Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Planowanie i realizacja przew…

Kiedy bilans sporządzony przez zarząd spółki kolejowej wykazuje stratę przekraczającą wartość kapitałów, zarząd spółki akcyjnej powinien

A. skontaktować się z sądem w celu wszczęcia postępowania naprawczego
B. ogłosić upadłość przedsiębiorstwa
C. zwołać walne zgromadzenie w celu podjęcia uchwały dotyczącej dalszego funkcjonowania spółki
D. zorganizować nadzwyczajne walne zgromadzenie w celu podjęcia uchwały o zwiększeniu kapitału akcyjnego
Planowanie i realizacja przew…

Podczas przetaczania wagonu kolejowego przy użyciu pojazdu drogowego, pojazd powinien być umiejscowiony

A. wyłącznie na torze za wagonem
B. na zewnątrz toru
C. na torze przed lub za wagonem
D. wyłącznie na torze przed wagonem
Planowanie i realizacja przew…

Do zadań manewrowego należy

A. opracowanie planu pracy manewrowej
B. zapewnienie terminowego dostarczenia kart rozrządowych odpowiednim pracownikom
C. chronienie pojazdów przed zbiegnięciem
D. przeprowadzenie dokładnej próby hamulca
Planowanie i realizacja przew…

Na karcie próbnej hamulca oraz urządzeń pneumatycznych należy wpisać numery

A. dwóch wagonów za lokomotywą, czterech wagonów od końca składu oraz jednego wagona z nieczynnym hamulcem
B. jednego wagonu za lokomotywą oraz wszystkich wagonów z wyłączonym hamulcem zespolonym
C. pierwszego i ostatniego wagonu w zestawie pociągu
D. dwóch wagonów za lokomotywą, dwóch wagonów od końca składu oraz wszystkich wagonów z nieczynnym hamulcem zespolonym
Planowanie i realizacja przew…

Gdy następuje zmiana czoła pociągu na stacji pośredniej, na odwrotnym końcu karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych wykonuje się oznakowanie kierunku kontynuacji jazdy poprzez

A. skreślenie krzyżykiem strzałki z lewej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
B. zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
C. zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
D. skreślenie krzyżykiem strzałki z prawej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
Planowanie i realizacja przew…

Aby poprawnie nadzorować czas pracy zespołów manewrowych oraz trakcyjnych, należy mieć świadomość, że standardowy czas pracy na tych stanowiskach w kolejnictwie wynosi

A. 8 godzin
B. 10 godzin
C. 12 godzin
D. 6 godzin
Planowanie i realizacja przew…

Sygnał "Jazda manewrowa dozwolona", obok tarczy manewrowej, może być prezentowany na

A. tarczy rozrządowej
B. semaforze świetlnym z oznaczeniem litery "m" na tabliczce informacyjnej
C. sygnalizatorze powtarzającym
D. sygnalizatorze sygnału zastępczego "Sz"
Planowanie i realizacja przew…

Wszelkie nieprawidłowości zauważone podczas odbierania wagonów z bocznicy są rejestrowane w Wykazach wagonów gotowych do zabrania (R27, 28), a w przypadku stwierdzenia, że wagon jest uszkodzony, pracownik stacji

A. sporządza odrębny protokół
B. odmawia przyjęcia wagonu
C. informuje dyżurnego ruchu
D. informuje maszynistę lokomotywy realizującej
Planowanie i realizacja przew…

Uproszczona próba hamulca zespolonego w pociągu polega na weryfikacji funkcjonowania hamulców w

A. całym składzie pociągu.
B. dwóch ostatnich wagonach pociągu.
C. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu.
D. lokomotywie oraz w dwóch wybranych wagonach.
Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu dostrzeżono, że koła jednej z osi nie obracają się, lecz ślizgają po torze. W takiej sytuacji należy

A. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji mającej tory do odstawienia wagonów
B. zatrzymać pociąg na najbliższej stacji
C. zatrzymać odjeżdżający pociąg
D. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji węzłowej
Planowanie i realizacja przew…

Uproszczona weryfikacja hamulca zespolonego polega na ocenie funkcjonowania hamulców w

A. lokomotywie oraz dwóch losowo wybranych wagonach pociągu
B. całym składzie pociągu
C. dwóch końcowych wagonach pociągu
D. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Badanie dopuszczalnego zużycia tarcz hamulcowych w wagonie pasażerskim powinno być wykonane poprzez

A. sprawdzenie osadzenia tarczy hamulcowej na osi zespołu kołowego
B. pomiar liczby oraz długości mikropęknięć na powierzchni ciernej
C. osadzenie się materiału okładzinowego na więcej niż 50% powierzchni ciernej tarczy
D. zmierzenie bicia poprzecznego tarczy hamulcowej przekraczającego 2 mm
Planowanie i realizacja przew…

Jakie elementy należy skontrolować przy przyjęciu wagonu od klienta w zakresie handlowym?

A. sprzęgło oraz zderzaki
B. mechanizmy biegowe wagonu
C. czy wagon został dokładnie wyczyszczony
D. konstrukcję nadwozia wagonu
Planowanie i realizacja przew…

Na karcie próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych powinna znaleźć się data oraz godzina

A. rozpoczęcia próby hamulca
B. zakończenia próby hamulca
C. doręczenia karty próby hamulca maszyniście
D. podpisania karty próby hamulca przez maszynistę
Planowanie i realizacja przew…

Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji

A. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
B. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
C. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia
D. dokumentacji związanej z przewozem
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą

A. tarczy zatrzymania D-1
B. pomarańczowej chorągiewki
C. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
D. trąbki sygnałowej
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z zasadami przewozu towarów, przewoźnik przyjmuje przesyłkę, która ma być transportowana w wagonie załadowanym na torach ogólnodostępnych, po wcześniejszym

A. oczyszczeniu miejsca załadunku
B. sprawdzeniu metody załadunku oraz zabezpieczenia przesyłki w wagonie
C. weryfikacji masy przesyłki
D. ukończeniu załadunku przez nadawcę w wyznaczonym czasie
Planowanie i realizacja przew…

Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, powinien zareagować w przypadku zauważenia w przejeżdżającym pociągu oznak przegrzania czopa osi zestawu kołowego

A. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
B. powiadomić o tym maszyniście
C. zawrócić pociąg do stacji, z której został wyprawiony
D. pociąg niezwłocznie zatrzymać
Planowanie i realizacja przew…

Co należy zrobić, jeśli procent rzeczywistej masy hamowania jest niższy niż procent wymaganej masy hamowania?

A. zmienić typ lokomotywy pociągowej
B. obniżyć wymagany procent hamowania
C. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony hamowane
D. zmniejszyć masę całkowitą składu, pomijając wagony niehamowane
Planowanie i realizacja przew…

Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy

A. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
B. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.
C. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
D. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
Planowanie i realizacja przew…

Próbę hamulca zespolonego w uproszczonej wersji należy przeprowadzić, gdy

A. wyłączono przynajmniej jeden z pojazdów kolejowych ze składu pociągu
B. główny przewód hamulcowy pociągu został przeładowany
C. urządzenia hamulcowe w pociągu nie były zasilane sprężonym powietrzem przez okres dłuższy niż 12 godzin
D. maszynista zauważy, że hamulce nie działają
Planowanie i realizacja przew…

Jakiego rodzaju wagonu należy użyć do transportu luzem towarów niebezpiecznych klasy trzeciej?

A. Wagon czteroosiowy do węgla
B. Wagon dwuosiowy do węgla
C. Platformę
D. Cysternę
Planowanie i realizacja przew…

Podczas odbioru wagonu od klienta, konieczne jest dokonanie oceny pod względem technicznym

A. podwozia wagonu
B. układu biegowego wagonu
C. nadwozia wagonu
D. kompleksowo stanu wagonu
Planowanie i realizacja przew…

Do prac przeprowadzanych w wagonie w trakcie przeglądów i okresowych napraw systemu ogrzewania nawiewnego jedno- lub dwukanałowego zalicza się:
izolację powierzchni pakietu blach oraz uzwojeń, weryfikację stanu szczotek i szczotkotrzymacza.

A. kontrolę stanu parownika, pomiar rezystancji czujnika powietrza w kanale, weryfikację działania samoczynnego termostatu zabezpieczającego
B. naprawę zaworu rozrządczego, weryfikację elementów przekładni, wymianę zużytych tulejek oraz sworzni, naoliwienie wszystkich elementów tnących zgodnie z DTR
C. sprawdzenie stanu izolacji poszczególnych uzwojeń, oczyszczenie oraz pomalowanie lakierem
D. naprawę oraz konserwację regulatora przepustnicy głównej i przepustnic przedziałowych, naprawę lub wymianę kanałów nawiewnych, instalację nowych wkładów filtrujących
Planowanie i realizacja przew…

Jak można wykonać szczegółową próbę hamulca pneumatycznego?

A. pojazdem trakcyjnym znajdującym się na sąsiednim torze, jeśli w badanym składzie wagonów brakuje lokomotywy
B. pojazdem z napędem, który będzie prowadził pociąg, przeprowadzając próbę z kabiny maszynisty, z której pociąg będzie kontrolowany
C. dowolnym pojazdem, niezależnie od rodzaju napędu
D. sieci stałej sprężonego powietrza (stanowisko sterownicze z głównym zaworem maszynisty lub zautomatyzowane urządzenie stałe) z ciśnieniem do 3 barów