcąc nabyć gazetę w porze nocnej?
A. Bazar
B. Kiosk
C. Stragan
D. Automat
Prowadzenie sprzedaży
Obniżka ceny podręczników dla pośredników handlowych w zamian za ich promocję wydawnictwa stanowi przykład zastosowania rabatu
A. związanego z nabywcą
B. wartościowego
C. funkcjonalnego
D. gotówkowego
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawione w tabeli czynności sprzedawcy są typowe dla formy sprzedaży
czynności sprzedawcy:
|
A. preselekcyjnej.
B. tradycyjnej ze zredukowaną obsługą nabywcy.
C. tradycyjnej z rozwiniętą obsługą nabywcy.
D. samoobsługowej.