Filtrowanie pytań
 Planowanie i realizacja przew… 
A. wyłącznie na torze za wagonem
B. wyłącznie na torze przed wagonem
C. na zewnątrz toru
D. na torze przed lub za wagonem
 Planowanie i realizacja przew… 
Do zadań manewrowego należy
A. zapewnienie terminowego dostarczenia kart rozrządowych odpowiednim pracownikom
B. opracowanie planu pracy manewrowej
C. chronienie pojazdów przed zbiegnięciem
D. przeprowadzenie dokładnej próby hamulca
 Planowanie i realizacja przew… 
Co to jest podstawowa prędkość manewrowa?
A. 20 km/h
B. 40 km/h
C. 25 km/h
D. 10 km/h
 Planowanie i realizacja przew… 
W czasie 12-godzinnej pracy lokomotywy manewrowej zrealizowano 6 usług bocznicowych, podstawiając za każdym razem
 15 wagonów, a na górce rozrządowej rozformowano 8 pociągów po 35 wagonów i ogółem podstawiono na stacyjne punkty ładunkowe 110 wagonów. Jaki jest współczynnik pracy manewrowej, wyrażony jako stosunek liczby wagonów do lokomotywo-godzin?
A. 50
B. 30
C. 40
D. 60
 Planowanie i realizacja przew… 
Gdy następuje zmiana czoła pociągu na stacji pośredniej, na odwrotnym końcu karty próby hamulca i urządzeń pneumatycznych wykonuje się oznakowanie kierunku kontynuacji jazdy poprzez
A. zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
B. skreślenie krzyżykiem strzałki z prawej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z lewej strony przy nazwie stacji pośredniej
C. zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
D. skreślenie krzyżykiem strzałki z lewej strony oraz zakreślenie okręgiem strzałki z prawej strony przy nazwie stacji pośredniej
 TKO.08  Pytanie 6 
 Planowanie i realizacja przew… 
Pracownik, który został wyznaczony, powinien dostarczyć dokumenty przewozowe do zespołu trakcyjnego?
A. idąc międzytorzem
B. idąc najkrótszą trasą, respektując zasady bhp
C. przez osobę trzecią, która zmierza w stronę pociągu
D. idąc trasą określoną w regulaminie technicznym stacji
 Planowanie i realizacja przew… 
Aby poprawnie nadzorować czas pracy zespołów manewrowych oraz trakcyjnych, należy mieć świadomość, że standardowy czas pracy na tych stanowiskach w kolejnictwie wynosi
A. 8 godzin
B. 12 godzin
C. 10 godzin
D. 6 godzin
 Planowanie i realizacja przew… 
Największa liczba wagonów, którą można rozrządzić i zestawić w ciągu doby na stacji we wszystkich kierunkach, przy zachowaniu określonej technologii pracy stacji, nazywana jest
A. potokiem ładunków
B. zdolnością przelotową stacji
C. zdolnością przeróbczą stacji
D. ilostanem rozporządzalnym
 Planowanie i realizacja przew… 
Sygnał "Jazda manewrowa dozwolona", obok tarczy manewrowej, może być prezentowany na
A. sygnalizatorze sygnału zastępczego "Sz"
B. semaforze świetlnym z oznaczeniem litery "m" na tabliczce informacyjnej
C. sygnalizatorze powtarzającym
D. tarczy rozrządowej
 TKO.08  Pytanie 10 
 Planowanie i realizacja przew… 
Wszelkie nieprawidłowości zauważone podczas odbierania wagonów z bocznicy są rejestrowane w Wykazach wagonów gotowych do zabrania (R27, 28), a w przypadku stwierdzenia, że wagon jest uszkodzony, pracownik stacji
A. informuje dyżurnego ruchu
B. sporządza odrębny protokół
C. odmawia przyjęcia wagonu
D. informuje maszynistę lokomotywy realizującej
 Planowanie i realizacja przew… 
Kto jest odpowiedzialny za upewnienie się, że w trakcie podstawiania wagonów pod rampę ładunkową nie ma ludzi pomiędzy rampą a wagonami?
A. Drużyny manewrowej
B. Dyżurnego ruchu
C. Rewidenta
D. Odprawiacza
 Planowanie i realizacja przew… 
Na torach ogólnodostępnych przesyłkę wydaje się odbiorcy po okazaniu pracownikowi stacji
A. dokumentu potwierdzającego tożsamość odbiorcy
B. wtórnika listu przewozowego
C. oryginału listu przewozowego
D. ceduły listu przewozowego
 Planowanie i realizacja przew… 
W trakcie manewrów wykonywanych w ciągu dnia, jakie sygnały należy stosować?
A. ręczne
B. przy użyciu latarki
C. dźwiękowe
D. ręczne oraz jednocześnie dźwiękowe
 Planowanie i realizacja przew… 
Harmonogramy pracy manewrowej dla konkretnej stacji rozrządowej są tworzone w trakcie przygotowywania
A. karty rozrządowej
B. wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów
C. procesu technologicznego pracy stacji
D. planu obsługi stacji
 Planowanie i realizacja przew… 
Zbliżanie się lokomotywy manewrowej do nieruchomego taboru nie powinno się odbywać z prędkością wyższą niż
A. 1 km/h
B. 2 km/h
C. 3 km/h
D. 0,5 km/h
 Planowanie i realizacja przew… 
Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu dostrzeżono, że koła jednej z osi nie obracają się, lecz ślizgają po torze. W takiej sytuacji należy
A. zatrzymać odjeżdżający pociąg
B. zatrzymać pociąg na najbliższej stacji
C. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji węzłowej
D. powiadomić dyżurnego ruchu w najbliższej stacji mającej tory do odstawienia wagonów
 Planowanie i realizacja przew… 
Przesuwanie wagonów połączonych z lokomotywą na wyznaczony tor oraz odczepienie niektórych z nich po zatrzymaniu to manewr, który wykonuje się w sposób
A. odrzutowy pojedynczy
B. odstawczy
C. grawitacyjny
D. odrzutowy seryjny
 Planowanie i realizacja przew… 
Harmonogramy ustalone dla realizacji procesów technologicznych na stacji są wynikiem
A. analizy czasowej działań załadunkowych
B. planu działania stacji towarowej
C. programu obsługi obszaru ciążenia stacji rozrządowej
D. zdolności przerobowej urządzeń stacji
 Planowanie i realizacja przew… 
W kosztorysie dla klienta dotyczącego transportu ładunku z bocznicy konieczne jest uwzględnienie opłaty zgodnie z taryfikatorem, biorąc pod uwagę
A. czas pracy drużyny pociągowej
B. czas pracy lokomotywy
C. pracę manewrową
D. tonokilometry
 Planowanie i realizacja przew… 
Jakich pojazdów kolejowych nie można odrzucać ani zsuwać ze stoku rozrządowego?
A. Wagonów ładownych
B. Wagonów platform
C. Wagonów mieszanych ładownych i próżnych
D. Wagonów z podróżnymi
 Planowanie i realizacja przew… 
Wskaźnik wydajności pracy manewrowej na stacji definiuje się jako
A. iloczyn liczby wagonów towarowych przerobionych przez ilość lokomotyw użytych do ich przerobienia
B. iloczyn liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
C. iloraz liczby lokomotywogodzin pracy lokomotyw przez połowę sumy liczby wagonów przybyłych i wysłanych
D. iloraz liczby wagonów przerobionych przez liczbę lokomotywogodzin pracy lokomotyw manewrowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Czas obrotu wagonu towarowego jest liczony w dobach od momentu, gdy wagon zostaje podstawiony do załadunku, aż do chwili
A. wyładunku tego wagonu
B. odstawienia wagonu na tor odjazdowy
C. włączenia tego wagonu do składu pociągu
D. podstawienia tego wagonu do ponownego załadunku
 Planowanie i realizacja przew… 
Maksymalna prędkość manewrowa cystern oznaczonych zgodnie z Regulaminem RID pomarańczowym paskiem nie może być wyższa niż
A. 15 km/h
B. 5 km/h
C. 20 km/h
D. 10 km/h
 Planowanie i realizacja przew… 
Czas minimalny przejścia wagonów w systemie "tranzyt bez przeróbki" stanowi sumę czasów
A. rozrządzania składu pociągu, akumulacji wagonów oraz zestawiania składu pociągu
B. obróbki wagonów na torach przyjazdowych, zestawiania składu pociągu oraz obróbki wagonów na torach odjazdowych
C. rozrządzania składu pociągu, obróbki wagonów na torach przyjazdowych oraz akumulacji wagonów
D. wymiany lokomotyw pociągowych, zmiany czoła pociągu oraz obróbki wagonów na torach tranzytowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Wskaź, jaki typ lokomotywy jest przystosowany do obsługi pociągu zdawczego, wykonującego manewry na stacjach oraz ładowniach.
A. ET 22
B. EP 07
C. SM 42
D. SN 61
 Planowanie i realizacja przew… 
Zespół punktów ładunkowych usytuowanych na stacji oraz na sąsiednich odcinkach, obsługiwany przez lokomotywy manewrowe przypisane do tej stacji, określa się mianem rejonu
A. działalności manewrowej
B. ciągłości stacji rozrządowej
C. sterującego
D. ciągłości stacji manewrowej
 Planowanie i realizacja przew… 
Poziome linie przerywane na siatce wykresu przedstawiającego ruch pociągów oznaczają
A. punkty handlowe (przystanki osobowe oraz bocznice szlakowe)
B. posterunki ruchu (stacje oraz posterunki odgałęźne)
C. pełne godziny
D. części dziesiętne minut
 Planowanie i realizacja przew… 
Harmonogram obsługi wagonów na torach przyjazdowych stacji manewrowej nie obejmuje
A. ogólnych oględzin.
B. sporządzania dokumentu rozrządowego.
C. próby hamulców.
D. technicznych oględzin.
 Planowanie i realizacja przew… 
W przypadku braku urządzenia sygnalizacyjnego dla jazd manewrowych, pracownik na posterunku nastawczym wydaje zgodę na kontynuację jazdy manewrowej za pomocą
A. ręcznych sygnałów "do mnie" lub "ode mnie"
B. tarczy zatrzymania D-1
C. trąbki sygnałowej
D. pomarańczowej chorągiewki
 Planowanie i realizacja przew… 
Jakie pociągi służą do obsługi punktów ładunkowych, które należą do rejonu zarządzania danej stacji rozrządowej?
A. Pociągi intermodalne
B. Pociągi zdawcze
C. Pociągi regionalne
D. Pociągi liniowe
 Planowanie i realizacja przew… 
Zgodnie z zasadami przewozu towarów, przewoźnik przyjmuje przesyłkę, która ma być transportowana w wagonie załadowanym na torach ogólnodostępnych, po wcześniejszym
A. weryfikacji masy przesyłki
B. oczyszczeniu miejsca załadunku
C. ukończeniu załadunku przez nadawcę w wyznaczonym czasie
D. sprawdzeniu metody załadunku oraz zabezpieczenia przesyłki w wagonie
 Planowanie i realizacja przew… 
Dyżurny ruchu, zgodnie z instrukcją Ir-1, powinien zareagować w przypadku zauważenia w przejeżdżającym pociągu oznak przegrzania czopa osi zestawu kołowego
A. zmniejszyć prędkość pociągu do 20 km/h
B. zawrócić pociąg do stacji, z której został wyprawiony
C. pociąg niezwłocznie zatrzymać
D. powiadomić o tym maszyniście
 Planowanie i realizacja przew… 
Warunkiem zabrania wagonów z bocznicy stacyjnej jest uzyskanie
A. zawiadomienia o wagonach gotowych do zabrania
B. polecenia do wykonania pracy manewrowej
C. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu
D. wykazu zdawczego
 Planowanie i realizacja przew… 
Jaka jest maksymalna prędkość, z jaką można przemieszczać skład manewrowy podczas rozrządu z górki rozrządowej przy rozłączaniu odprzęgów za pomocą drążka?
A. 20 km/h
B. 5 km/h
C. 15 km/h
D. 10 km/h
 Planowanie i realizacja przew… 
Wagony zjeżdżające z rampy rozrządowej docierają na zestaw torów
A. przyjazdowych
B. kierunkowych
C. tranzytowych
D. odjazdowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Kto informuje dyżurnego ruchu o gotowości pociągu towarowego do odjazdu z stacji początkowej?
A. Rewident wagonów
B. Ustawiacz zespołu manewrowego
C. Maszynista lokomotywy pociągowej
D. Koordynator transportu
 Planowanie i realizacja przew… 
Zarządzanie zestawami pociągów na stacji rozrządowej przeprowadza się na torach
A. odstawczych
B. wyciągowych
C. przyjazdowych
D. kierunkowych
 Planowanie i realizacja przew… 
Sygnał przedstawiony na rysunku obowiązuje

A. tylko dla jazd pociągowych.
B. dla jazd pojazdów drogowych.
C. tylko dla jazd manewrowych.
D. dla jazd pociągowych i manewrowych.
 Planowanie i realizacja przew… 
Sygnał Rt 2 "Pchać powoli" wyświetlany na tarczy rozrządowej informuje, że dopuszczalna prędkość pchania taboru kolejowego nie może przekroczyć
A. 9 km/h
B. 3 km/h
C. 7 km/h
D. 15 km/h
 Planowanie i realizacja przew… 
Sygnał "Jazda manewrowa dozwolona" na tarczy manewrowej oświetleniowej to jedno światło
A. białe ciągłe
B. białe migające
C. zielone ciągłe
D. pomarańczowe ciągłe