Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Planowanie i realizacja przew…

Badanie przepływów towarów i wagonów jest kluczowe do stworzenia

A. planów inwestycyjnych i modernizacyjnych stacji rozrządowych
B. stawek za transport towarów pociągami
C. programów bezpieczeństwa przewozów ładunkowych
D. planów transportu towarów pociągami służbowymi
Planowanie i realizacja przew…

W wewnętrznym rozkładzie jazdy pociągów nie zamieszczane są informacje o

A. metodzie organizacji ruchu pociągów
B. maksymalnej, dopuszczalnej prędkości pociągu na trasie
C. rzeczywistej masie hamującej pociągu
D. serii i obciążeniu lokomotywy
Planowanie i realizacja przew…

Jaką masę hamującą należy zastosować dla pociągu o łącznej wadze 2 600 ton, jeśli procent wymaganej masy hamującej zgodnie z rozkładem jazdy wynosi 75?

A. 1 950,00 ton
B. 34,66 ton
C. 3 466,66 ton
D. 195,00 ton
Planowanie i realizacja przew…

Operator logistyczny bada kierunki transportu w celu stworzenia

A. planów transportu ładunków pociągami służbowymi
B. planowania ruchu pociągów towarowych
C. stawek za przewóz ładunków pociągami
D. programów bezpieczeństwa transportu
Planowanie i realizacja przew…

Na obszarze wystąpiło zapotrzebowanie na 300 wagonów do załadunku. Jeśli współczynnik rotacji wagonów spadnie z 2,5 do 2,0 dób, to ilostan roboczy wagonów zmniejszy się o

A. 150 wagonów
B. 200 wagonów
C. 100 wagonów
D. 250 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Procent niezbędnej masy hamującej powinien być zapisany w karcie próby hamulca w oparciu o

A. masę całkowitą pociągu
B. informacje umieszczone na bocznej stronie pojazdu
C. dane zawarte w wewnętrznym rozkładzie jazdy
D. znajomość trasy
Planowanie i realizacja przew…

Współczynnik efektywności stacji, określany jako stosunek liczby wagonów wysłanych w ciągu 24 godzin do łącznej liczby wagonów przybyłych w tym okresie oraz pozostałych z poprzedniego dnia, wynosi

A. większy od 1, ale mniejszy od 2.
B. większy lub równy 1.
C. mniejszy lub równy 1.
D. 1.
Planowanie i realizacja przew…

Określ wymaganą liczbę wagonów, aby utrzymać ciągłość pracy stacji, na której codziennie załadunku podlega 20 wagonów, a czas ich obracania wynosi 3 dni?

A. 20 wagonów
B. 40 wagonów
C. 80 wagonów
D. 60 wagonów
Planowanie i realizacja przew…

Długość pociągu towarowego, określona w wykazie pojazdów w składzie pociągów, nie może przekraczać długości

A. drogi hamowania pociągu
B. najdłuższej drogi ochronnej
C. wskazanej w wewnętrznym rozkładzie jazdy
D. torów specjalnego przeznaczenia
Planowanie i realizacja przew…

Informacje dotyczące wymaganej masy hamującej pociągu umieszcza się w karcie prób hamulcowych i urządzeń pneumatycznych na podstawie danych z

A. planu obsługi stacji.
B. regulaminu technicznego stacji.
C. wewnętrznego rozkładu jazdy.
D. wykazu pojazdów kolejowych w składzie pociągu.
Planowanie i realizacja przew…

Organizacja transportu towarów w pojedynczych wagonach oraz w grupach wagonowych opiera się na Systemie

A. Zarządzania Bezpieczeństwem
B. Transportu Masowego
C. Transportu Niemasowego
D. Punktów Węzłowych
Planowanie i realizacja przew…

Długość trasy transportu wagonu do miejsca przeznaczenia, która stanowi podstawę ustalenia kosztów przewozu, ustala się na podstawie danych zawartych

A. w Wykazie Ostrzeżeń Stałych
B. w Wykazie Odległości Taryfowych
C. w Regulaminie Przewozów Towarowych
D. w Rozkładzie jazdy pociągów
Planowanie i realizacja przew…

Zarządzanie przewozem ładunków w pojedynczych wagonach oraz w grupach wagonowych opiera się na

A. Systemie Punktów Węzłowych
B. Systemie Zarządzania Bezpieczeństwem
C. Systemie Przewozów Masowych
D. Systemie Przewozów Niemasowych
TKO.08 Pytanie 59
Planowanie i realizacja przew…

W zamieszczonym w tabeli przykładzie oznaczenia wagonu towarowego, rodzaj i cechy techniczne wagonu określa

Numer wagonu
315158410714
1 grupa2 grupa3 grupa4 grupa5 grupa

A. pierwsza grupa dwucyfrowa.
B. trzecia grupa czterocyfrowa.
C. czwarta grupa trzycyfrowa.
D. druga grupa dwucyfrowa.
Planowanie i realizacja przew…

Operacyjne planowanie w sektorze transportowym obejmuje

A. działania skierowane na osiągnięcie ustalonych celów i założeń strategicznych poprzez szczegółowe określenie metod ich realizacji
B. przygotowywanie oraz podejmowanie decyzji dotyczących celów zasadniczych i strategicznych przedsiębiorstwa transportowego
C. opracowywanie i podejmowanie decyzji dotyczących kluczowych oraz podstawowych metod osiągania celów przedsiębiorstwa transportowego
D. podejmowanie codziennych decyzji w perspektywie nieprzekraczającej jednego dnia na poziomie realizacyjnym
Planowanie i realizacja przew…

Plan działania lokomotywy manewrowej tworzy się na każdy

A. dzień tygodnia na podstawie indywidualnego rozkładu jazdy
B. dzień tygodnia na podstawie rocznego rozkładu jazdy
C. tydzień w roku na podstawie zamknięciowego rozkładu jazdy
D. tydzień w roku na podstawie konstrukcyjnego rozkładu jazdy
Planowanie i realizacja przew…

Podczas planowania przewozów kolejowych należy uwzględnić

A. zdolność przewozową infrastruktury kolejowej
B. odległość od najbliższego lotniska
C. liczbę pasażerów w pociągach osobowych
D. długość przerw na posiłki dla maszynistów
Planowanie i realizacja przew…

Skrót "TL" przy numerze pociągu wskazuje na pociąg przeznaczony do transportu towarów

A. zdawczy do obsługi stacji oraz bocznic
B. do przewozów intermodalnych w całych składach
C. liniowy do transportu ładunków w pojedynczych wagonach oraz zestawach wagonów
D. ekspresowy o wyższych normach prędkości technicznej
Planowanie i realizacja przew…

Jak długo zajmie załadunek 20 wagonów towarowych przy użyciu mechanicznych urządzeń do prac ładunkowych, jeśli czas załadunku jednego wagonu wynosi 30 minut?

A. 20 godzin
B. 5 godzin
C. 40 godzin
D. 10 godzin
Planowanie i realizacja przew…

Jak określa się efektywność użycia pojazdów trakcyjnych w transporcie ładunków?

A. średni dobowy przebieg lokomotywy czynnej
B. ilostan ogólny lokomotyw
C. współczynnik pracy manewrowej
D. średnia masa brutto pociągu towarowego
Planowanie i realizacja przew…

W przypadku, gdy na podstawie jednego listu przewozowego wysłano więcej wagonów niż określa regulamin przewozu towarów danego przewoźnika, nadawca ma obowiązek przygotować dodatkowo

A. załącznik do listu przewozowego
B. zlecenie dodatkowe
C. grzbiet listu przewozowego
D. list dosyłkowy
Planowanie i realizacja przew…

Czas, w którym wagony towarowe pozostają do dyspozycji klienta na bocznicy, liczy się od momentu

A. podstawienia wagonu w trakcie planowej obsługi przed jego załadunkiem lub wyładunkiem
B. wyładunku podstawionego wagonu do ponownego załadunku
C. podstawienia wagonu w trakcie planowej obsługi do momentu jego zabrania z bocznicy
D. podstawienia wagonu w czasie planowej obsługi do momentu najbliższej obsługi bocznicy
Planowanie i realizacja przew…

Co należy uczynić w sytuacji, gdy wagon zastępczy ma niższą granicę obciążenia niż ten zamówiony?

A. wysłać pociąg po uzyskaniu zgody dyspozytora na przekroczenie granicy obciążenia
B. zmniejszyć prędkość pociągu
C. podstawić taką liczbę wagonów, która umożliwi załadowanie masy towaru wskazanej w zamówieniu
D. złożyć wniosek o rozkład jazdy z uwzględnieniem wyższego dopuszczalnego nacisku
Planowanie i realizacja przew…

Jeśli całkowita masa zestawu wagonowego pociągu osobowego, w którym wszystkie wagony są wyposażone w działające hamulce, wynosi 320 ton, masa brutto lokomotywy to 80 ton, a pociąg porusza się z prędkością 130 km/h, przy czym w rozkładzie jazdy wymagany procent masy hamującej to 90%, to jaką masę hamującą musi posiadać pociąg?

A. 360 ton
B. 400 ton
C. 300 ton
D. 200 ton
Planowanie i realizacja przew…

Plan przejazdu wagonów tworzony na stacjach rozrządowych bądź węzłowych obejmuje wagony

A. które mają zostać skierowane na bocznicę
B. kończące kurs na tej stacji
C. przejeżdżające przez stacje tranzytem z przeróbką
D. wysyłane do naprawy
Planowanie i realizacja przew…

Pociągi mające pierwszeństwo przed wszystkimi innymi wyprawianymi pociągami to pociągi

A. zdawcze
B. ratunkowe, jadące do usuwania skutków wypadków
C. gospodarcze w celach technologicznych
D. wahadłowe
Planowanie i realizacja przew…

Wskaż numeryczne identyfikatory krajowego kolejowego listu przewozowego?

A. 1 - oryginał, 2 - grzbiet, 3 - wtórnik, 4 - ceduła
B. 1 - oryginał, 2 - wtórnik, 3 - ceduła, 4 - grzbiet
C. 1 - oryginał, 2 - ceduła, 3 - grzbiet, 4 - wtórnik
D. 1 - oryginał, 2 - ceduła, 3 - wtórnik, 4 - grzbiet
Planowanie i realizacja przew…

W jakim miejscu odbywa się odbiór wagonów od klienta?

A. poza punktem zdawczo-odbiorczym bocznicy
B. na punkcie zdawczo-odbiorczym bocznicy
C. na bocznicy, jeśli wagony znajdują się w grupie
D. poza bocznicą, na torach ogólnych stacji
TKO.08 Pytanie 77
Planowanie i realizacja przew…

Wagony towarowe, którymi można dysponować w dniu dzisiejszym lub w najbliższym dniu, nazywa się terminem ilostanu

A. inwentarzowego
B. ogólnego
C. roboczego
D. rozporządzalnego
Planowanie i realizacja przew…

Skrót RT używany w harmonogramie pociągów oznacza punkt kontroli ruchu?

A. który dysponuje Regulaminem Technicznym
B. którego Regulamin Techniczny powinna znać drużyna trakcyjna
C. z którym należy nawiązać łączność radiotelefoniczną
D. na którym rozmowy w systemie radiołączności pociągowej są rejestrowane
Planowanie i realizacja przew…

Który z poniższych czynników nie wpływa na przepustowość linii kolejowej?

A. Typ materiałów użytych do budowy torów
B. Długość pociągów
C. Częstotliwość pociągów
D. Stan infrastruktury