Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Przygotowanie imprez i usług …

Oferty turystyczne w promocji "last minute" są dostępne do zakupu w biurach podróży

A. tylko dla klientów indywidualnych
B. tuż przed zakończeniem pracy biura w danym dniu
C. wyłącznie dla grup zorganizowanych
D. niedługo przed rozpoczęciem wydarzenia
Przygotowanie imprez i usług …

W jaki sposób można zwiększyć atrakcyjność oferty turystycznej w sezonie niskim?

A. Podnosząc ceny w ofercie, co raczej odstrasza klientów, zamiast ich przyciągać.
B. Oferując zniżki i dodatkowe usługi.
C. Redukując ilość dostępnych miejsc, co ogranicza potencjalną bazę klientów.
D. Zawężając grupę docelową, co zmniejsza potencjalną liczbę zainteresowanych ofertą.
Przygotowanie imprez i usług …

Organizator turystyki FRANCE, który specjalizuje się w sprzedaży rodzinnych wczasów do Francji przez sieć pośredników turystycznych, zauważył zmniejszenie efektywności w sprzedaży swoich usług. Które z przedstawionych działań promocyjnych najskuteczniej wpłynie na poprawę efektywności sprzedaży produktów organizatora turystyki FRANCE?

A. Zorganizowanie konferencji prasowej
B. Umieszczenie ogłoszenia w prasie
C. Zwiększenie prowizji dla pośredników
D. Sponsorowanie lokalnej imprezy sportowej
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży TUR, aby atrakcyjnie i kompleksowo przedstawić swoją ofertę, rozpoczęło wysyłanie katalogów drogą pocztową do możliwych klientów. Który z poniższych instrumentów marketingowych został wykorzystany przez biuro TUR?

A. Sponsoring
B. Public relations
C. Sprzedaż osobista
D. Reklama
Przygotowanie imprez i usług …

Jakie z podanych grup produktów powinny być eliminowane z diety osób z podwyższonym poziomem cholesterolu?

A. Ryb i makaronu pełnoziarnistego.
B. Warzyw i drobiu.
C. Ryżu brązowego i owoców.
D. Masła i serów żółtych.
Przygotowanie imprez i usług …

Przykłady działań marketingowych obejmujące konferencje prasowe, study tour oraz uczestnictwo w targach turystycznych to elementy dziedziny

A. public relations
B. promocji uzupełniającej
C. reklamy zewnętrznej
D. sprzedaży osobistej
Przygotowanie imprez i usług …

Linie lotnicze sprzedające bilety za pośrednictwem biur podróży oraz supermarketów korzystają z kanału dystrybucji

A. szeroki
B. dwuogniowy
C. wąski
D. bezpośredni
Przygotowanie imprez i usług …

Termin first minute w propozycji biura podróży oznacza

A. atrakcyjną cenowo propozycję dla wybranych klientów
B. ofertę z najwyższą oceną w danym momencie przez użytkowników
C. sprzedaż produktu turystycznego tuż przed terminem
D. przedsprzedaż ofert katalogowych na nadchodzący sezon
Przygotowanie imprez i usług …

Jakie działanie nie jest wykonywane przez Polską Organizację Turystyczną?

A. Promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie pod względem kulturowym i przyrodniczym
B. Inicjowanie, opiniowanie oraz wspieranie planów rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej
C. Reprezentowanie interesów ekonomicznych swoich członków
D. Zapewnienie działania i rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej zarówno w kraju, jak i za granicą
Przygotowanie imprez i usług …

Najlepsze promowanie turystyki wiejskiej oraz agroturystyki Pogórza Dynowskiego dla krajowych klientów przez Lokalną Organizację Turystyczną "Pogórze" odbędzie się w czasie

A. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT WARSAW.
B. Międzynarodowych Targów Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL w Kielcach.
C. Międzynarodowych Targów - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR - Łódź.
D. Międzynarodowych Targów Turystycznych Wrocław.
Przygotowanie imprez i usług …

Czynnością w zakresie public relations jest

A. zaproszenie przedstawicieli mediów na bankiet z okazji jubileuszu firmy
B. włączenie do oferty produktu turystycznego agentów turystycznych
C. umieszczenie billboardu z reklamą biura podróży przy wjeździe do miasta
D. przesyłanie potencjalnym klientom ofert biura podróży
Przygotowanie imprez i usług …

Co to jest popyt turystyczny?

A. zbiór narzędzi i zasobów, które mają na celu zaspokojenie potrzeb podróżnych
B. suma dóbr i usług turystycznych, które turyści skłonni są nabyć przy określonym poziomie cen w określonym czasie
C. ilość produktów i usług, jakie producenci planują wprowadzić na rynek
D. wytyczenie kluczowych długofalowych celów oraz warunków rozwoju i lokalizacji zasobów, które są niezbędne do osiągnięcia tych celów
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży, organizując w związku z jubileuszem przyjęcie dla lojalnych klientów przy udziale mediów, skorzystało z narzędzia promocji określanego jako

A. sprzedaż osobista
B. public relations
C. promocja właściwa
D. reklama
HGT.07 Pytanie 19
Przygotowanie imprez i usług …

Która z podanych strategii marketingowych jest najbardziej efektywna w promocji nowej oferty turystycznej?

A. Wycofanie się z reklam telewizyjnych
B. Intensywna kampania w mediach społecznościowych
C. Reklama wyłącznie na lokalnych bilbordach
D. Zwiększenie ceny wycieczki
Przygotowanie imprez i usług …

Do strategii zwiększania sprzedaży, które wykorzystują biura podróży, nie zalicza się

A. nagradzania lojalnych Klientów
B. podwyższania cen ofert turystycznych
C. ofert typu 'last minute'
D. ubezpieczenia podróżnych bez opłat
Przygotowanie imprez i usług …

Główne zadanie Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej (POIT) polega na

A. szkoleniu przewodników turystycznych, którzy udzielają informacji obcokrajowcom
B. przekazywaniu informacji o Polsce oraz jej promocji na arenie międzynarodowej
C. organizowaniu wyjazdów turystycznych dla Polaków zagranicą
D. informowaniu o krajach europejskich i wspieraniu ich promocji w Polsce
Przygotowanie imprez i usług …

Jakie działania należy podjąć, aby skutecznie zareklamować nową ofertę turystyczną?

A. Stworzenie kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych
B. Podniesienie cen wycieczek
C. Zmniejszenie liczby dostępnych miejsc
D. Wydrukowanie ulotek w kilku językach
Przygotowanie imprez i usług …

Tzw. "markowe usługi turystyczne w Polsce", to obszary rynku, gdzie nasz kraj ma możliwość stać się najbardziej konkurencyjny na globalnych rynkach, a więc turystyka:

A. morska, edukacyjna, socjalna, etniczna oraz zdrowotna
B. socjalna, motywacyjno-kongresowa, religijno-pielgrzymkowa, alternatywna oraz trekkingowa
C. polonijna, kwalifikowana, agroturystyka oraz kosmoturystyka
D. biznesowa, miastowo-kulturowa, przygraniczno-tranzytowa, rekreacyjno-aktywna, na terenach wiejskich
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro Podróży Eden, które specjalizuje się w dystrybucji luksusowych produktów turystycznych, zauważyło, że w miarę wzrostu cen nastąpił wzrost zainteresowania. Było to spowodowane

A. efektem Simpsona
B. paradoksem nieoczekiwanych zysków
C. efektem Veblena
D. efektem Giffena
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży planuje zorganizować wyjazd sentymentalny do Wilna. Miejsca na tę wycieczkę będą sprzedawane w drodze wolnej akwizycji. Jakie strategie marketingowe powinno wdrożyć, aby zrealizować sprzedaż wszystkich miejsc na wydarzenie?

A. Wprowadzić intensywną kampanię reklamową
B. Zrezygnować z ofertowania innych wydarzeń
C. Zwiększyć cenę wycieczki
D. Reklamować wyjazd sentymentalny jedynie na obszarach przygranicznych
Przygotowanie imprez i usług …

Co jest kluczowe dla sukcesu konferencji międzynarodowej organizowanej przez biuro podróży?

A. Zniżki na lokalne wycieczki mogą być atrakcyjne, ale nie kluczowe dla sukcesu konferencji
B. Profesjonalna obsługa tłumaczeniowa
C. Wyłącznie catering lokalny jest mniej istotny niż dostępność różnorodnej kuchni, która spełnia potrzeby uczestników z różnych kultur
D. Wolny wstęp dla wszystkich uczestników może obniżyć jakość konferencji i jest niepraktyczny
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży w odniesieniu do turysty, który zarezerwował udział w wycieczce, jest zobowiązane

A. opracować ofertę tańszej wersji do tej samej destynacji
B. wysłać potwierdzenie rezerwacji noclegów
C. informować na bieżąco o aktualnych kursach walut
D. powiadomić o zmianie terminu odjazdu autokaru
Przygotowanie imprez i usług …

Jakie działania biura podróży, które specjalizuje się w organizacji imprez turystycznych dla rodzin z dziećmi, wpłyną w najmniejszym stopniu na zwiększenie sprzedaży imprez turystycznych wśród klientów indywidualnych?

A. Zmniejszenie cen wycieczek
B. Dodanie do oferty usług animatora
C. Reklama w prasie branżowej
D. Reklama w telewizji publicznej
Przygotowanie imprez i usług …

W jaki sposób można zwiększyć atrakcyjność usług turystycznych?

A. Zmniejszając liczbę dostępnych usług
B. Oferując promocje sezonowe i zniżki
C. Zwiększając ceny bez dodatkowych korzyści
D. Ograniczając reklamę do lokalnych gazet