Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Montaż i eksploatacja urządze…

Zgodnie z załącznikiem nr 1 do instrukcji Ie-12 (E-24) częstotliwość przeprowadzania przeglądu rygla urządzeń srk wynosi

Załącznik nr 1
do Instrukcji Ie-12 (E-24)
Częstotliwość podstawowych zabiegów konserwacji i przeglądów urządzeń srk
§§ in-
strukcji
Ie-12 (E-
24)
Nazwa urządzeń i wyszczególnienie wykonywanych robótUrządzenia
czynne
Urządzenia
wyłączone z
eksploatacji
w zakresie
§ 84
Uwagi
27Konserwacja zwrotnicowego zamka trzpieniowego oraz zamka wykolejnicowego1raz/2mies.-
28Przegląd zamka trzpieniowego, zamka wykolejnicowego oraz spony iglicowej1raz/rok1raz/rok
29Konserwacja zamka ryglowego1raz/mies.-
30Przegląd zamka ryglowego1raz/rok1raz/rok
31Konserwacja skrzyni kluczowej płaskiej1raz/6mies.-
32Przegląd skrzyni kluczowej płaskiej1raz/rok1raz/rok3
33Konserwacja aparatu kluczowego1raz/6mies.-
34Przegląd aparatu kluczowego1raz/rok1raz/rok3
35Konserwacja szyny izolowanej z przyciskiem1raz/mies.-
36Przegląd szyny izolowanej z przyciskiem1raz/rok-1
37Konserwacja tras pędniowych1raz/3mies.-
38Przegląd tras pędniowych1raz/rok-
39Konserwacja napędu zwrotnicowego i wykolejnicowego:
Dla napędu zwrotnicowego
Dla napędu wykolejnicowego

1raz/mies.
1raz/3mies
40Konserwacja wykolejnicy1raz/3mies.-
41Przegląd napędów: zwrotnicowego, wykolejnicowego oraz wykolejnicy1raz/rok1raz/rok3
42Konserwacja rygla1raz/mies.-
43Przegląd rygla1raz/rok1raz/rok3
44Konserwacja nastawnicy mechanicznej1raz/2mies.-

A. 1 raz na 3 miesiące.
B. 1 raz na miesiąc.
C. 1 raz na rok.
D. 1 raz na 6 miesięcy.
Montaż i eksploatacja urządze…

Półsamoczynna blokada liniowa powinna spełniać warunek:

A. brak obrazu sygnałowego na semaforze wjazdowym posterunku leżącego na końcu odstępu blokowego powinno skutkować wykazywaniem zajętości odcinka oddziaływania za tym semaforem.
B. potwierdzenie przybycia pociągu do posterunku leżącego na końcu odstępu blokowego może nastąpić dopiero po zwolnieniu przebiegu.
C. zadziałanie urządzeń (zastawka) umożliwiających zwolnienie odstępu blokowego powinno następować samoczynnie po najechaniu pierwszą osią na urządzenia oddziaływania znajdujące się za semaforem.
D. sygnał zezwalający na semaforze stojącym na początku odstępu, może być podany dopiero po zwolnieniu tego odstępu i osłonięciu pociągu sygnałem „stój” na końcu odstępu.
Montaż i eksploatacja urządze…

Rozmieszczenie czujników włączających na przejeździe kolejowo-drogowym kat. C musi gwarantować spełnienie minimalnego czasu ostrzegania

A. 8 sekund.
B. 30 sekund.
C. 13 sekund.
D. 46 sekund.
Montaż i eksploatacja urządze…

Podzespołem pozwalającym uzyskać prawidłową wartość siły trzymania w elektrycznym napędzie zwrotnicowym jest

A. przekładnia mechaniczna.
B. urządzenie sterująco-nastawcze.
C. siłownik hydrauliczny.
D. sprzęgło zaporowe.
Montaż i eksploatacja urządze…

Zbocznicowanie toków szynowych na odstępie lt 118 samoczynnej (wieloodstępowej) blokady liniowej, wyposażonej w bezzałogowe obwody torowe powinno spowodować

Ilustracja do pytania 9
A. uniemożliwienie wyprawienia pociągu na szlak ze stacji Goździk.
B. wygaszenie semafora odstępowego 118.
C. wyświetlenie się sygnału „stój” na semaforach 118 i 130.
D. wyświetlenie się sygnału „stój” na semaforze odstępowym 118.
Montaż i eksploatacja urządze…

Na podstawie fragmentu instrukcji konserwacji napędu zwrotnicowego mechanicznego określ, w wyniku uszkodzenia którego elementu należy wymienić dźwignię kątową.

Fragment instrukcji konserwacji napędu zwrotnicowego mechanicznego
6) sprawdzić dźwigienki zastawki zerwania pędni. Nie powinny być uszkodzone i zablokowane na osi. W przypadku uszkodzonych dźwigienek należy wymienić całą dźwignię kątową, w przypadku zablokowania ich na osi należy dokonać demontażu, oczyszczenia, smarowania i ponownego montażu.

Ilustracja do pytania 12
A. Elementu D
B. Elementu A
C. Elementu B
D. Elementu C
Montaż i eksploatacja urządze…

Oględziny szczęki, szyny jezdnej podnoszonej, łączników szynowych i odciągów, spoiny ramy odciągów i prętów dystansowych pod względem pęknięć i deformacji są przeprowadzane podczas obsługi technicznej

A. napędów zwrotnicowych.
B. hamulców torowych.
C. wykolejnicy.
D. zamka trzpieniowego.
Montaż i eksploatacja urządze…

Zgodnie z instrukcją Ie-12 widoczność wskazania semafora wjazdowego na linii magistralnej i pierwszorzędnej przy prędkości do 120 km/h powinna wynosić co najmniej

A. 200 m
B. 400 m
C. 600 m
D. 300 m
Montaż i eksploatacja urządze…

Na schemacie symbolami U₁, U₂ i U₃ kolejno oznaczono napięcia

Ilustracja do pytania 23
A. wyjściowe, zasilania i wejściowe.
B. wejściowe, wyjściowe i zasilania.
C. sterujące, wejściowe i wyjściowe
D. wyjściowe, sterujące i wejściowe.
Montaż i eksploatacja urządze…

Nadajnik obwodu między zwrotnicowego SOT-22 składa się z następujących zespołów

A. regulatora, sumatora, układu logicznego, sterownika mocy, przekształtnika mocy.
B. prostownika, stabilizatora, generatora, wzmacniacza mocy, obwodu wyjściowego.
C. urządzenia zasilającego, urządzenia kontrolnego, obiektu sterowania, układu całkującego.
D. transformatora, odbiornika czynnego, odbiornika biernego, przekaźnika, filtra.
Montaż i eksploatacja urządze…

Podczas wyjazdu pociągu na szlak powinna zostać zwolniona zastawka nad blokiem początkowym po

A. zmianie obrazu semafora wyjazdowego na „Stój”.
B. cofnięciu drążka przebiegowego do stanu zasadniczego.
C. zablokowaniu bloku początkowego na nastawni wyprawiającej pociąg.
D. zwolnieniu przebiegu.
Montaż i eksploatacja urządze…

Zabiegi związane z obsługą przekaźników OTP typu JRK, RK, JRF, ERE zgodnie z zamieszczonym fragmentem instrukcji Ie-12 powinny być dokonywane co

Przekaźniki typu zamkniętego podlegają zabiegom obsługi technicznej przekaźników (OTP), w ramach której należy sprawdzić ich charakterystyki elektryczne i mechaniczne, w zależności od ich typu, z dokładnością sześciu miesięcy, w następujących okresach:
1)co 5 lat przekaźniki typu JRJ, JRR i JRG ze stykami (C - C);
2)co 6 lat przekaźniki typu JRB, JRC, JRY i JRV;
3)co 10 lat przekaźniki typu JRM;
4)co 12 lat przekaźniki typu JRK, RK, JRF, ERF, ERE oraz JRG ze stykami (Ag - Ag);
5)co 10 lat zestawy wtykowe ERL stosowane w sbl, oraz dodatkowo po każdej naprawie lub regulacji.

A. 12 lat.
B. 6 lat.
C. 10 lat.
D. 5 lat.
Montaż i eksploatacja urządze…

W którym miejscu należy dokonywać pomiaru widoczności wskazań świateł na sygnalizatorze (miejsce pomiaru oznaczono fioletowym punktem) zgodnie z instrukcją?

Fragment instrukcji
4.Należy sprawdzić widoczność wskazań sygnalizatora z miejsca obok prawego toku szynowego, patrząc w kierunku jazdy, w odległości równej minimalnej widoczności sygnałów danego sygnalizatora. Widoczność sygnałów przy największej dozwolonej prędkości (V) wyrażonej w [km/h], zbliżania się pociągów do sygnalizatora powinna wynosić:
1)dla semaforów wjazdowych:
a)na liniach magistralnych i pierwszorzędnych – co najmniej 400 [m] przy prędkościach i warunków bezpiecznej jazdy pojazdu kolejowego do 120 [km/h] włącznie i co najmniej 10xV/3 [m] przy prędkościach większych od 120 [km/h],
b)na liniach drugorzędnych – co najmniej 300 [m],
c)na liniach znaczenia miejscowego – co najmniej 100 [m];
2)dla semaforów wyjazdowych (wyjazdowych grupowych) i drogowskazowych przy torach głównych zasadniczych i głównych dodatkowych, po których odbywają się przebiegi bez zatrzymania oraz dla semaforów odstępowych obsługiwanych i samoczynnych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m];
3)dla semaforów wyjazdowych przy torach, po których nie odbywają się przebiegi bez zatrzymania, dla semaforów zaporowych oraz wszystkich semaforów na liniach znaczenia miejscowego – nie mniej niż 50 [m];
4)dla tarcz ostrzegawczych i tarcz ostrzegawczych przejazdowych – 10xV/4 [m], jednak nie mniej niż 200 [m];
5)dla tarcz manewrowych – nie mniej niż 50 [m];

A. W miejscu 4.
Ilustracja do odpowiedzi A
B. W miejscu 2.
Ilustracja do odpowiedzi B
C. W miejscu 1.
Ilustracja do odpowiedzi C
D. W miejscu 3.
Ilustracja do odpowiedzi D
Montaż i eksploatacja urządze…

Na podstawie zamieszczonego fragmentu instrukcji Ie-12 prawidłowa siła trzymania napędu rozpruwalnego normalnobieżnego EEA4 powinna zamknąć się w przedziale

Prawidłowe wartości sił trzymania dla napędów rozpruwalnych:
1) min 4,5 kN - dla napędów JEA29 w torach głównych zasadniczych;
2) min 4,0 kN - dla napędów JEA29 normalnobieżnych i wolnobieżnych w pozostałych torach;
3) dla napędów JEA29 szybkobieżnych – wg obowiązujących DTR;
4) od 5,5 kN do 7,0 kN - dla napędów normalnobieżnych EEA40, EEA4 i EEA42;
5) od 7 kN do 8,5 kN - dla napędów wolnobieżnych EEA40, EEA41 i 42;
6) od 4,5k N do 6,0 kN - dla napędów szybkobieżnych EEA40, EEA42;

A. 5,5 kN ÷ 7,0 kN
B. 7,0 kN ÷ 8,5 kN
C. 4,5 kN ÷ 5,5 kN
D. 3,5 kN ÷ 4,5 kN
Montaż i eksploatacja urządze…

Na fragmencie planu schematycznego stacji symbol graficzny Wk4 wskazany czerwoną strzałką oznacza wykolejnicę

Ilustracja do pytania 36
A. pojedynczą zdjętą z toru.
B. podwójną nałożoną na tory rozgałęziające się na rozjeździe.
C. z dwoma sygnałami zamknięcia toru.
D. pojedynczą nałożoną na tor.
Montaż i eksploatacja urządze…

Na podstawie tabeli określ, jakie oznaczenie będzie posiadał stosowany w Polsce napęd zwrotnicowy szybkobieżny, o sile rozprucia 7 kN, sile nastawczej 6 kN, napięciu zasilania 230 V prądu przemiennego, zabudowany po stronie lewej rozjazdu.

Oznaczenie ze
względu na:
EBI Switch 700 -H/
Kraj
przeznaczenia
(pierwsza litera
nazwy kraju)
Np.:AustriaA
HiszpaniaE
NiemcyG
PolskaP
DaniaD
Siła rozprucia
napędu [kN]
Np.:7,0 kN7
9,0 kN9
>100 kN (nierozpruwalny)0
Siła nastawcza*
[kN]
Np.:5 kN5
6 kN6
7 kN7
Napięcie
zasilania
1x220 V DC1
1x230 V AC2
3x400 V AC4
Czas
przestawiania
Np.dla skoku 220mm3
5
Technologia
(domyślnie)
ElektrohydraulicznyH/
Strona
zabudowy
PrawaR
LewaL
Skok suwakaNp.:220 mm22
Schemat
okablowania
W zależności od systemu
sterowania
A,B,C…

A. P9515H/R22
B. P7525H/L22
C. P7623H/L22
D. P0743R/L22