Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

AUD.07 Pytanie 1
Realizacja nagłośnień

Który z podanych zbliżonych czasów echa powinien być ustawiony w procesorze pogłosowym, aby odwzorować lokalizację źródła dźwięku w obrębie katedry?

A. Od 1 do 2 sekund
B. Od 3 do 12 sekund
C. Powyżej 12 sekund
D. Poniżej 1 sekundy
Realizacja nagłośnień

Funkcja Bypass w podłączonym urządzeniu wskazuje

A. odłączenie zasilania urządzenia
B. dezaktywację urządzenia
C. ominięcie układu obróbki sygnału
D. aktywację stanu uśpienia urządzenia
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. dolnoprzepustowego
B. pasmowozaporowego
C. pasmowoprzepustowego
D. górnozaporowego
Realizacja nagłośnień

Filtr Low Cut służy do eliminacji

A. szumów
B. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
C. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
D. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
Realizacja nagłośnień

Jakie ustawienia filtra parametrycznego w konsolecie mikserskiej powinno się zastosować, aby wyeliminować niepożądany rezonans w wąskim zakresie częstotliwości?

A. Niska dobroć, duże tłumienie
B. Niska dobroć, duże wzmocnienie
C. Wysoka dobroć, duże tłumienie
D. Wysoka dobroć, duże wzmocnienie
Realizacja nagłośnień

Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra

A. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. shelfowego niskotonowego.
C. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
D. pasmowoprzepustowego.
Realizacja nagłośnień

Filtr Side Chain w bramce szumów jest używany m.in.

A. do modyfikacji sygnału bramkującego
B. do poprawy sygnału na wyjściu
C. do dostosowania sygnału bramkowanego
D. do przywracania korekcji sygnału bramkowanego
Realizacja nagłośnień

W jakim celu stosuje się filtry górnoprzepustowe w systemach nagłośnieniowych?

A. W celu zmniejszenia impedancji systemu
B. W celu zwiększenia poziomu wysokich częstotliwości
C. W celu eliminacji niskich częstotliwości
D. W celu podniesienia dynamiki sygnału
Realizacja nagłośnień

Jakie jest główne zastosowanie kompresora w nagłośnieniu live?

A. Podniesienie niskich tonów
B. Wyrównanie dynamiki sygnału
C. Redukcja wysokich częstotliwości
D. Zwiększenie głośności mowy
Realizacja nagłośnień

Posiadając asystenta na scenie, można skorzystać z jego wsparcia podczas

A. rozmieszczania monitorów na scenie
B. regulacji proporcji dźwięków na głównych głośnikach
C. dostosowywania tonu wzmacniacza gitarowego gitarzysty
D. ustawiania korekcji częstotliwości sygnału werbla w głównym nagłośnieniu
Realizacja nagłośnień

Limiter w systemach nagłośnieniowych używany jest

A. do korekcji dźwięku
B. do podniesienia dynamiki werbla
C. do ograniczenia najwyższego poziomu sygnału na wyjściu miksera
D. do kompresji sygnałów głosowych
Realizacja nagłośnień

Jaki jest główny cel stosowania procesora dynamiki w miksie?

A. Kontrola i dostosowanie dynamiki sygnału
B. Redukcja niepożądanych szumów w miksie
C. Zmiana charakterystyki częstotliwościowej sygnału
D. Zwiększenie głośności całego miksu
Realizacja nagłośnień

Kiedy należy użyć kompresora w torze sygnałowym?

A. Aby dodać efekt pogłosu
B. Kiedy potrzebne jest zwiększenie wysokich częstotliwości
C. Gdy dynamika dźwięku jest zbyt duża
D. Gdy chcemy zredukować wszystkie sygnały wejściowe