Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. dysponuje gotówką w kasie
B. na czas spłaca swoje zobowiązania
C. osiągnęło zysk na koniec danego okresu sprawozdawczego
D. ma środki pieniężne na koncie bankowym
Prowadzenie sprzedaży
Preselekcja stanowi najbardziej efektywną metodę w przypadku sprzedaży
A. kawy
B. artykułów nabiałowych
C. mebli młodzieżowych
D. książek
Prowadzenie sprzedaży
Określ sekwencję kroków, które należy wykonać podczas prowadzenia rozmowy handlowej, w zgodzie z zasadami sprzedaży.
A. Przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie potrzeb klienta, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości
B. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, przekonywanie do kolejnych zakupów
C. Przekonywanie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, ustalenie potrzeb klienta
D. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie oraz pobranie płatności, wyjaśnienie wątpliwości
Prowadzenie sprzedaży
Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać
A. ofertę sprzedaży
B. specyfikację towarową
C. folder informacyjny
D. zapytanie ofertowe
Prowadzenie sprzedaży
Który sposób komunikacji o ofercie sklepu w sektorze papierniczym byłby wskazany dla klientów instytucjonalnych, a powinien być unikany w przypadku klientów indywidualnych?
A. Dokumenty skierowane do klientów.
B. Reklama w lokalnej telewizji.
C. Sieć Internet.
D. Foldery.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży wykorzystuje się w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?
A. Tradycyjną
B. Mieszaną
C. Preselekcyjną
D. Samoobsługową
Prowadzenie sprzedaży
Przyprawy do potraw oferowane w sklepie mięsnym stanowią asortyment
A. podstawowy
B. uzupełniający
C. kompleksowy
D. dodatkowy
Prowadzenie sprzedaży
Doradztwo ze strony sprzedawcy jest charakterystyczne dla obsługi klienta.
A. ufnego
B. oczekującego wskazówek
C. nowatorskiego
D. stanowczego
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z informacją zawartą na przedstawionej metce sukienka przeznaczona jest dla klientki o rozmiarze 38, czyli
| Sukienka | |
| Producent | VerDave Moda |
| Tkanina | len |
| Rozmiar | 38 (92/74/98) |
A. obwodzie klatki piersiowej 92 cm, obwodzie bioder 98 cm.
B. obwodzie bioder 92 cm, obwodzie pasa 98 cm.
C. obwodzie bioder 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 92 cm.
D. obwodzie pasa 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 98 cm.
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel firmy handlowej, rozważając ulokowanie dostępnych funduszy na rok, bierze pod uwagę propozycje czterech banków, z których najlepsza jest oferta banku
A. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po czterech miesiącach
B. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek co trzy miesiące
C. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po sześciu miesiącach
D. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po upływie roku
Prowadzenie sprzedaży
W transakcjach handlowych termin "LOCO" oznacza, że nabyty towar należy odebrać z magazynu sprzedawcy
A. sprzedawcy, a koszt transportu ponosi klient
B. sprzedawcy i na jego koszt
C. klienta, a koszt transportu ponosi sprzedawca
D. klienta i na jego koszt
Prowadzenie sprzedaży
Jak obliczyć cenę detaliczną płaszcza, mając jego cenę zakupu równą 200,00 zł, marżę sklepową wynoszącą 10% oraz stawkę podatku VAT na poziomie 22%?
A. 220,00 zł
B. 268,40 zł
C. 244,40 zł
D. 222,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę
A. wyższej ceny i większej ilości
B. wyższej ceny i mniejszej ilości
C. niższej ceny i większej ilości
D. niższej ceny i mniejszej ilości
Prowadzenie sprzedaży
Zamieszczona tabela przedstawia wykaz towarów zakupionych przez klienta. Płacąc banknotem 100 zł klient powinien otrzymać resztę w wysokości
| Nazwa towaru | Ilość w szt. | Cena jednostkowa w zł |
|---|---|---|
| Kawa Jacobs | 2 | 9,00 |
| Herbata owocowa | 3 | 4,00 |
| Sok malinowy | 1 | 3,00 |
A. 70,00 zł
B. 79,00 zł
C. 85,00 zł
D. 67,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Odstąpienie od umowy kupna jest możliwe, gdy została ona zawarta poza lokalem sprzedaży w ciągu
A. 7 dni
B. 10 dni
C. 14 dni
D. 30 dni
Prowadzenie sprzedaży
W samoobsługowym sklepie oferowane są małe produkty oznaczone jedynie kodem kreskowym. Ile urządzeń do odczytu cen powinno znajdować się w sali sprzedażowej o powierzchni 2 700 m2, przy założeniu, że na każde 400 m2 powierzchni sprzedażowej przypada 1 urządzenie?
A. 7 urządzeń.
B. 6 urządzeń.
C. 5 urządzeń.
D. 8 urządzeń.
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej sytuacji klient nie ma prawa do zwrotu gotówki za zareklamowany produkt z powodu jego niezgodności z umową?
A. Sprzedawca oferuje wymianę reklamowanego towaru na taki sam przedmiot zgodny z umową.
B. Naprawa produktu jest niemożliwa.
C. Sprzedawca proponuje wymianę reklamowanego towaru na inny produkt.
D. W punkcie serwisowym odmówiono wykonania naprawy towaru w przewidzianym czasie.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formą płatności za towar jest transakcja bezgotówkowa?
A. wpłata gotówkowa
B. przekaz pocztowy
C. czek rozrachunkowy
D. czek imienny
Prowadzenie sprzedaży
Którą informację powinien przekazać sprzedawca klientowi, zainteresowanemu zakupem towaru przedstawionego na wywieszce cenowej?
MASŁO 500 g
WIEJSKIE SMAKI7,50 cena brutto PLN/szt.cena/ kg
15 zł/kg
MASŁO 500 g
WIEJSKIE SMAKI
WIEJSKIE SMAKI
7,50 cena brutto PLN/szt.
cena/ kg
15 zł/kg
15 zł/kg
A. Musi kupić Pan co najmniej 2 szt. masła.
B. Za zakup 1 szt. masła, drugie jest gratis.
C. Za 0,5 kg masła zapłaci Pan 7,50 zł.
D. Kupując 2 szt. masła zapłaci Pan 7,50 zł.
Prowadzenie sprzedaży
Z powodu sezonowej wyprzedaży ceny obuwia zostały zredukowane o 15%. Kozaki damskie, których cena przed obniżką wynosiła 150,00 zł, będą miały cenę
A. 165,00 zł
B. 135,00 zł
C. 172,50 zł
D. 127,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Po złożeniu zamówienia przez klienta, pierwszym krokiem powinno być
A. potwierdzenie realizacji zamówienia
B. zweryfikowanie możliwości realizacji zamówienia
C. sporządzenie faktury sprzedaży
D. wysłanie towarów dostępnych w magazynie
Prowadzenie sprzedaży
Początkowa cena damskich kozaków wynosiła 350 zł, natomiast po sezonowej obniżce wyniosła 280 zł. Jaką wartość procentową stanowi obniżka ceny kozaków?
A. 80%
B. 20%
C. 25%
D. 75%
Prowadzenie sprzedaży
W sprzedaży ratalnej istotne jest, że klient
A. stopniowo dostaje zamówiony towar
B. otrzymuje towar przed zapłatą należności
C. wyraża chęć zakupu konkretnego towaru i dokonuje zaliczki
D. spłaca zobowiązanie przy użyciu karty kredytowej
Prowadzenie sprzedaży
Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania
A. emocjonalnego
B. nawykowego
C. refleksyjnego
D. fizjologicznego
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie z warzywami klientka zakupiła 2 kg mandarynek po cenie 4,50 zł/kg oraz 1,5 kg jabłek, których cena wynosi 2,50 zł/kg. Jaką kwotę wydała na te zakupy?
A. 11,50 zł
B. 11,75 zł
C. 12,75 zł
D. 12,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli, wskaż rozmiar spódnicy, jaki należy zaproponować klientce o wymiarach: obwód pasa 68 cm, obwód bioder 93 cm.
| Rozmiar | Obwód klatki piersiowej w cm | Obwód pasa w cm | Obwód bioder w cm |
|---|---|---|---|
| 34 | 78-81 | 63-65 | 88-91 |
| 36 | 82-85 | 66-69 | 92-95 |
| 38 | 86-89 | 70-73 | 96-98 |
| 40 | 90-93 | 74-77 | 99-102 |
A. 36
B. 40
C. 38
D. 34
Prowadzenie sprzedaży
Wylicz cenę netto sprzedaży torebki damskiej, jeśli do jej netto ceny zakupu wynoszącej 60 zł doliczono marżę w wysokości 30%, obliczoną od ceny zakupu.
A. 90,00 zł
B. 60,18 zł
C. 61,80 zł
D. 78,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi rękojmi, w przypadku ujawnienia wady fizycznej nowego produktu, sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta od chwili wydania towaru do
A. 5 lat
B. 0,5 roku
C. 1 roku
D. 2 lat
Prowadzenie sprzedaży
Który z wymienionych produktów powinien polecić sprzedawca klientowi, który chce nabyć napój niefermentowany?
A. Jogurt owocowy
B. Kefir
C. Mleko zagęszczone
D. Maślankę
Prowadzenie sprzedaży
Po odebraniu zapłaty za sprzedane produkty, sprzedawca przekazuje klientowi
A. paragon fiskalny
B. protokół anulowania
C. kartę gwarancyjną
D. instrukcję stosowania
Prowadzenie sprzedaży
Produkty do pielęgnacji oraz czyszczenia obuwia w punkcie sprzedaży obuwniczej stanowią asortyment
A. rozbudowany
B. uzupełniający
C. niezbędny
D. kluczowy
Prowadzenie sprzedaży
Zniżka oferowana stałym klientom w celu motywowania ich do dalszych zakupów u tego samego dostawcy, to rabat
A. sezonowy
B. lojalnościowy
C. gotówkowy
D. ilościowy
Prowadzenie sprzedaży
Klientka nabyła buty zimowe i otrzymała tylko paragon fiskalny, który stanowi dokument uprawniający do złożenia reklamacji. Klientce nie przysługuje
A. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie potrafi naprawić butów zimowych w odpowiednim czasie
B. wymiana butów zimowych na podstawie gwarancji
C. naprawa butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
D. wymiana butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
Prowadzenie sprzedaży
Najlepszym sposobem sprzedaży owoców cytrusowych dla klientów jest sprzedaż
A. samoobsługowa
B. wysyłkowa
C. obwoźna
D. preselekcyjna
Prowadzenie sprzedaży
Polędwica sopocka, która ma być sprzedawana w sklepie samoobsługowym, powinna być umieszczona na półkach
A. w kawałkach, bez opakowania
B. luzem, pokrojona na plasterki
C. w kawałkach, w opakowaniach hermetycznych
D. w większych kawałkach, do samodzielnego krojenia
Prowadzenie sprzedaży
W formie preselekcji sprzedażowej klient ma opcję
A. samodzielnego wyboru towaru, dokonania przymiarek oraz kontaktu ze sprzedawcą wyłącznie w momencie płatności
B. swobodnego i niezależnego wyboru towaru, realizacji przymiarek oraz wstępnego wyboru i nawiązania rozmowy ze sprzedawcą w celu sprecyzowania swoich oczekiwań
C. wyboru towaru jedynie przy pomocy sprzedawcy, który doradza, prezentuje produkty oraz rozwiewa wątpliwości
D. swobodnego i niezależnego wyboru towaru oraz dokonania zakupu bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
Prowadzenie sprzedaży
Transakcja, w której biorą udział emitent, akceptant oraz centrum rozliczeniowe, realizowana jest za pośrednictwem
A. weksli
B. polecenia przelewu
C. czeków
D. karty płatniczej
Prowadzenie sprzedaży
...Dzień dobry. Reprezentuję firmę XYZ i chciałbym zaprezentować Państwu naszą ofertę promocyjną. Jeśli zdecydują się Państwo na zakup już dzisiaj, ten odkurzacz mogą Państwo nabyć za jedyne 4 999,00 zł. Umowę wyślę Państwu pocztą. Od umowy można odstąpić w ciągu 14 dni... Jaką formę sprzedaży przedstawia ten fragment rozmowy sprzedażowej?
A. Telefoniczną.
B. Preselekcyjną.
C. Zwykłą.
D. Komisyjną.
Prowadzenie sprzedaży
Określ prawidłowy proces obsługi klienta w sklepie z kosmetykami, który sprzedaje swoje produkty w sposób tradycyjny?
A. Prezentacja produktów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
B. Zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, prezentacja produktów, zachęcanie do kolejnych zakupów
C. Prezentacja produktów, zachęta do kolejnych zakupów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności
D. Zidentyfikowanie potrzeb, prezentacja produktów, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
W niewielkim sklepie z parasolami odbywa się sprzedaż produktów w sposób tradycyjny. Jak powinien zachować się sprzedawca, gdy obsługuje klientkę, która zamierza nabyć parasol na prezent dla swojego męża i jest wyraźnie waha się przy wyborze?
A. Zaproponować parasole najwyższej jakości, lecz najdroższe.
B. W trakcie rozmowy sprzedażowej wyjaśnić, jakie są oczekiwania klientki.
C. Podać klientce do wyboru po jednym parasolu z każdego typu.
D. Zaoferować parasole, które znajdują się najbliżej.