Filtrowanie pytań
Zgodnie z informacjami zawartymi w zamieszczonym wyciągu z instrukcji podczas testów schodów ruchomych przy uruchomieniu należy sprawdzić
| Wyciąg z instrukcji schodów ruchomych - przeprowadzanie testów przy uruchomieniu |
|---|
| Testy podczas jazdy na schodach Częstotliwość co 1 miesiąc. Ogólne sprawdzenie charakterystyki jazdy. Sprawdzić pracę przy odwróconym kierunku jazdy. Zadania na górnej i dolnej stacji: Wystartować 2 X po 45 sekund: Sprawdzić zgranie stopni z wejściem grzebieni. Sprawdzić naciąg poręczy. Sprawdzić czystość poręczy i ich szczotki. |
Przedstawiony na rysunku klucz służy do odryglowania

Ile osób jednocześnie może przewozić dźwig, jeżeli jego udźwig jest równy 630 kg?
Wskaż prawidłową kolejność czynności wykonywanych podczas demontażu stycznika zamontowanego w układzie sterowania dźwigu budowlanego.
| Lp. | Opis czynności konserwatora |
|---|---|
| 1 | Odłączenie przewodów zasilających |
| 2 | Odłączenie napięcia zasilającego |
| 3 | Sprawdzenie braku napięcia zasilającego |
| 4 | Demontaż stycznika z układu sterowania |
| 5 | Zabezpieczenie przed niepożądanym załączeniem |
Obsługę techniczną codzienną dźwigu budowlanego wykonuje
Zadziałanie ogranicznika prędkości dźwigu w celu uruchomienia chwytaczy powinno następować przy jeździe kabiny z prędkością nie mniejszą niż
Kiedy organ właściwej jednostki dozoru technicznego przeprowadza czynności związane z badaniem doraźnym?
Dokumenty potrzebne do odbioru technicznego urządzenia dźwigowego przeprowadzanego przez przedstawiciela Urzędu Dozoru Technicznego składają się z poświadczenia prawidłowości wykonania części konstrukcyjno-budowlanej oraz
Minimalna wartość prędkości, dla której dopuszcza się zadziałanie ogranicznika prędkości przy kabinie poruszającej się z prędkością 1 m/s, to
Dźwigi, w których istnieje możliwość wezwań priorytetowych, a minimalne wymiary kabiny i szerokości drzwi mają ściśle określone wartości, to dźwigi
Luzowniki mają za zadanie
Wskaż wynik próby urządzenia przedstawionego na rysunku.

Zgodnie z instrukcją konserwacji elementów, co miesiąc należy sprawdzać
| Tabela: Instrukcja dotycząca konserwacji elementów | ||||
|---|---|---|---|---|
| Zespół | Komponenty wymagające kontroli | Co 1 miesiąc | Co 2 miesiące | Co 6 miesięcy |
| Zamki | Sprawdzić prawidłowe funkcjonowanie urządzeń ryglujących; urządzenie może funkcjonować tylko wtedy, gdy bramki są prawidłowo zamknięte urządzeniem ryglującym | • | ||
| Sterowanie | Sprawdzić funkcjonowanie wszystkich elementów sterujących (kaseta przyciskowa – kaseta kondygnacyjna – ewentualnie kaseta przyciskowa przenośna) | • | ||
| Manewrowanie ręczne wjazdu/zjazdu | Sprawdzić urządzenia umożliwiające manewrowanie ręczne | • | ||
| Połączenia sworzniowe | Sprawdzić właściwe dokręcenie śrub podstawowych komponentów | • | ||
Uruchomienie urządzenia przedstawionego na rysunku następuje po

Przycisk zamieszczony na rysunku służy do

Korzystając z tabeli określ masę, którą można obciążyć kabinę dźwigu podczas normalnej eksploatacji?
| Tabela. Parametry dźwigu | |
|---|---|
| Liczba osób | 8 |
| Prędkość jazdy | 1,4 m/s |
| Zasilanie | 400 V 50 Hz |
| Masa kabiny | 1 000 kg |
| Masa przeciwwagi | 1350 kg |
| Udźwig | 630 kg |
| Obciążenie znamionowe wciągarki | 3 000 kg |
Zadaniem chwytaczy w dźwigu z maszynownią jest
Na ilustracji przedstawiono zabezpieczenie miejsca pracy podczas wykonywania prac konserwatorskich

Zadaniem wyłącznika głównego w maszynowni jest
Podczas badań odbiorczych przy sprawdzaniu sprzężenia ciernego podczas jazdy w dół, kabina dźwigu powinna być obciążona ładunkiem o masie równej
Element z kłódką przedstawiony na rysunku używany podczas konserwacji urządzenia dźwigowego chroni przed

Po modernizacji dźwigu o udźwigu 700 kg, polegającej na wymianie ścian kabiny, jej masa zmniejszyła się z 650 kg na 600 kg. Ile obciążników (każdy o masie 25 kg) należy zdemontować z przeciwwagi, aby zachować współczynnik zrównoważenia udźwigu równy 50%?
Ciężar przedmiotów podnoszonych i przenoszonych przez konserwatora (mężczyznę) przy pracy dorywczej nie może przekraczać
Na podstawie widoku panelu sterownika oraz wyciągu z listy kodów błędów należy stwierdzić, że
| KODY BŁĘDÓW | |
|---|---|
| BŁĄD NR | ZNACZENIE |
| -04- | STYCZNIK 201U NIE ZAŁĄCZA SIĘ |
| -08- | STYCZNIK 201N NIE ZAŁĄCZA SIĘ |
| -17- | ROZWARTY OBWÓD BEZPIECZEŃSTWA |
| -84- | ZANIK FAZY ZASILANIA |
| -98- | PRZECIĄŻENIE KABINY |

Który element układu sterowania uniemożliwia uruchomienie kabiny przy otwartych lub niezaryglowanych drzwiach?
Przed rozpoczęciem prac konserwacyjnych na dachu kabiny dźwigu osobowego należy sprawdzić działanie
Na podstawie Instrukcji konserwacji schodów ruchomych określ, którą czynność należy wykonać bezpośrednio przed wciśnięciem cięgna hamulca do obudowy?
| Instrukcja konserwacji schodów ruchomych |
|---|
Sprawdzić łożyska pod względem szczelności - wycieków. Sprawdzić poziom oleju. Sprawdzić pod względem nienaturalnych odgłosów. Wyczyścić przekładnie. Wcisnąć cięgno hamulca do obudowy. Szczelina powietrzna między cięgnem a śrubą regulacyjną powinna wynosić 1,5 mm. Sprawdzić śruby i nakrętki. Wykładziny hamulca należy zmienić jeżeli odległość „s" między wskaźnikiem i dźwignią hamulca wynosi zero. |
Wskaż poprawną kolejność wykonywania czynności podczas demontażu rolki górnej i rolki dociskającej drzwi kabinowych dźwigu.
| Lp. | Czynności wykonywane podczas demontażu rolki górnej (1) i rolki dociskającej (2) |
|---|---|
| 1. | Zdjąć panele drzwi |
| 2. | Usunąć starą górną rolkę (1) |
| 3. | Usunąć rolkę dociskającą (2) |
| 4. | Wykręcić śruby mocowania rolek |
| 5. | Usunąć śrubę mocowania górnej rolki |

Przy sterowaniu zbiorczym góra – dół kabina realizuje wszystkie wezwania oraz dyspozycje
Na podstawie zamieszczonego fragmentu zakresu prac konserwacyjnych można stwierdzić, że zakres prac konserwacyjnych dźwigu towarowo-osobowego o udźwigu 1 000 kg nie obejmuje
| Zakres prac konserwacyjnych na urządzeniach dźwignicowych według klasyfikacji UDT ze względu na grupy urządzeń | |
| Dźwig towarowo-osobowy 1000 kg. Grupa urządzeń 31 | |
| 1. | przegląd kontaktów ogranicznika prędkości chwytaczy, zwisu lin, drzwi przystankowych, oczyszczenie i przesmarowanie styków; |
| 2. | kontrola stanu i mocowania lin nośnych i linki ogranicznika prędkości; |
| 3. | sprawdzenie stanu i działania aparatu chwytnego za pomocą ręcznego uruchomienia; |
| 4. | przesmarowanie i oczyszczenie styków oraz sprawdzenie działania wyłączników krańcowych, końcowych, przełączników piętrowych EP5, wyłącznika zatrzymania EV-5; |
| 5. | sprawdzenie stanu działania drzwi przystankowych, działania układu ryglowania i zamków mechanicznych; |
| 6. | przegląd okresowy silnika napędowego dźwigu; |
| 7. | przegląd rozdzielnicy dźwigowej, w tym przegląd obwodów: – sterowania i zabezpieczenia układu sterowania silnika dźwigu – zasilania dźwigu – oświetlenia szybu, kabiny i maszynowni dźwigu |
| 8. | przegląd kaset wezwań oraz kasety dyspozycji, usunięcie stwierdzonych usterek |
| 9. | przegląd szafy sterowniczej, a w tym – demontaż styczników, oczyszczenie i przesmarowanie styków, w razie konieczności wymiana – sprawdzenie działania przekaźników – dokręcenie przewodów na listwach zaciskowych. |
Podczas kontroli związanej z odbiorem technicznym łącznik główny w maszynowni dźwigu powinien przerwać
Przeciążenie dźwigu hydraulicznego wykrywane jest przez czujnik
Pomiary rezystancji izolacji obwodów elektrycznych, ze szczególnym uwzględnieniem obwodów bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej dźwigów osobowych określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30.10.2018 r., wykonuje się nie rzadziej niż
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli wskaż, który przegląd jest przeprowadzany podczas eksploatacji i ma za zadanie sprawdzenie, czy wciągniki nie są uszkodzone i nie mają wad.
| Rodzaje przeglądów |
| Przegląd wstępny – przed pierwszym użyciem. Wszystkie nowe i naprawione wciągniki muszą zostać sprawdzone przez upoważnioną, kompetentną osobę. |
| Przeglądy wciągników regularnie eksploatowanych podzielić można na dwie grupy według czasu między przeglądami – przegląd dzienny i przegląd regularny. |
| Przegląd dzienny, to kontrola wzrokowa, którą przeprowadza obsługa wyznaczona przez użytkownika przed każdym użyciem. Jej zadaniem jest sprawdzenie, czy wciągniki nie są uszkodzone i nie mają wad. Osoby wykwalifikowane oceniają, czy dana wada lub uszkodzenie wykryte podczas przeglądu dziennego nie stanowi zagrożenia i czy konieczny jest szczegółowy przegląd. |
| Przegląd regularny dokonuje osoba wyznaczona przez użytkownika pod nadzorem kompetentnych osób. Jego częstotliwość zależy od stopnia eksploatacji wciągnika (pół roku dla intensywnej eksploatacji, rok dla standardowej). |
- ‹
- 1
- ›