Na ilustracji przedstawiono maszynę przeznaczoną do


| Lp. | Stan aktualny Qₙ | Wejścia sterujące | Stan następny Qₙ₊₁ | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SG | SD | SH | F | STOP | PW | PG | PD | SG | SD | SH | |
| 1. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 |
| 2. | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
| 3. | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | |||

Częstotliwość co 3 miesiące Sprawdzić szczelność systemu oliwienia. Sprawdzić i napełnić zbiornik oleju (jeżeli to konieczne). Sprawdzić łańcuch stopni. |





| Tabela: Instrukcja dotycząca konserwacji elementów | ||||
|---|---|---|---|---|
| Zespół | Komponenty wymagające kontroli | Co 1 miesiąc | Co 2 miesiące | Co 6 miesięcy |
| Zamki | Sprawdzić prawidłowe funkcjonowanie urządzeń ryglujących; urządzenie może funkcjonować tylko wtedy, gdy bramki są prawidłowo zamknięte urządzeniem ryglującym | • | ||
| Sterowanie | Sprawdzić funkcjonowanie wszystkich elementów sterujących (kaseta przyciskowa – kaseta kondygnacyjna – ewentualnie kaseta przyciskowa przenośna) | • | ||
| Manewrowanie ręczne wjazdu/zjazdu | Sprawdzić urządzenia umożliwiające manewrowanie ręczne | • | ||
| Połączenia sworzniowe | Sprawdzić właściwe dokręcenie śrub podstawowych komponentów | • | ||
| Wyciąg z Rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 30 października 2018 r. (Dz.U. 2018 poz. 2176) | |
| 2) pomiarów rezystancji uziemień roboczych i ochronnych, o ile są stosowane, oraz ochrony przeciwporażeniowej nie rzadziej niż: a) raz w roku - dla urządzeń: - pracujących na otwartym powietrzu lub w pomieszczeniach o dużej wilgotności, gorących lub z wyziewami żrącymi, - służących do przemieszczania osób, b) raz na dwa lata - dla urządzeń pracujących w warunkach innych niż wymienione w lit. a, | |
| 19 | Urządzenia dla osób niepełnosprawnych | co 30 dni |
| 20 | Schody i chodniki ruchome | co 30 dni |
| 21 | Przenośniki okrężne kabinowe i platformowe | co 30 dni |
| 22 | Dźwigi do transportu osób lub ładunków, w tym dźwigi przeznaczone do zapewnienia dostępu do maszyn | co 30 dni |
| 23 | Dźwigi towarowe małe i dźwigi do transportu ładunków bez prawa wstępu osób do kabiny | co 60 dni |
| 24 | Dźwigi budowlane towarowo-osobowe | co 30 dni |

| Liczba pęknięć drutów kwalifikująca linę do wymiany zgodnie z DIN 15020 | ||
|---|---|---|
| Liczba drutów nośnych | Liczba widocznych pęknięć | |
| Lina przeciwzwita na długości 6xd | Lina przeciwzwita na długości 30xd | |
| do 50 | 4 | 8 |
| 51 do 75 | 6 | 12 |
| 76 do100 | 8 | 16 |
| 101 do 120 | 13 | 26 |
| 161 do 180 | 14 | 29 |
| 181 do 200 | 16 | 32 |
| Wyciąg z instrukcji schodów ruchomych - przeprowadzanie testów przy uruchomieniu |
|---|
| Testy podczas jazdy na schodach Częstotliwość co 1 miesiąc. Ogólne sprawdzenie charakterystyki jazdy. Sprawdzić pracę przy odwróconym kierunku jazdy. Zadania na górnej i dolnej stacji: Wystartować 2 X po 45 sekund: Sprawdzić zgranie stopni z wejściem grzebieni. Sprawdzić naciąg poręczy. Sprawdzić czystość poręczy i ich szczotki. |






| Harmonogram prac konserwacyjnych drzwi przesuwnych windy | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Lp. | Wykaz prac konserwacyjnych | Kwartał | Czas wykonania prac (min) | |||
| I | II | III | IV | |||
| 2.1. | Sprawdzenie belki górnej | x | x | 10 | ||
| 2.2. | Sprawdzenie płynnego ruchu paneli | x | x | 10 | ||
| 2.3. | Sprawdzenie pionowości paneli | x | x | x | x | 10 |
| 2.4. | Sprawdzenie szczelin między panelami drzwi | x | x | x | x | 10 |
| 3.1. | Wymiana prowadników | x | 20 | |||
| 3.2. | Wymiana górnych rolek | x | x | 30 | ||
| 3.3. | Wymiana rolek dociskających | x | 30 | |||

| Rodzaje przeglądów |
| Przegląd wstępny – przed pierwszym użyciem. Wszystkie nowe i naprawione wciągniki muszą zostać sprawdzone przez upoważnioną, kompetentną osobę. |
| Przeglądy wciągników regularnie eksploatowanych podzielić można na dwie grupy według czasu między przeglądami – przegląd dzienny i przegląd regularny. |
| Przegląd dzienny, to kontrola wzrokowa, którą przeprowadza obsługa wyznaczona przez użytkownika przed każdym użyciem. Jej zadaniem jest sprawdzenie, czy wciągniki nie są uszkodzone i nie mają wad. Osoby wykwalifikowane oceniają, czy dana wada lub uszkodzenie wykryte podczas przeglądu dziennego nie stanowi zagrożenia i czy konieczny jest szczegółowy przegląd. |
| Przegląd regularny dokonuje osoba wyznaczona przez użytkownika pod nadzorem kompetentnych osób. Jego częstotliwość zależy od stopnia eksploatacji wciągnika (pół roku dla intensywnej eksploatacji, rok dla standardowej). |
| Długość liny [m] | Maksymalna liczba obrotów wokół osi liny stalowej |
|---|---|
| 30 | 1 |
| 60 | 2 |
| 90 | 3 |
| 120 | 4 |
| 150 | 5 |
| 180 | 6 |
| 210 | 7 |
| 240 | 8 |
| 270 | 9 |
| 300 | 10 |

Regulacja hamulca Luz osiowy w hamulcu wyznacza zderzak (3) i ząb na kole ręcznym (2A lub 2B). Kąt między zderzakiem a zębem jest fabrycznie ustawiony do 50°. Jeżeli podczas użytkowania wciągnika kąt 50° zostanie przekroczony, należy ponownie wyregulować hamulec. Ustawienie należy przeprowadzić w następujący sposób: - odkręcić nakrętkę (1), - zdjąć i przekręcić zderzak (3) tak, by między nim, a którymś z zębów (2A lub 2B) zawarty był wymagany kąt. - jeżeli nie można tego osiągnąć, należy zdemontować koło ręczne (4) zgodnie z procedurą i z powrotem nakręcić go w ten sposób, aby po osadzeniu zderzaka (3) między nim, a którymś z zębów (2A lub 2B) zawarty był wymagany kąt. - po regulacji należy przeprowadzić test hamulca z odpowiednim ładunkiem. |

| Tabela: Przegląd – drzwi przystankowe | ||
|---|---|---|
| Lp. | Czynność | Czas [min] |
| 1 | Sprawdzanie ustawienia paneli drzwiowych | 5 |
| 2 | Sprawdzanie szczelin między panelami drzwi | 5 |
| 3 | Sprawdzanie szczelin między panelami i ościeżnicami | 5 |
| 4 | Sprawdzanie pionowości paneli | 5 |
| 5 | Sprawdzanie płynnego ruchu paneli | 10 |
| 6 | Sprawdzanie belki górnej | 15 |
| 7 | Sprawdzanie prowadników | 5 |
| 8 | Sprawdzanie czy drzwi zamykają się samoczynnie | 5 |
