Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. sprzedaż wysyłkowa
B. sprzedaż samoobsługowa
C. sprzedaż tradycyjna
D. sprzedaż preselekcyjna
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie dostępnych jest 400 sztuk jogurtu naturalnego, którego cena wynosi 1,10 zł za sztukę, a termin jego przydatności do konsumpcji kończy się za 4 dni. W celu sprzedaży zapasu jogurtu, jego cena jednostkowa została obniżona o 30%. Jaką kwotę szacuje się na obniżkę tego towaru?
A. około 110 zł
B. około 130 zł
C. około 310 zł
D. około 440 zł
Prowadzenie sprzedaży
Elementy takie jak produkt, cena, promocja oraz dystrybucja są narzędziami marketingu mix, które są kontrolowane i kształtowane przez przedsiębiorstwa w celu wpływania na rynek. Działania marketingowe producenta odzieży sportowej, który rozpoczął intensywną kampanię informacyjną na rzecz zdrowego stylu życia, dotyczą
A. dystrybucji
B. promocji
C. produktu
D. ceny
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży należy wybrać w tradycyjnym handlu detalicznym?
A. Internetową
B. Preselekcyjną
C. Obwoźną
D. Wysyłkową
Prowadzenie sprzedaży
Na początku prezentacji produktów sprzedawca powinien pokazać klientowi trzy różne artykuły w celu
A. zachęcenia klienta do zakupu większej ilości artykułów
B. zaangażowania klienta w poznawanie produktów, aby obsłużyć kolejnego klienta
C. umożliwienia klientowi podjęcia decyzji, a zarazem nie komplikowania mu wyboru
D. przekazania klientowi informacji, że towaru wystarczy i nie musi szybko podejmować decyzji
Prowadzenie sprzedaży
Proponowanie klientowi kuponu, który umożliwia uzyskanie rabatu przy przyszłym zakupie, jest przykładem
A. sprzedaży osobistej
B. promocji sprzedaży
C. public relations
D. reklamy
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych z tabeli oceń, jak zmienił się udział sprzedaży wykonany w stosunku do planowanego obuwia damskiego i męskiego w sprzedaży ogółem.
| Struktura sprzedaży | ||
|---|---|---|
| Wyszczególnienie | Udział sprzedaży | |
| Planowany w % | Wykonany w % | |
| Obuwie damskie | 75 | 80 |
| Obuwie męskie | 25 | 20 |
| Razem | 100 | 100 |
A. Udział sprzedaży obuwia damskiego i obuwia męskiego spadł.
B. Udział sprzedaży obuwia damskiego wzrósł a obuwia męskiego spadł.
C. Udział sprzedaży obuwia damskiego i obuwia męskiego wzrósł.
D. Udział sprzedaży obuwia damskiego spadł a obuwia męskiego wzrósł.
Prowadzenie sprzedaży
Kupujący, nabywając energooszczędny piecyk do ogrzewania swojego mieszkania, kieruje się motywacją
A. społeczną
B. racjonalną
C. emocjonalną
D. irracjonalną
Prowadzenie sprzedaży
Dziś sprzedajemy pomarańcze w obniżonej cenie. Jaką technikę argumentacji zastosował sprzedawca?
A. Skupienia.
B. Prezentacji.
C. Zadawania pytań.
D. Argumentacji cenowej.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie funkcje nie pełni pieniądz?
A. wskaźnika wartości dóbr
B. nośnika oszczędności
C. wskaźnika użyteczności towarów
D. nośnika wymiany
Prowadzenie sprzedaży
Pracownik księgarni nie ma obowiązku informować o
A. nowych tytułach wydawniczych
B. cenach w innych księgarniach
C. jakości technicznej oraz edytorskiej publikacji
D. autorach publikacji
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca ma do czynienia z klientem, który nie potrafi podjąć decyzji zakupowej. Zauważając zniecierpliwienie innych kupujących, co powinien powiedzieć?
A. Ten produkt nie będzie dla pana właściwy, do widzenia
B. Proszę się zdecydować, inni również pragną zrobić zakupy
C. Inni klienci, którzy zakupili ten artykuł, byli z niego bardzo zadowoleni
D. Proszę przyjść jutro, teraz nie mam czasu, do widzenia
Prowadzenie sprzedaży
Do jakiego etapu procesu sprzedaży można przypisać zdanie sprzedawcy: Proszę się nie martwić. Ten model odkurzacza, dzięki specjalnie dobranym filtrom dla osób uczulonych na kurz i roztocza, umożliwi Panu jego bezpieczne użytkowanie?
A. Identyfikacja potrzeb.
B. Finalizacja sprzedaży.
C. Rozwianie wątpliwości.
D. Prezentacja produktu.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży należy wybrać w handlu, która pozwala na dostęp do określonych produktów i usług poprzez regularne dokonywanie cyklicznych płatności abonamentowych?
A. Sprzedaż tradycyjną
B. Preselekcję
C. Sprzedaż subskrypcyjną
D. Samoobsługę
Prowadzenie sprzedaży
Towar o obniżonej wartości może być oferowany do sprzedaży pod warunkiem podania informacji na jego temat
A. nowej, zmniejszonej ceny
B. ceny przed i po obniżce oraz powodu jej wprowadzenia
C. ceny sprzed obniżki, przekreślonej "X"
D. przyczyn, które wpłynęły na zmniejszenie jego użyteczności
Prowadzenie sprzedaży
Klient, który został błyskawicznie obsłużony przez sprzedawcę, ponieważ precyzyjnie określił swoje oczekiwania, to klient
A. niecierpliwy
B. rozgadany
C. ufny
D. zdecydowany
Prowadzenie sprzedaży
Typowym sposobem informowania klientów małego sklepu detalicznego o dostępnych produktach jest
A. zamieszczenie informacji na stronie internetowej
B. prezentacja towarów w witrynie
C. emitowanie reklamy telewizyjnej
D. przygotowanie oferty telefonicznej
Prowadzenie sprzedaży
Który z poniższych elementów nie wchodzi w skład marketingu mix?
A. dystrybucja
B. promocja
C. cena
D. klient
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie fragmentu artykułu określ, do którego typu klientek kierowana jest akcja promocyjna.
| Fragment artykułu prasowego |
| Obecnie wiele kobiet przy zakupach zwraca szczególną uwagę na poziom obsługi i porady, z których może skorzystać w salonie. Ponieważ wiele kobiet nosi źle dobrany biustonosz, w naszym sklepie stanie Mobilna Przymierzalnia, w której każda kobieta będzie mogła skorzystać z profesjonalnej porady brafittingowej. Konsultantki wiodącej marki będą doradzać klientkom jak odpowiednio dobrać biustonosz oraz pomogą wybrać, zależnie od sylwetki, bieliznę modelującą. |
A. Oczekujących doradztwa.
B. Konserwatywnych.
C. Reagujących emocjonalnie.
D. Zdecydowanych.
Prowadzenie sprzedaży
Pasta do obuwia w punkcie sprzedaży obuwia stanowi element oferty
A. kluczowy
B. konieczny
C. produkcji
D. uzupełniający
Prowadzenie sprzedaży
Telezakupy to sposób prowadzenia handlu
A. wysyłkowego
B. rozproszonego
C. sklepowego
D. ruchomego
Prowadzenie sprzedaży
Podstawowym obowiązkiem sprzedawcy w tradycyjnej formie sprzedaży z rozwiniętą obsługą klienta jest
A. prowadzenie rozmowy sprzedażowej i inkasowanie należności za zakupy
B. zarejestrowanie transakcji w kasie, bez udzielania porad sprzedażowych
C. gwarantowanie klientom swobodnego dostępu do produktów
D. opracowanie ofert handlowych i ich wysyłka do klientów
Prowadzenie sprzedaży
Jedna z zasad merchandisingu mówi, że
A. najkorzystniejsze miejsca ekspozycji znajdują się na górnej i dolnej półce
B. najkorzystniejsze miejsca na półkach są przeznaczone dla najtańszych produktów
C. najlepsze miejsca ekspozycji mieszczą się na wysokości oczu
D. najlepsze pozycje na półkach są zarezerwowane dla produktów o wysokiej rotacji
Prowadzenie sprzedaży
W początkowej fazie cyklu życia produktu (wprowadzenie)
A. wydatki są wysokie, a zyski niskie
B. wydatki są niskie, a zyski wysokie
C. wydatki i zyski są wysokie
D. wydatki i zyski są niskie
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca ustawiając na wystawie płaszcze oraz nakrycia głowy kierował się zasadą
A. substytucyjności produktów
B. kolejności dostaw produktów
C. komplementarności produktów
D. łatwej dostępności produktów
Prowadzenie sprzedaży
Klient powinien otrzymać darmowe opakowanie, jeśli
A. zakupił towary sprzedawane luzem
B. poprosi o torbę wykonaną z materiałów ekologicznych
C. nie pamiętał, aby wziąć torbę z domu
D. prosi o umieszczenie kupionego towaru w ozdobnej torbie
Prowadzenie sprzedaży
Wszystkie właściwości produktu, takie jak: jakość, kolor oraz kształt, w kontekście marketingowym, stanowią
A. rdzeń produktu
B. produkt rzeczywisty
C. produkt poszerzony
D. produkt potencjalny
Prowadzenie sprzedaży
Aby przekonać klienta sklepu odzieżowego do zakupu kilku elementów odzieży, które mogą tworzyć zestaw, należy
A. zaprezentować dopasowane do siebie ubrania na różnych manekinach
B. ustawić ubrania w witrynie sklepu
C. pokazać pasujące do siebie ubrania na jednym manekinie
D. zawieść ubrania na różnych wieszakach
Prowadzenie sprzedaży
Aby przekonać klienta o niecierpliwym usposobieniu do zakupu, sprzedawca powinien
A. dokładnie omówić zalety produktu
B. zaprezentować ofertę w skrócie
C. dać klientowi więcej czasu na przemyślenie
D. stworzyć atmosferę zaufania
Prowadzenie sprzedaży
Osoba zajmująca się aranżacją produktów w samoobsługowym sklepie spożywczym powinna
A. zmieniać lokalizację eksponowanych towarów
B. towary z nowej dostawy układać za produktami z krótszymi datami ważności
C. umieszczać na dolnych półkach produkty o małych gabarytach
D. oznakowywać etykietami cenowymi jedynie towary premium
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedając produkty spożywcze oraz niespożywcze dla klientów zlokalizowanych na obszarach wiejskich, najlepiej wykorzystać
A. handel uliczny
B. handel obwoźny
C. handel tradycyjny
D. samoobsługę
Prowadzenie sprzedaży
Na wystawach z przeszklonymi półkami, podświetlanymi ladami oraz zamykanymi gablotami najczęściej eksponuje się
A. krawaty
B. telewizory
C. sprzęt AGD
D. zegarki
Prowadzenie sprzedaży
Do sklepu z zabawkami z tradycyjną metodą sprzedaży wszedł klient z zamiarem zakupu prezentu dla dwuletniego dziecka. Prawidłowy przebieg jego obsługi opisany został w tabeli w wierszu
| A. | zachęcanie do dalszych zakupów, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie potrzeb, inkaso należności |
| B. | ustalenie potrzeb, zachęcanie do dalszych zakupów, inkaso należności, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktu |
| C. | prezentacja produktu, ustalenie potrzeb, zachęcanie do dalszych zakupów, inkaso należności, wyjaśnienie wątpliwości |
| D. | ustalenie potrzeb, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcanie do dalszych zakupów |
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
Prowadzenie sprzedaży
Aby uzyskać dane od sprzedawcy dotyczące dostępnych przez niego produktów, ich cen oraz warunków sprzedaży, należy skierować do kontrahenta
A. folder informacyjny
B. zapytanie ofertowe
C. specyfikację towarową
D. ofertę sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Spółka z o.o. planuje produkcję na następny rok analizując dane liczbowe przedstawione w tabeli, dotyczące sprzedaży określonych towarów. Jakie zmiany w asortymencie sprzedawanych wyrobów powinna wprowadzić spółka w następnym roku?
| Dochody ze sprzedaży według asortymentu w tys. zł | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Wyszczególnienie | 2004 | 2005 | 2006 | Dynamika w % | |
| 2005/2004 | 2006/2005 | ||||
| Batoniki | 14 562 | 20 569 | 6 589 | 141,25 | 32,03 |
| Pierniczki | 58 900 | 57 367 | 52 366 | 97,40 | 91,28 |
| Cukierki | 23 400 | 25 600 | 37 596 | 109,40 | 146,75 |
| Czekolada | 34 800 | 25 300 | 26 500 | 72,70 | 104,74 |
| Wafelki | 32 100 | 20 000 | 22 596 | 62,31 | 112,98 |
A. Zmniejszyć produkcję czekolady.
B. Zwiększyć produkcję batoników.
C. Zmniejszyć produkcję wafelków.
D. Zwiększyć produkcję cukierków.
Prowadzenie sprzedaży
Napoje, które zawierają specyficzne mieszanki zarówno prostych, jak i złożonych węglowodanów, zapewniające stałe uzupełnienie energii traconej w trakcie wysiłku, a także wzbogacone o witaminy i minerały, klasyfikowane są jako napoje
A. izotonicznych
B. niskokalorycznych
C. używkowych
D. dietetycznych
Prowadzenie sprzedaży
Konsumentka sklepu z kosmetykami poprosiła o tani szampon do włosów. Co powinien zrobić sprzedawca?
A. zapytać klientkę o typ włosów i zaproponować kilka przystępnych cenowo szamponów dostosowanych do jej włosów
B. zapytać klientkę o typ włosów i zasugerować drogi, ale dobrze oceniany przez użytkowników szampon, odpowiedni do jej typu włosów
C. wybrać dla klientki najtańszy szampon
D. przedstawić klientce całą ofertę szamponów i pozwolić jej na samodzielny wybór produktu
Prowadzenie sprzedaży
Dobra, które wzajemnie się dopełniają i nabycie jednego wymusza konieczność nabycia drugiego, to dobra
A. komplementarne
B. substytucyjne
C. naturalne
D. trwałe
Prowadzenie sprzedaży
Do jakiej z wymienionych kategorii produktów można zakwalifikować balsam do ciała?
A. Pielęgnacyjnych
B. Perfumeryjnych
C. Makijażowych
D. Higienicznych
Prowadzenie sprzedaży
Osoba prowadząca sklep, pragnąca określić wysokość sprzedaży w ostatnim czasie, powinna do tego celu zastosować
A. obserwację zachowań klientów
B. wywiady z konsumentami
C. analizę dokumentacji sprzedaży
D. ankiety przeprowadzane wśród kupujących