Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 1
Obsługa podróżnych w portach …
A. last minutę
B. all inclusive
C. super last second
D. first minutę
SPL.02 Pytanie 2
Obsługa podróżnych w portach …
W skali 1 : 3 500 000 odległość między Poznaniem a Warszawą na mapie mierzy 7 cm. Jaką wartość w kilometrach ma to w rzeczywistości?
A. 2450 km
B. 5 km
C. 245 km
D. 50 km
SPL.02 Pytanie 3
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się komputerowy system informacji oraz rezerwacji w sektorze kolejowym, który dotyczy udostępniania informacji i sprzedaży biletów?
A. KSIRTK
B. SZSRK
C. GDS
D. CRS
SPL.02 Pytanie 4
Obsługa podróżnych w portach …
System, którego celem jest transport oraz segregacja bagażu w terminalu lotniczym, to
A. Baggage Handling System
B. Explosive Detection System
C. Baggage Drop-Off System
D. Global Positioning System
SPL.02 Pytanie 5
Obsługa podróżnych w portach …
Etapy związane z obsługą pasażera na lotnisku przed wylotem obejmują następujące czynności:
A. check-in, kontrola bezpieczeństwa, boarding
B. boarding, check-in, zakup biletu
C. kontrola graniczna, odbiór bagażu, przejazd do miasta
D. nadanie bagażu podręcznego, kontrola bezpieczeństwa, check-in
SPL.02 Pytanie 6
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ regulacyjny odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?
A. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
B. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Minister Infrastruktury i Rozwoju
D. Straż Ochrony Kolei
SPL.02 Pytanie 7
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o transportach drogowych
A. rozklad jazdy nie jest zobowiązany do bycia ogłaszanym na wszystkich przystankach lub dworcach autobusowych wskazanych w rozkładzie
B. w punktach sprzedaży biletów oraz w autobusie znajduje się regulamin, który jest dostępny dla pasażerów i określa zasady obsługi podróżnych
C. wejście i wyjście pasażerów może mieć miejsce w miejscach nieujętych w rozkładzie jazdy
D. płatności za przejazd są pobierane przez kierowców w oparciu o ich własne wyliczenia
SPL.02 Pytanie 8
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie jest angielskie oznaczenie Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego?
A. ICAO
B. EASA
C. IATA
D. ECAC
SPL.02 Pytanie 9
Obsługa podróżnych w portach …
Pociąg Intercity dotarł na stację końcową podróży pasażera z opóźnieniem wynoszącym 1,5 godziny w odniesieniu do planowanego czasu przyjazdu. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1371/2007 pasażer ten ma prawo do otrzymania od firmy kolejowej odszkodowania za opóźnienie w wysokości
A. 35% ceny biletu
B. 50% ceny biletu
C. 25% ceny biletu
D. 100% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 10
Obsługa podróżnych w portach …
Kto ponosi odpowiedzialność za bagaż rejestrowany od chwili nadania aż do momentu jego odbioru przez pasażera na miejscu docelowym?
A. Agent obsługi naziemnej w porcie odbioru
B. Przewoźnik lotniczy
C. Straż Graniczna
D. Agent obsługi naziemnej w porcie nadania
SPL.02 Pytanie 11
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie przedmioty można zabrać w bagażu kabinowym do samolotu?
A. dezodorant w pojemniku 250 ml i pastę do zębów w pojemniku 150 ml
B. wiertarkę oraz wiertła
C. fajerwerki
D. aparat fotograficzny i plastikowy statyw
SPL.02 Pytanie 12
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z umową przewozu czas rejsu pasażera statkiem morskim wynosił 3 godziny 45 minut. Statek dotarł do portu docelowego z opóźnieniem spowodowanym przez przewoźnika, które wyniosło 2 godziny i 10 minut. Na podstawie Rozporządzenia PE i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącego praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz drogą wodną śródlądową, pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości
A. 50% wartości biletu
B. 95% wartości biletu
C. 100% wartości biletu
D. 75% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 13
Obsługa podróżnych w portach …
Obywatel kraju trzeciego, który podlega obowiązkowi wizowemu, może wjechać na teren Polski na podstawie
A. dokumentu tożsamości
B. zezwolenia na pobyt w Czechach
C. biletu powrotnego
D. wizy krajowej Wielkiej Brytanii
SPL.02 Pytanie 14
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby podróżujące, które opuszczają terytorium Unii Europejskiej, mają obowiązek zgłosić wywożone lub wwożone środki pieniężne, jeżeli ich wartość wynosi co najmniej
A. 5 000 EUR
B. 1 000 EUR
C. 10 000 EUR
D. 450 EUR
SPL.02 Pytanie 15
Obsługa podróżnych w portach …
Gdy stwierdzisz zagubienie lub uszkodzenie bagażu, co należy wypełnić na lotnisku?
A. formularz PIR
B. zgłoszenie IATA
C. kwit TKT
D. dokument FC
SPL.02 Pytanie 16
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem finansowym, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży u zagranicznego dostawcy, jest
A. zamówienie
B. weksel
C. voucher
D. faktura
SPL.02 Pytanie 17
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo jest ważny paszport przyznany dziecku, które nie ma 13 lat, licząc od daty jego wydania?
A. 5 lat
B. 12 miesięcy
C. 10 lat
D. 6 miesięcy
SPL.02 Pytanie 18
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem, który uprawnia do wejścia na pokład samolotu, jest
A. paszport.
B. karta pokładowa.
C. formularz rezerwacji.
D. voucher.
SPL.02 Pytanie 19
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym ustalania stanu przesyłek oraz procedury reklamacyjnej, odpowiedź na reklamację związaną z nienależytym wykonaniem umowy przewozu powinna być udzielona niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym
A. 60 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
B. 120 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
C. 90 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
D. 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
SPL.02 Pytanie 20
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas podróży lotniczych osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do
A. bezpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
B. odpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
C. nieograniczonego wyboru miejsc siedzących
D. bezpłatnego biletu na lot
SPL.02 Pytanie 21
Obsługa podróżnych w portach …
Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem
A. wyłącznie metody manualnej
B. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
C. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
D. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
SPL.02 Pytanie 22
Obsługa podróżnych w portach …
Bagaż transportowany w luku bagażowym samolotu to bagaż
A. rejestrowany
B. nierejestrowany
C. podręczny
D. kabina
SPL.02 Pytanie 23
Obsługa podróżnych w portach …
Numer miejsca przydzielony pasażerowi w trakcie odprawy biletowej umieszcza się na karcie pokładowej w rubryce
A. Time
B. Gate
C. Seat
D. Flight
SPL.02 Pytanie 24
Obsługa podróżnych w portach …
W skład zespołu ochrony lotniska niekoniecznie musi być włączony przedstawiciel
A. zarządzającego lotniskiem
B. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
C. straży pożarnej
D. policji
SPL.02 Pytanie 25
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin free airport shuttle bus?
A. autobus przeznaczony do transportu pasażerów niepełnosprawnych na lotnisko lub z lotniska
B. autobus do darmowego przewozu pasażerów na lotnisko lub z lotniska, a także pomiędzy terminalami
C. autobus do transportu pasażerów, którzy zakupili przewóz na lotnisko lub z lotniska w biurze podróży
D. autobus do płatnego przewozu pasażerów w komunikacji miejskiej, który zapewnia transport na lotnisko lub z lotniska
SPL.02 Pytanie 26
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin adventure cruising?
A. turystykę pieszą
B. rejsy morskie przygodowe
C. zabawę na promie
D. żeglarstwo morskie
SPL.03 Pytanie 27
Obsługa ładunków w portach i …
Zewnętrzna strefa akwatorium portowego, przeznaczona dla statków oczekujących na zgodę na wejście do wewnętrznych wód portowych, to
A. basen
B. pirs
C. kanał
D. reda
SPL.03 Pytanie 28
Obsługa ładunków w portach i …
Droga wodna o właściwych parametrach hydrotechnicznych, która prowadzi statek do odpowiedniego nabrzeża, to
A. pirs
B. basen
C. kanał
D. molo
SPL.03 Pytanie 29
Obsługa ładunków w portach i …
Osoba obsługująca suwnicę nabrzeżową jest zobowiązana do realizacji prac związanych
A. z opróżnianiem kontenera z towarem
B. z rozładunkiem kontenerowca
C. z rozładunkiem wagonów na stacji towarowej
D. z przeładunkiem na magazynie
SPL.03 Pytanie 30
Obsługa ładunków w portach i …
Miejscem, które pozwala na sprawny przeładunek (wjazd i wyjazd) nawet dużych ładunków z magazynu na środki transportu drogowego oraz w przeciwnym kierunku jest
A. regał wspornikowy
B. brama wjazdowa
C. gniazdo magazynu
D. rampa przeładunkowa
SPL.03 Pytanie 31
Obsługa ładunków w portach i …
Wycena wartości zapasów w zarządzaniu magazynem według zasady LIFO polega na
A. ostatnie przyszło, pierwsze wyszło
B. najdroższe przyszło, pierwsze wyszło
C. pierwsze przyszło, pierwsze wyszło
D. ostatnie przyszło, ostatnie wyszło
SPL.03 Pytanie 32
Obsługa ładunków w portach i …
Jak wygląda relacja między wynikiem a założeniami według zasady PARETO?
A. 50/50
B. 20/80
C. 30/70
D. 10/90
SPL.03 Pytanie 33
Obsługa ładunków w portach i …
Zlecono transport 28 000 litrów paliwa. Który środek transportu powinien zostać wybrany, jeśli może on być wypełniony maksymalnie w 80%?
A. NI o maksymalnej pojemności całkowitej do 35 000 litrów
B. NI o maksymalnej pojemności całkowitej do 37 000 litrów
C. NI o maksymalnej pojemności całkowitej do 30 000 litrów
D. NI o maksymalnej pojemności całkowitej do 29 500 litrów
SPL.03 Pytanie 34
Obsługa ładunków w portach i …
Czas, w którym należy przeładować 150 skrzyń z wagonów kolejowych na samochody ciężarowe, nie może być dłuższy niż 40 minut, a czas potrzebny na obsługę jednej skrzyni przez jeden wóz podnośnikowy wynosi 2 minuty. Jaka jest minimalna liczba wozów niezbędna do przeprowadzenia tego przeładunku?
A. 4 wozy
B. 6 wozów
C. 8 wozów
D. 2 wozy
SPL.03 Pytanie 35
Obsługa ładunków w portach i …
Systemem zarządzania obiegiem towarów, który opiera się na zdalnym odczycie i rejestracji danych przy użyciu tagów (specjalnych jednostek elektronicznych) przymocowanych do kontrolowanych ładunków, jest
A. WMS
B. ERP
C. RFID
D. GTIN
SPL.03 Pytanie 36
Obsługa ładunków w portach i …
Który system informatyczny służy do wymiany komunikatów w standardowym formacie pomiędzy niezależnymi systemami informatycznymi bez zaangażowania ludzi?
A. SCM
B. ADC
C. EDI
D. EPC
SPL.03 Pytanie 37
Obsługa ładunków w portach i …
Przemieszczanie kontenerów oraz wymiennych nadwozi ze środków transportu drogowego na wagony, w opcji transportu "na barana", odbywa się przy użyciu
A. suwnicy nabrzeżowej
B. ruchomej platformy obrotowej
C. rampy najazdowej
D. suwnicy bramowej
SPL.03 Pytanie 38
Obsługa ładunków w portach i …
Transport lądowy realizowany przez pociągi wahadłowe, różnorodne systemy barkowe oraz taśmociągi należy do systemu transportowego ładunków.
A. kontenerowych
B. masowych
C. płynnych
D. ciekłych
SPL.03 Pytanie 39
Obsługa ładunków w portach i …
Podaj minimalną ilość wagonów potrzebnych do transportu 20 kontenerów 40' oraz 30 kontenerów 20'.
A. 13 wagonów o ładowności 3 TEU i 6 wagonów o ładowności 4 TEU
B. 18 wagonów o ładowności 4 TEU
C. 22 wagony o ładowności 3 TEU
D. 25 wagonów o ładowności 2 TEU i 6 wagonów o ładowności 3 TEU
SPL.03 Pytanie 40
Obsługa ładunków w portach i …
Ile sztuk towaru, o wymiarach: 2,0 m długości, 1,1 m szerokości, 2,2 m wysokości oraz masie 1 000 kg za jednostkę, można transportować środkiem transportu drogowego o wymiarach wewnętrznych: 13,5 m długości, 2,4 m szerokości, 2,6 m wysokości i ładowności wynoszącej 8 ton?
A. 6 sztuk
B. 12 sztuk
C. 10 sztuk
D. 8 sztuk