Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa i konserwacja urządze…

Zgodnie z informacjami zawartymi w zamieszczonym wyciągu z instrukcji podczas testów schodów ruchomych przy uruchomieniu należy sprawdzić

Wyciąg z instrukcji schodów ruchomych - przeprowadzanie testów przy uruchomieniu
Testy podczas jazdy na schodach
Częstotliwość co 1 miesiąc.
Ogólne sprawdzenie charakterystyki jazdy.
Sprawdzić pracę przy odwróconym kierunku jazdy.
Zadania na górnej i dolnej stacji: Wystartować 2 X po 45 sekund: Sprawdzić zgranie stopni z wejściem grzebieni.
Sprawdzić naciąg poręczy.
Sprawdzić czystość poręczy i ich szczotki.

A. wyłącznik „stop” na obu stającach.
B. pracę przy odwróconym kierunku jazdy.
C. oświetlenia płyty grzebieniowej.
D. łącznik kluczykowy.
Obsługa i konserwacja urządze…

Dokonano pomiaru rezystancji styków przycisków sterowniczych kasety K1 urządzenia dźwigowego w stanie wyłączonym i załączonym. Na podstawie zamieszczonych wyników pomiarów określ, który przycisk należy wymienić.

Wyniki pomiarów
Punkty
pomiarowe
Wartość
Ω
Stan zestyku
wyłączonezałączone
1-20,1
Stan zestyków
wyłączonezałączone
3-40,3
3-5
4-5

Ilustracja do pytania 2
A. PD
B. STOP
C. PG
D. P-DG
Obsługa i konserwacja urządze…

W napędach hydraulicznych dźwigów zespół pokazany na ilustracji

Ilustracja do pytania 3
A. steruje prędkością kabiny.
B. zabezpiecza kabinę przy pękniętym przewodzie.
C. podnosi kabinę przy braku zasilania.
D. utrzymuje stałe ciśnienie niezależnie od obciążenia.
Obsługa i konserwacja urządze…

Na rysunku pokazano chwytacz kabiny dźwigu. Do regulacji parametru oznaczonego na rysunku symbolem S należy użyć śruby oznaczonej cyfrą

Ilustracja do pytania 5
A. 1
B. 4
C. 2
D. 3
Obsługa i konserwacja urządze…

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli, konserwator dokonując oceny stanu liny przeciwwzitej o 60 drutach, powinien zakwalifikować ją do wymiany w przypadku stwierdzenia

Liczba pęknięć drutów kwalifikująca linę do wymiany zgodnie z DIN 15020
Liczba drutów nośnychLiczba widocznych pęknięć
Lina przeciwzwita na długości 6xdLina przeciwzwita na długości 30xd
do 5048
51 do 75612
76 do100816
101 do 1201326
161 do 1801429
181 do 2001632

A. 8 pęknięć na długości 3 × d
B. 6 pęknięć na długości 3 × d
C. 8 pęknięć na długości 6 × d
D. 6 pęknięć na długości 6 × d
Obsługa i konserwacja urządze…

Dla tablicy przejść określ stan następny Qₙ₊₁ dla kroku 3 (Lp. = 3)

Tablica przejść dla układu sterowania urządzenia dźwigowego (w tablicy przejść stany logiczne 0 lub 1 dla elementów SG, SD i SH wynikają ze stanu aktualnego, z wejść sterujących i ze schematu układu sterowania).
Lp.Stan aktualny QₙWejścia sterująceStan następny Qₙ₊₁
SGSDSHFSTOPPWPGPDSGSDSH
1.00010010101
2.10110000101
3.10110001

Ilustracja do pytania 9
A. SG = 1, SD = 1, SH = 0
B. SG = 1, SD = 0, SH = 1
C. SG = 0, SD = 1, SH = 1
D. SG = 0, SD = 1, SH = 0
Obsługa i konserwacja urządze…

Wskaż wynik próby urządzenia przedstawionego na rysunku.

Ilustracja do pytania 10
A. Wyłączenie zespołu napędowego i uruchomienie chwytaczy po osiągnięciu prędkości granicznej.
B. Zamknięcie i blokada drzwi.
C. Zatrzymanie i utrzymanie kabiny w spoczynku na przystanku.
D. Kontrola ciężaru umieszczonego ładunku.
Obsługa i konserwacja urządze…

Na podstawie instrukcji regulacji hamulca wciągnika określ, między którymi elementami hamulca należy ustawić kąt wyznaczający luz osiowy?

Regulacja hamulca

Luz osiowy w hamulcu wyznacza zderzak (3) i ząb na kole ręcznym (2A lub 2B). Kąt między zderzakiem a zębem jest fabrycznie ustawiony do 50°. Jeżeli podczas użytkowania wciągnika kąt 50° zostanie przekroczony, należy ponownie wyregulować hamulec. Ustawienie należy przeprowadzić w następujący sposób:

- odkręcić nakrętkę (1),

- zdjąć i przekręcić zderzak (3) tak, by między nim, a którymś z zębów (2A lub 2B) zawarty był wymagany kąt.

- jeżeli nie można tego osiągnąć, należy zdemontować koło ręczne (4) zgodnie z procedurą i z powrotem nakręcić go w ten sposób, aby po osadzeniu zderzaka (3) między nim, a którymś z zębów (2A lub 2B) zawarty był wymagany kąt.

- po regulacji należy przeprowadzić test hamulca z odpowiednim ładunkiem.

Ilustracja do pytania 12
A. Między kołem ręcznym (4) i zderzakiem (3).
B. Między nakrętką i zębem (2A) koła ręcznego (4).
C. Między zderzakiem (3) i nakrętką (1).
D. Między zderzakiem (3) i zębem (2A lub 2B) koła ręcznego.
Obsługa i konserwacja urządze…

Korzystając z fragmentu Instrukcji usuwania usterek określ, które działania należy podjąć w sytuacji, gdy sterownik wyświetla kod błędu 009, a konserwator stwierdził niepoprawną pracę obwodu bezpieczeństwa.

Fragment Instrukcji usuwania usterek
Kod usterkiOpis usterkiPrzyczynaRozwiązanie
008Otwarty obwód bezpieczeństwa w części łączników drzwi – kabina na przystankuNiepoprawna praca obwodu bezpieczeństwaWymienić płytę MAIN 01
Przerwany obwód bezpieczeństwaWymienić przewody lub łączniki
Niewłaściwe rozmieszczenie magnesówSkontrolować poprawność ułożenia magnesów
009Obwód bezpieczeństwa nie aktywny – kabina na przystankuNiepoprawna praca obwodu bezpieczeństwaSprawdzić pracę przekaźników K1, K2, K3
Błędy w instalacjiSprawdzić ciągłość przewodów CH1 i CH2
Niewłaściwe rozmieszczenie magnesówSkontrolować poprawność ułożenia magnesów

A. Sprawdzić pracę przekaźników K1, K2, K3.
B. Wymienić płytę MAIN 01.
C. Sprawdzić ciągłość przewodów CH1 i CH2.
D. Skontrolować poprawność ułożenia magnesów.
Obsługa i konserwacja urządze…

Zgodnie z zamieszczonym fragmentem instrukcji montażu zespołu prowadzenia kabiny dźwigu, w przypadku użycia śruby M16 konserwator powinien zastosować moment dokręcenia równy

Ilustracja do pytania 16
A. 430 Nm
B. 215 Nm
C. 410 Nm
D. 86 Nm
Obsługa i konserwacja urządze…

Podczas badań odbiorczych przy sprawdzaniu sprzężenia ciernego podczas jazdy w dół, kabina dźwigu powinna być obciążona ładunkiem o masie równej

A. udźwigowi nominalnemu.
B. 175% udźwigu nominalnego.
C. 150% udźwigu nominalnego.
D. 125% udźwigu nominalnego.
Obsługa i konserwacja urządze…

Element służący do regulacji natężenia przepływającej cieczy w układzie hydraulicznym urządzenia dźwigowego to

A. siłownik.
B. dławik.
C. luzownik.
D. chwytacz.
Obsługa i konserwacja urządze…

Skrzydła drzwi automatycznych dźwigu osobowego po rozpoczęciu zamykania i przejechaniu niewielkiego dystansu ponownie się otwierają. W celu usunięcia tej awarii konserwator powinien sprawdzić w pierwszej kolejności

A. rygiel.
B. krzywkę.
C. kontakt drzwiowy.
D. kurtynę świetlną.
Obsługa i konserwacja urządze…

Korzystając z wyników pomiarów rezystancji w trójfazowym silniku elektrycznym skonfigurowanym w gwiazdę, określ rodzaj i miejsce uszkodzenia.

Wyniki pomiarów
Punkty
pomiarowe
Wartość
Ω
U1-V1
V1-W1
U1-W113,1
U1-PE
V1-PE
W1-PE

Ilustracja do pytania 23
A. Zwarcie między zaciskami U1-PE
B. Przerwa w przewodzie ochronnym PE
C. Zwarcie między zaciskami U1-W1
D. Przerwa w uzwojeniu fazowym V1
Obsługa i konserwacja urządze…

Na podstawie widoku panelu sterownika oraz wyciągu z listy kodów błędów należy stwierdzić, że

KODY BŁĘDÓW
BŁĄD NRZNACZENIE
-04-STYCZNIK 201U NIE ZAŁĄCZA SIĘ
-08-STYCZNIK 201N NIE ZAŁĄCZA SIĘ
-17-ROZWARTY OBWÓD BEZPIECZEŃSTWA
-84-ZANIK FAZY ZASILANIA
-98-PRZECIĄŻENIE KABINY

Ilustracja do pytania 24
A. stycznik 201U nie załączył się.
B. został rozwarty obwód bezpieczeństwa.
C. wystąpiło przeciążenie kabiny.
D. wystąpił zanik fazy zasilania.
Obsługa i konserwacja urządze…

Wskaż poprawną kolejność wykonywania czynności podczas demontażu rolki górnej i rolki dociskającej drzwi kabinowych dźwigu.

Lp.Czynności wykonywane podczas demontażu rolki górnej (1) i rolki dociskającej (2)
1.Zdjąć panele drzwi
2.Usunąć starą górną rolkę (1)
3.Usunąć rolkę dociskającą (2)
4.Wykręcić śruby mocowania rolek
5.Usunąć śrubę mocowania górnej rolki

Ilustracja do pytania 27
A. 1, 3, 5, 2, 4
B. 4, 1, 3, 5, 2
C. 3, 1, 5, 4, 2
D. 1, 4, 3, 5, 2
Obsługa i konserwacja urządze…

Podczas jazdy w dół kabina dźwigu przejeżdża przystanek i słychać syczące dźwięki. Na podstawie fragmentu instrukcji określ sposób naprawy usterki.

Ilustracja do pytania 29
A. Zamontować grzałkę w zbiorniku.
B. Wyczyścić filtr.
C. Podwyższyć parametr 19-51.
D. Zwiększyć parametr 19-35.
Obsługa i konserwacja urządze…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu zakresu prac konserwacyjnych można stwierdzić, że zakres prac konserwacyjnych dźwigu towarowo-osobowego o udźwigu 1 000 kg nie obejmuje

Zakres prac konserwacyjnych na urządzeniach dźwignicowych według klasyfikacji UDT
ze względu na grupy urządzeń
Dźwig towarowo-osobowy 1000 kg. Grupa urządzeń 31
1.przegląd kontaktów ogranicznika prędkości chwytaczy, zwisu lin, drzwi przystankowych, oczyszczenie i przesmarowanie styków;
2.kontrola stanu i mocowania lin nośnych i linki ogranicznika prędkości;
3.sprawdzenie stanu i działania aparatu chwytnego za pomocą ręcznego uruchomienia;
4.przesmarowanie i oczyszczenie styków oraz sprawdzenie działania wyłączników krańcowych, końcowych, przełączników piętrowych EP5, wyłącznika zatrzymania EV-5;
5.sprawdzenie stanu działania drzwi przystankowych, działania układu ryglowania i zamków mechanicznych;
6.przegląd okresowy silnika napędowego dźwigu;
7.przegląd rozdzielnicy dźwigowej, w tym przegląd obwodów:
– sterowania i zabezpieczenia układu sterowania silnika dźwigu
– zasilania dźwigu
– oświetlenia szybu, kabiny i maszynowni dźwigu
8.przegląd kaset wezwań oraz kasety dyspozycji, usunięcie stwierdzonych usterek
9.przegląd szafy sterowniczej, a w tym
– demontaż styczników, oczyszczenie i przesmarowanie styków, w razie konieczności wymiana
– sprawdzenie działania przekaźników
– dokręcenie przewodów na listwach zaciskowych.

A. kontroli stanu i mocowania lin nośnych i linki ogranicznika prędkości.
B. przeglądu okresowego silnika napędowego dźwigu.
C. przeglądu szafy sterowniczej.
D. kontroli wytrzymałości konstrukcji nośnej.