Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 81
Prowadzenie sprzedaży

Najlepszą metodą sprzedaży paczkowanych słodyczy w sklepie dyskontowym jest

A. sprzedaż wysyłkowa
B. sprzedaż samoobsługowa
C. sprzedaż tradycyjna
D. sprzedaż preselekcyjna
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie dostępnych jest 400 sztuk jogurtu naturalnego, którego cena wynosi 1,10 zł za sztukę, a termin jego przydatności do konsumpcji kończy się za 4 dni. W celu sprzedaży zapasu jogurtu, jego cena jednostkowa została obniżona o 30%. Jaką kwotę szacuje się na obniżkę tego towaru?

A. około 110 zł
B. około 130 zł
C. około 310 zł
D. około 440 zł
HAN.01 Pytanie 83
Prowadzenie sprzedaży

Elementy takie jak produkt, cena, promocja oraz dystrybucja są narzędziami marketingu mix, które są kontrolowane i kształtowane przez przedsiębiorstwa w celu wpływania na rynek. Działania marketingowe producenta odzieży sportowej, który rozpoczął intensywną kampanię informacyjną na rzecz zdrowego stylu życia, dotyczą

A. dystrybucji
B. promocji
C. produktu
D. ceny
HAN.01 Pytanie 85
Prowadzenie sprzedaży

Na początku prezentacji produktów sprzedawca powinien pokazać klientowi trzy różne artykuły w celu

A. zachęcenia klienta do zakupu większej ilości artykułów
B. zaangażowania klienta w poznawanie produktów, aby obsłużyć kolejnego klienta
C. umożliwienia klientowi podjęcia decyzji, a zarazem nie komplikowania mu wyboru
D. przekazania klientowi informacji, że towaru wystarczy i nie musi szybko podejmować decyzji
HAN.01 Pytanie 86
Prowadzenie sprzedaży

Proponowanie klientowi kuponu, który umożliwia uzyskanie rabatu przy przyszłym zakupie, jest przykładem

A. sprzedaży osobistej
B. promocji sprzedaży
C. public relations
D. reklamy
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych z tabeli oceń, jak zmienił się udział sprzedaży wykonany w stosunku do planowanego obuwia damskiego i męskiego w sprzedaży ogółem.

Struktura sprzedaży
WyszczególnienieUdział sprzedaży
Planowany w %Wykonany w %
Obuwie damskie7580
Obuwie męskie2520
Razem100100

A. Udział sprzedaży obuwia damskiego i obuwia męskiego spadł.
B. Udział sprzedaży obuwia damskiego wzrósł a obuwia męskiego spadł.
C. Udział sprzedaży obuwia damskiego i obuwia męskiego wzrósł.
D. Udział sprzedaży obuwia damskiego spadł a obuwia męskiego wzrósł.
HAN.01 Pytanie 88
Prowadzenie sprzedaży

Kupujący, nabywając energooszczędny piecyk do ogrzewania swojego mieszkania, kieruje się motywacją

A. społeczną
B. racjonalną
C. emocjonalną
D. irracjonalną
HAN.01 Pytanie 89
Prowadzenie sprzedaży

Dziś sprzedajemy pomarańcze w obniżonej cenie. Jaką technikę argumentacji zastosował sprzedawca?

A. Skupienia.
B. Prezentacji.
C. Zadawania pytań.
D. Argumentacji cenowej.
HAN.01 Pytanie 91
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik księgarni nie ma obowiązku informować o

A. nowych tytułach wydawniczych
B. cenach w innych księgarniach
C. jakości technicznej oraz edytorskiej publikacji
D. autorach publikacji
HAN.01 Pytanie 92
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca ma do czynienia z klientem, który nie potrafi podjąć decyzji zakupowej. Zauważając zniecierpliwienie innych kupujących, co powinien powiedzieć?

A. Ten produkt nie będzie dla pana właściwy, do widzenia
B. Proszę się zdecydować, inni również pragną zrobić zakupy
C. Inni klienci, którzy zakupili ten artykuł, byli z niego bardzo zadowoleni
D. Proszę przyjść jutro, teraz nie mam czasu, do widzenia
HAN.01 Pytanie 93
Prowadzenie sprzedaży

Do jakiego etapu procesu sprzedaży można przypisać zdanie sprzedawcy: Proszę się nie martwić. Ten model odkurzacza, dzięki specjalnie dobranym filtrom dla osób uczulonych na kurz i roztocza, umożliwi Panu jego bezpieczne użytkowanie?

A. Identyfikacja potrzeb.
B. Finalizacja sprzedaży.
C. Rozwianie wątpliwości.
D. Prezentacja produktu.
HAN.01 Pytanie 94
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę sprzedaży należy wybrać w handlu, która pozwala na dostęp do określonych produktów i usług poprzez regularne dokonywanie cyklicznych płatności abonamentowych?

A. Sprzedaż tradycyjną
B. Preselekcję
C. Sprzedaż subskrypcyjną
D. Samoobsługę
Prowadzenie sprzedaży

Towar o obniżonej wartości może być oferowany do sprzedaży pod warunkiem podania informacji na jego temat

A. nowej, zmniejszonej ceny
B. ceny przed i po obniżce oraz powodu jej wprowadzenia
C. ceny sprzed obniżki, przekreślonej "X"
D. przyczyn, które wpłynęły na zmniejszenie jego użyteczności
HAN.01 Pytanie 96
Prowadzenie sprzedaży

Klient, który został błyskawicznie obsłużony przez sprzedawcę, ponieważ precyzyjnie określił swoje oczekiwania, to klient

A. niecierpliwy
B. rozgadany
C. ufny
D. zdecydowany
HAN.01 Pytanie 97
Prowadzenie sprzedaży

Typowym sposobem informowania klientów małego sklepu detalicznego o dostępnych produktach jest

A. zamieszczenie informacji na stronie internetowej
B. prezentacja towarów w witrynie
C. emitowanie reklamy telewizyjnej
D. przygotowanie oferty telefonicznej
HAN.01 Pytanie 98
Prowadzenie sprzedaży

Który z poniższych elementów nie wchodzi w skład marketingu mix?

A. dystrybucja
B. promocja
C. cena
D. klient
HAN.01 Pytanie 99
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu artykułu określ, do którego typu klientek kierowana jest akcja promocyjna.

Fragment artykułu prasowego
Obecnie wiele kobiet przy zakupach zwraca szczególną uwagę na poziom obsługi i porady, z których może skorzystać w salonie. Ponieważ wiele kobiet nosi źle dobrany biustonosz, w naszym sklepie stanie Mobilna Przymierzalnia, w której każda kobieta będzie mogła skorzystać z profesjonalnej porady brafittingowej. Konsultantki wiodącej marki będą doradzać klientkom jak odpowiednio dobrać biustonosz oraz pomogą wybrać, zależnie od sylwetki, bieliznę modelującą.

A. Oczekujących doradztwa.
B. Konserwatywnych.
C. Reagujących emocjonalnie.
D. Zdecydowanych.
HAN.01 Pytanie 102
Prowadzenie sprzedaży

Podstawowym obowiązkiem sprzedawcy w tradycyjnej formie sprzedaży z rozwiniętą obsługą klienta jest

A. prowadzenie rozmowy sprzedażowej i inkasowanie należności za zakupy
B. zarejestrowanie transakcji w kasie, bez udzielania porad sprzedażowych
C. gwarantowanie klientom swobodnego dostępu do produktów
D. opracowanie ofert handlowych i ich wysyłka do klientów
HAN.01 Pytanie 103
Prowadzenie sprzedaży

Jedna z zasad merchandisingu mówi, że

A. najkorzystniejsze miejsca ekspozycji znajdują się na górnej i dolnej półce
B. najkorzystniejsze miejsca na półkach są przeznaczone dla najtańszych produktów
C. najlepsze miejsca ekspozycji mieszczą się na wysokości oczu
D. najlepsze pozycje na półkach są zarezerwowane dla produktów o wysokiej rotacji
Prowadzenie sprzedaży

W początkowej fazie cyklu życia produktu (wprowadzenie)

A. wydatki są wysokie, a zyski niskie
B. wydatki są niskie, a zyski wysokie
C. wydatki i zyski są wysokie
D. wydatki i zyski są niskie
HAN.01 Pytanie 105
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca ustawiając na wystawie płaszcze oraz nakrycia głowy kierował się zasadą

A. substytucyjności produktów
B. kolejności dostaw produktów
C. komplementarności produktów
D. łatwej dostępności produktów
HAN.01 Pytanie 106
Prowadzenie sprzedaży

Klient powinien otrzymać darmowe opakowanie, jeśli

A. zakupił towary sprzedawane luzem
B. poprosi o torbę wykonaną z materiałów ekologicznych
C. nie pamiętał, aby wziąć torbę z domu
D. prosi o umieszczenie kupionego towaru w ozdobnej torbie
HAN.01 Pytanie 107
Prowadzenie sprzedaży

Wszystkie właściwości produktu, takie jak: jakość, kolor oraz kształt, w kontekście marketingowym, stanowią

A. rdzeń produktu
B. produkt rzeczywisty
C. produkt poszerzony
D. produkt potencjalny
Prowadzenie sprzedaży

Aby przekonać klienta sklepu odzieżowego do zakupu kilku elementów odzieży, które mogą tworzyć zestaw, należy

A. zaprezentować dopasowane do siebie ubrania na różnych manekinach
B. ustawić ubrania w witrynie sklepu
C. pokazać pasujące do siebie ubrania na jednym manekinie
D. zawieść ubrania na różnych wieszakach
HAN.01 Pytanie 109
Prowadzenie sprzedaży

Aby przekonać klienta o niecierpliwym usposobieniu do zakupu, sprzedawca powinien

A. dokładnie omówić zalety produktu
B. zaprezentować ofertę w skrócie
C. dać klientowi więcej czasu na przemyślenie
D. stworzyć atmosferę zaufania
HAN.01 Pytanie 110
Prowadzenie sprzedaży

Osoba zajmująca się aranżacją produktów w samoobsługowym sklepie spożywczym powinna

A. zmieniać lokalizację eksponowanych towarów
B. towary z nowej dostawy układać za produktami z krótszymi datami ważności
C. umieszczać na dolnych półkach produkty o małych gabarytach
D. oznakowywać etykietami cenowymi jedynie towary premium
HAN.01 Pytanie 111
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedając produkty spożywcze oraz niespożywcze dla klientów zlokalizowanych na obszarach wiejskich, najlepiej wykorzystać

A. handel uliczny
B. handel obwoźny
C. handel tradycyjny
D. samoobsługę
HAN.01 Pytanie 112
Prowadzenie sprzedaży

Na wystawach z przeszklonymi półkami, podświetlanymi ladami oraz zamykanymi gablotami najczęściej eksponuje się

A. krawaty
B. telewizory
C. sprzęt AGD
D. zegarki
HAN.01 Pytanie 113
Prowadzenie sprzedaży

Do sklepu z zabawkami z tradycyjną metodą sprzedaży wszedł klient z zamiarem zakupu prezentu dla dwuletniego dziecka. Prawidłowy przebieg jego obsługi opisany został w tabeli w wierszu

A.zachęcanie do dalszych zakupów, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie potrzeb, inkaso należności
B.ustalenie potrzeb, zachęcanie do dalszych zakupów, inkaso należności, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktu
C.prezentacja produktu, ustalenie potrzeb, zachęcanie do dalszych zakupów, inkaso należności, wyjaśnienie wątpliwości
D.ustalenie potrzeb, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcanie do dalszych zakupów

A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
HAN.01 Pytanie 115
Prowadzenie sprzedaży

Spółka z o.o. planuje produkcję na następny rok analizując dane liczbowe przedstawione w tabeli, dotyczące sprzedaży określonych towarów. Jakie zmiany w asortymencie sprzedawanych wyrobów powinna wprowadzić spółka w następnym roku?

Dochody ze sprzedaży według asortymentu w tys. zł
Wyszczególnienie200420052006Dynamika w %
2005/20042006/2005
Batoniki14 56220 5696 589141,2532,03
Pierniczki58 90057 36752 36697,4091,28
Cukierki23 40025 60037 596109,40146,75
Czekolada34 80025 30026 50072,70104,74
Wafelki32 10020 00022 59662,31112,98

A. Zmniejszyć produkcję czekolady.
B. Zwiększyć produkcję batoników.
C. Zmniejszyć produkcję wafelków.
D. Zwiększyć produkcję cukierków.
HAN.01 Pytanie 116
Prowadzenie sprzedaży

Napoje, które zawierają specyficzne mieszanki zarówno prostych, jak i złożonych węglowodanów, zapewniające stałe uzupełnienie energii traconej w trakcie wysiłku, a także wzbogacone o witaminy i minerały, klasyfikowane są jako napoje

A. izotonicznych
B. niskokalorycznych
C. używkowych
D. dietetycznych
HAN.01 Pytanie 117
Prowadzenie sprzedaży

Konsumentka sklepu z kosmetykami poprosiła o tani szampon do włosów. Co powinien zrobić sprzedawca?

A. zapytać klientkę o typ włosów i zaproponować kilka przystępnych cenowo szamponów dostosowanych do jej włosów
B. zapytać klientkę o typ włosów i zasugerować drogi, ale dobrze oceniany przez użytkowników szampon, odpowiedni do jej typu włosów
C. wybrać dla klientki najtańszy szampon
D. przedstawić klientce całą ofertę szamponów i pozwolić jej na samodzielny wybór produktu
HAN.01 Pytanie 118
Prowadzenie sprzedaży

Dobra, które wzajemnie się dopełniają i nabycie jednego wymusza konieczność nabycia drugiego, to dobra

A. komplementarne
B. substytucyjne
C. naturalne
D. trwałe
HAN.01 Pytanie 119
Prowadzenie sprzedaży

Do jakiej z wymienionych kategorii produktów można zakwalifikować balsam do ciała?

A. Pielęgnacyjnych
B. Perfumeryjnych
C. Makijażowych
D. Higienicznych
Prowadzenie sprzedaży

Osoba prowadząca sklep, pragnąca określić wysokość sprzedaży w ostatnim czasie, powinna do tego celu zastosować

A. obserwację zachowań klientów
B. wywiady z konsumentami
C. analizę dokumentacji sprzedaży
D. ankiety przeprowadzane wśród kupujących