Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Poniżej 1 sekundy
B. Powyżej 12 sekund
C. Od 1 do 2 sekund
D. Od 3 do 12 sekund
Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. przed sceną, w kierunku trybun
B. po bokach trybun
C. za trybunami, w stronę sceny
D. po bokach sceny
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. najwyższą wartością impedancji
B. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
C. górnym odcięciem granicznym
D. dolnym odcięciem granicznym
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. typ line array
B. w obudowie zamkniętej
C. nisko-impedancyjne
D. typ bass reflex
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. nagłośnienia publiczności "z góry"
B. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
C. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
D. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
Realizacja nagłośnień

Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą

A. impedancją
B. jakością dźwięku
C. częstotliwością rezonansową
D. efektywnością
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?

A. Użycie głośników o niskiej mocy.
B. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
C. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
D. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
Realizacja nagłośnień

Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?

A. System stereofoniczny
B. System surround
C. System line array
D. System basowy
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Z boku sceny
B. Z tyłu sceny, poza nią
C. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
D. Na widowni, w osi przed sceną
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać możliwie jak najpłaskie czoło fali dźwiękowej, należy do systemu nagłośnienia zastosować zestawy głośnikowe

A. rodzaju bass reflex
B. w obudowie zamkniętej
C. nisko-impedancyjne
D. wyrównane liniowo
Realizacja nagłośnień

Jaką wielkość należy zwiększyć moc elektryczną dostarczaną do systemu głośnikowego, aby utrzymać ten sam poziom natężenia dźwięku w przestrzeni swobodnej przy podwojeniu odległości punktu pomiarowego od systemu głośnikowego?

A. 4 razy
B. 0,5 raza
C. 2 razy
D. 1,5 raza
Realizacja nagłośnień

Z jakiej odległości od słuchacza powinien być umiejscowiony głośnik o mocy 1000 W oraz skuteczności 80 dB SPL, aby osiągnąć poziom dźwięku równy 110 dB SPL?

A. 2,0 m
B. 1,5 m
C. 0,5 m
D. 1,0 m
Realizacja nagłośnień

Zastosowanie przedwzmacniacza jest konieczne, gdy zachodzi potrzeba podłączenia źródła sygnału o niskiej wartości do wejścia liniowego konsolety

A. prądu
B. impedancji
C. rezystancji
D. napięcia
Realizacja nagłośnień

Czym różni się system nagłośnieniowy typu 'full-range' od systemu z subwooferem?

A. System full-range jest bardziej kompaktowy i przenośny
B. Full-range obsługuje pełne pasmo częstotliwości bez dodatkowego wzmacniania basów
C. System z subwooferem nie wymaga dodatkowych głośników wysokotonowych
D. System full-range jest przeznaczony wyłącznie do nagłaśniania wokalu