Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 601
Obsługa podróżnych w portach …

Cena biletu normalnego w pociągu osobowym drugiej klasy wynosi 20 zł. Jaka będzie łączna kwota za przejazd 3-letniego dziecka, 24-letniej studentki i emeryta?

Ilustracja do pytania 1
A. 42,40 zł
B. 22,40 zł
C. 37,60 zł
D. 17,60 zł
SPL.02 Pytanie 602
Obsługa podróżnych w portach …

Aby dojechać ze stacji Wrocław Główny do Środy Śląskiej pomiędzy godziną 16:30 a 17:00, należy wsiąść do pociągu odjeżdżającego zgodnie z zamieszczonym rozkładem jazdy o godzinie

Ilustracja do pytania 2
A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
SPL.02 Pytanie 603
Obsługa podróżnych w portach …

Z przedstawionej mapy wynika, że przy ul. Daniłowskiego znajduje się

Ilustracja do pytania 3
A. hotel.
B. muzeum.
C. synagoga.
D. poczta.
SPL.02 Pytanie 604
Obsługa podróżnych w portach …

Angielskim skrótem Międzynarodowej Organizacji Morskiej jest

A. MEPC
B. IMO
C. ICAO
D. MSC
SPL.02 Pytanie 605
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer odbywający 3-godzinny rejs promem przypłynął do miejsca przeznaczenia z 1-godzinnym opóźnieniem. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową, pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości

A. 50% ceny biletu.
B. 25% ceny biletu.
C. 85% ceny biletu.
D. 35% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 606
Obsługa podróżnych w portach …

Boarding card w transporcie lotniczym oznacza

A. kartę bezpieczeństwa.
B. kartę pokładową.
C. rezerwację.
D. bilet lotniczy.
SPL.02 Pytanie 607
Obsługa podróżnych w portach …

Przewoźnik wykonujący regularne przewozy osób w transporcie drogowym jest obowiązany zgłaszać na piśmie właściwemu organizatorowi zmiany dotyczące rozkładu jazdy nie później niż w terminie

A. 60 dni przed dniem aktualizacji rozkładów jazdy w określonych terminach.
B. 40 dni przed dniem aktualizacji rozkładów jazdy w określonych terminach.
C. 50 dni przed dniem aktualizacji rozkładów jazdy w określonych terminach.
D. 30 dni przed dniem aktualizacji rozkładów jazdy w określonych terminach.
SPL.02 Pytanie 608
Obsługa podróżnych w portach …

Które z Państw nie jest członkiem Układu z Schengen?

A. Szwajcaria.
B. Litwa.
C. Norwegia.
D. Wielka Brytania.
SPL.02 Pytanie 609
Obsługa podróżnych w portach …

Niezależnie od winnego uszkodzenia bagażu przewoźnik, świadczący usługę przewozu pasażerów, ponosi odpowiedzialność za bagaż

A. podręczny.
B. nierejestrowany.
C. rejestrowany.
D. kabinowy.
SPL.02 Pytanie 610
Obsługa podróżnych w portach …

Do materiałów informacyjnych dotyczących usług turystycznych nie należy

A. katalog touroperatora.
B. leaflet produktowy.
C. przewodnik.
D. voucher.
SPL.02 Pytanie 611
Obsługa podróżnych w portach …

Obywatel państwa trzeciego objętego obowiązkiem wizowym może wjechać na terytorium Polski na podstawie

A. biletu powrotnego.
B. wizy krajowej Wielkiej Brytanii.
C. zezwolenia na pobyt w Niemczech.
D. dokumentu tożsamości.
SPL.02 Pytanie 612
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ustawą Prawo przewozowe pasażerowi posiadającemu bilet jednorazowy w razie przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy

A. przysługuje zwrot należności za cały przerwany przejazd.
B. przysługuje zwrot kosztów za oczekiwanie na następne połączenie.
C. przysługuje należność na pokrycie kosztów powrotu do miejsca wyjazdu.
D. nie przysługuje żadna należność.
SPL.02 Pytanie 613
Obsługa podróżnych w portach …

Firmy wykonujące w porcie lotniczym usługi obsługi naziemnej na rzecz przewoźników lotniczych to firmy

A. handlingowe.
B. holdingowe.
C. handlowe.
D. hostingowe.
SPL.02 Pytanie 614
Obsługa podróżnych w portach …

Na przywieszce bagażowej przedstawionej na rysunku kod lotniska tranzytowego bagażu oznaczono literą

Ilustracja do pytania 14
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
SPL.02 Pytanie 615
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku stwierdzenia zaginięcia bagażu rejestrowanego w transporcie lotniczym należy wypełnić

A. zgłoszenie celne.
B. formularz opinii.
C. przywieszkę bagażową.
D. protokół PIR.
SPL.02 Pytanie 616
Obsługa podróżnych w portach …

Znak informacyjny pokazany na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 16
A. schody ruchome w dół.
B. przejście nadziemne dla pieszych.
C. przejście podziemne dla pieszych.
D. schody ruchome w górę.
SPL.02 Pytanie 617
Obsługa podróżnych w portach …

Piktogram przedstawiony na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 17
A. biuro rzeczy znalezionych.
B. przechowalnię bagażu.
C. szatnię.
D. przebieralnię.
SPL.02 Pytanie 618
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku pasażerowi należy pozwolić na pozostawienie w bagażu kabinowym

A. dezodorantu w opakowaniu o pojemności 50 ml
B. wody mineralnej w opakowaniu o pojemności 250 ml
C. balsamu do ciała w opakowaniu o pojemności 300 ml
D. kremu do rąk w opakowaniu o pojemności 150 ml
SPL.02 Pytanie 619
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport wydany dziecku do lat 5 jest ważny

A. przez 5 lat.
B. przez 10 lat.
C. przez 3 lata.
D. przez 1 rok.
SPL.02 Pytanie 620
Obsługa podróżnych w portach …

Zgoda współpasażerów na przewóz psa w pociągu z miejscami do siedzenia jest wymagana w przypadku przewozu między innymi psów

A. będących asystentami osób niepełnosprawnych.
B. rasowych.
C. będących przewodnikami.
D. służbowych z opiekunem.
SPL.02 Pytanie 621
Obsługa podróżnych w portach …

Pisemnemu zgłoszeniu organom celnym podlega przywóz z zagranicy wartości dewizowych oraz krajowych środków płatniczych przekraczających łącznie równowartość

A. 1 000 euro.
B. 10 000 euro.
C. 3 000 euro.
D. 5 000 euro.
SPL.02 Pytanie 622
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawioną na rysunku kartą pokładową pasażer Ortiz Carlos odbył podróż

Ilustracja do pytania 22
A. na miejscu 478; rozkładowa godzina odlotu 7:10
B. na miejscu 13D; rozkładowa godzina odlotu 7:10
C. na miejscu 039; rozkładowa godzina odlotu 6:50
D. na miejscu 13D; rozkładowa godzina odlotu 6:50
SPL.02 Pytanie 623
Obsługa podróżnych w portach …

Stanowisko check-in w porcie lotniczym służy do

A. realizacji vouchera lotniczego.
B. realizacji czeku podróżnego.
C. odprawy celnej.
D. odprawy biletowo-bagażowej.
SPL.02 Pytanie 624
Obsługa podróżnych w portach …

Konduktor zgodnie z Regulaminem Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę "PKP Intercity" powinien za wydanie biletu w pociągu TLK pobrać dodatkową opłatę od osoby

Ilustracja do pytania 24
A. posiadającej dokument stwierdzający niepełnosprawność, która nie zgłosiła braku biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu.
B. która ukończyła 70 lat — pod warunkiem okazania dokumentu stwierdzającego wiek.
C. która rozpoczynając przejazd pociągiem, nie zgłosiła braku biletu z powodu nieczynnej kasy biletowej.
D. o ograniczonej sprawności ruchowej poruszającej się na wózku inwalidzkim.
SPL.02 Pytanie 625
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, którego prawa określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE zostały naruszone podczas lotu z Warszawy do Paryża, wyczerpał już procedurę reklamacyjną u przewoźnika lotniczego. Organem właściwym do rozpatrzenia kolejnej skargi pasażera jest

A. polskie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
B. francuski Dirección General de Aeronáutica Civil.
C. francuski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
D. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego.
SPL.02 Pytanie 626
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot customs control oznacza kontrolę

A. paszportową.
B. zwyczajową podróżnych.
C. dostępu do strefy zastrzeżonej terminala.
D. celną.
SPL.02 Pytanie 627
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot validity of the ticket oznacza

A. zakup biletu.
B. zwrot niewykorzystanego biletu.
C. unieważnienie biletu.
D. ważność biletu.
SPL.02 Pytanie 628
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na fotografii jest przeznaczone do

Ilustracja do pytania 28
A. kontroli manualnej bagażu rejestrowanego.
B. kontroli manualnej bagażu kabinowego.
C. wykrywania tylko metalowych przedmiotów w bagażach podróżnych.
D. wykrywania ładunków wybuchowych w bagażach podróżnych.
SPL.02 Pytanie 629
Obsługa podróżnych w portach …

Poczekalnia na lotnisku przeznaczona dla podróżujących klasami pierwszą lub biznes to

A. frequent flyer.
B. departure lounge.
C. budget hotel.
D. executive lounge.
SPL.02 Pytanie 630
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawione na fotografii urządzenie wykorzystywane w porcie lotniczym służy do

Ilustracja do pytania 30
A. wykrywania przedmiotów metalowych wnoszonych przez podróżnych.
B. zliczania podróżnych.
C. ważenia bagażów podróżnych.
D. identyfikacji podróżnych.
SPL.02 Pytanie 631
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki cel mają wyjazdy pracowników finansowane przez pracodawców nazywane "turystyką motywacyjną"?

A. Odbýwanie wyjazdów służbowych.
B. Zachęcanie do efektywnej pracy.
C. Przedstawienie oferty produktów nowym klientom.
D. Udział w szkoleniach i kursach.
SPL.02 Pytanie 632
Obsługa podróżnych w portach …

Kiosk CUSS przedstawiony na fotografii to stanowisko umożliwiające dokonanie

Ilustracja do pytania 32
A. odprawy biletowej przez Internet.
B. samoobsługowej odprawy biletowej.
C. zgłoszenia celnego przewożonych środków finansowych.
D. rezerwacji na przelot samolotem.
SPL.02 Pytanie 633
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer przyjechał pociągiem o godzinie 10:00. Odległość z Dworca Głównego PKP do hotelu wynosi 1 km.
O której godzinie dojdzie pieszo do hotelu, jeżeli porusza się z prędkością 4 km/h?

A. O 11:00
B. O 10:25
C. O 10:35
D. O 10:15
SPL.02 Pytanie 634
Obsługa podróżnych w portach …

Który zbiór narzędzi bazujących na technologii informatycznej, komunikacji bezprzewodowej i elektronice pojazdowej umożliwia sprawne i efektywne zarządzanie infrastrukturą transportową oraz sprawną obsługę podróżnych?

A. Inteligentny system transportu (ITS).
B. Identyfikacja przy pomocy fal radiowych (RFID).
C. Globalny system dystrybucji (GDS).
D. Elektroniczna wymiana danych (EDI).
SPL.02 Pytanie 635
Obsługa podróżnych w portach …

Europejski System Monitoringu Ruchu Statków i Informacji jest określany skrótem

A. PCS
B. MSI
C. KSIRTK
D. VTMIS
SPL.02 Pytanie 636
Obsługa podróżnych w portach …

Którym skrótem jest oznaczany prowadzony przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych program audytu dla agentów obsługi naziemnej i linii lotniczych, składający się z zestawu wymagań, polegający na ocenie firm pod kątem zarządzania i kontroli procesami w zakresie obsługi statków powietrznych i pasażerów na lotniskach?

A. ISAGO
B. AEA
C. IATA
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 637
Obsługa podróżnych w portach …

Cena biletu normalnego w pociągu osobowym II klasy wynosi 50,00 zł. Jaka będzie łączna kwota za przejazd dwóch osób dorosłych, rocznego dziecka oraz 10-letniego ucznia szkoły podstawowej? Zniżka dla dzieci w wieku do 4 lat wynosi 100%, a dla dziecka w wieku szkolnym 37%.

A. 131,50 zł
B. 163,00 zł
C. 137,00 zł
D. 118,50 zł
SPL.02 Pytanie 638
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo będzie czekać pasażer niepełnosprawny na najbliższy autobus niskopodłogowy, jeżeli przybył na przystanek autobusowy w sobotę o godzinie 16:12?

Ilustracja do pytania 38
A. 14 minut.
B. 30 minut.
C. 48 minut.
D. 19 minut.
SPL.02 Pytanie 639
Obsługa podróżnych w portach …

Do kolejno wykonywanych czynności podczas odprawy biletowo-bagażowej na lotnisku należą:

A. otrzymanie potwierdzenia nadania bagażu, wydruk karty pokładowej, przyjęcie bagażu rejestrowanego.
B. wydruk karty pokładowej, sprawdzenie dokumentu tożsamości, przyjęcie bagażu rejestrowanego.
C. sprawdzenie dokumentu tożsamości, wydruk karty pokładowej, przyjęcie bagażu rejestrowanego.
D. wydruk karty pokładowej, sprawdzenie dokumentu tożsamości, otrzymanie potwierdzenia nadania bagażu.
SPL.02 Pytanie 640
Obsługa podróżnych w portach …

Który skrót jest stosowany dla międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki?

A. MLC
B. MARPOL
C. MPZZM
D. SOLAS