Filtrowanie pytań
 Realizacja nagłośnień 
A. GATE
B. PFL
C. RATIO
D. COMP
 Realizacja nagłośnień 
Jakie z przedstawionych złączy, znajdujących się w konsoli mikserskiej, są używane jako typowe wejścia dla sygnałów pochodzących z mikrofonów?
A. RCA
B. TRS
C. BNC
D. XLR
 Realizacja nagłośnień 
Czym zajmuje się bramka szumów?
A. ograniczeniem dynamiki
B. korekcją sygnału "bramkowanego"
C. zmniejszeniem dynamiki
D. zmniejszeniem przesłuchów
 Realizacja nagłośnień 
Ile osobnych, monofonicznych torów w konsolecie mikserskiej powinno być przydzielonych do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, który występuje na przykład podczas plenerowego koncertu, używając techniki mikrofonowej MM?
A. 3
B. 4
C. 2
D. 5
 Realizacja nagłośnień 
Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje
A. aktywację stanu uśpienia urządzenia
B. ominięcie układu obróbki sygnału
C. odłączenie zasilania urządzenia
D. dezaktywację urządzenia
 Realizacja nagłośnień 
W mikserze audio, wyjście przeznaczone do rejestracji sygnału sumy na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym to wyjście
A. Rec Out
B. z wyjść Direct
C. z gniazd Insert
D. z grup VCA
 Realizacja nagłośnień 
Przewód TRS bez podłączonej masy może być wykorzystywany do łączenia pomiędzy
A. mikrofonem i D-Box'em
B. wyjściem z miksera i procesorem efektów
C. mikrofonem i mikserem
D. gitarą i wejściem mikrofonowym miksera
 Realizacja nagłośnień 
Jaką funkcję pełni gain w mikserze audio?
A. Ogranicza poziom sygnału wyjściowego
B. Zmienia barwę dźwięku
C. Zmniejsza szum tła
D. Podnosi poziom sygnału wejściowego do odpowiedniego poziomu
 Realizacja nagłośnień 
Aby uruchomić funkcję monitorowania sygnału przed tłumikiem w systemie mikserskim, należy skorzystać z przycisku oznaczonego jako
A. PFL
B. SOLO
C. SEL
D. ON
 AUD.07  Pytanie 10 
 Realizacja nagłośnień 
W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?
A. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
B. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
C. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
D. Zwiększając czułość mikrofonów
 Realizacja nagłośnień 
Parametr odpowiadający za stopień kompresji to
A. Attack
B. Release
C. Gain/MakeUp
D. Ratio
 Realizacja nagłośnień 
Który z poniższych parametrów jest typowy dla kompresora dynamiki sygnału dźwiękowego?
A. REVTIME
B. DENSITY
C. RATE
D. KNEE
 Realizacja nagłośnień 
Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia
A. z Aux przed tłumikiem.
B. z gniazda insert.
C. z podgrup.
D. z Aux po tłumiku.
 Realizacja nagłośnień 
Jakie ustawienia filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej powinno się zastosować, aby wyeliminować niepożądany rezonans w wąskim zakresie częstotliwości?
A. Wysoka dobroć, duże tłumienie
B. Niska dobroć, duże wzmocnienie
C. Wysoka dobroć, duże wzmocnienie
D. Niska dobroć, duże tłumienie
 Realizacja nagłośnień 
Które z poniższych urządzeń pozwala na zmniejszenie szumów w sygnale audio?
A. Procesor dynamiki
B. Bramka szumów
C. Efekt pogłosowy
D. Equalizer parametryczny
 Realizacja nagłośnień 
Jakie znaczenie ma skrót PFL?
A. Odsłuch przed tłumikiem
B. Odsłuch po tłumiku
C. Odsłuch Solo szyny Master
D. Odsłuch Solo szyny Aux
 AUD.07  Pytanie 17 
 Realizacja nagłośnień 
Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?
A. Głośnik
B. Przedwzmacniacz mikrofonowy
C. Kompresor
D. Equalizer
 Realizacja nagłośnień 
Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?
A. Wzmacniacz
B. Mikrofon
C. Equalizer
D. Głośnik
 Realizacja nagłośnień 
Złącze przeznaczone do szeregowego podłączania urządzeń peryferyjnych w systemie konsolety mikserskiej nazywa się
A. MAIN
B. LINE IN
C. AUX
D. INSERT
 Realizacja nagłośnień 
Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.
A. do poprawy sygnału na wyjściu
B. do dostosowania sygnału bramkowanego
C. do modyfikacji sygnału bramkującego
D. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
 Realizacja nagłośnień 
Aby skierować sygnał z określonego toru do grupy nr 1, przy założeniu, że w mikserze przypisano parami 1-2, 3-4, 5-6, itd., należy ustawić regulator panoramy w pozycji
A. dowolnej, ponieważ jego położenie nie ma znaczenia
B. centralnej
C. skrajnej na prawo
D. skrajnej na lewo
 Realizacja nagłośnień 
Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia
A. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
B. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
C. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
D. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
 Realizacja nagłośnień 
Jak należy podłączyć sygnał z piezoelektrycznego przetwornika gitary elektroakustycznej do miksera?
A. Bezpośrednio do złącza Line TRS
B. Do złącza AUX IN
C. Do złącza MIC XLR za pośrednictwem DI-boxa
D. Bezpośrednio do złącza MIC XLR
 Realizacja nagłośnień 
Jak regulować ilość powtórzeń efektu Delay poprzez modyfikację parametr?
A. Feedback
B. Diffusion
C. Early Reflection
D. Density
 Realizacja nagłośnień 
Gdzie w torze sygnałowym, pomiędzy nagłaśnianym instrumentem a konsoletą mikserską FOH, powinien być umieszczony symetryzator sygnału tego instrumentu?
A. W punkcie insertowym konsolety mikserskiej
B. W każdym miejscu
C. Jak najbliżej instrumentu
D. Jak najbliżej konsolety mikserskiej
 Realizacja nagłośnień 
Jak nazywa się parametr kompresora, który określa próg jego aktywacji?
A. RELEASE
B. ATTACK
C. GAIN
D. THRESHOLD
 Realizacja nagłośnień 
Sygnał na szynę Aux Pre Fader jest pobierany
A. po tłumiku i przed korekcją
B. po tłumiku i po korekcji
C. przed tłumikiem i przed korekcją
D. przed tłumikiem i po korekcji
 Realizacja nagłośnień 
Aby podłączyć zewnętrzny procesor sygnałowy do gniazda Insert w mikserze, zwykle stosuje się kabel z wtykiem
A. TRS
B. TS
C. RCA
D. XLR
 Realizacja nagłośnień 
Gdzie zazwyczaj ustawia się stojak z procesorami efektów dźwiękowych podczas wydarzeń na świeżym powietrzu?
A. W okolicy monitorów scenicznych
B. Na stanowisku FOH
C. Za kulisami
D. W pobliżu systemu nagłośnienia PA
 Realizacja nagłośnień 
Jakim złączem łączy się kompresor z jednym torem miksera?
A. wyjścia Aux Post Fader
B. wyjścia Direct Out
C. wyjścia Aux Pre Fader
D. gniazdo Insert
 Realizacja nagłośnień 
Wartość opóźnienia efektu Delay można dostosować rytmicznie do nagrania przy użyciu funkcj
A. Tap
B. Feedback
C. Count Meter
D. BPM
 AUD.07  Pytanie 32 
 Realizacja nagłośnień 
Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować
A. splitter mikrofonowy
B. dodatkowy mikser audio
C. długi kabel TRS - TRS
D. Di-Box
 Realizacja nagłośnień 
Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do
A. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
B. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
C. skalibrowania systemu elektroakustycznego
D. rejestrowania dźwięków z publiczności
 Realizacja nagłośnień 
Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas
A. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
B. rozmieszczania monitorów na scenie
C. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
D. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
 Realizacja nagłośnień 
Jakiego z wymienionych regulatorów nie posiada korektor barwy dźwięku w torze konsolety mikserskiej?
A. LOW
B. MID
C. HI
D. SUB
 AUD.07  Pytanie 36 
 Realizacja nagłośnień 
Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?
A. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
B. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
C. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
D. Zwiększyć poziom głośności głośników
 Realizacja nagłośnień 
Które z poniższych oznaczeń odnosi się do gniazda w konsolecie mikserskiej, które standardowo przyjmuje sygnał z zewnętrznego procesora FX?
A. RETURN
B. REC
C. SEND
D. MAIN
 Realizacja nagłośnień 
Który z elementów kontrolnych w mikserze w sekcji EQ służy do redukcji zakresu sygnału audio w pasmach wysokich częstotliwości?
A. LMID
B. HMID
C. LPF
D. HPF
 Realizacja nagłośnień 
Jaki parametr w equalizerze odpowiada za zwiększenie lub zmniejszenie określonego pasma częstotliwości?
A. Threshold
B. Q factor
C. Gain
D. Attack
 Realizacja nagłośnień 
Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest
A. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
B. do kompresji sygnałów głosowych
C. do korekcji dźwięku
D. do podniesienia dynamiki werbla