Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 361
Obsługa podróżnych w portach …

Które z państw Unii Europejskiej nie należy do strefy Schengen?

A. Wielka Brytania.
B. Francja.
C. Szwecja.
D. Niemcy.
SPL.02 Pytanie 362
Obsługa podróżnych w portach …

Odległość z Warszawy do Barcelony wynosi 1 800 km. Jaka jest skala mapy, na której ta odległość wynosi 9 cm?

A. 1:2000000
B. 1:162000000
C. 1:1620000
D. 1:20000000
SPL.02 Pytanie 363
Obsługa podróżnych w portach …

Który środek transportu należy zaproponować klientowi chcącemu jak najtaniej pokonać trasę wynoszącą 230 km?

Ilustracja do pytania 3
A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
SPL.02 Pytanie 364
Obsługa podróżnych w portach …

Umowa w sprawie międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerów autokarami i autobusami to umowa

A. SMGS
B. INTERBUS
C. POL-BUS
D. AETR
SPL.02 Pytanie 365
Obsługa podróżnych w portach …

Cena biletu normalnego wynosi 20 zł. Przewoźnik oferuje ulgę dla uczniów i studentów w wysokości 51% oraz dla emerytów w wysokości 30%. Wskaż łączną kwotę należną za przejazd dwóch studentów, 10-letniego ucznia oraz emerytki.

A. 43,40 zł
B. 36,60 zł
C. 16,20 zł
D. 33,60 zł
SPL.02 Pytanie 366
Obsługa podróżnych w portach …

System komputerowy wykorzystywany w portach lotniczych do prezentacji pasażerom informacji o lotach określany jest angielskim skrótem

A. GPRS
B. FIDS
C. LAN
D. LCD
SPL.02 Pytanie 367
Obsługa podróżnych w portach …

Do czyich zadań i kompetencji należy wykonywanie funkcji organu administracji lotniczej i nadzoru lotniczego?

A. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
B. Ministra Infrastruktury i Budownictwa.
C. Prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
D. Dyrektora Departamentu Lotnictwa.
SPL.02 Pytanie 368
Obsługa podróżnych w portach …

O godzinie 18:30 pasażerowie odlatują samolotem z Warszawy do Permu z przesiadką w Moskwie. Łączny czas podróży wynosi 6 godzin. O której godzinie czasu lokalnego w Permie planowane jest lądowanie samolotu?

Ilustracja do pytania 8
A. O godz. 03:30 tego samego dnia.
B. O godz. 04:30 następnego dnia.
C. O godz. 00:30 następnego dnia.
D. O godz. 05:30 następnego dnia.
SPL.02 Pytanie 369
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym schematem komunikacji miejskiej z Dworca Nadodrze na Dworzec Główny PKP można dojechać bez przesiadki

Ilustracja do pytania 9
A. autobusem linii 602
B. autobusem linii 132
C. tramwajem linii O
D. tramwajem linii 5
SPL.02 Pytanie 370
Obsługa podróżnych w portach …

Organem powołanym do kontroli przestrzegania przepisów obowiązujących w zakresie wykonywania transportu drogowego i niezarobkowego przewozu osób i rzeczy, odpowiedzialnym przede wszystkim za eliminowanie wszelkich negatywnych zjawisk w transporcie drogowym, jest

A. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
B. Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
C. Policja.
D. Prezes Urzędu Transportu Samochodowego.
SPL.02 Pytanie 371
Obsługa podróżnych w portach …

Nadzór nad bagażem i zwierzętami zabranymi ze sobą do pociągu należy do

A. kierownika pociągu.
B. podróżnego.
C. konduktora.
D. przewoźnika.
SPL.02 Pytanie 372
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer nie otrzymał odpowiedzi na skargę złożoną do przewoźnika kolejowego. W związku z tym ma prawo złożenia skargi na tego przewoźnika kolejowego do

A. Prezesa Zarządu Polskich Kolei Państwowych.
B. Ministra Sportu i Turystyki.
C. Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
D. Ministra Infrastruktury i Rozwoju.
SPL.02 Pytanie 373
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony na rysunku schemat ilustruje system przewozów

Ilustracja do pytania 13
A. obwodowych.
B. kombinowanych.
C. okazjonalnych.
D. wahadłowych.
SPL.02 Pytanie 374
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu kabinowym podczas podróży samolotem można przewozić

A. perfumy w butelce 50 ml.
B. bitą śmietanę w pojemniku 250 ml.
C. jogurt naturalny w pojemniku 150 ml.
D. brzytwę.
SPL.02 Pytanie 375
Obsługa podróżnych w portach …

Armator statku pasażerskiego — zgodnie z Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim — jest obowiązany zbierać informacje o osobach znajdujących się na tym statku, dotyczące między innymi

A. nazwisk i wyznania.
B. nazwisk i numerów kont bankowych.
C. płci oraz wieku.
D. wyznania oraz wykształcenia.
SPL.02 Pytanie 376
Obsługa podróżnych w portach …

Planowane rozpoczęcie rejsu wycieczkowego miało nastąpić o godzinie 9:00. Doszło jednak do opóźnienia rozpoczęcia rejsu. Najpóźniej do której godziny pasażerowie powinni zostać powiadomieni o zaistniałej sytuacji?

A. 10:30
B. 9:30
C. 9:45
D. 10:00
SPL.02 Pytanie 377
Obsługa podróżnych w portach …

Okres ważności wizy krajowej, uprawniającej do wjazdu i ciągłego pobytu w Polsce lub kilku pobytów następujących po sobie, trwających łącznie dłużej niż 3 miesiące, nie może przekroczyć

A. 36 miesięcy.
B. 24 miesięcy.
C. 48 miesięcy.
D. 12 miesięcy.
SPL.02 Pytanie 378
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer odbywający podróż samolotem z Warszawy do Hamburga (odległość pomiędzy miastami nie przekracza 1 500 km) zapłacił za bilet w klasie business 2 000 zł. Został jednak umieszczony w klasie ekonomicznej. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, pasażerowi należy się od przewoźnika zwrot pieniędzy w wysokości

Ilustracja do pytania 18
A. 500 zł
B. 600 zł
C. 1400 zł
D. 1000 zł
SPL.02 Pytanie 379
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg przyjechał na stację docelową z 1,5-godzinnym opóźnieniem w stosunku do planowanego przyjazdu. Na podstawie fragmentu rozporządzenia zamieszczonego w ramce pasażer, który zapłacił za bilet 150,00 zł, może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w minimalnej kwocie wynoszącej

Ilustracja do pytania 19
A. 75,00 zł
B. 112,50 zł
C. 37,50 zł
D. 150,00 zł
SPL.02 Pytanie 380
Obsługa podróżnych w portach …

Instytucją, która ma za zadanie zapewnianie funkcjonowania i rozwijania polskiego systemu informacji turystycznej w kraju i na świecie, jest

A. Agencja Turystyki Polskiej.
B. Polska Organizacja Turystyczna.
C. Touroperator.
D. Informacja Turystyczna.
SPL.02 Pytanie 381
Obsługa podróżnych w portach …

W jakim terminie najpóźniej — zgodnie z zamieszczonym fragmentem rozporządzenia — pasażer statku morskiego powinien złożyć skargę do przewoźnika za naruszenie jego praw w czasie rejsu, jeżeli odbył podróż 12 stycznia?

Ilustracja do pytania 21
A. Do 12 marca.
B. Do 12 lutego.
C. Do 12 czerwca.
D. Do 12 maja.
SPL.02 Pytanie 382
Obsługa podróżnych w portach …

W ramach limitów celnych w bagażu osobistym podróżnych w transporcie lotniczym, którzy ukończyli 17 lat, można przewozić

A. 500 sztuk papierosów.
B. 10 litrów wina niemusującego.
C. 200 sztuk papierosów.
D. 5 litrów wina niemusującego.
SPL.02 Pytanie 383
Obsługa podróżnych w portach …

Wagę bagażu rejestrowanego na karcie pokładowej wpisuje się w polu oznaczonym

A. SEAT
B. WT
C. PCS
D. CARRIER
SPL.02 Pytanie 384
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie opinii pasażerów przedstawionych na wykresie firma transportowa przygotowuje materiały informacyjne i reklamowe. Który środek transportu powinna reklamować jako najbardziej komfortowy?

Ilustracja do pytania 24
A. Samolot.
B. Autobus.
C. Samochód.
D. Pociąg.
SPL.02 Pytanie 385
Obsługa podróżnych w portach …

Piktogram pokazany na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 25
A. podjazd dla inwalidów.
B. dźwig dla niepełnosprawnych.
C. windę dla inwalidów.
D. parking dla niepełnosprawnych.
SPL.02 Pytanie 386
Obsługa podróżnych w portach …

Który z rysunków przedstawia znak informacyjny oznaczający restaurację?

Ilustracja do pytania 26
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
SPL.02 Pytanie 387
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie informacji podanej na tablicy przylotów podaj liczbę odwołanych lotów z miast europejskich.

Ilustracja do pytania 27
A. 2 loty.
B. 5 lotów.
C. 4 loty.
D. 3 loty.
SPL.02 Pytanie 388
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport tymczasowy jest ważny przez okres w nim wskazany, nie dłużej jednak niż

A. 48 miesięcy.
B. 12 miesięcy.
C. 36 miesięcy.
D. 24 miesiące.
SPL.02 Pytanie 389
Obsługa podróżnych w portach …

Na przedstawionym bilecie kolejowym brakuje informacji o

Ilustracja do pytania 29
A. dacie dojazdu oraz stacji początkowej.
B. wielkości zniżki oraz godzinie przyjazdu.
C. liczbie zniżek oraz stacji docelowej.
D. godzinie odjazdu oraz dacie wyjazdu.
SPL.02 Pytanie 390
Obsługa podróżnych w portach …

Zarządzający lotniskiem podejmuje działania w zakresie zapewnienia podmiotom korzystającym z terenu lotniska ochrony przed aktami bezprawnej ingerencji w lotnictwie cywilnym w ramach posiadanych uprawnień i obowiązków w ramach

A. Polskiego Programu Ochrony Żeglugi Powietrznej.
B. Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego.
C. Krajowego Programu Kontroli Jakości.
D. Polskiego Programu Ochrony Lotnisk.
SPL.02 Pytanie 391
Obsługa podróżnych w portach …

Kontroli bezpieczeństwa pasażerów w transporcie lotniczym poddaje się m.in.

A. Marszałka Senatu.
B. członka misji dyplomatycznej.
C. członka Rady Ministrów.
D. wicemarszałka Sejmu.
SPL.02 Pytanie 392
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot w języku angielskim I'm afraid your luggage is overweight oznacza

A. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest za lekki.
B. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest za ciężki.
C. Przykro mi, Pana/Pani bagaż zaginął.
D. Przykro mi, Pana/Pani bagaż został zniszczony.
SPL.02 Pytanie 393
Obsługa podróżnych w portach …

Który kod literowy, określający rodzaj asysty dla pasażerów niepełnosprawnych lub pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z oznaczeniami Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych IATA, nadany zostanie pasażerowi, który może być transportowany tylko na noszach w pozycji leżącej?

A. STCR
B. BLND
C. DEAF
D. MAAS
SPL.02 Pytanie 394
Obsługa podróżnych w portach …

Terminy: bureau de change, currency exchange oznaczają

A. odprawę biletową.
B. kasę biletową.
C. biuro obsługi klienta.
D. kantor wymiany walut.
SPL.02 Pytanie 395
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na zdjęciu służy do

Ilustracja do pytania 35
A. drukowania kart pokładowych na lotniskach.
B. samodzielnego nadawania bagażu rejestrowanego przed odprawą biletowo-bagażową.
C. prześwietlania bagażu w terminalach pasażerskich.
D. wykonywania zdjęć bagażu rejestrowanego w celu ubezpieczenia go przed kradzieżą i zniszczeniem.
SPL.02 Pytanie 396
Obsługa podróżnych w portach …

Transport morski w języku angielskim określa się terminem

A. maritime transport.
B. water transport.
C. air transport.
D. road transport.
SPL.02 Pytanie 397
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawione na zdjęciu urządzenie, oznaczone na opakowaniu wyraźnym napisem "AED", znajdujące się m.in. na dworcach pasażerskich, to

Ilustracja do pytania 37
A. reduktor tlenowy.
B. czujnik dymu.
C. sygnalizator pożaru.
D. defibrylator.
SPL.02 Pytanie 398
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny musi jechać z lotniska Luton do lotniska Stansted. Na mapie sporządzonej w skali 1: 250 000 odległość ta wynosi 10 cm. Ile kilometrów w rzeczywistości musi przejechać podróżny?

A. 2,5 km
B. 25,0 km
C. 4,0 km
D. 0,4 km
SPL.02 Pytanie 399
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer rezerwując lot samolotem, zażyczył sobie miejsce w środkowej części przed skrzydłami, w rzędzie przy przejściu. Które miejsce można mu przydzielić, aby spełnić jego oczekiwania?

Ilustracja do pytania 39
A. 14 F
B. 8 C
C. 16 A
D. 6 G
SPL.02 Pytanie 400
Obsługa podróżnych w portach …

Elektroniczny system rezerwacyjny biletów lotniczych nie umożliwia

A. porównywania ofert.
B. wydrukowania biletów.
C. wyszukiwania ofert.
D. odsprzedaży biletów.