Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Przygotowanie imprez i usług …

Jakie działanie biura podróży Travel z Poznania można zakwalifikować jako strategię cenową?

A. Nawiązanie współpracy z organizatorami wydarzeń
B. Rozprowadzanie ulotek wśród mieszkańców Poznania
C. Przyznawanie rabatów lojalnym klientom
D. Zakup nowego sprzętu komputerowego do biura
Przygotowanie imprez i usług …

Interesy ekonomiczne podmiotów z sektora turystyki reprezentuje

A. Polska Agencja Rozwoju Turystyki
B. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
C. Polska Izba Turystyki
D. Polska Organizacja Turystyki
Przygotowanie imprez i usług …

Jakie aspekty nie powinny być brane pod uwagę przy tworzeniu programu Międzynarodowych Targów Turystycznych w Poznaniu?

A. Znaczenia i skali wydarzenia
B. Reklam tylko w języku polskim
C. Harmonogramu targów
D. Charakterystyki przybyłych gości
Przygotowanie imprez i usług …

Termin first minute w propozycji biura podróży odnosi się do

A. atrakcyjnej oferty cenowej dla wybranych klientów
B. przedsprzedaży katalogowych propozycji na nadchodzący sezon
C. sprzedaży produktu turystycznego na ostatnią chwilę
D. oferty, która aktualnie cieszy się najwyższą oceną wśród klientów
Przygotowanie imprez i usług …

Wskaż brakujący element programu w przedstawionym planie konferencji.

800–900Rejestracja uczestników
900–930Otwarcie konferencji i powitanie
930–1100Sesja inauguracyjna: Nowe trendy w turystyce
1100–1130
1200–1500Sesja wykładowa: Promocja i komercjalizacja produktów turystycznych
1500–1600Obiad
1600–1730Sesja wykładowa: Blogi, questing, działania CSR w turystyce
1730–1800
1800–2000Warsztaty
1930–2200Kolacja
od 2100Część artystyczno-integracyjna

A. Czas wolny.
B. Przerwa kawowa.
C. Lunch.
D. Podsumowanie zajęć.
Przygotowanie imprez i usług …

Główne zadanie Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej (POIT) polega na

A. przekazywaniu informacji o Polsce oraz jej promocji na arenie międzynarodowej
B. szkoleniu przewodników turystycznych, którzy udzielają informacji obcokrajowcom
C. organizowaniu wyjazdów turystycznych dla Polaków zagranicą
D. informowaniu o krajach europejskich i wspieraniu ich promocji w Polsce
Przygotowanie imprez i usług …

Jakie działania należy podjąć, aby skutecznie zareklamować nową ofertę turystyczną?

A. Zmniejszenie liczby dostępnych miejsc
B. Stworzenie kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych
C. Podniesienie cen wycieczek
D. Wydrukowanie ulotek w kilku językach
HGT.07 Pytanie 14
Przygotowanie imprez i usług …

Która z podanych strategii marketingowych jest najbardziej efektywna w promocji nowej oferty turystycznej?

A. Wycofanie się z reklam telewizyjnych
B. Reklama wyłącznie na lokalnych bilbordach
C. Zwiększenie ceny wycieczki
D. Intensywna kampania w mediach społecznościowych
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży planuje zorganizować wyjazd sentymentalny do Wilna. Miejsca na tę wycieczkę będą sprzedawane w drodze wolnej akwizycji. Jakie strategie marketingowe powinno wdrożyć, aby zrealizować sprzedaż wszystkich miejsc na wydarzenie?

A. Wprowadzić intensywną kampanię reklamową
B. Zwiększyć cenę wycieczki
C. Reklamować wyjazd sentymentalny jedynie na obszarach przygranicznych
D. Zrezygnować z ofertowania innych wydarzeń
Przygotowanie imprez i usług …

Na podstawie tabeli, przedstawiającej przyjazdy turystów z wybranych krajów UE do Polski w latach 2007-2010, określ z których krajów nastąpił systematyczny wzrost liczby przyjeżdżających do Polski.

Przyjazdy
2007200820092010
Niemcy37192381022607025860
Wielka Brytania455548500540
Włochy276326255285
Austria304317325345
Holandia409362335370
Szwecja224222190195
Francja229240258260
Węgry241233225220

A. Holandia i Węgry.
B. Wielka Brytania i Niemcy.
C. Szwecja i Włochy.
D. Austria i Francja.
Przygotowanie imprez i usług …

Tzw. "markowe usługi turystyczne w Polsce", to obszary rynku, gdzie nasz kraj ma możliwość stać się najbardziej konkurencyjny na globalnych rynkach, a więc turystyka:

A. polonijna, kwalifikowana, agroturystyka oraz kosmoturystyka
B. morska, edukacyjna, socjalna, etniczna oraz zdrowotna
C. biznesowa, miastowo-kulturowa, przygraniczno-tranzytowa, rekreacyjno-aktywna, na terenach wiejskich
D. socjalna, motywacyjno-kongresowa, religijno-pielgrzymkowa, alternatywna oraz trekkingowa
HGT.07 Pytanie 20
Przygotowanie imprez i usług …

Lokalna Organizacja Turystyczna Pogórze umieściła banery oraz billboardy przy stacjach turystycznych, które informują o jej ofercie. Którą część marketingu mix wykorzystała ta Organizacja?

A. Cenę
B. Promocję
C. Dystrybucję
D. Produkt
Przygotowanie imprez i usług …

Co to jest popyt turystyczny?

A. zbiór narzędzi i zasobów, które mają na celu zaspokojenie potrzeb podróżnych
B. wytyczenie kluczowych długofalowych celów oraz warunków rozwoju i lokalizacji zasobów, które są niezbędne do osiągnięcia tych celów
C. ilość produktów i usług, jakie producenci planują wprowadzić na rynek
D. suma dóbr i usług turystycznych, które turyści skłonni są nabyć przy określonym poziomie cen w określonym czasie
Przygotowanie imprez i usług …

Przykłady działań marketingowych obejmujące konferencje prasowe, study tour oraz uczestnictwo w targach turystycznych to elementy dziedziny

A. sprzedaży osobistej
B. promocji uzupełniającej
C. public relations
D. reklamy zewnętrznej
Przygotowanie imprez i usług …

Wprowadzenie oferty "Lato w Hiszpanii" do katalogu biura podróży przede wszystkim wymaga

A. zorganizowania podróży studyjnej dla turoperatorów
B. dodania wkładki informacyjnej o ofercie do lokalnych gazet
C. rozstawienia billboardów oraz plakatów w centralnej części miasta
D. rozdawania reklamowych czapeczek przyszłym klientom
Przygotowanie imprez i usług …

W przypadku dokumentu informującego o braku możliwości rezerwacji usług gastronomicznych w restauracji zamkowej, z powodu braku wolnych miejsc, powinno się przede wszystkim zaproponować

A. zwiedzanie komnat zamku
B. zamówienie posiłku w lokalnym barze
C. degustację potraw regionalnych
D. rezerwację zamówienia na inny termin
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży TUR, aby atrakcyjnie i kompleksowo przedstawić swoją ofertę, rozpoczęło wysyłanie katalogów drogą pocztową do możliwych klientów. Który z poniższych instrumentów marketingowych został wykorzystany przez biuro TUR?

A. Sponsoring
B. Sprzedaż osobista
C. Reklama
D. Public relations
Przygotowanie imprez i usług …

Jakie postępowanie pracownika biura podróży jest odpowiednie w sytuacji, gdy klient ma trudności z wybraniem oferty?

A. Naciskanie klienta do podjęcia decyzji
B. Zaproponowanie adresu konkurencyjnego biura
C. Wybór oferty zamiast klienta
D. Cierpliwe przedstawianie oferty biura
Przygotowanie imprez i usług …

Który brakujący element programu konferencji należy wpisać w wierszach Przedziału czasu w godzinach 11.00 – 11.30 oraz 17.30 – 18.00?

Program konferencji (fragment)
Przedział czasuElement programu konferencji
8.00 - 9.00Rejestracja uczestników
9.00 - 9.30Otwarcie konferencji i powitanie
9.30 - 11.00Sesja inauguracyjna: Nowe trendy w turystyce
11.00 - 11.30
12.00 - 15.00Sesja wykładowa: Promocja i komercjalizacja produktów turystycznych
15.00 - 16.00Obiad
16.00 - 17.30Sesja wykładowa: Blogi, questing, działania CSR w turystyce
17.30 - 18.00
18.00 – 20.00Warsztaty
19.30 – 22.00Kolacja
od 21.00Część artystyczno-integracyjna

A. Przerwa kawowa.
B. Lunch.
C. Czas wolny.
D. Prezentacja rezultatów warsztatów.
Przygotowanie imprez i usług …

Czynnością w zakresie public relations jest

A. włączenie do oferty produktu turystycznego agentów turystycznych
B. przesyłanie potencjalnym klientom ofert biura podróży
C. umieszczenie billboardu z reklamą biura podróży przy wjeździe do miasta
D. zaproszenie przedstawicieli mediów na bankiet z okazji jubileuszu firmy
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro Podróży Eden, które specjalizuje się w dystrybucji luksusowych produktów turystycznych, zauważyło, że w miarę wzrostu cen nastąpił wzrost zainteresowania. Było to spowodowane

A. efektem Simpsona
B. efektem Giffena
C. efektem Veblena
D. paradoksem nieoczekiwanych zysków
Przygotowanie imprez i usług …

Najlepsze promowanie turystyki wiejskiej oraz agroturystyki Pogórza Dynowskiego dla krajowych klientów przez Lokalną Organizację Turystyczną "Pogórze" odbędzie się w czasie

A. Międzynarodowych Targów - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR - Łódź.
B. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT WARSAW.
C. Międzynarodowych Targów Turystycznych Wrocław.
D. Międzynarodowych Targów Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL w Kielcach.
Przygotowanie imprez i usług …

Wzrost zainteresowania usługami turystycznymi może być spowodowany

A. niską atrakcyjnością oferty
B. zmniejszeniem dochodów klientów
C. atrakcyjną, niską ceną
D. wzrostem cen usług
Przygotowanie imprez i usług …

Który z poniższych elementów może prowadzić do zwiększenia zainteresowania wczasami w kraju?

A. Prognozy dotyczące opadów deszczu w kraju
B. Ryzyko wystąpienia powodzi w kraju
C. Wzrost cen wczasów za granicą
D. Obniżenie cen wczasów za granicą
Przygotowanie imprez i usług …

Co jest kluczowe dla sukcesu konferencji międzynarodowej organizowanej przez biuro podróży?

A. Wolny wstęp dla wszystkich uczestników może obniżyć jakość konferencji i jest niepraktyczny
B. Profesjonalna obsługa tłumaczeniowa
C. Zniżki na lokalne wycieczki mogą być atrakcyjne, ale nie kluczowe dla sukcesu konferencji
D. Wyłącznie catering lokalny jest mniej istotny niż dostępność różnorodnej kuchni, która spełnia potrzeby uczestników z różnych kultur