Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Planowanie i realizacja przew…

Podczas przetaczania wagonu kolejowego przy użyciu pojazdu drogowego, pojazd powinien być umiejscowiony

A. wyłącznie na torze za wagonem
B. wyłącznie na torze przed wagonem
C. na zewnątrz toru
D. na torze przed lub za wagonem
Planowanie i realizacja przew…

Do zadań manewrowego należy

A. zapewnienie terminowego dostarczenia kart rozrządowych odpowiednim pracownikom
B. opracowanie planu pracy manewrowej
C. chronienie pojazdów przed zbiegnięciem
D. przeprowadzenie dokładnej próby hamulca
Planowanie i realizacja przew…

W czasie 12-godzinnej pracy lokomotywy manewrowej zrealizowano 6 usług bocznicowych, podstawiając za każdym razem
15 wagonów, a na górce rozrządowej rozformowano 8 pociągów po 35 wagonów i ogółem podstawiono na stacyjne punkty ładunkowe 110 wagonów. Jaki jest współczynnik pracy manewrowej, wyrażony jako stosunek liczby wagonów do lokomotywo-godzin?

A. 50
B. 30
C. 40
D. 60
Planowanie i realizacja przew…

Gdy następuje zmiana czoła pociągu na stacji pośredniej, na odwrotnym końcu karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych wykonuje się oznakowanie kierunku kontynuacji jazdy poprzez

A. zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
B. skreślenie krzyżykiem strzałki z prawej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
C. zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
D. skreślenie krzyżykiem strzałki z lewej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
Planowanie i realizacja przew…

Aby poprawnie nadzorować czas pracy zespołów manewrowych oraz trakcyjnych, należy mieć świadomość, że standardowy czas pracy na tych stanowiskach w kolejnictwie wynosi

A. 8 godzin
B. 12 godzin
C. 10 godzin
D. 6 godzin
Planowanie i realizacja przew…

Największa liczba wagonów, którą można rozrządzić i zestawić w ciągu doby na stacji we wszystkich kierunkach, przy zachowaniu określonej technologii pracy stacji, nazywana jest

A. potokiem ładunków
B. zdolnością przelotową stacji
C. zdolnością przeróbczą stacji
D. ilostanem rozporządzalnym
Planowanie i realizacja przew…

Sygnał "Jazda manewrowa dozwolona", obok tarczy manewrowej, może być prezentowany na

A. sygnalizatorze sygnału zastępczego "Sz"
B. semaforze świetlnym z oznaczeniem litery "m" na tabliczce informacyjnej
C. sygnalizatorze powtarzającym
D. tarczy rozrządowej
Planowanie i realizacja przew…

Wszelkie nieprawidłowości zauważone podczas odbierania wagonów z bocznicy są rejestrowane w Wykazach wagonów gotowych do zabrania (R27, 28), a w przypadku stwierdzenia, że wagon jest uszkodzony, pracownik stacji

A. informuje dyżurnego ruchu
B. sporządza odrębny protokół
C. odmawia przyjęcia wagonu
D. informuje maszynistę lokomotywy realizującej
Planowanie i realizacja przew…

Na torach ogólnodostępnych przesyłkę wydaje się odbiorcy po okazaniu pracownikowi stacji

A. dokumentu potwierdzającego tożsamość odbiorcy
B. wtórnika listu przewozowego
C. oryginału listu przewozowego
D. ceduły listu przewozowego
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogramy pracy manewrowej dla konkretnej stacji rozrządowej są tworzone w trakcie przygotowywania

A. karty rozrządowej
B. wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów
C. procesu technologicznego pracy stacji
D. planu obsługi stacji
Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu dostrzeżono, że koła jednej z osi nie obracają się, lecz ślizgają po torze. W takiej sytuacji należy

A. zatrzymać odjeżdżający pociąg
B. zatrzymać pociąg na najbliższej stacji
C. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji węzłowej
D. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji mającej tory do odstawienia wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Przesuwanie wagonów połączonych z lokomotywą na wyznaczony tor oraz odczepienie niektórych z nich po zatrzymaniu to manewr, który wykonuje się w sposób

A. odrzutowy pojedynczy
B. odstawczy
C. grawitacyjny
D. odrzutowy seryjny
Planowanie i realizacja przew…

Harmonogramy ustalone dla realizacji procesów technologicznych na stacji są wynikiem

A. analizy czasowej działań załadunkowych
B. planu działania stacji towarowej
C. programu obsługi obszaru ciążenia stacji rozrządowej
D. zdolności przerobowej urządzeń stacji
Planowanie i realizacja przew…

Jakich pojazdów kolejowych nie można odrzucać ani zsuwać ze stoku rozrządowego?

A. Wagonów ładownych
B. Wagonów platform
C. Wagonów mieszanych ładownych i próżnych
D. Wagonów z podróżnymi
Planowanie i realizacja przew…

Wskaźnik wydajności pracy manewrowej na stacji definiuje się jako

A. iloczyn liczby wagonów towarowych przerobionych przez ilość lokomotyw użytych do ich przerobienia
B. iloczyn liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
C. iloraz liczby lokomotywogodzin pracy lokomotyw przez połowę sumy liczby wagonów przybyłych i wysłanych
D. iloraz liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
Planowanie i realizacja przew…

Czas obrotu wagonu towarowego jest liczony w dobach od momentu, gdy wagon zostaje podstawiony do załadunku, aż do chwili

A. wyładunku tego wagonu
B. odstawienia wagonu na tor odjazdowy
C. włączenia tego wagonu do składu pociągu
D. podstawienia tego wagonu do ponownego załadunku
Planowanie i realizacja przew…

Czas minimalny przejścia wagonów w systemie "tranzyt bez przeróbki" stanowi sumę czasów

A. rozrządzania składu pociągu, akumulacji wagonów oraz zestawiania składu pociągu
B. obróbki wagonów na torach przyjazdowych, zestawiania składu pociągu oraz obróbki wagonów na torach odjazdowych
C. rozrządzania składu pociągu, obróbki wagonów na torach przyjazdowych oraz akumulacji wagonów
D. wymiany lokomotyw pociągowych, zmiany czoła pociągu oraz obróbki wagonów na torach tranzytowych
Planowanie i realizacja przew…

Zespół punktów ładunkowych usytuowanych na stacji oraz na sąsiednich odcinkach, obsługiwany przez lokomotywy manewrowe przypisane do tej stacji, określa się mianem rejonu

A. działalności manewrowej
B. ciągłości stacji rozrządowej
C. sterującego
D. ciągłości stacji manewrowej
Planowanie i realizacja przew…

Poziome linie przerywane na siatce wykresu przedstawiającego ruch pociągów oznaczają

A. punkty handlowe (przystanki osobowe oraz bocznice szlakowe)
B. posterunki ruchu (stacje oraz posterunki odgałęźne)
C. pełne godziny
D. części dziesiętne minut
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą

A. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
B. tarczy zatrzymania D-1
C. trąbki sygnałowej
D. pomarańczowej chorągiewki
Planowanie i realizacja przew…

Jakie pociągi służą do obsługi punktów ładunkowych, które należą do rejonu zarządzania danej stacji rozrządowej?

A. Pociągi intermodalne
B. Pociągi zdawcze
C. Pociągi regionalne
D. Pociągi liniowe
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z zasadami przewozu towarów, przewoźnik przyjmuje przesyłkę, która ma być transportowana w wagonie załadowanym na torach ogólnodostępnych, po wcześniejszym

A. weryfikacji masy przesyłki
B. oczyszczeniu miejsca załadunku
C. ukończeniu załadunku przez nadawcę w wyznaczonym czasie
D. sprawdzeniu metody załadunku oraz zabezpieczenia przesyłki w wagonie
Planowanie i realizacja przew…

Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, powinien zareagować w przypadku zauważenia w przejeżdżającym pociągu oznak przegrzania czopa osi zestawu kołowego

A. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
B. zawrócić pociąg do stacji, z której został wyprawiony
C. pociąg niezwłocznie zatrzymać
D. powiadomić o tym maszyniście
Planowanie i realizacja przew…

Warunkiem zabrania wagonów z bocznicy stacyjnej jest uzyskanie

A. zawiadomienia o wagonach gotowych do zabrania
B. polecenia do wykonania pracy manewrowej
C. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu
D. wykazu zdawczego