Filtrowanie pytań
Planowanie i realizacja przew…
A. ET22
B. EP09
C. ET21
D. EU07
Planowanie i realizacja przew…
Jaką liczbę wagonów czteroosiowych należy wykorzystać do transportu ładunku o całkowitym ciężarze 2 500 t, gdy maksymalne obciążenie osi zestawów kołowych wynosi 22,5 t/oś, a waga wagonu jest 10 t?
A. 50 szt.
B. 71 szt.
C. 32 szt.
D. 18 szt.
Planowanie i realizacja przew…
Rewident taboru weryfikuje poprawność funkcjonowania systemów blokady drzwi wejściowych wagonów i odnotowuje rezultat w
A. karcie próby hamulca i urządzeń pneumatycznych składu pociągu
B. spisie pojazdów w składzie pociągu
C. księdze pokładowej wagonu
D. certyfikacie sprawności technicznej pojazdu kolejowego
Planowanie i realizacja przew…
Oznaczenie Xz na karcie rozrządowej w kolumnie dotyczącej liczby wagonów i oznaczenia wskazuje, że odprzęg składa się z wagonu
A. pozbawionego hamulców, który wymaga hamowania dwiema płozami hamulcowymi.
B. cysterny z dwoma pomarańczowymi pasami.
C. o przekroczonej skrajni ładunkowej.
D. czteroosiowego ładunkowego, którego nie wolno staczać ani odrzucać.
Planowanie i realizacja przew…
Na karcie próbnej hamulca oraz urządzeń pneumatycznych należy wpisać numery
A. dwóch wagonów za lokomotywą, czterech wagonów od końca składu oraz jednego wagona z nieczynnym hamulcem
B. dwóch wagonów za lokomotywą, dwóch wagonów od końca składu oraz wszystkich wagonów z nieczynnym hamulcem zespolonym
C. pierwszego i ostatniego wagonu w zestawie pociągu
D. jednego wagonu za lokomotywą oraz wszystkich wagonów z wyłączonym hamulcem zespolonym
Planowanie i realizacja przew…
Wielkie podkreślone litery identyfikatora wagonu towarowego, które odpowiadają trzeciej i czwartej cyfrze numeru inwentarzowego i są umieszczone na lewej bocznej ścianie wagonu, wskazują na identyfikator
A. dysponenta eksploatującego pojazd
B. kraju rejestracji pojazdu
C. kraju produkcji pojazdu
D. interoperacyjności pojazdu
Planowanie i realizacja przew…
Obciążenie lokomotywy czynnej dla każdego pociągu jest określone w
A. regulaminie pracy manewrowej
B. wewnętrznym rozkładzie jazdy
C. regulaminie robót
D. regulaminie technicznym jazdy
Planowanie i realizacja przew…
Jakie minimalne ciśnienie sprężonego powietrza w przewodzie głównym, zmierzone na końcu składu, jest wymagane, aby pociąg pasażerski mógł wyruszyć w trasę?
A. 0,48 MPa
B. 0,46 MPa
C. 0,44 MPa
D. 0,42 MPa
Planowanie i realizacja przew…
Na stacji pośredniej w wykazie pojazdów kolejowych w składzie pociągu, jak oznacza się wyłączony wagon lub wyłączoną grupę wagonów?
A. okręgiem w kolumnie "Lp."
B. literą "X" w kolumnie "Lp."
C. klamrą w kolumnie "Uwagi"
D. klamrą w kolumnie "Numer inwentarzowy pojazdu"
Planowanie i realizacja przew…
Uproszczona próba hamulca zespolonego w pociągu polega na weryfikacji funkcjonowania hamulców w
A. lokomotywie oraz w dwóch wybranych wagonach.
B. dwóch ostatnich wagonach pociągu.
C. całym składzie pociągu.
D. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu.
Planowanie i realizacja przew…
Przesuwanie wagonów połączonych z lokomotywą na wyznaczony tor oraz odczepienie niektórych z nich po zatrzymaniu to manewr, który wykonuje się w sposób
A. grawitacyjny
B. odstawczy
C. odrzutowy pojedynczy
D. odrzutowy seryjny
Planowanie i realizacja przew…
Jakich pojazdów kolejowych nie można odrzucać ani zsuwać ze stoku rozrządowego?
A. Wagonów z podróżnymi
B. Wagonów ładownych
C. Wagonów platform
D. Wagonów mieszanych ładownych i próżnych
Planowanie i realizacja przew…
Czas obrotu wagonu towarowego jest liczony w dobach od momentu, gdy wagon zostaje podstawiony do załadunku, aż do chwili
A. odstawienia wagonu na tor odjazdowy
B. podstawienia tego wagonu do ponownego załadunku
C. włączenia tego wagonu do składu pociągu
D. wyładunku tego wagonu
Planowanie i realizacja przew…
Zarządzanie taborami kolejowymi do realizacji przewozów obejmuje
A. ustalenie zapotrzebowania na środki transportu w zależności od ich kondycji technicznej
B. prognozowanie wymaganej zdolności przewozowej przedsiębiorstwa w oparciu o marketingowe planowanie zapotrzebowania na usługi transportowe
C. planowanie w nadchodzących latach wycofania taboru z uwzględnieniem technicznego zużycia oraz granicy ekonomicznej opłacalności jego eksploatacji
D. określanie nakładów inwestycyjnych niezbędnych do odtworzenia taboru zgodnie z otrzymanymi założeniami
Planowanie i realizacja przew…
Uproszczona weryfikacja hamulca zespolonego polega na ocenie funkcjonowania hamulców w
A. dwóch końcowych wagonach pociągu
B. lokomotywie oraz dwóch losowo wybranych wagonach pociągu
C. pierwszym i ostatnim wagonie pociągu
D. całym składzie pociągu
Planowanie i realizacja przew…
Badanie dopuszczalnego zużycia tarcz hamulcowych w wagonie pasażerskim powinno być wykonane poprzez
A. sprawdzenie osadzenia tarczy hamulcowej na osi zespołu kołowego
B. pomiar liczby oraz długości mikropęknięć na powierzchni ciernej
C. zmierzenie bicia poprzecznego tarczy hamulcowej przekraczającego 2 mm
D. osadzenie się materiału okładzinowego na więcej niż 50% powierzchni ciernej tarczy
Planowanie i realizacja przew…
Jakie elementy należy skontrolować przy przyjęciu wagonu od klienta w zakresie handlowym?
A. mechanizmy biegowe wagonu
B. sprzęgło oraz zderzaki
C. czy wagon został dokładnie wyczyszczony
D. konstrukcję nadwozia wagonu
Planowanie i realizacja przew…
Wskaź, jaki typ lokomotywy jest przystosowany do obsługi pociągu zdawczego, wykonującego manewry na stacjach oraz ładowniach.
A. SM 42
B. ET 22
C. SN 61
D. EP 07
Planowanie i realizacja przew…
Lokomotywy nie są wykorzystywane do ciągnięcia ciężkich składów towarowych?
A. ET 41
B. SM 42
C. ET 42
D. ST 44
Planowanie i realizacja przew…
Harmonogram obsługi wagonów na torach przyjazdowych stacji manewrowej nie obejmuje
A. technicznych oględzin.
B. ogólnych oględzin.
C. próby hamulców.
D. sporządzania dokumentu rozrządowego.
Planowanie i realizacja przew…
Przeprowadzenie ostatecznej inspekcji wagonów wydobywających się z punktów ładunkowych polega na weryfikacji
A. umocowania ładunków na wagonach oraz ich zabezpieczenia przed przesunięciem
B. czy wagon jest wypełniony do dopuszczalnej granicy obciążenia
C. dokumentacji związanej z przewozem
D. stanu plomb umieszczonych na drzwiach wagonów krytych
Planowanie i realizacja przew…
Jakiego typu system rozładunku powinien być uwzględniony dla klienta mającego estakadę do wyładunku?
A. Wagon kryty o specjalnej konstrukcji
B. Węglarkę o specjalnej konstrukcji
C. Wagon talbot
D. Węglarkę o standardowej konstrukcji
Planowanie i realizacja przew…
Zanim wagon zostanie dopuszczony do transportu, przewoźnik powinien zweryfikować, czy
A. na wagonach znajdują się nalepki informacyjne dotyczące kierunku.
B. ładunki w wagonie spełniają wymagane standardy jakości.
C. ładunki w wagonach są prawidłowo zabezpieczone i umocowane przed przemieszczaniem.
D. we wnętrzu wagonu znajduje się informacja o nazwie towaru oraz odbiorcy.
Planowanie i realizacja przew…
Jakiego rodzaju wagonu należy użyć do transportu luzem towarów niebezpiecznych klasy trzeciej?
A. Platformę
B. Wagon dwuosiowy do węgla
C. Cysternę
D. Wagon czteroosiowy do węgla
Planowanie i realizacja przew…
Jakie cyfry znajdują się na trzeciej i czwartej pozycji numeru inwentarzowego wagonu zarejestrowanego w Polsce?
A. 5 i 1
B. 2 i 1
C. 6 i 1
D. 5 i 2
Planowanie i realizacja przew…
Przy ustalaniu maksymalnego obciążenia wagonu towarowego, poza nośnością, należy brać pod uwagę dozwolone
A. naciski na łożyska osi w zestawach kołowych
B. obciążenie przypadające na metr długości podłogi
C. naciski na podłużnice wagonu
D. obciążenie przypadające na oś wagonu
Planowanie i realizacja przew…
Podczas odbioru wagonu od klienta, konieczne jest dokonanie oceny pod względem technicznym
A. kompleksowo stanu wagonu
B. nadwozia wagonu
C. układu biegowego wagonu
D. podwozia wagonu
Planowanie i realizacja przew…
Do prac przeprowadzanych w wagonie w trakcie przeglądów i okresowych napraw systemu ogrzewania nawiewnego jedno- lub dwukanałowego zalicza się:
izolację powierzchni pakietu blach oraz uzwojeń, weryfikację stanu szczotek i szczotkotrzymacza.
A. naprawę zaworu rozrządczego, weryfikację elementów przekładni, wymianę zużytych tulejek oraz sworzni, naoliwienie wszystkich elementów tnących zgodnie z DTR
B. sprawdzenie stanu izolacji poszczególnych uzwojeń, oczyszczenie oraz pomalowanie lakierem
C. naprawę oraz konserwację regulatora przepustnicy głównej i przepustnic przedziałowych, naprawę lub wymianę kanałów nawiewnych, instalację nowych wkładów filtrujących
D. kontrolę stanu parownika, pomiar rezystancji czujnika powietrza w kanale, weryfikację działania samoczynnego termostatu zabezpieczającego
Planowanie i realizacja przew…
Jak można wykonać szczegółową próbę hamulca pneumatycznego?
A. pojazdem z napędem, który będzie prowadził pociąg, przeprowadzając próbę z kabiny maszynisty, z której pociąg będzie kontrolowany
B. pojazdem trakcyjnym znajdującym się na sąsiednim torze, jeśli w badanym składzie wagonów brakuje lokomotywy
C. dowolnym pojazdem, niezależnie od rodzaju napędu
D. sieci stałej sprężonego powietrza (stanowisko sterownicze z głównym zaworem maszynisty lub zautomatyzowane urządzenie stałe) z ciśnieniem do 3 barów
Planowanie i realizacja przew…
Którego rodzaju wagon powinno się wykorzystać do przewozu materiałów pylących?
A. Cysterna
B. Zbiornikowy
C. Samowyładunkowy
D. Kryty
Planowanie i realizacja przew…
W dokumencie Zestawienia Pociągów litera "G" w numeracji pociągu wskazuje, że pociąg powinien być wyposażony w hamulec zespolony
A. szybkiego działania
B. wolnego działania
C. na hamowanie w terenach górzystych
D. na hamowanie na obszarach płaskich
Planowanie i realizacja przew…
Ocena użyteczności wagonu w międzynarodowej komunikacji polega na weryfikacji
A. symboli i napisów na wagonie określonych w umowie przewozowej
B. symboli i napisów odnoszących się do granicy obciążenia
C. poprawności numeru wagonu
D. stanu hamulców ręcznych
Planowanie i realizacja przew…
Inspektor taboru, wykonując kwalifikację wagonów węglowych do składów zamkniętych, powinien uwzględnić
A. numerację węglarek
B. różne typy węglarek
C. terminy przeglądów technicznych węglarek
D. grubość wkładek hamulcowych
Planowanie i realizacja przew…
W zakresie przeprowadzania oględzin technicznych pociągów pasażerskich przed ich odjazdem ze stacji początkowej, rewident taboru nie ma obowiązku sprawdzania
A. stanu oświetlenia i systemów nagłaśniających
B. prawidłowości zestawienia składu pociągu
C. prawidłowości łączeń międzywagonowych
D. stanu technicznego systemów ogrzewania, wentylacji oraz klimatyzacji
Planowanie i realizacja przew…
Ocena stanu technicznego pociągu przed jego odjazdem oraz dopuszczenie go do ruchu to obowiązki
A. dyżurnego ruchu
B. rewidenta taboru
C. odprawiacza pociągów
D. ustawiacza
Planowanie i realizacja przew…
Podczas obserwacji odjeżdżającego pociągu szczególnie istotne jest, aby zwrócić uwagę na to, czy
A. oznaczenia na lokomotywie są czytelne
B. nie hamuje żaden wagon, gdy pociąg jedzie w stanie odhamowanym
C. wymagana jest obecność drużyny trakcyjnej
D. właściwy pojazd trakcyjny został dobrany do obsługi pociągu
Planowanie i realizacja przew…
Przed odjazdem pociągu osobowego z stacji wyjściowej należy
A. wykonać szczegółową próbę hamulca
B. sprawdzić kondycję resorów w wagonach
C. przeprowadzić uproszczoną kontrolę hamulców
D. zapewnić plombowanie wagonów
Planowanie i realizacja przew…
Aby ustalić maksymalne obciążenie wagonu towarowego, należy poza jego nośnością wziąć pod uwagę również dopuszczalne
A. obciążenie liniowe właściwe dla klasy linii, po której wagon kursuje
B. naciski na podłogę wagonu
C. naciski na łożyska osi zestawów kołowych
D. obciążenie przypadające na oś czopa skrętu
Planowanie i realizacja przew…
Przy przybywaniu pociągu na stację nie zwraca się uwagi na
A. numer oraz rodzaj pojazdu trakcyjnego
B. prawidłowe zabezpieczenie luźnych elementów
C. obecność sygnałów informujących o końcu pociągu
D. osignalizowanie pojazdu trakcyjnego
Planowanie i realizacja przew…
Harmonogram obsługi wagonów towarowych na torach wyjazdowych stacji rozrządowej nie zawiera
A. zestawienia grup wagonów
B. spisywania składu
C. testów hamulców
D. oględzin technicznych