Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Przygotowanie imprez i usług …

Na podstawie danych zawartych w tabeli, określ trzy główne cele przyjazdów dla sąsiadów Polski spoza strefy Schengen.

OgółemNiemcyStare kraje UE (bez Niemiec)Nowe kraje UERosja, Białoruś, UkrainaPozostałe europejskieGłówne zamorskieReszta świata
źródło: badania Instytutu Turystyki w 2011 roku (trzy kwartały)
Służbowe2822313830171824
Turystyczne223024258182915
Odwiedziny1822191114173213
Tranzyt73714627427
Zakupy10516291210
Inne cele15181861391621

A. Służbowe, zakupy, odwiedziny.
B. Zakupy, odwiedziny, inne cele.
C. Turystyczne, służbowe, odwiedziny.
D. Służbowe, turystyczne, tranzyt.
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży HIT planuje wycieczkę do Grecji, której start zaplanowano na 26.08. Do 10.08 sprzedano jedynie 50% dostępnych miejsc. Jakie działania marketingowe powinno podjąć biuro, aby szybko sprzedać resztę miejsc?

A. Obniżyć jakość usług
B. Zwiększyć cenę wycieczki
C. Zmniejszyć cenę wycieczki
D. Rozszerzyć ofertę programu
Przygotowanie imprez i usług …

Oferty turystyczne w promocji "last minute" są dostępne do zakupu w biurach podróży

A. tuż przed zakończeniem pracy biura w danym dniu
B. wyłącznie dla grup zorganizowanych
C. niedługo przed rozpoczęciem wydarzenia
D. tylko dla klientów indywidualnych
Przygotowanie imprez i usług …

Klient, który waha się z podjęciem decyzji o zakupie wyjazdu turystycznego z powodu niejasnych informacji zawartych w ofercie, powinien

A. zasugerować zakup oferty w innym biurze podróży
B. zapewnić rzetelne odpowiedzi na zadawane pytania
C. zarekomendować rezygnację z zakupu
D. przekazać skąpe wskazówki z prośbą o ponowne odwiedzenie
Przygotowanie imprez i usług …

Termin first minute w propozycji biura podróży oznacza

A. atrakcyjną cenowo propozycję dla wybranych klientów
B. sprzedaż produktu turystycznego tuż przed terminem
C. przedsprzedaż ofert katalogowych na nadchodzący sezon
D. ofertę z najwyższą oceną w danym momencie przez użytkowników
Przygotowanie imprez i usług …

Do strategii zwiększania sprzedaży, które wykorzystują biura podróży, nie zalicza się

A. ubezpieczenia podróżnych bez opłat
B. nagradzania lojalnych Klientów
C. podwyższania cen ofert turystycznych
D. ofert typu 'last minute'
Przygotowanie imprez i usług …

Jednym z kluczowych celów Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego jest

A. rozwijanie turystyki krajoznawczej i kwalifikowanej
B. promowanie turystyki campingowej oraz caravaningowej
C. organizowanie kongresów oraz szkoleń konferencyjnych
D. organizowanie wsparcia dla turystów w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu w górach
Przygotowanie imprez i usług …

Egipt to kraj o dużym potencjale turystycznym, jednak w ostatnich latach liczba turystów odwiedzających to miejsce zmniejszyła się. Co jest przyczyną tego zjawiska?

A. niewłaściwa polityka wizowa rządu
B. zmiana preferencji turystów z Europy
C. problem gospodarczy oraz znaczny wzrost cen
D. kryzys polityczny oraz niestabilna sytuacja
Przygotowanie imprez i usług …

Linie lotnicze sprzedające bilety za pośrednictwem biur podróży oraz supermarketów korzystają z kanału dystrybucji

A. bezpośredni
B. dwuogniowy
C. wąski
D. szeroki
Przygotowanie imprez i usług …

Sprzedaż osobista związana z organizacją wyjazdów turystycznych nie obejmuje sprzedaży

A. poprzez reklamy telewizyjne
B. za pomocą telefonii
C. w biurach przedsiębiorstw transportowych
D. w siedzibie biura podróży
Przygotowanie imprez i usług …

Podstawowym celem Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego jest

A. tworzenie w Polsce sieci schronisk turystycznych oraz dla młodzieży
B. reklamowanie Polski jako atrakcyjnego miejsca dla turystów
C. wsparcie rozwoju polskiego sektora turystycznego
D. propagowanie turystyki kwalifikowanej i krajoznawstwa w Polsce
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży w odniesieniu do turysty, który zarezerwował udział w wycieczce, jest zobowiązane

A. opracować ofertę tańszej wersji do tej samej destynacji
B. informować na bieżąco o aktualnych kursach walut
C. wysłać potwierdzenie rezerwacji noclegów
D. powiadomić o zmianie terminu odjazdu autokaru
Przygotowanie imprez i usług …

Wzrost popytu na usługi turystyczne jest spowodowany

A. obniżeniem cen ofert turystycznych
B. spadkiem dochodów konsumentów
C. wzrostem bezrobocia wśród ludności
D. zmniejszeniem zamożności społeczeństwa
Przygotowanie imprez i usług …

Jakie działania biura podróży, które specjalizuje się w organizacji imprez turystycznych dla rodzin z dziećmi, wpłyną w najmniejszym stopniu na zwiększenie sprzedaży imprez turystycznych wśród klientów indywidualnych?

A. Dodanie do oferty usług animatora
B. Reklama w prasie branżowej
C. Zmniejszenie cen wycieczek
D. Reklama w telewizji publicznej
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro podróży Tropiciel zamieściło na stronie plakat informujący o organizowanej imprezie dla myśliwych. Jaką formę promocji wykorzystało biuro?

A. Promocję sprzedaży
B. Sprzedaż osobistą
C. Reklamę
D. Public relations
Przygotowanie imprez i usług …

Biuro Turystyczne Alfa przekazało osobom, które nabyły wycieczkę do Londynu, parasole, budziki kieszonkowe oraz plany miasta. Jakiego rodzaju instrumentu promocji użyto?

A. Dystrybucja.
B. Public relations.
C. Sponsoring.
D. Promocja sprzedaży.
Przygotowanie imprez i usług …

SWOT analiza, jako kluczowy etap w kreowaniu produktu turystycznego, to

A. identyfikacja silnych i słabych stron oraz możliwości i zagrożeń produktu turystycznego
B. charakterystyka silnych i słabych stron produktu turystycznego
C. procedura zachowania klienta
D. narzędzie marketingowe
Przygotowanie imprez i usług …

Najskuteczniejszym sposobem na promocję turystyki wiejskiej i agroturystyki Pogórza Dynowskiego przez Lokalną Organizację Turystyczną "Pogórze" będą

A. Międzynarodowe Targi Turystyczne Wrocław
B. Międzynarodowe Targi Turystyczne TT WARSAW
C. Międzynarodowe Targi - Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR - Łódź
D. Międzynarodowe Targi Turystyki Wiejskiej i Agroturystyki AGROTRAVEL - Kielce
Przygotowanie imprez i usług …

Z okazji dziesięciolecia działalności biura podróży "Wędrowniczek" zorganizowano elegancki bankiet dla kluczowych klientów. Lokalne media relacjonowały to wydarzenie. Jaki rodzaj promocji został użyty?

A. Akcja promocyjna.
B. Sprzedaż osobista.
C. Reklama.
D. Public relations