Filtrowanie pytań
HGT.07 Pytanie 81
Przygotowanie imprez i usług …
A. Spadek cen biletów lotniczych do Ankary
B. Zwiększenie asortymentu lokalnych atrakcji w tunezyjskich hotelach
C. Zagrożenie atakami terrorystycznymi
D. Niekorzystna prognoza warunków atmosferycznych nad polskim morzem
Przygotowanie imprez i usług …
Organizator turystyki FRANCE, który specjalizuje się w sprzedaży rodzinnych wczasów do Francji przez sieć pośredników turystycznych, zauważył zmniejszenie efektywności w sprzedaży swoich usług. Które z przedstawionych działań promocyjnych najskuteczniej wpłynie na poprawę efektywności sprzedaży produktów organizatora turystyki FRANCE?
A. Zorganizowanie konferencji prasowej
B. Zwiększenie prowizji dla pośredników
C. Sponsorowanie lokalnej imprezy sportowej
D. Umieszczenie ogłoszenia w prasie
HGT.07 Pytanie 83
Przygotowanie imprez i usług …
Zainauguruj konferencję naukową dla grupy lekarzy od
A. przerwy kawowej.
B. rozmów w kuluarach
C. wykładu inauguracyjnego.
D. rejestracji uczestników.
Przygotowanie imprez i usług …
Przy sprzedaży zagranicznej oferty first minute należy wziąć pod uwagę
A. nagrody dla pracowników biura podróży
B. zniżkę dla wszystkich klientów
C. kurs euro w dniu poprzedzającym realizację imprezy
D. cenę niższą od katalogowej ceny imprezy
HGT.07 Pytanie 85
Przygotowanie imprez i usług …
Organizowanie przez pracodawcę dla swoich najlepszych pracowników wyjazdu do Paryża jako nagrody za osiągnięcie korzystnych wyników finansowych dla firmy to rodzaj turystyki
A. motywacyjna
B. socjalna
C. komercyjna
D. krajoznawcza
Przygotowanie imprez i usług …
W jaki sposób można zwiększyć atrakcyjność usług turystycznych?
A. Zwiększając ceny bez dodatkowych korzyści
B. Oferując promocje sezonowe i zniżki
C. Zmniejszając liczbę dostępnych usług
D. Ograniczając reklamę do lokalnych gazet
Przygotowanie imprez i usług …
Czym jest nisza rynkowa?
A. przestrzeń, w której spotykają się nabywcy i sprzedawcy
B. zbiór produktów jednego producenta
C. dostępne posady na rynku lokalnym
D. teren niezaspokojonych potrzeb klientów
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży, organizując w związku z jubileuszem przyjęcie dla lojalnych klientów przy udziale mediów, skorzystało z narzędzia promocji określanego jako
A. reklama
B. public relations
C. promocja właściwa
D. sprzedaż osobista
HGT.07 Pytanie 89
Przygotowanie imprez i usług …
Organizowane przez pracodawców wyjazdy turystyczne, głównie przez bogate firmy, dla ich pracowników, to turystyka
A. alternatywna
B. kwalifikowana
C. motywacyjna
D. wypoczynkowa
HGT.07 Pytanie 90
Przygotowanie imprez i usług …
Jeżeli biuro podróży "Omega" działa jako pośrednik w sprzedaży ofert imprez organizowanych przez inne biura, to według obowiązujących regulacji jest ono
A. organizacją turystyczną
B. agentem turystycznym
C. touroperatorem
D. kontrahentem
Przygotowanie imprez i usług …
Rosnący popyt na turystykę wiąże się ze zwiększeniem ceny przy sprzedaży
A. luksusowych wycieczek
B. obozów językowych
C. wczasów uzdrowiskowych
D. obozów harcerskich
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży, które specjalizuje się w organizacji wydarzeń szkoleniowych, konferencji oraz spotkań dla biznesu, planuje wprowadzenie nowego produktu turystycznego, o którym chce poinformować swoich stałych klientów. Jaką formę komunikacji powinno przede wszystkim wybrać?
A. Ulotki rozdawane przechodniom
B. Oferta na stronie internetowej biura
C. Reklama w prasie branżowej
D. Zaproszenie przedstawicieli firm na spotkanie
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży Albatros dodało do wakacji w Egipcie przejażdżkę quadami po pustyni, nie zmieniając ceny wyjazdu. W związku z tym popyt na ten produkt powinien
A. zmniejszyć się
B. wzrosnąć
C. ustabilizować się
D. pozostać na stałym poziomie
Przygotowanie imprez i usług …
W jaki sposób można zwiększyć atrakcyjność oferty turystycznej w sezonie niskim?
A. Redukując ilość dostępnych miejsc, co ogranicza potencjalną bazę klientów.
B. Oferując zniżki i dodatkowe usługi.
C. Zawężając grupę docelową, co zmniejsza potencjalną liczbę zainteresowanych ofertą.
D. Podnosząc ceny w ofercie, co raczej odstrasza klientów, zamiast ich przyciągać.
HGT.07 Pytanie 95
Przygotowanie imprez i usług …
Termin incentive travel odnosi się do turystyki
A. motywacyjnej
B. kongresowej
C. alternatywnej
D. biznesowej
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie z podanych grup produktów powinny być eliminowane z diety osób z podwyższonym poziomem cholesterolu?
A. Masła i serów żółtych.
B. Ryżu brązowego i owoców.
C. Ryb i makaronu pełnoziarnistego.
D. Warzyw i drobiu.
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie działanie nie jest wykonywane przez Polską Organizację Turystyczną?
A. Reprezentowanie interesów ekonomicznych swoich członków
B. Promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie pod względem kulturowym i przyrodniczym
C. Zapewnienie działania i rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej zarówno w kraju, jak i za granicą
D. Inicjowanie, opiniowanie oraz wspieranie planów rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży zauważa nieprzerwany spadek przychodów ze sprzedaży wycieczek. W celu zwiększenia sprzedaży, właściciel planuje wprowadzenie licznych zniżek na oferowane usługi, mając nadzieję, że wzrost liczby nabywanych usług przewyższy obniżenie cen. Jaką strategię marketingową wybierze to biuro?
A. Za pomocą produktu
B. Za pomocą promocji
C. Za pomocą ceny
D. Za pomocą dystrybucji
Przygotowanie imprez i usług …
Kierownik działu marketingu w biurze podróży ALTUR zamierza zwiększyć sprzedaż na rynku poprzez bezpośrednią akwizycję. Jakie kroki powinien podjąć, aby wdrożyć zamierzoną strategię?
A. Zorganizować wyjazd studyjny dla pracowników innych biur podróży.
B. Przeszkolić pracowników z oferty sezonowej w biurze podróży.
C. Przedstawić ofertę biura podróży w siedzibie klienta.
D. Stworzyć ofertę first minutę i promować ją w radiu.