Filtrowanie pytań
 Realizacja nagłośnień 
A. po bokach sceny
B. po bokach trybun
C. przed sceną, w kierunku trybun
D. za trybunami, w stronę sceny
 Realizacja nagłośnień 
Aby wzmocnić dźwięk dużego bębna w zestawie perkusyjnym, najodpowiedniejszym wyborem jest mikrofon
A. Shure SM 57
B. Neumann U87
C. Shure Beta 52
D. Rode NTK
 Realizacja nagłośnień 
Jaka jest główna funkcja DI-boxa w systemie nagłośnieniowym?
A. Zwiększenie mocy sygnału wyjściowego
B. Zmiana charakterystyki mikrofonu
C. Dodanie efektu delay
D. Konwersja sygnału niesymetrycznego na symetryczny
 Realizacja nagłośnień 
W terminologii związanej z techniką sceniczną, monitor typu Side Fill to określenie odnoszące się do
A. monitora na podłodze
B. dogłośnienia przedniej części widowni
C. odsłuchu dla perkusji
D. nagłośnienia sceny usytuowanego po jej bokach
 Realizacja nagłośnień 
W jakich jednostkach podawana jest moc głośników?
A. w omach
B. w watach
C. w woltach
D. w THD
 Realizacja nagłośnień 
W przypadku częstotliwości rezonansowej głośnika mamy do czynienia z
A. najwyższą wartością impedancji
B. dolnym odcięciem granicznym
C. najwyższym poziomem ciśnienia akustycznego
D. górnym odcięciem granicznym
 Realizacja nagłośnień 
Który mikrofon dynamiczny jest najczęściej używany do nagłaśniania stopy perkusyjnej?
A. Neumann U87
B. Rode NT1-A
C. AKG C414
D. Shure Beta 52A
 Realizacja nagłośnień 
W mikserze audio, wyjście przeznaczone do rejestracji sygnału sumy na zewnętrznym urządzeniu nagrywającym to wyjście
A. Rec Out
B. z gniazd Insert
C. z wyjść Direct
D. z grup VCA
 Realizacja nagłośnień 
Podczas koncertu zauważasz, że jeden z głośników nie działa. Jaki jest pierwszy krok, który powinieneś wykonać?
A. Sprawdzenie połączeń kablowych
B. Podniesienie poziomu głośności na konsoli
C. Zresetowanie całego systemu dźwiękowego
D. Zmiana pozycji mikrofonu
 Realizacja nagłośnień 
Aby uzyskać jak najbardziej równomierne czoło fali akustycznej, powinno się wykorzystać do nagłośnienia zestawy głośników
A. typ bass reflex
B. typ line array
C. nisko-impedancyjne
D. w obudowie zamkniętej
 Realizacja nagłośnień 
Co oznacza skrót FOH w języku angielskim?
A. główne nagłośnienie dla widowni
B. linie monitorowe na scenie
C. linia basowa
D. linie opóźnienia
 Realizacja nagłośnień 
Część środkowa całego zakresu przenoszonych częstotliwości może być usunięta przy użyciu filtra
A. dolnoprzepustowego
B. górnozaporowego
C. pasmowoprzepustowego
D. pasmowozaporowego
 Realizacja nagłośnień 
Monitor określany jako Drum Fill umieszcza się w sąsiedztwie
A. basisty
B. wokalisty
C. perkusisty
D. gitarzysty
 Realizacja nagłośnień 
Jaki typ głośnika jest idealny do reprodukcji niskich częstotliwości?
A. Tweeter
B. Głośnik średniotonowy
C. Głośnik pełnozakresowy
D. Subwoofer
 Realizacja nagłośnień 
Aby uruchomić funkcję monitorowania sygnału przed tłumikiem w systemie mikserskim, należy skorzystać z przycisku oznaczonego jako
A. PFL
B. ON
C. SOLO
D. SEL
 AUD.07  Pytanie 16 
 Realizacja nagłośnień 
W jaki sposób można zmniejszyć ryzyko sprzężenia zwrotnego na scenie?
A. Poprzez odpowiednie ustawienie monitorów scenicznych
B. Zwiększając czułość mikrofonów
C. Przez obniżenie poziomu wyjścia z konsolety
D. Dzięki zwiększeniu ilości używanych mikrofonów
 Realizacja nagłośnień 
Technika mikrofonowa ORTF przewiduje użycie
A. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − kardioidalnej
B. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości ósemkowej
C. jednego mikrofonu o dookólnej charakterystyce kierunkowości, drugiego − ósemkowej
D. dwóch mikrofonów o charakterystyce kierunkowości kardioidalnej
 Realizacja nagłośnień 
Filtr Low Cut służy do eliminacji
A. szumów
B. sygnałów o częstotliwościach niższych niż częstotliwość graniczna
C. źródeł sprzężenia zwrotnego w średnim zakresie częstotliwości
D. sygnałów o częstotliwościach wyższych niż częstotliwość graniczna
 Realizacja nagłośnień 
Aby przesłać sygnał do monitorów na scenie, należy skorzystać z wyjścia
A. z Aux przed tłumikiem.
B. z Aux po tłumiku.
C. z gniazda insert.
D. z podgrup.
 Realizacja nagłośnień 
"Overhead" to termin odnoszący się do
A. systemu nagłośnienia wzmacniaczy gitarowych, zwanych "headami"
B. nagłośnienia instrumentów perkusyjnych
C. nagłośnienia publiczności "z góry"
D. systemu odsłuchu umieszczonego nad sceną
 Realizacja nagłośnień 
Aby przeprowadzić badanie charakterystyki częstotliwościowej systemu głośnikowego, konieczne jest zastosowanie
A. amperomierza
B. omomierza
C. analizatora widma
D. watomierza
 Realizacja nagłośnień 
Jakie znaczenie ma skrót PFL?
A. Odsłuch Solo szyny Aux
B. Odsłuch przed tłumikiem
C. Odsłuch Solo szyny Master
D. Odsłuch po tłumiku
 Realizacja nagłośnień 
Częstotliwości niskie można efektywnie eliminować przy użyciu filtra
A. górnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
B. dolnozaporowego o dużym nachyleniu zbocza.
C. shelfowego niskotonowego.
D. pasmowoprzepustowego.
 Realizacja nagłośnień 
Który element systemu nagłośnieniowego jest odpowiedzialny za wzmacnianie sygnału wejściowego?
A. Mikrofon
B. Equalizer
C. Głośnik
D. Wzmacniacz
 Realizacja nagłośnień 
Kardioida basowa to efekt uzyskiwany dzięki
A. specjalnemu rozmieszczeniu mikrofonów w systemie nagłośnienia
B. przetwarzaniu sygnału w procesorze przestrzennym
C. odpowiedniemu umiejscowieniu głośników na scenie
D. działaniu procesora dynamiki dźwięku
 Realizacja nagłośnień 
High Cut to określenie dla filtru
A. górnozaporowego.
B. pasmowozaporowego.
C. dolnozaporowego.
D. pasmowoprzepustowego.
 Realizacja nagłośnień 
Aby poprawnie ustawić nagłośnienie w strefach, realizator powinien wykorzystać wbudowany w procesor głośnikowy efekt
A. delay
B. reverb
C. echo
D. equalizer
 Realizacja nagłośnień 
Głośnik 18" o mocy 800 W oraz zakresie przenoszenia od 40 do 100 Hz nadaje się do budowy systemu nagłośnieniowego
A. gitary basowej
B. saksofonu
C. wokalu
D. gitary prowadzącej
 Realizacja nagłośnień 
Który z podanych typów głośników jest powszechnie stosowany jako monitor odsłuchowy na scenie?
A. Tuba
B. Wedge
C. Grono
D. Kopułka
 Realizacja nagłośnień 
Głośniki wykorzystywane w systemach nagłośnienia na koncertach plenerowych, w przeciwieństwie do tych stworzonych do słuchania muzyki w warunkach domowych, charakteryzują się znacznie wyższą
A. częstotliwością rezonansową
B. impedancją
C. efektywnością
D. jakością dźwięku
 Realizacja nagłośnień 
Aby zagwarantować muzykom na scenie pomocniczy odsłuch podczas koncertu, używa się
A. SIDEFILL
B. DOWNFILL
C. INFILL
D. CENTERFILL
 Realizacja nagłośnień 
Które z wymienionych działań najlepiej uniemożliwi przekroczenie dozwolonego poziomu głośności podczas koncertu w małym pomieszczeniu?
A. Odstąpienie od nagłośnienia źródeł dźwięku, które nie wymagają tego.
B. Redukcja mocy w odsłuchach na scenie.
C. Użycie głośników o niskiej mocy.
D. Wygłuszenie przestrzeni scenicznej za pomocą zasłon i miękkich elementów dekoracyjnych.
 Realizacja nagłośnień 
W przypadku nagłaśniania combo gitary elektrycznej zazwyczaj wykorzystuje się mikrofon o specyficznej charakterystyce kierunkowości
A. hiperkardioidalnej
B. dookólnej
C. kardioidalnej
D. ósemkowej
 Realizacja nagłośnień 
Ustawienie monitora odsłuchowego podczas używania mikrofonu superkardioidalnego powinno się odbywać
A. z dołu mikrofonu
B. pod kątem 90 stopni
C. pod kątem 110 stopni
D. z tyłu mikrofonu
 Realizacja nagłośnień 
Kiedy najczęściej stosuje się ustawienie mikrofonów w konfiguracji XY?
A. Podczas nagrań stereo, aby uzyskać naturalną panoramę dźwiękową
B. Kiedy potrzebujemy zmniejszyć sprzężenia zwrotne, co nie jest typowym zastosowaniem konfiguracji XY
C. Do nagrań monofonicznych, ale nie typowo wokalu
D. Gdy chcemy zmniejszyć czułość mikrofonów na dźwięki otoczenia, choć nie jest to główny cel konfiguracji XY
 Realizacja nagłośnień 
Gdzie w torze sygnałowym, pomiędzy nagłaśnianym instrumentem a konsoletą mikserską FOH, powinien być umieszczony symetryzator sygnału tego instrumentu?
A. Jak najbliżej instrumentu
B. Jak najbliżej konsolety mikserskiej
C. W punkcie insertowym konsolety mikserskiej
D. W każdym miejscu
 Realizacja nagłośnień 
Który rodzaj systemu nagłośnieniowego jest najczęściej stosowany do nagłaśniania dużych koncertów na otwartej przestrzeni?
A. System basowy
B. System surround
C. System line array
D. System stereofoniczny
 Realizacja nagłośnień 
Który z poniższych systemów audio powinien być niedostrzegalny dla widowni?
A. Infill
B. Drumfill
C. Frontfill
D. Outfill
 Realizacja nagłośnień 
Ile monofonicznych zwrotnic dwudrożnych należy zastosować do stworzenia czterodrożnego, stereofonicznego systemu audio?
A. 4
B. 2
C. 6
D. 8
 Realizacja nagłośnień 
Gdzie w zwyczajowych sytuacjach usytuowane jest stanowisko realizatora MON, na przykład podczas dużych koncertów plenerowych?
A. Na widowni, w osi przed sceną
B. Bezpośrednio przed sceną, poza obszarem widowni
C. Z boku sceny
D. Z tyłu sceny, poza nią