Na schemacie przedstawiono oznaczenie rozjazdu






| Fragment instrukcji konserwacji napędu zwrotnicowego mechanicznego |
|---|
| 6) sprawdzić dźwigienki zastawki zerwania pędni. Nie powinny być uszkodzone i zablokowane na osi. W przypadku uszkodzonych dźwigienek należy wymienić całą dźwignię kątową, w przypadku zablokowania ich na osi należy dokonać demontażu, oczyszczenia, smarowania i ponownego montażu. |


| §§ instrukcji Ie-12 (E-24) | Nazwa urządzeń i wyszczególnienie wykonywanych robót | Urządzenia czynne | Urządzenia wyłączone z eksploatacji w zakresie § 84 | Uwagi |
|---|---|---|---|---|
| 58 ust. 1-4 i 7-10 | Przegląd elektrycznych napędów zwrotnicowych, w tym: Przegląd napędów zwrotnicowych | 1 raz/rok | 1 raz/rok | 3 |
| ust. 5 | Sprawdzenie sił nastawczych w elektrycznych napędach zwrotnicowych (dotyczy również napędów wykolejnicowych) | 1 raz/3 mies. | - | 2 |
| ust. 6 | Sprawdzenie sił trzymania w elektrycznych napędach zwrotnicowych | 1 raz/2 lata | - | 2 |
| 59 | Konserwacja kontrolerów położenia iglic | 1 raz/1 mies. | ||
| 60 | Przegląd kontrolerów położenia iglic | 1 raz/3 mies. | - | |
| 61 | Konserwacja układów kontroli niezajętości torów i rozjazdów | 1 raz/mies. | - | 3 |
| 62 | Przegląd układów kontroli niezajętości torów i rozjazdów (wiosną i jesienią) | 1 raz/6 mies. | 1 raz/rok | 3 |
| 63 | Przegląd szaf torowych (kontenerów) | 1 raz/3 mies. | 1 raz/rok |

| § 58. Przegląd napędów zwrotnicowych | |
|---|---|
| 1. | Zestaw dodatkowych zabiegów utrzymaniowych dla napędów zwrotnicowych typu JEA29 oraz EEA4 (wraz ze wszelkimi podtypami) polega na sprawdzeniu czy: 1) kanały prowadzące suwaki kontrolne, które powinny posiadać głębokość od 40,2 do 41,2 mm; przy zużyciu ponad 41,2 mm należy dokonać regeneracji kanału; 2) wysokość suwaków kontrolnych, która powinna wynosić 30±0,2 mm; przy zużyciu do 29,6 mm należy suwaki wymienić lub napęd umieścić w rozjazdach bez kontroli iglic; 3) hak kolysek kontaktowej, w skrajnym położeniu napędu, zapada na głębokość 8 - 11 mm; 4) luz w zagłębieniu między hakiem kolysek kontaktowej a ścianką wycięcia w suwaku kontrolnym iglicy przylegającej powinien wynosić 1-3 mm; 5) rozwarcie styków kontrolnych, gdy hak znajduje się na głębokości minimum 4 mm, |

| Należy sprawdzić widoczność wskazań sygnalizatora z miejsca obok prawego toku szynowego, patrząc w kierunku jazdy, w odległości równej minimalnej widoczności sygnałów danego sygnalizatora. Widoczność sygnałów przy największej dozwolonej prędkości (V), wyrażonej w [km/h], zbliżania się pociągów do sygnalizatora, powinna wynosić: 1) dla semaforów wjazdowych: a) na liniach magistralnych i pierwszorzędnych – co najmniej 400 [m] przy prędkościach i warunków bezpiecznej jazdy pojazdu kolejowego do 120 [km/h] włącznie i co najmniej 10xV/3 [m] przy prędkościach większych od 120 [km/h], b) na liniach drugorzędnych – co najmniej 300 [m], c) na liniach znaczenia miejscowego – co najmniej 100 [m]; 2) dla semaforów wyjazdowych (wyjazdowych grupowych) i drogowskazowych przy torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych, po których odbywają się przebiegi bez zatrzymania oraz dla semaforów odstępowych obsługiwanych i samoczynnych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m]; 3) dla semaforów wyjazdowych przy torach, po których nie odbywają się przebiegi bez zatrzymania, dla semaforów zaporowych oraz wszystkich semaforów na liniach znaczenia miejscowego – nie mniej niż 50 [m]; 4) dla tarcz ostrzegawczych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m]; 5) dla tarcz manewrowych – nie mniej niż 50 [m]. |






| § 69. Konserwacja elektromagnesów SHP | |
|---|---|
| 1. | Wymiary prawidłowego usytuowania elektromagnesów SHP wybranego typu:
|


| 4. | Należy sprawdzić widoczność wskazań sygnalizatora z miejsca obok prawego toku szynowego, patrząc w kierunku jazdy, w odległości równej minimalnej widoczności sygnałów danego sygnalizatora. Widoczność sygnałów przy największej dozwolonej prędkości (V) wyrażonej w [km/h], zbliżania się pociągów do sygnalizatora powinna wynosić:
|




| Data i godz. | Zapisy o wykonanych robotach, tymczasowo wprowadzonych zmianach i sprawdzeniach urządzeń oraz o wprowadzeniu i odwołaniu obostrzeń |
|---|---|
| 2.01.2004 g. 7 30 | Dla przeprowadzenia konserwacji należy zdjąć zamek zwrotnicy nr 7. (zapis na nast. wyk.) ISE 22/14 (-) Sowa nast. (-) Rajewski |
| 2.01.2004 g. 8 10 | Zgoda ISDR na zdjęcie zamka zwrotnicy nr 7 w przerwie między pociągami nr 5617 i 5971 od g. 8.15 do 9.10 (zapis na nast. wyk.) nast. (-) Rajewski ISE 22/14 (-) Sowa |
| 2.01.2004 g. 9 00 | Po przeprowadzeniu konserwacji założono zamek na zwrotnicy nr 7, działanie prawidło-we. (zapis na nast. wyk.) ISE 22/14 (-) Sowa nast. (-) Rajewski |






| KONSERWACJA I PRZEGLĄDY MECHANICZNYCH KLUCZOWYCH URZĄDZEŃ STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM | ||||||||||||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
§ 29. Konserwacja zamka ryglowego
|