Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. 375 zł
B. 125 zł
C. 250 zł
D. 100 zł
Prowadzenie sprzedaży
Weryfikacja jakości towarów dostarczonych do sklepu może być dokonana jedynie przez
A. menedżera sklepu
B. dostawcę towaru
C. pracownika jednostki sprzedaży detalicznej
D. pracownika sklepu posiadającego konieczne informacje z zakresu towaroznawstwa
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca jest zobowiązany do odniesienia się do zgłoszenia reklamacyjnego oraz żądania klienta z dnia 15.05.2016 r. w terminie do
A. 15.05.2018 r.
B. 22.05.2016 r.
C. 29.05.2016 r.
D. 15.05.2017 r.
Prowadzenie sprzedaży
W placówkach sprzedaży detalicznej korzystających z systemu samoobsługowego, na każde rozpoczęte 400 m2 powierzchni handlowej powinien przypadać jeden skaner kodów kreskowych. Ile skanerów powinno być w sali sprzedażowej o całkowitej powierzchni 3 000 m2?
A. 4 skanery
B. 7 skanerów
C. 8 skanerów
D. 3 skanery
Prowadzenie sprzedaży
Do tradycyjnego sklepu z perfumami wszedł klient, który planuje zakupić prezent dla swojej córki. Jakie kroki powinien podjąć sprzedawca w celu obsługi tego klienta?
A. Ustalenie potrzeb, zachęcenie do dodatkowych zakupów, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
B. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, zachęcenie do dodatkowych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
C. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
D. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktów, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 15 maja sprzedawca otrzymał reklamację od klienta, który nabył wadliwy produkt 13 maja. Do kiedy powinien rozpatrzyć reklamację i udzielić odpowiedzi?
A. 13 lipca
B. 15 lipca
C. 27 maja
D. 29 maja
Prowadzenie sprzedaży
Zajmują się tym zazwyczaj spedycje
A. firmy ubezpieczeniowe
B. przedsiębiorstwa transportowe
C. agencje ubezpieczeń
D. agencje celne
Prowadzenie sprzedaży
Na półce sklepowej obok pieczywa można ustawić
A. płatki śniadaniowe i owoce
B. tartą bułkę oraz przyprawy
C. tartą bułkę oraz płatki śniadaniowe
D. przyprawy oraz desery w proszku
Prowadzenie sprzedaży
Sklep detaliczny oferuje produkt w cenie brutto 2,44 zł. Zastosowana marża wynosi 8% obliczana metodą "w stu", a ponadto naliczany jest 22% podatek VAT. Jaka jest wartość ceny zakupu netto tego towaru?
A. 1,85 zł
B. 2,17 zł
C. 2,16 zł
D. 1,84 zł
Prowadzenie sprzedaży
Sklep spożywczy nabył 8 kg chałwy w cenie netto 10 zł za kilogram. Chałwę tę sprzedał w ciągu tygodnia. W obliczeniach ceny sprzedaży kierownik uwzględnił marżę wynoszącą 20% od ceny netto zakupu. Marża uzyskana ze sprzedaży chałwy wyniosła?
A. 20 zł
B. 60 zł
C. 40 zł
D. 16 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klient zakupił 01 marca 2009 r. zmywarkę do naczyń. Dnia 10 maja 2009 r. zgłosił problem z urządzeniem do punktu sprzedaży, w którym dokonał zakupu. Do 26 maja 2009 r. sklep nie udzielił odpowiedzi. W tej sytuacji można stwierdzić,
A. że reklamacja została uznana
B. że klient powinien oddać zmywarkę do sklepu
C. że reklamacja została odrzucona
D. że klient powinien samodzielnie naprawić zmywarkę
Prowadzenie sprzedaży
Wartość netto sprzedaży 1 kg sera kortowskiego wynosi 15,00 zł. Stawka VAT na ten produkt to 7%. Jaka jest wartość brutto sprzedaży?
A. 15,00 zł
B. 13,95 zł
C. 16,05 zł
D. 10,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył czajnik elektryczny 15 lipca 2015 roku, a 20 października 2015 roku wymienił wadliwy egzemplarz na nowy zgodnie z gwarancją. Kiedy kończy się odpowiedzialność sprzedawcy w ramach rękojmi za wady sprzedanego towaru?
A. 15 lipca 2016 r.
B. 20 października 2017 r.
C. 15 lipca 2017 r.
D. 20 października 2016 r.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę musi uiścić klient za towar objęty stawką VAT 23%, którego cena sprzedaży brutto wynosi 123,00 zł, po uwzględnieniu 10% rabatu?
A. 90,00 zł
B. 110,70 zł
C. 100,60 zł
D. 136,16 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie zamieszczonej w ramce rozmowy sprzedażowej, przeprowadzonej w sklepie osiedlowym, określ zastosowaną formę sprzedaży.
| Klient: Dzień dobry. Sprzedawca: Dzień dobry, w czym mogę pomóc? Klient: Proszę jedno mleko w kartonie. Sprzedawca: Proszę, czy coś jeszcze? Klient: Nie, dziękuję. Sprzedawca: 2.50 zł Klient: Dziękuję, do widzenia. Sprzedawca: Dziękuję, do widzenia. |
A. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta.
B. Preselekcyjna.
C. Samoobsługowa.
D. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta.
Prowadzenie sprzedaży
Klientka planuje nabyć śmietankę niezbędną do przygotowania kremu do tortu. W tym przypadku sprzedawca nie powinien jej proponować
A. śmietany do deserów 36%
B. śmietanki kremowej 30%
C. śmietanki tortowej 30%
D. śmietanki tortowej 36%
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oblicz kwotę należności za zakupy.
| Dane dotyczące sprzedaży towarów | ||||
|---|---|---|---|---|
| Lp. | Towar | Ilość | J.m. | Cena detaliczna |
| 1 | Cukierki toffi | 0,5 | kg | 16,00 zł/kg |
| 2 | Cukierki irysy | 1 | kg | 16,00 zł/kg |
| 3 | Czekolada gorzka | 2 | szt. | 2,50 zł/szt. |
A. 29,00 zł
B. 37,00 zł
C. 34,50 zł
D. 26,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na wartość detaliczną produktu, którego sprzedaż podlega opodatkowaniu VAT, składają się
A. cena nabycia brutto, marża detaliczna oraz podatek VAT
B. cena nabycia netto, marża detaliczna oraz podatek VAT
C. cena nabycia netto oraz marża detaliczna
D. cena nabycia brutto i marża detaliczna
Prowadzenie sprzedaży
Jeśli z jednej strony lady stoi sprzedawca oraz towary, a z drugiej strony znajdują się klienci, którzy mogą uzyskać dostęp do towarów wyłącznie za pośrednictwem sprzedawcy, to oznacza, że mamy do czynienia ze sprzedażą
A. samoobsługową
B. tradycyjną
C. preselekcyjną
D. wysyłkową
Prowadzenie sprzedaży
Dla jakich z wymienionych produktów zaleca się sprzedaż subskrypcyjna?
A. Sprzętu elektronicznego
B. Obuwia
C. Kosmetyków
D. Serii wydawnictw książkowych
Prowadzenie sprzedaży
Którą technikę argumentacji przedstawia zamieszczony opis?
| Opis techniki argumentacji |
|---|
| Sprzedawca rozpoznaje, która cecha towaru jest kluczowa dla klienta i skupia uwagę klienta, podając argumenty istotne właśnie z tego punktu widzenia. |
A. Cenową.
B. Koncentracji.
C. Kompensacyjną.
D. Alternatywną.
Prowadzenie sprzedaży
W trakcie rozmowy sprzedażowej w drogerii klientka poprosiła o wskazanie szamponu, który skutecznie dba o włosy i efektywnie usuwa resztki po żelach oraz lakierach. Jakiego typu szampon powinien zarekomendować sprzedawca?
A. Szampon klasyczny
B. Szampon kosmetyczny
C. Szampon peelingujący
D. Szampon leczniczy
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz cenę sprzedaży netto zmywarki, zakładając, że cena zakupu netto wynosi 1 250,00 zł, a marża w wysokości 20% jest obliczana od ceny zakupu netto.
A. 250,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 1 250,00 zł
D. 1 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Kto może przeprowadzić ocenę jakości towarów dostarczonych do sklepu?
A. menedżer sklepu
B. dostawca towaru
C. pracownik jednostki handlu detalicznego, który dysponuje niezbędną wiedzą z zakresu towaroznawstwa
D. osoba zatrudniona w jednostce handlu detalicznego
Prowadzenie sprzedaży
Jakie narzędzie powinien zastosować właściciel lokalnego sklepu spożywczego, aby informować swoich klientów o aktualnych promocjach?
A. Plakat
B. Szyld
C. Billboard
D. Stand
Prowadzenie sprzedaży
W trakcie rozmowy handlowej należy skorzystać z testera do demonstracji
A. plecaka.
B. obuwia.
C. rękawiczek.
D. perfum.
Prowadzenie sprzedaży
Wartość netto zakupu towaru wynosi 13,00 zł, natomiast wartość netto sprzedaży to 21,45 zł. Oblicz procentową marżę handlową stosowaną przez sprzedawcę, która jest liczona od ceny zakupu netto (metoda "od sta").
A. 165%
B. 119%
C. 65%
D. 19%
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz cenę sprzedaży netto produktu, którego cena zakupu netto wynosi 20 zł, a marża na poziomie 20% jest obliczana od ceny sprzedaży netto?
A. 25,00 zł
B. 24,00 zł
C. 20,20 zł
D. 19,80 zł
Prowadzenie sprzedaży
Dane w tabeli przedstawiają wielkość sprzedaży cementu w czterech marketach budowlanych funkcjonujących na rynku krakowskim w maju 2011 r. Największy udział w rynku cementu ma market
| Market | Sprzedaż w tonach |
|---|---|
| A. | 25 |
| B. | 28 |
| C. | 43 |
| D. | 4 |
A. D.
B. B.
C. A.
D. C.
Prowadzenie sprzedaży
Zestaw wypoczynkowy "Alfa" ma cenę 1 750 zł. W związku z niskim zainteresowaniem tymi meblami producent postanowił obniżyć ich cenę o 30%. Jaka będzie cena zestawu wypoczynkowego "Alfa" po obniżce?
A. 1 802,50 zł
B. 1 697,50 zł
C. 1 225,00 zł
D. 525,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klient zamierza zakupić 1,5 kilograma cukierków sprzedawanych w paczkach po 25 dag. Ile paczek cukierków powinno się wydać klientowi?
A. 4 paczki
B. 5 paczek
C. 3 paczki
D. 6 paczek
Prowadzenie sprzedaży
Jaką liczbę sztuk towaru można nabyć za kwotę 3 690 zł, jeśli cena sprzedaży netto wynosi 200 zł, a obowiązująca stawka VAT to 23%?
A. 15 szt.
B. 10 szt.
C. 18 szt.
D. 17 szt.
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca może zaproponować klientowi, który planuje nabyć przewodnik po Wrocławiu, jako produkt uzupełniający
A. plan miasta Wrocław
B. mapę drogową Polski
C. przewodnik po Karkonoszach
D. obrazek przedstawiający okolice Wrocławia
Prowadzenie sprzedaży
Jakie narzędzie płatnicze wydawane przez bank ma charakter elektroniczny?
A. polecenie przelewu
B. czek
C. weksel
D. karta płatnicza
Prowadzenie sprzedaży
Jakie z wymienionych produktów można postawić na półce sklepowej obok chleba?
A. Płatki śniadaniowe
B. Wędzone ryby
C. Owoce
D. Przyprawy
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli ustal, które działanie podjął sprzedawca względem ceny towaru.
| Informacje dotyczące zmiany ceny zmywarki | ||
|---|---|---|
| Towar | Cena na dzień 30 stycznia br. | Cena na dzień 15 lutego br. |
| Zmywarka | 1 500,00 zł | 1 200,00 zł |
A. Podwyższył cenę o 25%.
B. Podwyższył cenę o 20%.
C. Obniżył cenę o 25%.
D. Obniżył cenę o 20%.
Prowadzenie sprzedaży
W drogerii starsza kobieta poprosiła o przystępny cenowo krem, który byłby odpowiedni dla jej wieku. Sprzedawca, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby klientki, powinien
A. pokazać jej wszystkie dostępne na półkach kremy.
B. zapytać klientkę o typ cery i zaproponować kilka przystępnych cenowo kremów do cery dojrzałej
C. poinformować ją o wszystkich kremach przeznaczonych dla osób w podeszłym wieku, jakie są w sprzedaży.
D. zapytać kobietę o typ cery i zaoferować drogocenne kremy dla osób starszych na dzień i na noc.
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył:
– 6 tabliczek czekolady w cenie 2,50 zł/szt.,
– 2 kg mandarynek w cenie 3,00 zł/kg,
– 3 jogurty naturalne w kwocie 2,00 zł/szt.
Za zakupy uiścił sprzedawcy banknotem 50,00 zł. Jaką kwotę reszty powinien otrzymać klient?
A. 35,00 zł
B. 29,00 zł
C. 23,00 zł
D. 38,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych w tabeli określ, w którym z przedstawionych wariantów kolejne etapy sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej są poukładane w prawidłowy sposób.
| A. | B. | C. | D. |
|---|---|---|---|
| - przekonywanie do dalszych zakupów, - wyjaśnienie wątpliwości, - ustalenie należności, - prezentacja produktu. | - przekonywanie do dalszych zakupów, - ustalenie potrzeb klienta, - ustalenie należności - prezentacja produktu. | - ustalenie potrzeb klienta, - prezentacja produktu, - przekonywanie do dalszych zakupów, - ustalenie i pobranie należności. | - ustalenie potrzeb klienta, - prezentacja produktu, - wyjaśnienie wątpliwości, - ustalenie i pobranie należności. |
A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz całkowitą kwotę, jaką klient musi uiścić za nabycie 3 czekolad w cenie 3,00 zł za szt., 0,5 kg słodyczy po 16,00 zł za 1 kg oraz 2 napojów w cenie 4,00 zł za szt., jeżeli skorzysta z karty lojalnościowej uprawniającej do 3% zniżki?
A. 21,34 zł
B. 24,25 zł
C. 15,40 zł
D. 17,50 zł