Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Bezpośrednie układanie jajek z innymi produktami spożywczymi sprzedawanymi luzem może prowadzić do zakażenia tych produktów

A. salmonellą
B. włośnicą
C. boreliozą
D. mukowiscydozą
Prowadzenie sprzedaży

Płynność finansowa przedsiębiorstwa jest zachowana, gdy

A. dysponuje gotówką w kasie
B. ma środki pieniężne na koncie bankowym
C. osiągnęło zysk na koniec danego okresu sprawozdawczego
D. na czas spłaca swoje zobowiązania
HAN.01 Pytanie 4
Prowadzenie sprzedaży

Określ sekwencję kroków, które należy wykonać podczas prowadzenia rozmowy handlowej, w zgodzie z zasadami sprzedaży.

A. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie oraz pobranie płatności, wyjaśnienie wątpliwości
B. Przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie potrzeb klienta, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości
C. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, przekonywanie do kolejnych zakupów
D. Przekonywanie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, ustalenie potrzeb klienta
Prowadzenie sprzedaży

Wskaźnik pokrycia aktywów kapitałem własnym równy 1 sugeruje, że cały majątek

A. jest finansowany kapitałem obcym
B. ma pokrycie w zobowiązaniach długoterminowych
C. ma pokrycie w zobowiązaniach krótkoterminowych
D. jest finansowany kapitałem własnym
HAN.01 Pytanie 7
Prowadzenie sprzedaży

Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać

A. folder informacyjny
B. zapytanie ofertowe
C. ofertę sprzedaży
D. specyfikację towarową
HAN.01 Pytanie 8
Prowadzenie sprzedaży

Który sposób komunikacji o ofercie sklepu w sektorze papierniczym byłby wskazany dla klientów instytucjonalnych, a powinien być unikany w przypadku klientów indywidualnych?

A. Foldery.
B. Reklama w lokalnej telewizji.
C. Dokumenty skierowane do klientów.
D. Sieć Internet.
HAN.01 Pytanie 9
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży wykorzystuje się w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?

A. Mieszaną
B. Samoobsługową
C. Tradycyjną
D. Preselekcyjną
HAN.01 Pytanie 12
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Znak ISBN jest używany do identyfikacji

A. jaj
B. szkła
C. alkoholi
D. książek
HAN.01 Pytanie 14
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z informacją zawartą na przedstawionej metce sukienka przeznaczona jest dla klientki o rozmiarze 38, czyli

Sukienka
ProducentVerDave Moda
Tkaninalen
Rozmiar38 (92/74/98)

A. obwodzie klatki piersiowej 92 cm, obwodzie bioder 98 cm.
B. obwodzie bioder 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 92 cm.
C. obwodzie pasa 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 98 cm.
D. obwodzie bioder 92 cm, obwodzie pasa 98 cm.
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel firmy handlowej, rozważając ulokowanie dostępnych funduszy na rok, bierze pod uwagę propozycje czterech banków, z których najlepsza jest oferta banku

A. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po sześciu miesiącach
B. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po upływie roku
C. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po czterech miesiącach
D. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek co trzy miesiące
Prowadzenie sprzedaży

Do działań związanych z przyjmowaniem do sklepu zakupionych produktów nie należy zaliczyć sprawdzenia

A. jakości dostarczonych produktów
B. stanów magazynowych w celu określenia zapotrzebowania na towary
C. zgodności asortymentu z złożonym zamówieniem
D. ilości towarów na dokumentach towarzyszących dostawie
Prowadzenie sprzedaży

Jakie towary są wrażliwe na wysokie temperatury?

A. artykuły perfumeryjno-kosmetyczne
B. obuwie i odzież
C. wyroby przemysłu papierniczego
D. artykuły gospodarstwa domowego (AGD)
Prowadzenie sprzedaży

W transakcjach handlowych termin "LOCO" oznacza, że nabyty towar należy odebrać z magazynu sprzedawcy

A. klienta, a koszt transportu ponosi sprzedawca
B. sprzedawcy, a koszt transportu ponosi klient
C. klienta i na jego koszt
D. sprzedawcy i na jego koszt
Prowadzenie sprzedaży

Jak obliczyć cenę detaliczną płaszcza, mając jego cenę zakupu równą 200,00 zł, marżę sklepową wynoszącą 10% oraz stawkę podatku VAT na poziomie 22%?

A. 222,00 zł
B. 244,40 zł
C. 268,40 zł
D. 220,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Spółka uzyskała od klienta czek gotówkowy za sprzedane produkty. Na jakich kontach księgowych powinno się zarejestrować tę transakcję gospodarczą?

A. Rozrachunki z odbiorcami Dt, Kasa Ct
B. Rozrachunki z odbiorcami Dt, Inne środki pieniężne Ct
C. Kasa Dt, Rozrachunki z odbiorcami Ct
D. Inne środki pieniężne Dt, Rozrachunki z odbiorcami Ct
Prowadzenie sprzedaży

Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę

A. wyższej ceny i mniejszej ilości
B. niższej ceny i większej ilości
C. wyższej ceny i większej ilości
D. niższej ceny i mniejszej ilości
HAN.01 Pytanie 23
Prowadzenie sprzedaży

Towary sprzedawane w cenach promocyjnych oraz obniżonych oznaczane są poprzez umieszczenie informacji na wywieszce

A. nowej ceny promocyjnej oraz obniżonej.
B. dotychczasowej ceny przekreślonej oraz nowej promocyjnej lub obniżonej.
C. dotychczasowej ceny oraz nowej promocyjnej.
D. dotychczasowej ceny oraz nowej obniżonej.
HAN.01 Pytanie 24
Prowadzenie sprzedaży

Elementy takie jak paski skórzane, skarpetki oraz pasta do butów dostępne w sklepie obuwniczym tworzą asortyment

A. specjalistyczny
B. podstawowy
C. uzupełniający
D. uniwersalny
Prowadzenie sprzedaży

Zamieszczona tabela przedstawia wykaz towarów zakupionych przez klienta. Płacąc banknotem 100 zł klient powinien otrzymać resztę w wysokości

Nazwa towaruIlość
w szt.
Cena jednostkowa
w zł
Kawa Jacobs29,00
Herbata owocowa34,00
Sok malinowy13,00

A. 79,00 zł
B. 70,00 zł
C. 67,00 zł
D. 85,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, firmy handlowe mają możliwość organizacji wyprzedaży po sezonie

A. dwa razy w roku
B. trzy razy w roku
C. jednokrotnie w ciągu roku
D. raz na trzy miesiące
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie spożywczym samoobsługowym limit naturalnych ubytków został określony na poziomie 0,5% wartości sprzedaży. W roku 2011, w okresie między inwentaryzacjami, sklep uzyskał obrót wynoszący 498 000 zł. Kwota niedoboru, która mieści się w dopuszczalnych normach i naturalnych ubytkach wynosi

A. około 250 zł
B. około 25 zł
C. około 25 000 zł
D. około 2 500 zł
Prowadzenie sprzedaży

W samoobsługowym sklepie oferowane są małe produkty oznaczone jedynie kodem kreskowym. Ile urządzeń do odczytu cen powinno znajdować się w sali sprzedażowej o powierzchni 2 700 m2, przy założeniu, że na każde 400 m2 powierzchni sprzedażowej przypada 1 urządzenie?

A. 6 urządzeń.
B. 5 urządzeń.
C. 8 urządzeń.
D. 7 urządzeń.
HAN.01 Pytanie 30
Prowadzenie sprzedaży

Klasyfikacja produktów i usług, która stanowi podstawę do określenia właściwej stawki podatku VAT na sprzedawane towary, ma skrót

A. REGON
B. EKD
C. PKWiU
D. KTM
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej sytuacji klient nie ma prawa do zwrotu gotówki za zareklamowany produkt z powodu jego niezgodności z umową?

A. Sprzedawca oferuje wymianę reklamowanego towaru na taki sam przedmiot zgodny z umową.
B. Sprzedawca proponuje wymianę reklamowanego towaru na inny produkt.
C. Naprawa produktu jest niemożliwa.
D. W punkcie serwisowym odmówiono wykonania naprawy towaru w przewidzianym czasie.
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia, która jest podatnikiem podstawowej stawki VAT, wystawiła fakturę VAT na kwotę brutto 1 230 zł. Jaką wartość ma sprzedaż netto?

A. 947,10 zł
B. 230,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 282,90 zł
HAN.01 Pytanie 36
Prowadzenie sprzedaży

Wyznacz wartość jednostkową netto za kilogram produktu, który dostępny jest w opakowaniach o wadze 125 g, sprzedawanych po cenie netto 20,00 zł za opakowanie?

A. 6,25 zł
B. 160,00 zł
C. 16,00 zł
D. 25,00 zł
HAN.01 Pytanie 37
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Jakie właściwości posiada ser camembert?

A. Twardy, podpuszczkowy typu włoskiego
B. Twardy, kwasowo-podpuszczkowy z masy parzonej
C. Miękki, podpuszczkowy, z porostem pleśniowym
D. Miękki, kwasowy, z pleśnią na powierzchni
Prowadzenie sprzedaży

Którą informację powinien przekazać sprzedawca klientowi, zainteresowanemu zakupem towaru przedstawionego na wywieszce cenowej?

MASŁO 500 g
WIEJSKIE SMAKI
7,50 cena brutto PLN/szt.
cena/ kg
15 zł/kg

A. Za 0,5 kg masła zapłaci Pan 7,50 zł.
B. Za zakup 1 szt. masła, drugie jest gratis.
C. Musi kupić Pan co najmniej 2 szt. masła.
D. Kupując 2 szt. masła zapłaci Pan 7,50 zł.
Prowadzenie sprzedaży

W oparciu o dane zamieszczone w tabeli, oszacuj maksymalną wartość ubytków towarowych, jeżeli w hurtowni kosmetycznej stosującej sprzedaż tradycyjną, obrót pomiędzy kolejnymi inwentaryzacjami wyniósł 500 000,00 zł.

Limit niedoborów w % w branży perfumeryjno-drogerynej
Samoobsługa i preselekcjaSprzedaż tradycyjna
minimalnymaksymalnyminimalnymaksymalny
0,230,350,20,3

A. 1 500,00 zł
B. 1 750,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 1 150,00 zł