Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Planowanie i realizacja przew…

Okres, w którym wagon jest dostępny dla klienta, zaczyna się od

A. momentu odjazdu pociągu z stacji początkowej
B. pełnej godziny po podstawieniu wagonów w czasie ustalonym z klientem
C. rozpoczęcia manewrów mających na celu podstawienie wagonów na punkt zdawczo-odbiorczy
D. przybycia pociągu do stacji końcowej
Planowanie i realizacja przew…

Zjawisko podstawiania i zabierania wagonów z różnych miejsc ładunkowych na stacji oraz spis pociągów, którymi należy wysłać wagony po załadunku lub rozładunku, jest zawarty w

A. planie przejścia wagonów
B. planie obsługi stacji
C. wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów
D. planie pracy manewrowej
Planowanie i realizacja przew…

Jaka jest maksymalna prędkość, z jaką może poruszać się skład manewrowy ciągnięty, jeśli przemieszcza się po torze wolnym, a osoba prowadząca pojazd została o tym poinformowana?

A. 20 km/h
B. 25 km/h
C. 15 km/h
D. 40 km/h
Planowanie i realizacja przew…

Na stacjach z lokomotywami manewrowymi, wysyłanie lub przygotowanie wagonów przybyłych do podstawienia na punkty ładunkowe realizuje się na podstawie

A. karty rozrządowej R11
B. wykazu zdawczego R25
C. wykazu pojazdów w składzie pociągu R7
D. polecenia wykonania pracy manewrowej R10
Planowanie i realizacja przew…

Na semaforze przystosowanym do wskazywania sygnałów manewrowych, w nazwie którego znajduje się mała litera m, sygnałem jazda manewrowa zabroniona jest światło w kolorze

A. pomarańczowym
B. czerwonym
C. białym
D. niebieskim
Planowanie i realizacja przew…

Badanie przepływów towarów i wagonów jest kluczowe do stworzenia

A. programów bezpieczeństwa przewozów ładunkowych
B. stawek za transport towarów pociągami
C. planów transportu towarów pociągami służbowymi
D. planów inwestycyjnych i modernizacyjnych stacji rozrządowych
Planowanie i realizacja przew…

W ciągu 8 godzin lokomotywa manewrowa obsłużyła 200 wagonów na punktach ładunkowych, zorganizowała 4 składy po 40 wagonów oraz zestawiła 4 składy po 50 wagonów. Jaką wartość ma współczynnik pracy manewrowej?

A. 80 wagonów
B. 70 wagonów
C. 40 wagonów
D. 60 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu szczególnie istotne jest, aby zwrócić uwagę na to, czy

A. właściwy pojazd trakcyjny został dobrany do obsługi pociągu
B. nie hamuje żaden wagon, gdy pociąg jedzie w stanie odhamowanym
C. oznaczenia na lokomotywie są czytelne
D. wymagana jest obecność drużyny trakcyjnej
Planowanie i realizacja przew…

Po zakończeniu wyładunku odbiorca przesyłki transportowanej w wagonie krytym powinien zostawić drzwi

A. zamknięte i zabezpieczone hakiem
B. zamknięte i zaplombowane
C. całkowicie otwarte z obu stron wagonu
D. uchylone i zabezpieczone hakiem zarzutowym
Planowanie i realizacja przew…

Współczynnik efektywności stacji, określany jako stosunek liczby wagonów wysłanych w ciągu 24 godzin do łącznej liczby wagonów przybyłych w tym okresie oraz pozostałych z poprzedniego dnia, wynosi

A. mniejszy lub równy 1.
B. większy lub równy 1.
C. 1.
D. większy od 1, ale mniejszy od 2.
Planowanie i realizacja przew…

Inspekcja handlowa wagonów i ładunków na torach ogólnego użytku polega na weryfikacji

A. sprawdzenia, czy opłata za przewóz wagonu została uiszczona
B. stanu załadunku wagonu w odniesieniu do jego maksymalnego obciążenia
C. technicznego stanu hamulców
D. czy wagony są zamknięte i zabezpieczone przed nieautoryzowanym dostępem
Planowanie i realizacja przew…

Zgodnie z wytycznymi Ir-1, do obowiązków związanych z przygotowaniem pociągu pasażerskiego do odjazdu z stacji początkowej nie zalicza się

A. sprzątanie i mycie wagonów pasażerskich
B. osygnałowanie pociągu
C. przeprowadzenie oględzin technicznych składu pociągu
D. przeprowadzenie wymaganej próby hamulców
Planowanie i realizacja przew…

Jak powinno się wprowadzić na bocznicę pociąg o wadze 1200 ton, jeśli na stacji mamy do dyspozycji dwie lokomotywy typu SM42?

A. Dzieląc pociąg na dwie części, korzystając z jednej lokomotywy
B. Nie dzieląc pociągu, wykorzystując dwie lokomotywy
C. Nie dzieląc pociągu, wykorzystując jedną lokomotywę
D. Dzieląc pociąg na dwie części, korzystając z dwóch lokomotyw
Planowanie i realizacja przew…

Jaki sygnał dźwiękowy emitowany przez urządzenie alarmowe lokomotywy, syrenę, trąbkę lub gwizdek oznacza "Pożar"?

A. Dwa długie i dwa krótkie tony
B. Dwa długie i jeden krótki ton
C. Jeden długi i dwa krótkie tony
D. Jeden długi i trzy krótkie tony
Planowanie i realizacja przew…

Gdy na tarczy manewrowej świeci światło w kolorze niebieskim, to maszynista

A. nie może wykonywać manewrów
B. musi bezwzględnie zatrzymać pociąg
C. może wykonywać manewry
D. może prowadzić pociąg z ustaloną prędkością
Planowanie i realizacja przew…

Wagony obciążone ładunkiem wykraczającym poza skrajnię ładunkową można przetaczać metodą

A. serii odrzutów
B. pojedynczych odrzutów
C. grawitacyjną
D. odstawczą
Planowanie i realizacja przew…

Plan działania lokomotywy manewrowej tworzy się na każdy

A. dzień tygodnia na podstawie indywidualnego rozkładu jazdy
B. tydzień w roku na podstawie konstrukcyjnego rozkładu jazdy
C. tydzień w roku na podstawie zamknięciowego rozkładu jazdy
D. dzień tygodnia na podstawie rocznego rozkładu jazdy
Planowanie i realizacja przew…

Na początku w wagonie pasażerskim należy włączyć i uruchomić

A. system wentylacji.
B. system audio.
C. sygnały końca pociągu.
D. zasilanie z akumulatorów wagonowych.
Planowanie i realizacja przew…

Gwoździe oraz inne elementy mocujące, które pozostały po transporcie w wagonie krytym, powinny zostać usunięte przez

A. przewoźnika
B. odbiorcę przesyłki
C. podmiot wskazany w liście przewozowym
D. rewident wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Czas, w którym wagony towarowe pozostają do dyspozycji klienta na bocznicy, liczy się od momentu

A. podstawienia wagonu w trakcie planowej obsługi przed jego załadunkiem lub wyładunkiem
B. podstawienia wagonu w trakcie planowej obsługi do momentu jego zabrania z bocznicy
C. podstawienia wagonu w czasie planowej obsługi do momentu najbliższej obsługi bocznicy
D. wyładunku podstawionego wagonu do ponownego załadunku
Planowanie i realizacja przew…

Plan przejazdu wagonów tworzony na stacjach rozrządowych bądź węzłowych obejmuje wagony

A. kończące kurs na tej stacji
B. przejeżdżające przez stacje tranzytem z przeróbką
C. które mają zostać skierowane na bocznicę
D. wysyłane do naprawy
Planowanie i realizacja przew…

Podczas przejazdu pociągu przez stację, maszynista powinien zwracać uwagę na

A. komunikaty wyświetlane na tablicach informacyjnych
B. wskazania tarcz manewrowych na torach bocznych
C. drogę przebiegu
D. wskazania tarcz rozrządowych
Planowanie i realizacja przew…

Jakie są niezbędne warunki do wysłania pociągu z stacji?

A. Masa hamująca pociągu musi być równa lub większa niż masa całkowita pociągu
B. Masa hamująca pociągu musi być większa niż rzeczywista masa hamująca pociągu
C. Całkowita masa pociągu musi być większa lub równa rzeczywistej masie hamującej pociągu
D. Rzeczywista masa hamująca pociągu musi być większa od wymaganej masy hamującej pociągu
Planowanie i realizacja przew…

Podczas przyjmowania wjeżdżającego pociągu, pracownik posterunku nastawczego powinien szczególnie zwrócić uwagę na to, czy

A. jest wymagana obsada drużyny trakcyjnej
B. nie występują oznaki przegrzania czopa osi zestawów kołowych
C. są zamknięte drzwi w wagonach towarowych
D. wszystkie okna w wagonach z klimatyzacją są szczelnie zamknięte
Planowanie i realizacja przew…

Wagony są kierowane na bocznicę stacyjną na podstawie

A. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu
B. zawiadomienia o wagonach gotowych do zabrania
C. wykazu zdawczego
D. karty próby hamulca oraz urządzeń pneumatycznych