Filtrowanie pytań
Przygotowanie imprez i usług …
A. tylko dla klientów indywidualnych
B. tuż przed zakończeniem pracy biura w danym dniu
C. wyłącznie dla grup zorganizowanych
D. niedługo przed rozpoczęciem wydarzenia
Przygotowanie imprez i usług …
W jaki sposób można zwiększyć atrakcyjność oferty turystycznej w sezonie niskim?
A. Podnosząc ceny w ofercie, co raczej odstrasza klientów, zamiast ich przyciągać.
B. Oferując zniżki i dodatkowe usługi.
C. Redukując ilość dostępnych miejsc, co ogranicza potencjalną bazę klientów.
D. Zawężając grupę docelową, co zmniejsza potencjalną liczbę zainteresowanych ofertą.
HGT.07 Pytanie 3
Przygotowanie imprez i usług …
Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę przy organizacji wyjazdu incentive dla firmy?
A. Motywacja i integracja zespołu
B. Zorganizowanie wyjazdu w dni robocze
C. Minimalizacja kosztów podróży
D. Wybór najtańszej destynacji
Przygotowanie imprez i usług …
Organizator turystyki FRANCE, który specjalizuje się w sprzedaży rodzinnych wczasów do Francji przez sieć pośredników turystycznych, zauważył zmniejszenie efektywności w sprzedaży swoich usług. Które z przedstawionych działań promocyjnych najskuteczniej wpłynie na poprawę efektywności sprzedaży produktów organizatora turystyki FRANCE?
A. Zorganizowanie konferencji prasowej
B. Umieszczenie ogłoszenia w prasie
C. Zwiększenie prowizji dla pośredników
D. Sponsorowanie lokalnej imprezy sportowej
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży TUR, aby atrakcyjnie i kompleksowo przedstawić swoją ofertę, rozpoczęło wysyłanie katalogów drogą pocztową do możliwych klientów. Który z poniższych instrumentów marketingowych został wykorzystany przez biuro TUR?
A. Sponsoring
B. Public relations
C. Sprzedaż osobista
D. Reklama
HGT.07 Pytanie 6
Przygotowanie imprez i usług …
W kontekście produktu turystycznego, konieczność opanowania języka angielskiego na kursie językowym na Malcie stanowi
A. produkt potencjalny
B. produkt rozszerzony
C. produkt rzeczywisty
D. rdzeń produktu
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie z podanych grup produktów powinny być eliminowane z diety osób z podwyższonym poziomem cholesterolu?
A. Ryb i makaronu pełnoziarnistego.
B. Warzyw i drobiu.
C. Ryżu brązowego i owoców.
D. Masła i serów żółtych.
HGT.07 Pytanie 8
Przygotowanie imprez i usług …
Przy dokonywaniu rezerwacji pokoju w hotelu oraz uiszczaniu płatności, pracownik recepcji sklasyfikuje zamówienie jako
A. wstępne
B. przebukowane
C. zarezerwowane
D. gwarantowane
Przygotowanie imprez i usług …
Przykłady działań marketingowych obejmujące konferencje prasowe, study tour oraz uczestnictwo w targach turystycznych to elementy dziedziny
A. public relations
B. promocji uzupełniającej
C. reklamy zewnętrznej
D. sprzedaży osobistej
Przygotowanie imprez i usług …
Linie lotnicze sprzedające bilety za pośrednictwem biur podróży oraz supermarketów korzystają z kanału dystrybucji
A. szeroki
B. dwuogniowy
C. wąski
D. bezpośredni
Przygotowanie imprez i usług …
Termin first minute w propozycji biura podróży oznacza
A. atrakcyjną cenowo propozycję dla wybranych klientów
B. ofertę z najwyższą oceną w danym momencie przez użytkowników
C. sprzedaż produktu turystycznego tuż przed terminem
D. przedsprzedaż ofert katalogowych na nadchodzący sezon
HGT.07 Pytanie 12
Przygotowanie imprez i usług …
Termin incentive travel odnosi się do turystyki
A. kongresowej
B. alternatywnej
C. biznesowej
D. motywacyjnej
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie z poniższych działań są przypisane do zadań Lokalnych Organizacji Turystycznych?
A. Lobbing w celu rozwoju branży turystycznej
B. Zarządzanie funduszami unijnymi dla sektora turystycznego
C. Promocja turystyczna regionu działalności
D. Realizacja badań w dziedzinie turystyki
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie działanie nie jest wykonywane przez Polską Organizację Turystyczną?
A. Promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie pod względem kulturowym i przyrodniczym
B. Inicjowanie, opiniowanie oraz wspieranie planów rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej
C. Reprezentowanie interesów ekonomicznych swoich członków
D. Zapewnienie działania i rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej zarówno w kraju, jak i za granicą
HGT.07 Pytanie 15
Przygotowanie imprez i usług …
Najlepsze promowanie turystyki wiejskiej oraz agroturystyki Pogórza Dynowskiego dla krajowych klientów przez Lokalną Organizację Turystyczną "Pogórze" odbędzie się w czasie
A. Międzynarodowych Targów Turystycznych TT WARSAW.
B. Międzynarodowych Targów Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL w Kielcach.
C. Międzynarodowych Targów - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR - Łódź.
D. Międzynarodowych Targów Turystycznych Wrocław.
Przygotowanie imprez i usług …
Czynnością w zakresie public relations jest
A. zaproszenie przedstawicieli mediów na bankiet z okazji jubileuszu firmy
B. włączenie do oferty produktu turystycznego agentów turystycznych
C. umieszczenie billboardu z reklamą biura podróży przy wjeździe do miasta
D. przesyłanie potencjalnym klientom ofert biura podróży
Przygotowanie imprez i usług …
Co to jest popyt turystyczny?
A. zbiór narzędzi i zasobów, które mają na celu zaspokojenie potrzeb podróżnych
B. suma dóbr i usług turystycznych, które turyści skłonni są nabyć przy określonym poziomie cen w określonym czasie
C. ilość produktów i usług, jakie producenci planują wprowadzić na rynek
D. wytyczenie kluczowych długofalowych celów oraz warunków rozwoju i lokalizacji zasobów, które są niezbędne do osiągnięcia tych celów
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży, organizując w związku z jubileuszem przyjęcie dla lojalnych klientów przy udziale mediów, skorzystało z narzędzia promocji określanego jako
A. sprzedaż osobista
B. public relations
C. promocja właściwa
D. reklama
Przygotowanie imprez i usług …
Która z podanych strategii marketingowych jest najbardziej efektywna w promocji nowej oferty turystycznej?
A. Wycofanie się z reklam telewizyjnych
B. Intensywna kampania w mediach społecznościowych
C. Reklama wyłącznie na lokalnych bilbordach
D. Zwiększenie ceny wycieczki
Przygotowanie imprez i usług …
Który z podanych czynników może przyczynić się do zmniejszenia popytu na usługi polskich biur podróży?
A. Wysoka atrakcyjność ofert.
B. Wzrost ceny benzyny.
C. Zwiększenie liczby lotów.
D. Akcje promocyjne biur podróży.
HGT.07 Pytanie 21
Przygotowanie imprez i usług …
Zamówienie usług turystycznych nie jest zobowiązane do uwzględnienia
A. oferty swojego biura podróży.
B. rodzaju zamawianych usług.
C. miejsca złożenia zamówienia.
D. liczby zamawianych usług.
Przygotowanie imprez i usług …
Do strategii zwiększania sprzedaży, które wykorzystują biura podróży, nie zalicza się
A. nagradzania lojalnych Klientów
B. podwyższania cen ofert turystycznych
C. ofert typu 'last minute'
D. ubezpieczenia podróżnych bez opłat
Przygotowanie imprez i usług …
Który z podanych czynników może wpłynąć na zwiększenie popytu na zagraniczne wycieczki w polskich biurach podróży?
A. Rozwój krajowych atrakcji turystycznych
B. Zwiększenie dochodów konsumentów
C. Wzrost kosztów biletów lotniczych
D. Rozwój krajowej infrastruktury noclegowej
Przygotowanie imprez i usług …
Główne zadanie Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej (POIT) polega na
A. szkoleniu przewodników turystycznych, którzy udzielają informacji obcokrajowcom
B. przekazywaniu informacji o Polsce oraz jej promocji na arenie międzynarodowej
C. organizowaniu wyjazdów turystycznych dla Polaków zagranicą
D. informowaniu o krajach europejskich i wspieraniu ich promocji w Polsce
HGT.07 Pytanie 25
Przygotowanie imprez i usług …
Przygotowując stoisko na targach turystycznych z hasłem "Cruise - dla Ciebie", biuro podróży zamierza zaprezentować katalogi dotyczące głównie ofert
A. survivalowych obozów
B. wypraw motoryzacyjnych
C. spływów kajakowych
D. rejsów statkiem
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie działania należy podjąć, aby skutecznie zareklamować nową ofertę turystyczną?
A. Stworzenie kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych
B. Podniesienie cen wycieczek
C. Zmniejszenie liczby dostępnych miejsc
D. Wydrukowanie ulotek w kilku językach
HGT.07 Pytanie 27
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży, które zajmuje się stałym pośrednictwem w zawieraniu umów na zlecenie innych usługodawców dysponujących zezwoleniem w kraju, to
A. pośrednik turystyczny
B. agent turystyczny
C. izba turystyki
D. organizator turystyki
HGT.07 Pytanie 28
Przygotowanie imprez i usług …
Tygodniowy wyjazd czołowych pracowników firmy "Lama" do ekskluzywnego ośrodka wypoczynkowo-konferencyjnego to przykład turystyki
A. socjalnej
B. kongresowej
C. alternatywnej
D. motywacyjnej
Przygotowanie imprez i usług …
Osoba z pozytywnym nastawieniem do życia, otwarta na kontakty międzyludzkie, towarzyska i beztroska, to terminy typowe dla
A. sangwinika
B. flegmatyka
C. choleryka
D. melancholika
Przygotowanie imprez i usług …
Tzw. "markowe usługi turystyczne w Polsce", to obszary rynku, gdzie nasz kraj ma możliwość stać się najbardziej konkurencyjny na globalnych rynkach, a więc turystyka:
A. morska, edukacyjna, socjalna, etniczna oraz zdrowotna
B. socjalna, motywacyjno-kongresowa, religijno-pielgrzymkowa, alternatywna oraz trekkingowa
C. polonijna, kwalifikowana, agroturystyka oraz kosmoturystyka
D. biznesowa, miastowo-kulturowa, przygraniczno-tranzytowa, rekreacyjno-aktywna, na terenach wiejskich
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro Podróży Eden, które specjalizuje się w dystrybucji luksusowych produktów turystycznych, zauważyło, że w miarę wzrostu cen nastąpił wzrost zainteresowania. Było to spowodowane
A. efektem Simpsona
B. paradoksem nieoczekiwanych zysków
C. efektem Veblena
D. efektem Giffena
Przygotowanie imprez i usług …
Transport towaru od miejsca jego produkcji do finalnego konsumenta to
A. spedycja
B. koszt
C. reklama
D. dystrybucja
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży planuje zorganizować wyjazd sentymentalny do Wilna. Miejsca na tę wycieczkę będą sprzedawane w drodze wolnej akwizycji. Jakie strategie marketingowe powinno wdrożyć, aby zrealizować sprzedaż wszystkich miejsc na wydarzenie?
A. Wprowadzić intensywną kampanię reklamową
B. Zrezygnować z ofertowania innych wydarzeń
C. Zwiększyć cenę wycieczki
D. Reklamować wyjazd sentymentalny jedynie na obszarach przygranicznych
HGT.07 Pytanie 34
Przygotowanie imprez i usług …
Co jest kluczowe dla sukcesu konferencji międzynarodowej organizowanej przez biuro podróży?
A. Zniżki na lokalne wycieczki mogą być atrakcyjne, ale nie kluczowe dla sukcesu konferencji
B. Profesjonalna obsługa tłumaczeniowa
C. Wyłącznie catering lokalny jest mniej istotny niż dostępność różnorodnej kuchni, która spełnia potrzeby uczestników z różnych kultur
D. Wolny wstęp dla wszystkich uczestników może obniżyć jakość konferencji i jest niepraktyczny
HGT.07 Pytanie 35
Przygotowanie imprez i usług …
Biuro podróży w odniesieniu do turysty, który zarezerwował udział w wycieczce, jest zobowiązane
A. opracować ofertę tańszej wersji do tej samej destynacji
B. wysłać potwierdzenie rezerwacji noclegów
C. informować na bieżąco o aktualnych kursach walut
D. powiadomić o zmianie terminu odjazdu autokaru
Przygotowanie imprez i usług …
Jakie działania biura podróży, które specjalizuje się w organizacji imprez turystycznych dla rodzin z dziećmi, wpłyną w najmniejszym stopniu na zwiększenie sprzedaży imprez turystycznych wśród klientów indywidualnych?
A. Zmniejszenie cen wycieczek
B. Dodanie do oferty usług animatora
C. Reklama w prasie branżowej
D. Reklama w telewizji publicznej
HGT.07 Pytanie 37
Przygotowanie imprez i usług …
Zainauguruj konferencję naukową dla grupy lekarzy od
A. przerwy kawowej.
B. rejestracji uczestników.
C. rozmów w kuluarach
D. wykładu inauguracyjnego.
Przygotowanie imprez i usług …
W jaki sposób można zwiększyć atrakcyjność usług turystycznych?
A. Zmniejszając liczbę dostępnych usług
B. Oferując promocje sezonowe i zniżki
C. Zwiększając ceny bez dodatkowych korzyści
D. Ograniczając reklamę do lokalnych gazet
HGT.07 Pytanie 39
Przygotowanie imprez i usług …
Częste akty terroryzmu w danym regionie mogą prowadzić do
A. zwiększonego zainteresowania wypoczynkiem w tym regionie
B. wzrostu cen usług turystycznych na wakacje w tym miejscu
C. zmniejszenia zainteresowania wypoczynkiem na tym terenie
D. zwiększenia liczby lotów czarterowych w tym regionie
HGT.07 Pytanie 40
Przygotowanie imprez i usług …
Hotel "Tęcza" podjął współpracę z renomowaną siecią hotelową "Savoy" i zgodnie z obowiązującymi regulacjami zaczął korzystać z jej nazwy. Ten hotel prawdopodobnie będzie funkcjonować w systemie
A. zrzeszeniowym
B. sponsorowanym
C. franchisingowym
D. konsorcyjnym