Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Instytucją odpowiedzialną za nadzorowanie przestrzegania regulacji związanych z wykonaniem transportu drogowego oraz niekomercyjnego przewozu osób i towarów, która ma na celu przede wszystkim eliminację wszelkich negatywnych zjawisk w transporcie drogowym, jest

A. Policja
B. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Główny Inspektorat Transportu Drogowego
D. Prezes Urzędu Transportu Samochodowego
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej europejskiej instytucji zależy na podniesieniu poziomu ochrony morskiej, zmniejszeniu liczby morskich katastrof oraz ograniczeniu zanieczyszczeń środowiskowych wynikających z działalności statków?

A. European Maritime Safety Agency
B. European Union Institute for Security Studies
C. European Network and Information Security Agency
D. European Environment Agency
Obsługa podróżnych w portach …

Który kod określający rodzaj asysty dla pasażerów wg Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) otrzyma pasażer, którego dotyczy zamieszczony opis?

Pasażer, który jest niezdolny do pokonywania długich dystansów, ale może wejść po schodach i samodzielnie zająć swoje miejsce w kabinie samolotu, ze stanowiska odpraw do wejścia samolotu zostanie przewieziony na wózku inwalidzkim.

A. DPNA
B. STCR
C. WCHS
D. WCHR
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby przekraczające granicę państwową, które podróżują z lub do kraju spoza obszaru Schengen, zobowiązane są do zgłaszania, w formie pisemnej, organom celnym lub Straży Granicznej przywozu do kraju oraz wywozu za granicę krajowych lub obcych środków płatniczych, jeśli ich łączna wartość przewyższa równowartość

A. 5000 euro
B. 10000 euro
C. 100 euro
D. 1000 euro
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany

A. ciśnienia powietrza
B. strefy czasowej
C. strefy klimatycznej
D. wilgotności powietrza
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która zajmuje się m.in. ustalaniem globalnych standardów dotyczących bezpieczeństwa, organizacją komunikacji lotniczej oraz wspieraniem rozwoju transportu powietrznego?

A. ICAO
B. IACA
C. ECAC
D. EASA
Obsługa podróżnych w portach …

Po wyczerpaniu wszelkich możliwości dochodzenia roszczeń z przewoźnikiem morskim oraz składania reklamacji, jeśli nie przyniosły one pozytywnego efektu, należy zgłosić skargę do

A. Dyrektora Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi
B. Operatora Terminalu Promowego
C. Dyrektora Urzędu Morskiego
D. Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Obsługa podróżnych w portach …

6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?

ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH
DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana.
Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi.

A. Do 6 lipca 2018 r.
B. Do 8 sierpnia 2018 r.
C. Do 8 lipca 2018 r.
D. Do 6 sierpnia 2018 r.
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z utrudnieniem w słyszeniu lub pasażer niesłyszący według kodów klasyfikujących typ wsparcia dla podróżnych z niepełnosprawnościami lub mających ograniczenia w mobilności, zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników Lotniczych (IATA) jest identyfikowany kodem

A. BLIND
B. MEDA
C. DEAF
D. MAAS
Obsługa podróżnych w portach …

Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje

A. IMO (International Maritime Organization)
B. MSC (Marine Stewardship Council)
C. CLC (Civil Liability Convention)
D. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba zarządzająca lotniskiem podejmuje kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom terenu lotniska przed działaniami naruszającymi prawo w zakresie lotnictwa cywilnego, korzystając z posiadanych uprawnień i obowiązków w ramach

A. Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego
B. Polskiego Programu Ochrony Żeglugi Powietrznej
C. Polskiego Programu Ochrony Lotnisk
D. Krajowego Programu Kontroli Jakości
Obsługa podróżnych w portach …

Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE

A. w przypadku odwołania lotu
B. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
C. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
D. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
Obsługa podróżnych w portach …

Który typ transportu – z wymienionych poniżej – reguluje ustawa Prawo przewozowe, odnosząca się do przewozu osób oraz towarów, realizowanego na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników?

A. Morskiego
B. Lotniczego
C. Kolejowego
D. Konnego
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z rozporządzeniem (WE) 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady, do udzielenia darmowej pomocy pasażerowi z ograniczoną sprawnością ruchową w dotarciu na pokład samolotu po przybyciu na lotnisko zobowiązany jest

A. zespół ratunkowy
B. operator lotniczy
C. zarządzający lotniskiem
D. przewoźnik, który przywiózł pasażera na lotnisko