Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. 4 lata
B. 6 lat
C. 5 lat
D. 3 lata
Prowadzenie sprzedaży
Klientka została poinformowana przez lekarza, by rozpoczęła stosowanie diety z ograniczeniem nasyconych kwasów tłuszczowych. W związku z tym, sprzedawca winien zasugerować jej zakup
A. masła
B. ryb
C. pełnotłustego mleka
D. mięsa wieprzowego
Prowadzenie sprzedaży
Jakiego dokumentu powinien użyć Sklep "KAJA", jeśli w fakturze, którą otrzymał od dostawcy towarów, zauważono błąd w danych adresowych sklepu?
A. Duplikat faktury.
B. Faktura VAT.
C. Reklamacja.
D. Nota korygująca
Prowadzenie sprzedaży
Zakupując energooszczędny piecyk do ogrzewania swojego mieszkania, klient kierował się jakim motywem?
A. emocjonalnym
B. racjonalnym
C. społecznym
D. zabezpieczającym
Prowadzenie sprzedaży
Torebka dla kobiet miała cenę 350 zł. Zredukowano ją o 10%. Jaka jest nowa cena torebki po obniżce?
A. 350,00 zł
B. 356,50 zł
C. 340,00 zł
D. 315,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył towary przedstawione w tabeli. Która z podanych kwot pozwoli mu na zapłacenie rachunku?
| Nazwa towaru | J. m. | Ilość | Cena jednostkowa w zł |
|---|---|---|---|
| Tapeta ścienna | szt. | 2 | 36,00 |
| Klej do tapet | szt. | 3 | 10,50 |
| Farba olejna | l | 1 | 23,00 |
A. 70,00 zł
B. 91,00 zł
C. 127,00 zł
D. 106,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Metoda zachowywania żywności, taka jak mleko oraz przetwory owocowe, polegająca na jednorazowym podgrzewaniu produktu w temperaturze między 60 a 100 stopni C to
A. tyndalizacja
B. sterylizacja
C. blanszowanie
D. pasteryzacja
Prowadzenie sprzedaży
Którego z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej dotyczy przedstawiony opis?
| Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości. |
A. Folderu reklamowego.
B. Ulotki.
C. Katalogu.
D. Gazetki reklamowej.
Prowadzenie sprzedaży
Jeśli wartość zakupu netto towaru wynosi 500 zł, a koszty zakupu wynoszą 100 zł, natomiast marża zysku to 50% ceny nabycia, to jaka będzie cena sprzedaży netto?
A. 750 zł
B. 650 zł
C. 600 zł
D. 900 zł
Prowadzenie sprzedaży
Sklep z kosmetykami nabył 100 sztuk lakierów do włosów w zbiorczych opakowaniach po 25 sztuk. Cena za jedno takie opakowanie wyniosła 250,00 zł netto. Jaką jednostkową cenę zakupu netto ma lakier do włosów?
A. 4,00 zł
B. 2,50 zł
C. 25,00 zł
D. 10,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Urządzeniem, które umożliwia bieżące oraz systematyczne śledzenie ilości towarów, jest
A. inwentaryzator
B. tensator
C. higrometr
D. terminal płatniczy
Prowadzenie sprzedaży
Papryka klasyfikowana jest jako warzywo
A. psiankowate
B. kapustne
C. strączkowe
D. korzeniowe
Prowadzenie sprzedaży
Termin, który wskazuje, że sprzedawca na swój koszt ma obowiązek dostarczyć zamówiony towar do miejsca wskazanego przez nabywcę, określa się pojęciem
A. inkaso
B. skonto
C. franco
D. loco
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz, jaką sumę zapłaci klient za zakup 30 dag karkówki oraz 0,5 kg kiełbasy, jeśli 1 kg karkówki kosztuje 20,00 zł, a 1 kg kiełbasy ma cenę 23,00 zł?
A. 16,90 zł
B. 17,50 zł
C. 18,40 zł
D. 21,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca w sklepie detalicznym ma obowiązek wydać paragon z kasy fiskalnej klientowi
A. tylko na prośbę nabywcy
B. do końca miesiąca, w którym nastąpiła sprzedaż
C. bez zbędnej zwłoki po zrealizowaniu transakcji
D. najpóźniej w ciągu siedmiu dni od daty zakupu
Prowadzenie sprzedaży
Które z wymienionych produktów muszą być oznaczone datą ważności dla spożycia?
A. Octu winnego
B. Soli kuchennej
C. Gumy do żucia
D. Sera białego
Prowadzenie sprzedaży
W sklepach w branży spożywczej kluczowym obowiązkiem sprzedawcy związanym z przygotowaniem produktów do sprzedaży jest
A. codzienna kontrola towarów w celu usunięcia z obrotu artykułów przeterminowanych
B. próbowanie każdego nowego produktu w celu poinformowania klientów o jego właściwościach smakowych
C. umieszczanie na półkach towarów z najnowszej dostawy przed tymi z wcześniejszych dostaw
D. regularne zmienianie miejsc różnych towarów na półkach z powodów estetycznych
Prowadzenie sprzedaży
Czym jest cena nabycia?
A. cena detaliczna skorygowana o marżę handlową
B. rzeczywista cena zakupu powiększona o koszty bezpośrednio związane z zakupem
C. rzeczywista cena zakupu pomniejszona o koszty opakowania
D. cena ewidencyjna powiększona o marżę handlową oraz podatek VAT
Prowadzenie sprzedaży
Jakie zasady dotyczące przechowywania dotyczą wędlin?
A. Wysokie temperatury w pomieszczeniach, ułożone bez opakowań w miejscach ciemnych
B. Warunki chłodnicze, umieszczone bez opakowań w pojemnikach obok innych towarów
C. Niskie temperatury w pomieszczeniach, zamrożone i zawieszone w opakowaniach na hakach
D. Warunki chłodnicze, umieszczone w pojemnikach, z dala od produktów pochłaniających zapachy
Prowadzenie sprzedaży
Spółka akcyjna postanowiła przeznaczyć zysk na wypłatę dywidendy w kwocie 80 000 zł. Wypłata dywidendy odbywa się proporcjonalnie do posiadanych udziałów. Udziałowiec pierwszy ma 10% udziałów, udziałowiec drugi 30% udziałów, udziałowiec trzeci 20% udziałów, a udziałowiec czwarty 40% udziałów. Kwoty dywidend wypłaconych poszczególnym udziałowcom przedstawiają się następująco:
A. 24 000 zł, 32 000 zł, 16 000 zł, 8 000 zł
B. 8 000 zł, 32 000 zł, 24 000 zł, 16 000 zł
C. 8 000 zł, 24 000 zł, 16 000 zł, 32 000 zł
D. 32 000 zł, 16 000 zł, 24 000 zł, 8 000 zł
Prowadzenie sprzedaży
Najlepszą metodą sprzedaży paczkowanych słodyczy w sklepie dyskontowym jest
A. sprzedaż preselekcyjna
B. sprzedaż samoobsługowa
C. sprzedaż tradycyjna
D. sprzedaż wysyłkowa
Prowadzenie sprzedaży
Jakie jest zamiennik masła?
A. ser
B. śmietana
C. margaryna
D. mleko
Prowadzenie sprzedaży
Świeże mięso powinno być przechowywane w temperaturze
| Warunki przechowywania artykułów żywnościowych | |
|---|---|
| Towar | Temperatura w °C |
| Wędliny świeże | 4°C ÷ 6°C |
| Mięso świeże | 0°C ÷ 3°C |
| Mięso mrożone | -18°C |
| Ryby świeże | -1°C ÷ 5°C |
| Masło | 2°C ÷ 4°C |
| Warzywa | 2°C ÷ 5°C |
| Owoce | 2°C ÷ 5°C |
| Przetwory mleczne | 4°C ÷ 8°C |
| Mrożonki | -6°C ÷ -4°C |
A. 4°C ÷ 6°C
B. -1°C ÷ 5°C
C. -6°C ÷ -4°C
D. 0°C ÷ 3°C
Prowadzenie sprzedaży
Klient zakupił towary przedstawione w tabeli i zapłacił za nie banknotem o nominale 100 zł. Kwota reszty, którą powinien otrzymać klient wynosi
| Wykaz towarów kupionych przez klienta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa towaru | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł |
| 1. | schab | kg | 1,5 | 18,00 |
| 2. | karkówka | dag | 60 | 15,00 |
A. 64,00 zł
B. 42,00 zł
C. 36,00 zł
D. 67,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Który z podanych rodzajów towarów nie powinien być przechowywany w magazynie otwartym?
A. Wyroby stalowe
B. Piasek
C. Cement
D. Ceramiczne materiały budowlane
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie dostępnych jest 400 sztuk jogurtu naturalnego, którego cena wynosi 1,10 zł za sztukę, a termin jego przydatności do konsumpcji kończy się za 4 dni. W celu sprzedaży zapasu jogurtu, jego cena jednostkowa została obniżona o 30%. Jaką kwotę szacuje się na obniżkę tego towaru?
A. około 310 zł
B. około 110 zł
C. około 130 zł
D. około 440 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie urządzenie techniczne pozwala sprzedawcy na zbadanie dostępności określonego towaru w magazynie?
A. Metkownica dwurzędowa
B. Kolektor danych - terminal z czytnikiem kodów kreskowych
C. Drukarka wielofunkcyjna z łączem internetowym
D. Kasa fiskalna
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość ma podatek VAT, jeśli cena hurtowa netto paneli podłogowych to 22,00 zł/m2, a cena brutto wynosi 27,06 zł/m2?
A. 22,00 zł
B. 5,06 zł
C. 16,94 zł
D. 27,06 zł
Prowadzenie sprzedaży
Elementy takie jak produkt, cena, promocja oraz dystrybucja są narzędziami marketingu mix, które są kontrolowane i kształtowane przez przedsiębiorstwa w celu wpływania na rynek. Działania marketingowe producenta odzieży sportowej, który rozpoczął intensywną kampanię informacyjną na rzecz zdrowego stylu życia, dotyczą
A. promocji
B. ceny
C. produktu
D. dystrybucji
Prowadzenie sprzedaży
Jakie produkty mogą być wyeksponowane na półce w sklepie obok siebie?
A. Owoce, warzywa oraz cukier
B. Mąka, kasze i przyprawy ziołowe
C. Dżemy, musli oraz płatki śniadaniowe
D. Ryby, mięso oraz nabiał
Prowadzenie sprzedaży
Jaki rozmiar kurtki powinien kupić mężczyzna o wzroście 178 cm i obwodzie klatki piersiowej 101 cm?
| S | M | L | XL | XXL | |
|---|---|---|---|---|---|
| Obwód talii | 82 | 86 | 90 | 94 | 98 |
| Obwód bioder | 96 | 100 | 104 | 108 | 112 |
| Obwód klatki piersiowej | 92-95 | 96-99 | 100-103 | 104-107 | 108-... |
| Wzrost | 174-175 | 176-177 | 178-179 | 180-181 | 182-... |
A. XL
B. L
C. M
D. XXL
Prowadzenie sprzedaży
Klient dokonał płatności za zakupy w sklepie internetowym przy użyciu smartfona, korzystając z mobilnej aplikacji bankowej, która umożliwia uzyskanie jednorazowego kodu do potwierdzenia zgody na obciążenie swojego konta. Jaką metodę płatności wybrał kupujący?
A. BLIK
B. Przelew tradycyjny
C. Kartę debetową
D. P24NOW
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży należy wybrać w tradycyjnym handlu detalicznym?
A. Wysyłkową
B. Obwoźną
C. Internetową
D. Preselekcyjną
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca nie uwzględni wagi opakowania, gdy towar będzie umieszczony w
A. plastikowe beczki
B. foliowe torby
C. drewniane skrzynie
D. kartonowe pudełka
Prowadzenie sprzedaży
Przedstawiona etykieta dotyczy
| Składniki: mleko pasteryzowane, żywe kultury bakterii | |
| Przeciętna wartość odżywcza w 100 g | |
| Wartość energetyczna | 188 kJ/kcal |
| Białko | 3,2 g |
| Węglowodany | 4,8 g |
| Tłuszcz | 1,4 g |
A. maślanki.
B. kefiru.
C. mleka.
D. śmietany.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką z wymienionych mąk sprzedawca powinien polecić klientowi, który jest zainteresowany nabyciem produktu bezglutenowego?
A. Żytnią
B. Jaglaną
C. Orkiszową
D. Pszenną
Prowadzenie sprzedaży
Klient sklepu stacjonarnego ma prawo do skorzystania z uprawnień związanych z niezgodnością towaru z umową przez okres
A. 24 miesięcy od momentu wydania towaru
B. 7 dni od momentu wydania towaru
C. 14 dni od momentu wydania towaru
D. 12 miesięcy od momentu wydania towaru
Prowadzenie sprzedaży
Na początku prezentacji produktów sprzedawca powinien pokazać klientowi trzy różne artykuły w celu
A. przekazania klientowi informacji, że towaru wystarczy i nie musi szybko podejmować decyzji
B. zachęcenia klienta do zakupu większej ilości artykułów
C. umożliwienia klientowi podjęcia decyzji, a zarazem nie komplikowania mu wyboru
D. zaangażowania klienta w poznawanie produktów, aby obsłużyć kolejnego klienta
Prowadzenie sprzedaży
Odzież oraz obuwie powinny być składowane w magazynach
A. specjalnych
B. otwartych
C. podziemnych
D. zamkniętych
Prowadzenie sprzedaży
Proponowanie klientowi kuponu, który umożliwia uzyskanie rabatu przy przyszłym zakupie, jest przykładem
A. promocji sprzedaży
B. sprzedaży osobistej
C. reklamy
D. public relations