Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Płynność finansowa przedsiębiorstwa jest zachowana, gdy

A. ma środki pieniężne na koncie bankowym
B. dysponuje gotówką w kasie
C. na czas spłaca swoje zobowiązania
D. osiągnęło zysk na koniec danego okresu sprawozdawczego
HAN.01 Pytanie 3
Prowadzenie sprzedaży

Określ sekwencję kroków, które należy wykonać podczas prowadzenia rozmowy handlowej, w zgodzie z zasadami sprzedaży.

A. Przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie potrzeb klienta, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości
B. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, przekonywanie do kolejnych zakupów
C. Przekonywanie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, ustalenie potrzeb klienta
D. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie oraz pobranie płatności, wyjaśnienie wątpliwości
HAN.01 Pytanie 4
Prowadzenie sprzedaży

Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać

A. folder informacyjny
B. zapytanie ofertowe
C. specyfikację towarową
D. ofertę sprzedaży
HAN.01 Pytanie 5
Prowadzenie sprzedaży

Który sposób komunikacji o ofercie sklepu w sektorze papierniczym byłby wskazany dla klientów instytucjonalnych, a powinien być unikany w przypadku klientów indywidualnych?

A. Reklama w lokalnej telewizji.
B. Foldery.
C. Sieć Internet.
D. Dokumenty skierowane do klientów.
HAN.01 Pytanie 6
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży wykorzystuje się w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?

A. Samoobsługową
B. Preselekcyjną
C. Mieszaną
D. Tradycyjną
HAN.01 Pytanie 9
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z informacją zawartą na przedstawionej metce sukienka przeznaczona jest dla klientki o rozmiarze 38, czyli

Sukienka
ProducentVerDave Moda
Tkaninalen
Rozmiar38 (92/74/98)

A. obwodzie bioder 92 cm, obwodzie pasa 98 cm.
B. obwodzie bioder 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 92 cm.
C. obwodzie pasa 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 98 cm.
D. obwodzie klatki piersiowej 92 cm, obwodzie bioder 98 cm.
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel firmy handlowej, rozważając ulokowanie dostępnych funduszy na rok, bierze pod uwagę propozycje czterech banków, z których najlepsza jest oferta banku

A. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po sześciu miesiącach
B. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek co trzy miesiące
C. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po czterech miesiącach
D. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po upływie roku
Prowadzenie sprzedaży

W transakcjach handlowych termin "LOCO" oznacza, że nabyty towar należy odebrać z magazynu sprzedawcy

A. klienta, a koszt transportu ponosi sprzedawca
B. klienta i na jego koszt
C. sprzedawcy, a koszt transportu ponosi klient
D. sprzedawcy i na jego koszt
Prowadzenie sprzedaży

Jak obliczyć cenę detaliczną płaszcza, mając jego cenę zakupu równą 200,00 zł, marżę sklepową wynoszącą 10% oraz stawkę podatku VAT na poziomie 22%?

A. 220,00 zł
B. 268,40 zł
C. 222,00 zł
D. 244,40 zł
Prowadzenie sprzedaży

Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę

A. wyższej ceny i większej ilości
B. niższej ceny i większej ilości
C. niższej ceny i mniejszej ilości
D. wyższej ceny i mniejszej ilości
Prowadzenie sprzedaży

Zamieszczona tabela przedstawia wykaz towarów zakupionych przez klienta. Płacąc banknotem 100 zł klient powinien otrzymać resztę w wysokości

Nazwa towaruIlość
w szt.
Cena jednostkowa
w zł
Kawa Jacobs29,00
Herbata owocowa34,00
Sok malinowy13,00

A. 85,00 zł
B. 79,00 zł
C. 67,00 zł
D. 70,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

W samoobsługowym sklepie oferowane są małe produkty oznaczone jedynie kodem kreskowym. Ile urządzeń do odczytu cen powinno znajdować się w sali sprzedażowej o powierzchni 2 700 m2, przy założeniu, że na każde 400 m2 powierzchni sprzedażowej przypada 1 urządzenie?

A. 5 urządzeń.
B. 8 urządzeń.
C. 7 urządzeń.
D. 6 urządzeń.
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej sytuacji klient nie ma prawa do zwrotu gotówki za zareklamowany produkt z powodu jego niezgodności z umową?

A. Sprzedawca oferuje wymianę reklamowanego towaru na taki sam przedmiot zgodny z umową.
B. Sprzedawca proponuje wymianę reklamowanego towaru na inny produkt.
C. W punkcie serwisowym odmówiono wykonania naprawy towaru w przewidzianym czasie.
D. Naprawa produktu jest niemożliwa.
Prowadzenie sprzedaży

Którą informację powinien przekazać sprzedawca klientowi, zainteresowanemu zakupem towaru przedstawionego na wywieszce cenowej?

MASŁO 500 g
WIEJSKIE SMAKI
7,50 cena brutto PLN/szt.
cena/ kg
15 zł/kg

A. Kupując 2 szt. masła zapłaci Pan 7,50 zł.
B. Za zakup 1 szt. masła, drugie jest gratis.
C. Za 0,5 kg masła zapłaci Pan 7,50 zł.
D. Musi kupić Pan co najmniej 2 szt. masła.
Prowadzenie sprzedaży

Z powodu sezonowej wyprzedaży ceny obuwia zostały zredukowane o 15%. Kozaki damskie, których cena przed obniżką wynosiła 150,00 zł, będą miały cenę

A. 165,00 zł
B. 127,50 zł
C. 172,50 zł
D. 135,00 zł
HAN.01 Pytanie 21
Prowadzenie sprzedaży

Po złożeniu zamówienia przez klienta, pierwszym krokiem powinno być

A. zweryfikowanie możliwości realizacji zamówienia
B. sporządzenie faktury sprzedaży
C. wysłanie towarów dostępnych w magazynie
D. potwierdzenie realizacji zamówienia
Prowadzenie sprzedaży

Początkowa cena damskich kozaków wynosiła 350 zł, natomiast po sezonowej obniżce wyniosła 280 zł. Jaką wartość procentową stanowi obniżka ceny kozaków?

A. 80%
B. 75%
C. 25%
D. 20%
Prowadzenie sprzedaży

W sprzedaży ratalnej istotne jest, że klient

A. spłaca zobowiązanie przy użyciu karty kredytowej
B. wyraża chęć zakupu konkretnego towaru i dokonuje zaliczki
C. otrzymuje towar przed zapłatą należności
D. stopniowo dostaje zamówiony towar
HAN.01 Pytanie 24
Prowadzenie sprzedaży

Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania

A. emocjonalnego
B. fizjologicznego
C. nawykowego
D. refleksyjnego
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie z warzywami klientka zakupiła 2 kg mandarynek po cenie 4,50 zł/kg oraz 1,5 kg jabłek, których cena wynosi 2,50 zł/kg. Jaką kwotę wydała na te zakupy?

A. 12,75 zł
B. 11,50 zł
C. 12,50 zł
D. 11,75 zł
HAN.01 Pytanie 26
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli, wskaż rozmiar spódnicy, jaki należy zaproponować klientce o wymiarach: obwód pasa 68 cm, obwód bioder 93 cm.

RozmiarObwód klatki
piersiowej w cm
Obwód pasa w cmObwód bioder w cm
3478-8163-6588-91
3682-8566-6992-95
3886-8970-7396-98
4090-9374-7799-102

A. 38
B. 34
C. 36
D. 40
Prowadzenie sprzedaży

Wylicz cenę netto sprzedaży torebki damskiej, jeśli do jej netto ceny zakupu wynoszącej 60 zł doliczono marżę w wysokości 30%, obliczoną od ceny zakupu.

A. 90,00 zł
B. 60,18 zł
C. 78,00 zł
D. 61,80 zł
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi rękojmi, w przypadku ujawnienia wady fizycznej nowego produktu, sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta od chwili wydania towaru do

A. 2 lat
B. 1 roku
C. 5 lat
D. 0,5 roku
HAN.01 Pytanie 29
Prowadzenie sprzedaży

Który z wymienionych produktów powinien polecić sprzedawca klientowi, który chce nabyć napój niefermentowany?

A. Maślankę
B. Jogurt owocowy
C. Mleko zagęszczone
D. Kefir
HAN.01 Pytanie 30
Prowadzenie sprzedaży

Po odebraniu zapłaty za sprzedane produkty, sprzedawca przekazuje klientowi

A. instrukcję stosowania
B. paragon fiskalny
C. kartę gwarancyjną
D. protokół anulowania
HAN.01 Pytanie 31
Prowadzenie sprzedaży

Produkty do pielęgnacji oraz czyszczenia obuwia w punkcie sprzedaży obuwniczej stanowią asortyment

A. uzupełniający
B. rozbudowany
C. kluczowy
D. niezbędny
Prowadzenie sprzedaży

Klientka nabyła buty zimowe i otrzymała tylko paragon fiskalny, który stanowi dokument uprawniający do złożenia reklamacji. Klientce nie przysługuje

A. wymiana butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
B. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie potrafi naprawić butów zimowych w odpowiednim czasie
C. wymiana butów zimowych na podstawie gwarancji
D. naprawa butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
HAN.01 Pytanie 35
Prowadzenie sprzedaży

Polędwica sopocka, która ma być sprzedawana w sklepie samoobsługowym, powinna być umieszczona na półkach

A. w większych kawałkach, do samodzielnego krojenia
B. luzem, pokrojona na plasterki
C. w kawałkach, w opakowaniach hermetycznych
D. w kawałkach, bez opakowania
HAN.01 Pytanie 36
Prowadzenie sprzedaży

W formie preselekcji sprzedażowej klient ma opcję

A. samodzielnego wyboru towaru, dokonania przymiarek oraz kontaktu ze sprzedawcą wyłącznie w momencie płatności
B. wyboru towaru jedynie przy pomocy sprzedawcy, który doradza, prezentuje produkty oraz rozwiewa wątpliwości
C. swobodnego i niezależnego wyboru towaru, realizacji przymiarek oraz wstępnego wyboru i nawiązania rozmowy ze sprzedawcą w celu sprecyzowania swoich oczekiwań
D. swobodnego i niezależnego wyboru towaru oraz dokonania zakupu bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
Prowadzenie sprzedaży

Transakcja, w której biorą udział emitent, akceptant oraz centrum rozliczeniowe, realizowana jest za pośrednictwem

A. karty płatniczej
B. czeków
C. weksli
D. polecenia przelewu
HAN.01 Pytanie 38
Prowadzenie sprzedaży

...Dzień dobry. Reprezentuję firmę XYZ i chciałbym zaprezentować Państwu naszą ofertę promocyjną. Jeśli zdecydują się Państwo na zakup już dzisiaj, ten odkurzacz mogą Państwo nabyć za jedyne 4 999,00 zł. Umowę wyślę Państwu pocztą. Od umowy można odstąpić w ciągu 14 dni... Jaką formę sprzedaży przedstawia ten fragment rozmowy sprzedażowej?

A. Zwykłą.
B. Preselekcyjną.
C. Komisyjną.
D. Telefoniczną.
HAN.01 Pytanie 39
Prowadzenie sprzedaży

Określ prawidłowy proces obsługi klienta w sklepie z kosmetykami, który sprzedaje swoje produkty w sposób tradycyjny?

A. Zidentyfikowanie potrzeb, prezentacja produktów, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
B. Prezentacja produktów, zachęta do kolejnych zakupów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności
C. Prezentacja produktów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
D. Zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, prezentacja produktów, zachęcanie do kolejnych zakupów
HAN.01 Pytanie 40
Prowadzenie sprzedaży

W niewielkim sklepie z parasolami odbywa się sprzedaż produktów w sposób tradycyjny. Jak powinien zachować się sprzedawca, gdy obsługuje klientkę, która zamierza nabyć parasol na prezent dla swojego męża i jest wyraźnie waha się przy wyborze?

A. Podać klientce do wyboru po jednym parasolu z każdego typu.
B. W trakcie rozmowy sprzedażowej wyjaśnić, jakie są oczekiwania klientki.
C. Zaoferować parasole, które znajdują się najbliżej.
D. Zaproponować parasole najwyższej jakości, lecz najdroższe.