Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Realizacja nagłośnień

W przypadku koncertu na świeżym powietrzu, jeśli istnieje potrzeba zastosowania zestawów nagłośnienia "sidefill", powinny one być umieszczone

A. po bokach sceny
B. po bokach trybun
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. za trybunami, w stronę sceny
Realizacja nagłośnień

Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?

A. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
B. Zmiana charakterystyki mikrofonu
C. Dodanie efektu delay
D. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
AUD.07 Pytanie 4
Realizacja nagłośnień

W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do

A. monitora na podłodze
B. dogłośnienia przedniej części widowni
C. odsłuchu dla perkusji
D. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
Realizacja nagłośnień

W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z

A. najwyższą wartością impedancji
B. dolnym odcięciem granicznym
C. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
D. górnym odcięciem granicznym
Realizacja nagłośnień

Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?

A. Sprawdzenie połączeń kablowych
B. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
C. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
D. Zmiana pozycji mikrofonu
Realizacja nagłośnień

Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników

A. typ bass reflex
B. typ line array
C. nisko-impedancyjne
D. w obudowie zamkniętej
AUD.07 Pytanie 11
Realizacja nagłośnień

Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?

A. główne nagłośnienie dla widowni
B. linie monitorowe na scenie
C. linia basowa
D. linie opóźnienia
Realizacja nagłośnień

Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra

A. dolnoprzepustowego
B. górnozaporowego
C. pasmowoprzepustowego
D. pasmowozaporowego
AUD.07 Pytanie 13
Realizacja nagłośnień

Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie

A. basisty
B. wokalisty
C. perkusisty
D. gitarzysty
Realizacja nagłośnień

Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie

A. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
Realizacja nagłośnień

Filtr Low Cut służy do eliminacji

A. szumów
B. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
C. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
D. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
Realizacja nagłośnień

"Overhead" to termin odnoszący się do

A. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
B. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
C. nagłośnienia publiczności "z góry"
D. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
Realizacja nagłośnień

Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra

A. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
C. shelfowego niskotonowego.
D. pasmowoprzepustowego.
Realizacja nagłośnień

Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki

A. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
B. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
C. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
D. działaniu procesora dynamiki dźwięku
AUD.07 Pytanie 29
Realizacja nagłośnień

Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?

A. Tuba
B. Wedge
C. Grono
D. Kopułka
Realizacja nagłośnień

Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą

A. częstotliwością rezonansową
B. impedancją
C. efektywnością
D. jakością dźwięku
AUD.07 Pytanie 31
Realizacja nagłośnień

Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się

A. SIDEFILL
B. DOWNFILL
C. INFILL
D. CENTERFILL
Realizacja nagłośnień

Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?

A. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
B. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
C. Użycie głośników o niskiej mocy.
D. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
Realizacja nagłośnień

Kiedy najczęściej stosuje się ustawienie mikrofonów w konfiguracji XY?

A. Podczas nagrań stereo, aby uzyskać naturalną panoramę dźwiękową
B. Kiedy potrzebujemy zmniejszyć sprzężenia zwrotne, co nie jest typowym zastosowaniem konfiguracji XY
C. Do nagrań monofonicznych, ale nie typowo wokalu
D. Gdy chcemy zmniejszyć czułość mikrofonów na dźwięki otoczenia, choć nie jest to główny cel konfiguracji XY
Realizacja nagłośnień

Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?

A. System basowy
B. System surround
C. System line array
D. System stereofoniczny
Realizacja nagłośnień

Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?

A. Na widowni, w osi przed sceną
B. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
C. Z boku sceny
D. Z tyłu sceny, poza nią