Filtrowanie pytań
Przygotowanie imprez i usług …
A. Nawiązanie współpracy z organizatorami wydarzeń
B. Rozprowadzanie ulotek wśród mieszkańców Poznania
C. Przyznawanie rabatów lojalnym klientom
D. Zakup nowego sprzętu komputerowego do biura
Przygotowanie imprez i usług …
Interesy ekonomiczne podmiotów z sektora turystyki reprezentuje
A. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
C. Polska Izba Turystyki
D. Polska Organizacja Turystyki
HGT.07 Pytanie 3
Przygotowanie imprez i usług …
Częste akty terroryzmu w danym regionie mogą prowadzić do
A. zwiększonego zainteresowania wypoczynkiem w tym regionie
B. zmniejszenia zainteresowania wypoczynkiem na tym terenie
C. wzrostu cen usług turystycznych na wakacje w tym miejscu
D. zwiększenia liczby lotów czarterowych w tym regionie
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie aspekty nie powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu programu Międzynarodowych Targów Turystycznych w Poznaniu?
A. Znaczenia i skali wydarzenia
B. Reklam tylko w języku polskim
C. Harmonogramu targów
D. Charakterystyki przybyłych gości
Przygotowanie imprez i usług …
Jaki program komputerowy jest najczęściej wykorzystywany w Polsce do obsługi klientów w biurach podróży?
A. Gastro SZEF
B. MerlinX
C. Fidelio
D. Izzy Hotel
Przygotowanie imprez i usług …
Wśród niskobudżetowych linii lotniczych działających w ruchu z/do Polski znajdują się
A. Wizz Air, Ryanair
B. LOT, Easy Jet
C. KLM, Ryanair
D. Lufthansa, Wizz Air
Przygotowanie imprez i usług …
Termin first minute w propozycji biura podróży odnosi się do
A. atrakcyjnej oferty cenowej dla wybranych klientów
B. przedsprzedaży katalogowych propozycji na nadchodzący sezon
C. sprzedaży produktu turystycznego na ostatnią chwilę
D. oferty, która aktualnie cieszy się najwyższą oceną wśród klientów
HGT.07 Pytanie 8
Przygotowanie imprez i usług …
Jaką czynność trzeba wykonać, żeby rezerwacja noclegu uzyskała status gwarantowanej?
A. Wysłać potwierdzenie zamówienia rezerwacji
B. Przejść przez procedurę check in
C. Złożyć zamówienie na adres hotelu
D. Dokonać przedpłaty na rachunek hotelu
Przygotowanie imprez i usług …
Który z globalnych systemów dystrybucji (GDS) ma największy udział w polskim rynku turystycznym?
A. By Travelport
B. Amadeus
C. Sabre
D. Worldspan
HGT.07 Pytanie 10
Przygotowanie imprez i usług …
Hotel "Tęcza" podjął współpracę z renomowaną siecią hotelową "Savoy" i zgodnie z obowiązującymi regulacjami zaczął korzystać z jej nazwy. Ten hotel prawdopodobnie będzie funkcjonować w systemie
A. franchisingowym
B. zrzeszeniowym
C. konsorcyjnym
D. sponsorowanym
HGT.07 Pytanie 11
Przygotowanie imprez i usług …
Wskaż brakujący element programu w przedstawionym planie konferencji.
800–900 | Rejestracja uczestników |
900–930 | Otwarcie konferencji i powitanie |
930–1100 | Sesja inauguracyjna: Nowe trendy w turystyce |
1100–1130 | |
1200–1500 | Sesja wykładowa: Promocja i komercjalizacja produktów turystycznych |
1500–1600 | Obiad |
1600–1730 | Sesja wykładowa: Blogi, questing, działania CSR w turystyce |
1730–1800 | |
1800–2000 | Warsztaty |
1930–2200 | Kolacja |
od 2100 | Część artystyczno-integracyjna |
A. Czas wolny.
B. Przerwa kawowa.
C. Lunch.
D. Podsumowanie zajęć.
Przygotowanie imprez i usług …
Główne zadanie Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej (POIT) polega na
A. przekazywaniu informacji o Polsce oraz jej promocji na arenie międzynarodowej
B. szkoleniu przewodników turystycznych, którzy udzielają informacji obcokrajowcom
C. organizowaniu wyjazdów turystycznych dla Polaków zagranicą
D. informowaniu o krajach europejskich i wspieraniu ich promocji w Polsce
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie działania należy podjąć, aby skutecznie zareklamować nową ofertę turystyczną?
A. Zmniejszenie liczby dostępnych miejsc
B. Stworzenie kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych
C. Podniesienie cen wycieczek
D. Wydrukowanie ulotek w kilku językach
Przygotowanie imprez i usług …
Która z podanych strategii marketingowych jest najbardziej efektywna w promocji nowej oferty turystycznej?
A. Wycofanie się z reklam telewizyjnych
B. Reklama wyłącznie na lokalnych bilbordach
C. Zwiększenie ceny wycieczki
D. Intensywna kampania w mediach społecznościowych
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży planuje zorganizować wyjazd sentymentalny do Wilna. Miejsca na tę wycieczkę będą sprzedawane w drodze wolnej akwizycji. Jakie strategie marketingowe powinno wdrożyć, aby zrealizować sprzedaż wszystkich miejsc na wydarzenie?
A. Wprowadzić intensywną kampanię reklamową
B. Zwiększyć cenę wycieczki
C. Reklamować wyjazd sentymentalny jedynie na obszarach przygranicznych
D. Zrezygnować z ofertowania innych wydarzeń
HGT.07 Pytanie 16
Przygotowanie imprez i usług …
Na podstawie tabeli, przedstawiającej przyjazdy turystów z wybranych krajów UE do Polski w latach 2007-2010, określ z których krajów nastąpił systematyczny wzrost liczby przyjeżdżających do Polski.
Przyjazdy | ||||
2007 | 2008 | 2009 | 2010 | |
Niemcy | 37192 | 38102 | 26070 | 25860 |
Wielka Brytania | 455 | 548 | 500 | 540 |
Włochy | 276 | 326 | 255 | 285 |
Austria | 304 | 317 | 325 | 345 |
Holandia | 409 | 362 | 335 | 370 |
Szwecja | 224 | 222 | 190 | 195 |
Francja | 229 | 240 | 258 | 260 |
Węgry | 241 | 233 | 225 | 220 |
A. Holandia i Węgry.
B. Wielka Brytania i Niemcy.
C. Szwecja i Włochy.
D. Austria i Francja.
Przygotowanie imprez i usług …
W miarę jak cena wzrasta, popyt na sprzedaż rośnie
A. wczasów zdrowotnych
B. imprez pielgrzymkowych
C. luksusowych wycieczek
D. kolonii dla dzieci
Przygotowanie imprez i usług …
Tzw. "markowe usługi turystyczne w Polsce", to obszary rynku, gdzie nasz kraj ma możliwość stać się najbardziej konkurencyjny na globalnych rynkach, a więc turystyka:
A. polonijna, kwalifikowana, agroturystyka oraz kosmoturystyka
B. morska, edukacyjna, socjalna, etniczna oraz zdrowotna
C. biznesowa, miastowo-kulturowa, przygraniczno-tranzytowa, rekreacyjno-aktywna, na terenach wiejskich
D. socjalna, motywacyjno-kongresowa, religijno-pielgrzymkowa, alternatywna oraz trekkingowa
HGT.07 Pytanie 19
Przygotowanie imprez i usług …
W kontekście produktu turystycznego, konieczność opanowania języka angielskiego na kursie językowym na Malcie stanowi
A. produkt rozszerzony
B. rdzeń produktu
C. produkt potencjalny
D. produkt rzeczywisty
Przygotowanie imprez i usług …
Lokalna Organizacja Turystyczna Pogórze umieściła banery oraz billboardy przy stacjach turystycznych, które informują o jej ofercie. Którą część marketingu mix wykorzystała ta Organizacja?
A. Cenę
B. Promocję
C. Dystrybucję
D. Produkt
Przygotowanie imprez i usług …
Co to jest popyt turystyczny?
A. zbiór narzędzi i zasobów, które mają na celu zaspokojenie potrzeb podróżnych
B. wytyczenie kluczowych długofalowych celów oraz warunków rozwoju i lokalizacji zasobów, które są niezbędne do osiągnięcia tych celów
C. ilość produktów i usług, jakie producenci planują wprowadzić na rynek
D. suma dóbr i usług turystycznych, które turyści skłonni są nabyć przy określonym poziomie cen w określonym czasie
HGT.07 Pytanie 22
Przygotowanie imprez i usług …
Przygotowując stoisko na targach turystycznych z hasłem "Cruise - dla Ciebie", biuro podróży zamierza zaprezentować katalogi dotyczące głównie ofert
A. survivalowych obozów
B. rejsów statkiem
C. spływów kajakowych
D. wypraw motoryzacyjnych
Przygotowanie imprez i usług …
Przykłady działań marketingowych obejmujące konferencje prasowe, study tour oraz uczestnictwo w targach turystycznych to elementy dziedziny
A. sprzedaży osobistej
B. promocji uzupełniającej
C. public relations
D. reklamy zewnętrznej
HGT.07 Pytanie 24
Przygotowanie imprez i usług …
Sprzedanie większej ilości biletów lotniczych niż liczba miejsc, jaką samolot rzeczywiście posiada, to
A. odsprzedaż
B. booking
C. wyprzedaż
D. overbooking
Przygotowanie imprez i usług …
Osoby podróżujące tanimi liniami lotniczymi powinny rozważyć ofertę konkretnego przewoźnika
A. British Airways
B. Lufthansa
C. Air France
D. Ryanair
Przygotowanie imprez i usług …
Wprowadzenie oferty "Lato w Hiszpanii" do katalogu biura podróży przede wszystkim wymaga
A. zorganizowania podróży studyjnej dla turoperatorów
B. dodania wkładki informacyjnej o ofercie do lokalnych gazet
C. rozstawienia billboardów oraz plakatów w centralnej części miasta
D. rozdawania reklamowych czapeczek przyszłym klientom
HGT.07 Pytanie 27
Przygotowanie imprez i usług …
W przypadku dokumentu informującego o braku możliwości rezerwacji usług gastronomicznych w restauracji zamkowej, z powodu braku wolnych miejsc, powinno się przede wszystkim zaproponować
A. zwiedzanie komnat zamku
B. zamówienie posiłku w lokalnym barze
C. degustację potraw regionalnych
D. rezerwację zamówienia na inny termin
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży TUR, aby atrakcyjnie i kompleksowo przedstawić swoją ofertę, rozpoczęło wysyłanie katalogów drogą pocztową do możliwych klientów. Który z poniższych instrumentów marketingowych został wykorzystany przez biuro TUR?
A. Sponsoring
B. Sprzedaż osobista
C. Reklama
D. Public relations
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie postępowanie pracownika biura podróży jest odpowiednie w sytuacji, gdy klient ma trudności z wybraniem oferty?
A. Naciskanie klienta do podjęcia decyzji
B. Zaproponowanie adresu konkurencyjnego biura
C. Wybór oferty zamiast klienta
D. Cierpliwe przedstawianie oferty biura
HGT.07 Pytanie 30
Przygotowanie imprez i usług …
Działalność biura podróży w ramach strategii cenowej polega na
A. nawiązaniu współpracy z hotelem
B. udzielaniu rabatów stałym klientom
C. umieszczaniu billboardów przy drogach
D. reklamie w gazecie codziennej
HGT.07 Pytanie 31
Przygotowanie imprez i usług …
Rezerwacja noclegu przez telefon, która nie wymaga pisemnego potwierdzenia ani wpłaty, jest klasyfikowana jako rezerwacja
A. zagwarantowana
B. niegwarantowana
C. przewidziana
D. zrealizowana
HGT.07 Pytanie 32
Przygotowanie imprez i usług …
Przy dokonywaniu rezerwacji pokoju w hotelu oraz uiszczaniu płatności, pracownik recepcji sklasyfikuje zamówienie jako
A. przebukowane
B. zarezerwowane
C. gwarantowane
D. wstępne
HGT.07 Pytanie 33
Przygotowanie imprez i usług …
Który brakujący element programu konferencji należy wpisać w wierszach Przedziału czasu w godzinach 11.00 – 11.30 oraz 17.30 – 18.00?
Program konferencji (fragment) | |
---|---|
Przedział czasu | Element programu konferencji |
8.00 - 9.00 | Rejestracja uczestników |
9.00 - 9.30 | Otwarcie konferencji i powitanie |
9.30 - 11.00 | Sesja inauguracyjna: Nowe trendy w turystyce |
11.00 - 11.30 | |
12.00 - 15.00 | Sesja wykładowa: Promocja i komercjalizacja produktów turystycznych |
15.00 - 16.00 | Obiad |
16.00 - 17.30 | Sesja wykładowa: Blogi, questing, działania CSR w turystyce |
17.30 - 18.00 | |
18.00 – 20.00 | Warsztaty |
19.30 – 22.00 | Kolacja |
od 21.00 | Część artystyczno-integracyjna |
A. Przerwa kawowa.
B. Lunch.
C. Czas wolny.
D. Prezentacja rezultatów warsztatów.
Przygotowanie imprez i usług …
Czynnością w zakresie public relations jest
A. włączenie do oferty produktu turystycznego agentów turystycznych
B. przesyłanie potencjalnym klientom ofert biura podróży
C. umieszczenie billboardu z reklamą biura podróży przy wjeździe do miasta
D. zaproszenie przedstawicieli mediów na bankiet z okazji jubileuszu firmy
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro Podróży Eden, które specjalizuje się w dystrybucji luksusowych produktów turystycznych, zauważyło, że w miarę wzrostu cen nastąpił wzrost zainteresowania. Było to spowodowane
A. efektem Simpsona
B. efektem Giffena
C. efektem Veblena
D. paradoksem nieoczekiwanych zysków
HGT.07 Pytanie 36
Przygotowanie imprez i usług …
Najlepsze promowanie turystyki wiejskiej oraz agroturystyki Pogórza Dynowskiego dla krajowych klientów przez Lokalną Organizację Turystyczną "Pogórze" odbędzie się w czasie
A. Międzynarodowych Targów - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR - Łódź.
B. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT WARSAW.
C. Międzynarodowych Targów Turystycznych Wrocław.
D. Międzynarodowych Targów Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL w Kielcach.
Przygotowanie imprez i usług …
Wzrost zainteresowania usługami turystycznymi może być spowodowany
A. niską atrakcyjnością oferty
B. zmniejszeniem dochodów klientów
C. atrakcyjną, niską ceną
D. wzrostem cen usług
Przygotowanie imprez i usług …
Który z poniższych elementów może prowadzić do zwiększenia zainteresowania wczasami w kraju?
A. Prognozy dotyczące opadów deszczu w kraju
B. Ryzyko wystąpienia powodzi w kraju
C. Wzrost cen wczasów za granicą
D. Obniżenie cen wczasów za granicą
HGT.07 Pytanie 39
Przygotowanie imprez i usług …
Co jest kluczowe dla sukcesu konferencji międzynarodowej organizowanej przez biuro podróży?
A. Wolny wstęp dla wszystkich uczestników może obniżyć jakość konferencji i jest niepraktyczny
B. Profesjonalna obsługa tłumaczeniowa
C. Zniżki na lokalne wycieczki mogą być atrakcyjne, ale nie kluczowe dla sukcesu konferencji
D. Wyłącznie catering lokalny jest mniej istotny niż dostępność różnorodnej kuchni, która spełnia potrzeby uczestników z różnych kultur
Przygotowanie imprez i usług …
Który z podanych czynników może wpłynąć na zwiększenie popytu na zagraniczne wycieczki w polskich biurach podróży?
A. Rozwój krajowych atrakcji turystycznych
B. Zwiększenie dochodów konsumentów
C. Wzrost kosztów biletów lotniczych
D. Rozwój krajowej infrastruktury noclegowej