Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TKO.08 Pytanie 1
Planowanie i realizacja przew…

Aby obsługiwać pociąg osobowy poruszający się z prędkością 160 km/h, konieczne jest zastosowanie lokomotywy serii

A. EU07
B. EP09
C. ET22
D. ET21
Planowanie i realizacja przew…

Jaką liczbę wagonów czteroosiowych należy wykorzystać do transportu ładunku o całkowitym ciężarze 2 500 t, gdy maksymalne obciążenie osi zestawów kołowych wynosi 22,5 t/oś, a waga wagonu jest 10 t?

A. 50 szt.
B. 32 szt.
C. 71 szt.
D. 18 szt.
Planowanie i realizacja przew…

Rewident taboru weryfikuje poprawność funkcjonowania systemów blokady drzwi wejściowych wagonów i odnotowuje rezultat w

A. karcie próby hamulca i urządzeń pneumatycznych składu pociągu
B. spisie pojazdów w składzie pociągu
C. księdze pokładowej wagonu
D. certyfikacie sprawności technicznej pojazdu kolejowego
Planowanie i realizacja przew…

Oznaczenie Xz na karcie rozrządowej w kolumnie dotyczącej liczby wagonów i oznaczenia wskazuje, że odprzęg składa się z wagonu

A. czteroosiowego ładunkowego, którego nie wolno staczać ani odrzucać.
B. cysterny z dwoma pomarańczowymi pasami.
C. o przekroczonej skrajni ładunkowej.
D. pozbawionego hamulców, który wymaga hamowania dwiema płozami hamulcowymi.
Planowanie i realizacja przew…

Na karcie próbnej hamulca oraz urządzeń pneumatycznych należy wpisać numery

A. pierwszego i ostatniego wagonu w zestawie pociągu
B. jednego wagonu za lokomotywą oraz wszystkich wagonów z wyłączonym hamulcem zespolonym
C. dwóch wagonów za lokomotywą, czterech wagonów od końca składu oraz jednego wagona z nieczynnym hamulcem
D. dwóch wagonów za lokomotywą, dwóch wagonów od końca składu oraz wszystkich wagonów z nieczynnym hamulcem zespolonym
Planowanie i realizacja przew…

Wielkie podkreślone litery identyfikatora wagonu towarowego, które odpowiadają trzeciej i czwartej cyfrze numeru inwentarzowego i są umieszczone na lewej bocznej ścianie wagonu, wskazują na identyfikator

A. dysponenta eksploatującego pojazd
B. interoperacyjności pojazdu
C. kraju rejestracji pojazdu
D. kraju produkcji pojazdu
TKO.08 Pytanie 7
Planowanie i realizacja przew…

Obciążenie lokomotywy czynnej dla każdego pociągu jest określone w

A. regulaminie technicznym jazdy
B. wewnętrznym rozkładzie jazdy
C. regulaminie robót
D. regulaminie pracy manewrowej
TKO.08 Pytanie 8
Planowanie i realizacja przew…

Jakie minimalne ciśnienie sprężonego powietrza w przewodzie głównym, zmierzone na końcu składu, jest wymagane, aby pociąg pasażerski mógł wyruszyć w trasę?

A. 0,44 MPa
B. 0,46 MPa
C. 0,42 MPa
D. 0,48 MPa
Planowanie i realizacja przew…

Na stacji pośredniej w wykazie pojazdów kolejowych w składzie pociągu, jak oznacza się wyłączony wagon lub wyłączoną grupę wagonów?

A. klamrą w kolumnie "Numer inwentarzowy pojazdu"
B. klamrą w kolumnie "Uwagi"
C. okręgiem w kolumnie "Lp."
D. literą "X" w kolumnie "Lp."
Planowanie i realizacja przew…

Uproszczona próba hamulca zespolonego w pociągu polega na weryfikacji funkcjonowania hamulców w

A. lokomotywie oraz w dwóch wybranych wagonach.
B. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu.
C. dwóch ostatnich wagonach pociągu.
D. całym składzie pociągu.
Planowanie i realizacja przew…

Przesuwanie wagonów połączonych z lokomotywą na wyznaczony tor oraz odczepienie niektórych z nich po zatrzymaniu to manewr, który wykonuje się w sposób

A. odrzutowy seryjny
B. odstawczy
C. odrzutowy pojedynczy
D. grawitacyjny
Planowanie i realizacja przew…

Jakich pojazdów kolejowych nie można odrzucać ani zsuwać ze stoku rozrządowego?

A. Wagonów mieszanych ładownych i próżnych
B. Wagonów z podróżnymi
C. Wagonów ładownych
D. Wagonów platform
Planowanie i realizacja przew…

Czas obrotu wagonu towarowego jest liczony w dobach od momentu, gdy wagon zostaje podstawiony do załadunku, aż do chwili

A. wyładunku tego wagonu
B. włączenia tego wagonu do składu pociągu
C. podstawienia tego wagonu do ponownego załadunku
D. odstawienia wagonu na tor odjazdowy
Planowanie i realizacja przew…

Zarządzanie taborami kolejowymi do realizacji przewozów obejmuje

A. ustalenie zapotrzebowania na środki transportu w zależności od ich kondycji technicznej
B. planowanie w nadchodzących latach wycofania taboru z uwzględnieniem technicznego zużycia oraz granicy ekonomicznej opłacalności jego eksploatacji
C. prognozowanie wymaganej zdolności przewozowej przedsiębiorstwa w oparciu o marketingowe planowanie zapotrzebowania na usługi transportowe
D. określanie nakładów inwestycyjnych niezbędnych do odtworzenia taboru zgodnie z otrzymanymi założeniami
Planowanie i realizacja przew…

Uproszczona weryfikacja hamulca zespolonego polega na ocenie funkcjonowania hamulców w

A. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu
B. całym składzie pociągu
C. dwóch końcowych wagonach pociągu
D. lokomotywie oraz dwóch losowo wybranych wagonach pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Badanie dopuszczalnego zużycia tarcz hamulcowych w wagonie pasażerskim powinno być wykonane poprzez

A. sprawdzenie osadzenia tarczy hamulcowej na osi zespołu kołowego
B. zmierzenie bicia poprzecznego tarczy hamulcowej przekraczającego 2 mm
C. osadzenie się materiału okładzinowego na więcej niż 50% powierzchni ciernej tarczy
D. pomiar liczby oraz długości mikropęknięć na powierzchni ciernej
Planowanie i realizacja przew…

Jakie elementy należy skontrolować przy przyjęciu wagonu od klienta w zakresie handlowym?

A. czy wagon został dokładnie wyczyszczony
B. sprzęgło oraz zderzaki
C. konstrukcję nadwozia wagonu
D. mechanizmy biegowe wagonu
Planowanie i realizacja przew…

Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji

A. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia
B. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
C. dokumentacji związanej z przewozem
D. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
TKO.08 Pytanie 22
Planowanie i realizacja przew…

Jakiego typu system rozładunku powinien być uwzględniony dla klienta mającego estakadę do wyładunku?

A. Węglarkę o standardowej konstrukcji
B. Wagon talbot
C. Wagon kryty o specjalnej konstrukcji
D. Węglarkę o specjalnej konstrukcji
Planowanie i realizacja przew…

Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy

A. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
B. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.
C. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
D. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
Planowanie i realizacja przew…

Jakiego rodzaju wagonu należy użyć do transportu luzem towarów niebezpiecznych klasy trzeciej?

A. Wagon dwuosiowy do węgla
B. Wagon czteroosiowy do węgla
C. Cysternę
D. Platformę
TKO.08 Pytanie 26
Planowanie i realizacja przew…

Przy ustalaniu maksymalnego obciążenia wagonu towarowego, poza nośnością, należy brać pod uwagę dozwolone

A. obciążenie przypadające na metr długości podłogi
B. obciążenie przypadające na oś wagonu
C. naciski na podłużnice wagonu
D. naciski na łożyska osi w zestawach kołowych
Planowanie i realizacja przew…

Podczas odbioru wagonu od klienta, konieczne jest dokonanie oceny pod względem technicznym

A. podwozia wagonu
B. kompleksowo stanu wagonu
C. układu biegowego wagonu
D. nadwozia wagonu
Planowanie i realizacja przew…

Do prac przeprowadzanych w wagonie w trakcie przeglądów i okresowych napraw systemu ogrzewania nawiewnego jedno- lub dwukanałowego zalicza się:
izolację powierzchni pakietu blach oraz uzwojeń, weryfikację stanu szczotek i szczotkotrzymacza.

A. naprawę oraz konserwację regulatora przepustnicy głównej i przepustnic przedziałowych, naprawę lub wymianę kanałów nawiewnych, instalację nowych wkładów filtrujących
B. naprawę zaworu rozrządczego, weryfikację elementów przekładni, wymianę zużytych tulejek oraz sworzni, naoliwienie wszystkich elementów tnących zgodnie z DTR
C. sprawdzenie stanu izolacji poszczególnych uzwojeń, oczyszczenie oraz pomalowanie lakierem
D. kontrolę stanu parownika, pomiar rezystancji czujnika powietrza w kanale, weryfikację działania samoczynnego termostatu zabezpieczającego
Planowanie i realizacja przew…

Jak można wykonać szczegółową próbę hamulca pneumatycznego?

A. sieci stałej sprężonego powietrza (stanowisko sterownicze z głównym zaworem maszynisty lub zautomatyzowane urządzenie stałe) z ciśnieniem do 3 barów
B. pojazdem trakcyjnym znajdującym się na sąsiednim torze, jeśli w badanym składzie wagonów brakuje lokomotywy
C. dowolnym pojazdem, niezależnie od rodzaju napędu
D. pojazdem z napędem, który będzie prowadził pociąg, przeprowadzając próbę z kabiny maszynisty, z której pociąg będzie kontrolowany
TKO.08 Pytanie 31
Planowanie i realizacja przew…

W dokumencie Zestawienia Pociągów litera "G" w numeracji pociągu wskazuje, że pociąg powinien być wyposażony w hamulec zespolony

A. na hamowanie w terenach górzystych
B. szybkiego działania
C. wolnego działania
D. na hamowanie na obszarach płaskich
TKO.08 Pytanie 32
Planowanie i realizacja przew…

Ocena użyteczności wagonu w międzynarodowej komunikacji polega na weryfikacji

A. poprawności numeru wagonu
B. stanu hamulców ręcznych
C. symboli i napisów na wagonie określonych w umowie przewozowej
D. symboli i napisów odnoszących się do granicy obciążenia
TKO.08 Pytanie 33
Planowanie i realizacja przew…

Inspektor taboru, wykonując kwalifikację wagonów węglowych do składów zamkniętych, powinien uwzględnić

A. terminy przeglądów technicznych węglarek
B. grubość wkładek hamulcowych
C. różne typy węglarek
D. numerację węglarek
Planowanie i realizacja przew…

W zakresie przeprowadzania oględzin technicznych pociągów pasażerskich przed ich odjazdem ze stacji początkowej, rewident taboru nie ma obowiązku sprawdzania

A. stanu technicznego systemów ogrzewania, wentylacji oraz klimatyzacji
B. stanu oświetlenia i systemów nagłaśniających
C. prawidłowości łączeń międzywagonowych
D. prawidłowości zestawienia składu pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Ocena stanu technicznego pociągu przed jego odjazdem oraz dopuszczenie go do ruchu to obowiązki

A. dyżurnego ruchu
B. rewidenta taboru
C. odprawiacza pociągów
D. ustawiacza
Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu szczególnie istotne jest, aby zwrócić uwagę na to, czy

A. nie hamuje żaden wagon, gdy pociąg jedzie w stanie odhamowanym
B. wymagana jest obecność drużyny trakcyjnej
C. oznaczenia na lokomotywie są czytelne
D. właściwy pojazd trakcyjny został dobrany do obsługi pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Przed odjazdem pociągu osobowego z stacji wyjściowej należy

A. przeprowadzić uproszczoną kontrolę hamulców
B. zapewnić plombowanie wagonów
C. wykonać szczegółową próbę hamulca
D. sprawdzić kondycję resorów w wagonach
TKO.08 Pytanie 38
Planowanie i realizacja przew…

Aby ustalić maksymalne obciążenie wagonu towarowego, należy poza jego nośnością wziąć pod uwagę również dopuszczalne

A. obciążenie przypadające na oś czopa skrętu
B. obciążenie liniowe właściwe dla klasy linii, po której wagon kursuje
C. naciski na podłogę wagonu
D. naciski na łożyska osi zestawów kołowych