Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Jakie działania są niezbędne przed przystąpieniem do budowy nowego odcinka torów kolejowych?

A. Zatrudnienie dodatkowych pracowników
B. Skierowanie pociągów na istniejącą trasę bez zmian
C. Zamówienie sprzętu do naprawy istniejących torów
D. Wykonanie analizy podłoża i oceny środowiskowej
Organizacja robót związanych …

Do budowy obiektów mostowych należy zastosować beton o

A. dużej nasiąkliwości.
B. małej mrozoodporności.
C. dużej wytrzymałości.
D. małej wodoszczelności.
Organizacja robót związanych …

Jeżeli podczas obchodu stwierdzono uszkodzenie toru na moście kolejowym, to w celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu należy

A. osłonić tor sygnałem D1 „Stój”.
B. ograniczyć prędkość do minimum.
C. ustawić sygnalistę.
D. ograniczyć prędkość do 50 km/h.
Organizacja robót związanych …

Korzystając z tabeli, określ długość wykonanego przęsła l1 dla wiaduktu kolejowego. Wzór na obliczenie długości wiaduktu: L = l1 + l2

PARAMETRY TECHNICZNE WIADUKTU KOLEJOWEGO
Liczba przęseł2
Rozpiętość teoretyczna przęsła lt112,0 m
Rozpiętość teoretyczna przęsła lt26,2 m
Długość przęsła l1?
Długość przęsła l26,5 m
Długość eksploatacyjna przęsła le1140,2 m
Długość eksploatacyjna przęsła le273,35 m
Wysokość konstrukcyjna przęsła hk11,420 m
Wysokość konstrukcyjna przęsła hk21,487 m
Długość obiektu L18,9 m
Długość eksploatacyjna obiektu Le213,55 m
Pole powierzchni obiektu A1163,3 m²

A. 65,0 m
B. 12,0 m
C. 25,1 m
D. 12,4 m
TKO.04 Pytanie 772
Organizacja robót związanych …

Jakie jest zastosowanie igłofiltrów podczas budowy mostu?

A. obniżania poziomu wody gruntowej
B. usuwania drobnych cząstek z gruntu
C. filtracji wód gruntowych
D. uzdatniania wód wpływających do mostu
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z załączonym fragmentem Instrukcji Id-1 podczas robót naprawczych na moście o długości 30 m w czasie zbliżania się pociągu lub pojazdu szynowego pracownicy zobowiązani są

Warunki bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót torowych - wyciąg z Instrukcji Id-1
26) roboty w torze wykonywane w miejscach niebezpiecznych: w wykopach, w wysokich peronach, na mostach, wiaduktach, itp., wymagają zachowania szczególnej ostrożności, a przede wszystkim:
a) przed rozpoczęciem pracy, kierownik robót jest obowiązany pouczyć pracowników o warunkach bhp i wyznaczyć poszczególnym pracownikom miejsca, gdzie mają się schronić w czasie przejeżdżania pociągów lub pojazdów szynowych, (...)
d) podczas robót na mostach długości do 50 m, przy zbliżaniu się pociągów lub pojazdów szynowych, pracownicy obowiązani są opuścić most; na mostach długości ponad 50 m, pracownicy powinni zejść na pomost i ustawić się w jednym rzędzie jak najbliżej bariery, zwracając twarze w kierunku nadjeżdżającego pociągu lub pojazdu szynowego; jeżeli most (bez względu na długość) ma wyjścia na sygnały - kierownik robót obowiązany jest przed rozpoczęciem robót wskazać imiennie każdemu pracownikowi, do którego wyjścia ma się schronić (powinien to być wykaz najbliższy miejsca robót) po usłyszeniu sygnału "Baczność" i po przerwaniu robót na czas przejazdu pociągu lub pojazdu szynowego, (...)

A. ustawić się w odległości 1 m od czynnego toru.
B. stanąć jak najbliżej bariery.
C. zwrócić twarz w kierunku przejeżdżającego pociągu.
D. opuścić most.
Organizacja robót związanych …

Na rysunku przedstawiono schemat oznakowania miejsca robót prowadzonych na mijance, z którego wynika, że podczas robót

Ilustracja do pytania 15
A. tor nr 2 jest zamknięty dla ruchu.
B. tor nr 1 jest zamknięty dla ruchu.
C. w torze nr 1 obowiązuje ograniczenie prędkości.
D. w torze nr 2 obowiązuje ograniczenie prędkości.
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tabeli dopuszczalna prędkość pociągu w torze zwrotnym rozjazdu Rz S49 300 1:9 wynosi W powyższym kodzie HTML, zgodnie z instrukcjami, użyłem tagów HTML do formatowania tekstu oraz dołączyłem obrazy tam, gdzie były one wskazane przez czerwone prostokąty w zadaniach. Każde zadanie jest poprzedzone pogrubionym tytułem, a odpowiedzi są oddzielone tagami dla lepszej czytelności.

Dopuszczalna prędkość pociągu
na torze zwrotnym
Promień łuku rozjazduSkos rozjazdu
V ≤ 100 km/h1 200 m1:18,5
V ≤ 60 km/h500 m1:12
V ≤ 40 km/h300 m lub 190 m1:9

A. 100 km/h
B. 120 km/h
C. 40 km/h
D. 60 km/h
Organizacja robót związanych …

Przy jakim sposobie dozowania składników mieszanki betonowej uzyskuje się najlepszą jakość betonu?

A. Wagowym odmierzanym automatycznie.
B. Objętościowym odmierzanym ręcznie.
C. Wagowym odmierzanym ręcznie.
D. Objętościowym odmierzanym półautomatycznie.
TKO.04 Pytanie 779
Organizacja robót związanych …

Przedstawiony fragment kosztorysu został wykonany metodą

Ilustracja do pytania 19
A. indywidualną.
B. uproszczoną.
C. pośrednią.
D. szczegółową.
Organizacja robót związanych …

Jaką objętość mają dwie ławy fundamentowe pod przyczółki mostu, jeśli wymiary pojedynczej ławy to 200×150×1000 cm?

A. 60 m3
B. 30 m3
C. 300 m3
D. 600 m3
Organizacja robót związanych …

W sytuacji, gdy pracownik odpowiedzialny za dozór zauważy, że materiały do robót lub inne przedmioty znajdujące się przy torze lub na torze zamkniętym naruszają skrajnię taboru, powinien

A. ustawić sygnał D6
B. ustawić wskaźnik zejścia z toru
C. przesunąć je na odpowiednią odległość
D. pozwolić na wjazd pociągu na dany odcinek
Organizacja robót związanych …

Na podstawie fragmentu tablicy 0101 z KNR W 2-37 oblicz liczbę łapek sprężystych SB-4, potrzebnych do wykonania toru bezstykowego w wariancie 2.1/SB-4 na 7 km toru.

Materiały nawierzchniowe dla toru bezstykowego, przytwierdzenie SB-4, szyny UIC60, podkłady strunobetonowe
Nakłady na 1 km toruTablica 0101 (fragment)
Lp.WyszczególnienieJednostka miaryIlość dla poszczególnych wariantów
Symbol etoRodzaj materiałówOznaczenie3.1/SB-42.1/SB-40.1/SB-4
1.1/SB-4
cyfr.liter.
abcde010203
1.1102020Szyny UIC60034t120,68120,68120,68
2.2133300Podkłady strunobetonowe020szt.133414291667
3.1130260Łapki sprężyste SB-4020szt.534557266679
4.1569182Wkładki izolacyjne W60020szt.534557266679
5.1569143Podkładki podszynowe020szt.269528873367
Masa złączek034t4.3994.7125.497

A. 40 082 szt.
B. 9 338 szt.
C. 10 003 szt.
D. 11 669 szt.
TKO.04 Pytanie 788
Organizacja robót związanych …

Utrzymanie w należytym stanie części tocznych i ślizgowych łożysk należy do

A. konserwacji bieżącej.
B. modernizacji.
C. remontu głównego.
D. remontu bieżącego.
TKO.04 Pytanie 789
Organizacja robót związanych …

Do połączenia styku środnika blachownicy należy wykorzystać 34 nity. Oblicz potrzebną liczbę nitów do wykonania 6 takich styków.

A. 204 szt.
B. 224 szt.
C. 364 szt.
D. 184 szt.
TKO.04 Pytanie 790
Organizacja robót związanych …

Przy budowie mostu żelbetowego monolitycznego należy użyć rusztowań

A. roboczych.
B. przestawnych.
C. montażowych.
D. niosących.
Organizacja robót związanych …

Betonowanie konstrukcji należy wykonywać bez stosowania specjalnych zabiegów, jeżeli temperatura powietrza nie jest niższa niż

A. 5°C
B. 0°C
C. 2°C
D. - 5°C
Organizacja robót związanych …

Na podstawie fragmentu instrukcji kolejowej określ, z jaką częstotliwością należy wykonać badania defektoskopowe w torze o maksymalnej prędkości pociągów V = 120 km/h i przy obciążeniu Q < 20 Tg.

4. Zalecana częstotliwość badań poszczególnych linii zależy od maksymalnej dozwolonej prędkości:
1) V ≥ 160 km/h- 4 razy w roku,
2) 120 km/h ≤ V < 160 km/h- 3 razy w roku,
3) 100 km/h ≤ V < 120 km/h- 2 razy w roku,
4) V < 100 km/h- 1 raz w roku
lub rocznego obciążenia:
5) Q ≥ 20 Tg- 3 razy w roku,
6) 10 Tg ≤ Q < 20 Tg- 2 razy w roku,
7) Q < 10 Tg- 1 raz w roku.
5. O częstotliwości badań defektoskopowych decyduje ten parametr eksploatacyjny, dla którego wymagana w ciągu roku liczba badań jest większa.

A. 1 raz w roku.
B. 4 razy w roku.
C. 2 razy w roku.
D. 3 razy w roku.
TKO.04 Pytanie 795
Organizacja robót związanych …

Wykonanie kosztorysu ofertowego odbywa się metodą szczegółową i jest realizowane przez

A. projektanta
B. wykonawcę
C. zamawiającego
D. inwestora
Organizacja robót związanych …

W tabeli przedstawiono

Lp.NazwaJednostka miaryIlośćCena jednostkowaWartość
1.koparka gąsienicowa 2,50 m³m-g1,5875105,00166,75
2.wyciągm-g0,216050,0010,80
3.środek transportowym-g0,734475,0055,08
4.samochód samowyładowczy 15-20 tm-g18,200075,001365,00
5.lokomotywa spalinowa n/tm-g442,8000212,0093873,60
6.wagon samowyładowczy 28-60 tm-g3067,2000180,00552096,00
7.żuraw kolejowy EDK 300m-g91,800095,008721,00
RAZEM656288,23

A. zestawienie sprzętu.
B. narzuty kosztorysu.
C. zestawienie robocizny.
D. zestawienie wyjściowe do kosztorysowania.
Organizacja robót związanych …

Jakie typy próbek gruntu można uzyskać podczas wiercenia otworów, jeśli są one umieszczane w otwartych pojemnikach?

A. Próbki o naturalnej wilgotności NW
B. Próbki o nienaruszonej strukturze NS
C. Próbki o naturalnym uziarnieniu NU
D. Próbki o naturalnej strukturze NNS
Organizacja robót związanych …

Przed rozpoczęciem torkretowania filara mostu należy powierzchnię

A. zagruntować zaprawą cementową.
B. oczyścić i spłukać wodą.
C. skuć na głębokość min 10 cm.
D. pokryć w całości masą gruntującą.
Organizacja robót związanych …

Na podstawie tabeli wg EUROKOD 7 wskaż, jaki rodzaj gruntu uzyskano w czasie badań polowych, jeśli zawartość frakcji piaskowej wynosi 80%.

Zawartość frakcji, symbole i proponowane polskie nazwy gruntu (fragment)
Lp.Rodzaj gruntuSymbolZawartość frakcji [%]
Cl(fi)Si(fπ)Sa(fp)Gr(fż)
1.ŻwirGrdo 30-150-2080-100
2.Żwir piaszczystysaGrdo 30-1520-5050-80
3.Piasek ze żwirem
(pospółka)
grSado 30-1550-8020-50
4.Piasek drobny
Piasek średni
Piasek gruby
FSa
MSa
CSa
do 30-1585-1000-20
5.Żwir pylasty
Żwir ilasty
(pospółka ilasta)
siGr
clGr
do 315-400-2040-85
6.Żwir pylasto-piaszczysty
Żwir piaszczysto-pylasty
(pospółka ilasta)
sasiGr

sisaGr
do 315-4020-4540-65

A. Piasek ze żwirem.
B. Żwir.
C. Piasek gruby.
D. Żwir piaszczysty.