Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 201
Prowadzenie sprzedaży

Sklep z odzieżą męską, który sprzedaje wyłącznie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, rozmiarach oraz kolorach, dysponuje asortymentem

A. szerokim i głębokim
B. wąskim i głębokim
C. szerokim i płytkim
D. wąskim i płytkim
HAN.01 Pytanie 202
Prowadzenie sprzedaży

Z badań rynkowych, przeprowadzonych przez Agencję Marketingową INFO, wynika, że na lokalnym rynku mebli działają cztery przedsiębiorstwa handlu hurtowego. Dane zamieszczone w tabeli podają wartość sprzedaży mebli w 2004 roku. Na podstawie analizy danych zawartych w tabeli ustal, które z podanych przedsiębiorstw handlu hurtowego ma największy udział w rynku mebli?

PrzedsiębiorstwoWartość sprzedaży w tys. złWskaźniki struktury %
Hurtownia Mebli FORNIT S.A.124 00036,4
Przedsiębiorstwo Handlowe MEBLEKS Sp. z o.o.89 00026,1
Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o.57 00016,7
Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o.71 00020,8

A. Hurtownia Mebli FORNIT S.A
B. Hurtownia DREWEKS Sp. z o.o.
C. Przedsiębiorstwo Handlu Hurtowego SOFA Sp. z o.o.
D. Przedsiębiorstwo Handlowe Mebleks Sp. z o.o.
HAN.01 Pytanie 203
Prowadzenie sprzedaży

Jakie produkty powinny być ustawione obok siebie w sklepie?

A. W tej samej kategorii cenowej
B. W opakowaniach o identycznych rozmiarach
C. Zaspokajające tę samą potrzebę
D. W opakowaniach o tym samym kolorze
HAN.01 Pytanie 204
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów są względem siebie komplementarne?

A. Benzyna oraz gaz
B. Samochód i rower
C. Kawa i herbata
D. Samochód oraz paliwo silnikowe
HAN.01 Pytanie 205
Prowadzenie sprzedaży

Rozdzielenie przestrzeni sklepowej na obszar dla sprzedawcy i obszar dla klientów oraz brak bezpośredniego dostępu klienta do towaru to charakterystyka sprzedaży

A. preselekcyjnej
B. samoobsługowej
C. tradycyjnej
D. internetowej
Prowadzenie sprzedaży

Z oferty zakładu fotograficznego wynika, że właściciel firmy stosuje rabat

SPECJALNY RABATOWY CENNIK
NA ZDJĘCIA DO DOKUMENTÓW DLA
EMERYTÓW I RENCISTÓW !
Dowód osobisty
4 szt. zdjęć kolor 3,5x4,5 cm 14 zł
Paszport
4 szt. zdjęć kolor 4x5 cm 14 zł
TERMIN 10 MINUT

A. związany z nabywcą.
B. gotówkowy.
C. wartościowy.
D. ilościowy.
HAN.01 Pytanie 207
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zamieszczonych w tabeli wyników badań marketingowych, dotyczących popytu na słodycze wskaż baton, na który popyt w pierwszym półroczu był największy.

NAZWA TOWARUPOPYT w tys. szt.
I KWARTAŁII KWARTAŁ
Mars3 1002 600
Snickers3 0002 800
Twix2 8002 500
Bounty2 4003 500
RAZEM11 30011 400

A. Twix.
B. Mars.
C. Snickers.
D. Bounty.
HAN.01 Pytanie 208
Prowadzenie sprzedaży

Zachęcanie klientów do zakupów poprzez uczestnictwo w loterii z nagrodami to

A. reklama
B. promocja sprzedaży wobec dostawców
C. public relations
D. promocja sprzedaży wobec klientów
HAN.01 Pytanie 209
Prowadzenie sprzedaży

Asortyment produktów na stoisku z obuwiem damskim zazwyczaj jest

A. szeroki i płytki
B. wąski i głęboki
C. szeroki i głęboki
D. wąski i płytki
HAN.01 Pytanie 210
Prowadzenie sprzedaży

Zamieszczona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży

PROCEDURA OBSŁUGI
1.Złożenie zamówienia.
2.Potwierdzenie złożenia zamówienia.
3.Rezerwacja towaru.
4.Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji.
5.Informacja o wysyłce.
6.Podziękowanie za dokonanie zakupu.

A. samoobsługowej.
B. internetowej.
C. preselekcyjnej.
D. tradycyjnej.
HAN.01 Pytanie 211
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu z zabawkami przeprowadził badania popytu konsumpcyjnego. Z analizy opracowanej karty rejestracyjnej przedstawionej w tabeli wynika, że w sklepie występuje wzmożony popyt na zabawki

Rodzaj zabawekLiczba pytań o towar
plastyczne35
edukacyjne86
zdalnie sterowane76
dla niemowląt68

A. zdalnie sterowane.
B. edukacyjne.
C. plastyczne.
D. dla niemowląt.
HAN.01 Pytanie 213
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę sprzedaży należy wybrać, zakładając mały sklep osiedlowy w branży spożywczej?

A. Samoobsługową
B. Tradycyjną
C. Preselekcyjną
D. Komisową
HAN.01 Pytanie 214
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż atut współczesnej metody sprzedaży?

A. Ograniczony kontakt klienta z produktem
B. Wydłużenie procesu obsługi klienta
C. Skrócenie procesu obsługi klienta
D. Bezpośredni kontakt klienta ze sprzedawcą
HAN.01 Pytanie 215
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę argumentacji wykorzystuje sprzedawca, gdy nakłania klienta do udzielania krótkich odpowiedzi TAK lub NIE?

A. Alternatywną
B. Kompensacyjną
C. Cenową
D. Koncentracji
HAN.01 Pytanie 216
Prowadzenie sprzedaży

Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta

A. niecierpliwego
B. niedowierzającego
C. odrzucającego
D. niegrzecznego
Prowadzenie sprzedaży

Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?

Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych.

A. Prezentacji towaru.
B. Ustalenia korzyści.
C. Wyjaśnienia wątpliwości.
D. Rozpoznania potrzeb.
HAN.01 Pytanie 219
Prowadzenie sprzedaży

Gdzie w sklepie samoobsługowym umieszczane są artykuły codziennego użytku?

A. Na końcu sali.
B. W strefach gorących.
C. Przy wejściu.
D. Przy stanowisku kasowym.
HAN.01 Pytanie 220
Prowadzenie sprzedaży

Jakie czynności w tradycyjnej obsłudze klienta są realizowane w odpowiedniej kolejności?

A. ustalanie potrzeb klienta, prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta
B. prezentacja towaru, rozwiewanie wątpliwości klienta, ustalanie potrzeb klienta
C. prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta, rozwiewanie wątpliwości klienta
D. rozwiewanie wątpliwości klienta, prezentacja towaru, ustalanie potrzeb klienta
HAN.01 Pytanie 221
Prowadzenie sprzedaży

W nowo powstałym osiedlu otwiera się niewielki sklep zoologiczny. Jaką formę promocji powinien wybrać właściciel, aby jak największa liczba mieszkańców została poinformowana o otwarciu sklepu?

A. Spoty reklamowe w telewizji krajowej
B. Ogłoszenie w prasie ogólnokrajowej
C. Spotkanie zorganizowane z przyszłymi klientami
D. Ulotki roznoszone do mieszkań w osiedlu
Prowadzenie sprzedaży

Wysoka elastyczność cenowa ma miejsce, gdy procentowa zmiana popytu jest

A. większa od procentowej zmiany ceny
B. mniejsza od procentowej zmiany ceny
C. większa od procentowej zmiany dochodu
D. mniejsza od procentowej zmiany dochodu
HAN.01 Pytanie 223
Prowadzenie sprzedaży

Na etykiecie jogurtu znajduje się informacja, iż należy go spożyć do 5 lipca. W dniu 4 lipca sprzedawca powinien ten jogurt

A. usunąć.
B. przecenić.
C. podarować klientom.
D. zaprzestać jego sprzedaży.
HAN.01 Pytanie 225
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia PRALEKS Sp. z o.o. sprzedająca sprzęt AGD, korzysta z danych GUS. Dane te są podane w tabeli. Zakładając, że tendencje wyposażenia gospodarstw domowych utrzymają się w następnych latach na tym samym poziomie, ustal zakup których towarów hurtownia powinna zwiększyć w następnych latach?

Tabela. Wyposażenie gospodarstw domowych w sprzęt AGD w latach 2001-2002 w Polsce
źródło: Mały Rocznik Statystyczny 2003
Sprzęt AGD2001
w tys. szt.
2002
w tys. szt.
Wskaźnik
dynamiki
Pralki937984105%
Odkurzacze domowe9981 077108%
Kuchenki mikrofalowe12 00010 50088%
Zamrażarki43 00040 00093%

A. Pralek.
B. Kuchenek mikrofalowych.
C. Odkurzaczy.
D. Zamrażarek.
HAN.01 Pytanie 226
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży warto zastosować przy dystrybucji paczkowanych mrożonych owoców?

A. Z automatów
B. Z rozwiniętą obsługą
C. Samoobsługową
D. Preselekcyjną
Prowadzenie sprzedaży

Pan Nowak planuje otworzyć sklep z wyrobami skórzanymi i szuka dostawców produktów. Od czego powinien rozpocząć swoje działania?

A. ustalenia najlepszej ceny
B. zapoznania się z asortymentem
C. zapytania o ofertę
D. wynegocjowania warunków dostawy
HAN.01 Pytanie 228
Prowadzenie sprzedaży

Według definicji Głównego Urzędu Statystycznego, "sklepy o powierzchni sprzedażowej wynoszącej od 2 500 m2, prowadzące sprzedaż głównie w systemie samoobsługowym, oferujące szeroki asortyment artykułów codziennego użytku, zarówno żywnościowych, jak i nieżywnościowych, zazwyczaj z parkingiem samochodowym", nazywamy

A. hipermarketami
B. megasamymi
C. domami handlowymi
D. domami towarowymi
HAN.01 Pytanie 229
Prowadzenie sprzedaży

Według zasady komplementarności, w pobliżu zielonych roślin doniczkowych powinno się umieścić

A. sadzonki drzew i krzewów
B. kwiaty sztuczne
C. odżywki do roślin
D. bukiety z kwiatów ciętych
HAN.01 Pytanie 230
Prowadzenie sprzedaży

Który sposób zachowania wyróżnia klienta, który podjął decyzję?

A. Próbowanie przyspieszenia obsługi przez sprzedawcę i omijanie kolejki.
B. Bezkrytyczne przyjmowanie informacji, które przekazuje sprzedawca.
C. Określanie swoich potrzeb w sposób precyzyjny, ale z dystansem do sprzedawcy i oferowanych produktów.
D. Skierowanie się do produktów, które go interesują, oraz zadawanie konkretnych pytań o towar.
HAN.01 Pytanie 231
Prowadzenie sprzedaży

Na którym etapie procesu sprzedaży występuje zwrot "Proszę, koszula w kolorze granatowym z rozpinanymi guzikami"?

A. Identyfikacja potrzeb.
B. Wyjaśnianie wątpliwości.
C. Prezentacja produktu.
D. Ustalanie korzyści.
HAN.01 Pytanie 232
Prowadzenie sprzedaży

Etykieta na towarze konsumpcyjnym powinna zawierać dane

A. o nazwie towaru
B. o przydatności towaru
C. o warunkach promocji
D. o sposobie wykonania wyrobu
HAN.01 Pytanie 235
Prowadzenie sprzedaży

Aby zaznajomić przyszłych klientów z oferowanym asortymentem, należy do nich przesłać

A. formularz sprzedaży
B. propozycję cenową
C. opis towarów
D. ofertę sprzedaży
HAN.01 Pytanie 236
Prowadzenie sprzedaży

Formuła marketingowa AIDA wykorzystywana przez sprzedawców towarów oznacza:

A. A-wzbudź chęć posiadania I-zwróć uwagę D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
B. A-zwróć uwagę I-wzbudź chęć posiadania D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
C. A-zwróć uwagę I-wzbudź zainteresowanie D-wzbudź chęć posiadania A-nakłoń do zakupu
D. A-nakłoń do zakupu I-zwróć uwagę D-wzbudź chęć posiadania A-wzbudź zainteresowanie
HAN.01 Pytanie 237
Prowadzenie sprzedaży

Aby poinformować klientów instytucjonalnych o propozycji handlowej hurtowni oraz warunkach jej realizacji, należy

A. rozdawać ulotki w centrum miasta
B. przeprowadzić prezentację w hurtowni
C. postawić bilbord w głównej ulicy miasta
D. przesłać ofertę handlową kontrahentom
Prowadzenie sprzedaży

Obniżka ceny podręczników dla pośredników handlowych w zamian za ich promocję wydawnictwa stanowi przykład zastosowania rabatu

A. związanego z nabywcą
B. wartościowego
C. funkcjonalnego
D. gotówkowego
HAN.01 Pytanie 240
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawione w tabeli czynności sprzedawcy są typowe dla formy sprzedaży

czynności sprzedawcy:
  • powitanie klienta
  • przyjęcie zamówienia
  • wydanie zamówionego towaru
  • inkaso należności
  • pożegnanie klienta

A. preselekcyjnej.
B. tradycyjnej ze zredukowaną obsługą nabywcy.
C. tradycyjnej z rozwiniętą obsługą nabywcy.
D. samoobsługowej.