Filtrowanie pytań
 Realizacja nagłośnień 
A. Neumann U87
B. Shure Beta 52
C. Shure SM 57
D. Rode NTK
 Realizacja nagłośnień 
Mikrofon Shure SM58 to typ:
A. pojemnościowy wszechkierunkowy
B. dynamiczny kierunkowy
C. pojemnościowy kierunkowy
D. dynamiczny wszechkierunkowy
 Realizacja nagłośnień 
Ile osobnych, monofonicznych torów w konsolecie mikserskiej powinno być przydzielonych do nagłośnienia kwartetu smyczkowego, który występuje na przykład podczas plenerowego koncertu, używając techniki mikrofonowej MM?
A. 5
B. 2
C. 3
D. 4
 Realizacja nagłośnień 
Który mikrofon dynamiczny jest najczęściej używany do nagłaśniania stopy perkusyjnej?
A. Neumann U87
B. Shure Beta 52A
C. Rode NT1-A
D. AKG C414
 Realizacja nagłośnień 
Aby przesłać sygnał z mikrofonu na odległość kilkunastu metrów, konieczne jest użycie przewodów
A. niesymetrycznych
B. wieloparowych
C. symetrycznych
D. wielordzeniowych
 Realizacja nagłośnień 
Mikrofon powinien być użyty dla konferansjera
A. przewodowy shotgun
B. bezprzewodowy do trzymania w dłoni
C. lavalier przewodowy
D. nagłowny przewodowy
 AUD.07  Pytanie 7 
 Realizacja nagłośnień 
W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?
A. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
B. Zwiększając czułość mikrofonów
C. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
D. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
 Realizacja nagłośnień 
Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie
A. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
B. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
C. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
D. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
 Realizacja nagłośnień 
Jak nazywa się napięcie zasilające mikrofon pojemnościowy?
A. Di-Box aktywny
B. zasilacz różnicowy
C. ładowarka
D. Phantom
 AUD.07  Pytanie 10 
 Realizacja nagłośnień 
Który z poniższych elementów systemu nagłośnieniowego pełni funkcję przetwarzania sygnału z mikrofonu na sygnał zdatny do dalszej obróbki?
A. Equalizer
B. Kompresor
C. Głośnik
D. Przedwzmacniacz mikrofonowy
 Realizacja nagłośnień 
Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki
A. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
B. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
C. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
D. działaniu procesora dynamiki dźwięku
 Realizacja nagłośnień 
Jakie mikrofony będą najbardziej efektywne podczas nagrywania debaty telewizyjnej z udziałem prowadzącego oraz jego gości?
A. Lavalier
B. Statywowe
C. Handheld
D. Kontaktowe
 Realizacja nagłośnień 
W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości
A. hiperkardioidalnej
B. ósemkowej
C. kardioidalnej
D. dookólnej
 Realizacja nagłośnień 
Przetwornik A/D zintegrowany w przedwzmacniaczu mikrofonowym umożliwia
A. przetwarzanie sygnału z matrycy mikrofonów
B. bezpośrednie połączenie mikrofonu cyfrowego USB
C. konwersję sygnału analogowego na cyfrowy
D. sterowanie parametrami przedwzmacniacza z aplikacji edycyjnej
 Realizacja nagłośnień 
Jakie ustawienie mikrofonu pozwala na najlepsze nagranie wokalu solowego?
A. Wzór hiperkardioidalny
B. Wzór dookólny (omni-directional)
C. Wzór dwukierunkowy (bi-directional)
D. Wzór kardioidalny
 Realizacja nagłośnień 
Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać
A. pod kątem 110 stopni
B. pod kątem 90 stopni
C. z dołu mikrofonu
D. z tyłu mikrofonu
 Realizacja nagłośnień 
Kiedy najczęściej stosuje się ustawienie mikrofonów w konfiguracji XY?
A. Podczas nagrań stereo, aby uzyskać naturalną panoramę dźwiękową
B. Kiedy potrzebujemy zmniejszyć sprzężenia zwrotne, co nie jest typowym zastosowaniem konfiguracji XY
C. Do nagrań monofonicznych, ale nie typowo wokalu
D. Gdy chcemy zmniejszyć czułość mikrofonów na dźwięki otoczenia, choć nie jest to główny cel konfiguracji XY
 Realizacja nagłośnień 
Jaki rodzaj kabla jest najczęściej używany do podłączenia mikrofonu do miksera?
A. Kabel RCA (stosowany głównie w sprzęcie audio-wideo)
B. Kabel XLR
C. Kabel HDMI (służy do przesyłania sygnałów audio i wideo)
D. Kabel USB (używany w mikrofonach cyfrowych)
 Realizacja nagłośnień 
Który z poniżej wymienionych przycisków na przedwzmacniaczu mikrofonowym pozwala na nagłe stłumienie zbyt mocnego sygnału wejściowego?
A. PHASE
B. PHANTOM
C. HPF
D. PAD
 AUD.07  Pytanie 20 
 Realizacja nagłośnień 
Aby prawidłowo podłączyć gitarę basową do wejścia mikrofonowego miksera umiejscowionego 40 metrów od sceny, należy zastosować
A. splitter mikrofonowy
B. Di-Box
C. długi kabel TRS - TRS
D. dodatkowy mikser audio
 Realizacja nagłośnień 
Mikrofon "talkback" zazwyczaj jest używany do
A. łączenia realizatora FOH z artystami na scenie
B. skalibrowania systemu elektroakustycznego
C. bezprzewodowego nagłośnienia artystów
D. rejestrowania dźwięków z publiczności
 AUD.07  Pytanie 22 
 Realizacja nagłośnień 
Podczas koncertu zauważasz sprzężenie zwrotne. Co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności?
A. Przesunąć głośniki bliżej źródła dźwięku
B. Zmniejszyć poziom głośności mikrofonu
C. Zwiększyć poziom niskich częstotliwości
D. Zwiększyć poziom głośności głośników
 Realizacja nagłośnień 
Jakim skrótem określa się systemy monitorowania dousznego?
A. PTA
B. AES
C. IEM
D. EIS
 Realizacja nagłośnień 
Jakie znaczenie ma termin Phantom?
A. Zasilanie dla pasywnych DI-Box'ów
B. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem DC
C. Zasilanie urządzeń podłączonych do wejścia mikrofonowego napięciem AC
D. Zasilanie dla mikrofonów dynamicznych
 Realizacja nagłośnień 
Aby nagłośnić zespół kameralny grający muzykę klasyczną, najodpowiedniejsze będą mikrofony
A. lavalier
B. pojemnościowe
C. bezprzewodowe
D. dynamiczne
 Realizacja nagłośnień 
Mikrofon wstęgowy zwykle odznacza się
A. charakterystyką kardioidalną
B. charakterystyką ósemkową
C. odpornością na wstrząsy
D. koniecznością zasilania Phantom
 Realizacja nagłośnień 
Technika mikrofonowa MS zwykle zakłada użycie
A. dwóch mikrofonów o charakterystyce ósemkowej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kardioidalnej
C. jednego mikrofonu o charakterystyce ósemkowej i drugiego − kardioidalnego
D. jednego mikrofonu o charakterystyce kardioidalnej oraz drugiego − bezkierunkowego
- ‹
 - 1
 - ›