Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 41
Obsługa podróżnych w portach …

Gdy opóźnienie lotu wyniosło ponad 5 godzin, pasażer ma prawo odstąpić od umowy. W takim przypadku przewoźnik jest zobowiązany zwrócić pasażerowi w formie pieniężnej pełen koszt biletu w terminie

A. 21 dni.
B. 14 dni.
C. 7 dni.
D. 30 dni.
SPL.02 Pytanie 42
Obsługa podróżnych w portach …

W Rzeczpospolitej Polskiej organem uprawnionym do rozpatrywania skarg pasażerów wniesionych przeciwko przewoźnikowi lotniczemu, po uprzednim wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego, jest

A. Urząd Lotnictwa Cywilnego.
B. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
C. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.
D. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
SPL.02 Pytanie 43
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym wykresem najwięcej pasażerów w transporcie kolejowym w 2014 roku zostało przewiezionych przez

Ilustracja do pytania 3
A. Koleje Mazowieckie.
B. Warszawską Kolej Dojazdową (WKD).
C. Przewozy Regionalne.
D. Koleje Wielkopolskie.
SPL.02 Pytanie 44
Obsługa podróżnych w portach …

Angielskim skrótem Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego jest

A. ECAC
B. LATA
C. EASA
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 45
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony znak oznacza parking

Ilustracja do pytania 5
A. dla użytkowników środków transportu publicznego.
B. tylko dla autokarów.
C. tylko dla rowerów.
D. dla osób przyjeżdżających do parku miejskiego.
SPL.02 Pytanie 46
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 6
A. sklep z artykułami podróżniczymi.
B. punkt naprawy bagażu.
C. samoobsługowe skrytki bagażowe.
D. poczekalnię dla osób z większym bagażem.
SPL.02 Pytanie 47
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer podróżujący pociągiem InterCity, który dojechał do stacji docelowej z 65-minutowym opóźnieniem, ma prawo do odszkodowania w wysokości

A. 25% ceny biletu.
B. 70% ceny biletu.
C. 50% ceny biletu.
D. 30% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 48
Obsługa podróżnych w portach …

Systemy informacji lotniczej działające w portach lotniczych to

A. EDI i RFID
B. WMS i ERP
C. PIRS i GATE
D. FIS i FIDS
SPL.02 Pytanie 49
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym rozkładem lotów lot z Gdańska do Warszawy w soboty odbywa się

Ilustracja do pytania 9
A. jeden raz.
B. siedem razy.
C. trzy razy.
D. pięć razy.
SPL.02 Pytanie 50
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, który nie może chodzić i porusza się tylko za pomocą wózka inwalidzkiego oraz wymaga asysty przez cały czas od momentu przyjazdu do portu lotniczego do momentu zajęcia miejsca w samolocie, jest oznaczony w dokumentacji związanej z jego obsługą kodem niepełnosprawności

A. BLND
B. WCHC
C. WCHR
D. DEAF
SPL.02 Pytanie 51
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z kartą pokładową przedstawioną na rysunku pasażer odbył podróż

Ilustracja do pytania 11
A. 20 października, odlatując o godz. 16:00.
B. 20 listopada, odlatując o godz. 16:00.
C. 20 listopada, odlatując o godz. 15:30.
D. 20 października, odlatując o godz. 15:30.
SPL.02 Pytanie 52
Obsługa podróżnych w portach …

Na przedstawionym rysunku pasażer przy bramce 1 znajduje się przy stanowisku

Ilustracja do pytania 12
A. kontroli manualnej.
B. kontroli paszportowej.
C. kontroli kart pokładowych.
D. check-in.
SPL.02 Pytanie 53
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z rozkładem jazdy autobusów przejazd z przystanku Starogard Al. Niepodległości do przystanku Miryce powinien trwać

Ilustracja do pytania 13
A. 20 minut.
B. 45 minut.
C. 41 minut.
D. 4 minuty.
SPL.02 Pytanie 54
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym biletem pasażer

Ilustracja do pytania 14
A. korzystał z usług przewoźnika PKP IC i podróżował drugą klasą, siedząc w wagonie nr 10 z przedziałami, na miejscu obok korytarza.
B. wyjechał z Lublina o godz. 09:10, a przyjechał do Wrocławia o godz. 16:44.
C. kupił bilet normalny i podróżował w dniu 30 maja z Lublina do Wrocławia.
D. wyjechał z Radomia o godz. 09:10, a przyjechał do Kędzierzyna Koźle o godz. 16:44.
SPL.02 Pytanie 55
Obsługa podróżnych w portach …

W strefie zastrzeżonej terminala lotniczego nie może znajdować się

A. miejsce spotkań pasażerów i odprowadzających.
B. kaplica.
C. poczekalnia.
D. kantor wymiany walut.
SPL.02 Pytanie 56
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny zarezerwował lot na trasie Warszawa - Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Różnica czasu pomiędzy tymi miastami wynosi 3 godziny. Plan lotu pasażera przedstawiał się następująco. Ile czasu trwała podróż wraz z przesiadką?

Ilustracja do pytania 16
A. 15 godzin.
B. 12 godzin.
C. 12 godzin 55 minut.
D. 9 godzin.
SPL.02 Pytanie 57
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej kontroli poddawani są pasażerowie w części terminala portu lotniczego przedstawionej na zdjęciu?

Ilustracja do pytania 17
A. Biletowo-bagażowej.
B. Paszportowej.
C. Celnej.
D. Bezpieczeństwa.
SPL.02 Pytanie 58
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer jadący nocnym pociągiem może liczyć na najwyższy komfort podróży w przedziale

A. pierwszej klasy z miejscami siedzącymi.
B. sypialnym deluxe.
C. sypialnym.
D. z miejscami do leżenia (kuszetce).
SPL.02 Pytanie 59
Obsługa podróżnych w portach …

Określenie używane w transporcie lotniczym, oznaczające podróż na trasie tam i z powrotem, jeżeli powrót ma miejsce z innego miejsca, niż przylot (np. pasażer leci na trasie Warszawa - Londyn, ale wraca na trasie Paryż - Warszawa), to

A. OPEN
B. OPEN-JAW
C. RETURN
D. APEX
SPL.02 Pytanie 60
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym regulaminem usługi promowej pasażer dokonujący rezerwacji rejsu promowego nie musi podawać

Ilustracja do pytania 20
A. adresu zamieszkania.
B. płci.
C. obywatelstwa.
D. wieku.
SPL.02 Pytanie 61
Obsługa podróżnych w portach …

W polu carrier na karcie pokładowej należy wpisać

A. miejsce przylotu.
B. liczbę bagaży rejestrowanych.
C. miejsce wydania karty pokładowej.
D. kod przewoźnika lotniczego.
SPL.02 Pytanie 62
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym cennikiem biletów promowych emeryt podróżujący w dniu 08.09.2015 r. wraz z dzieckiem w wieku 4 lat w jedną stronę z Gdańska do Nynashamm zapłacił łącznie za bilety

Ilustracja do pytania 22
A. 202 PLN
B. 281 PLN
C. 327 PLN
D. 437 PLN
SPL.02 Pytanie 63
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot: I don 't know how to get to the train station oznacza

A. nie wiem, jak dostać się do portu promowego.
B. nie wiem, jak dostać się na stację kolejową.
C. nie wiem, którędy mam iść, aby dostać się na stadion.
D. nie rozumiem, jakim mam jechać pociągiem.
SPL.02 Pytanie 64
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku pasażerowi można pozwolić na zabranie w bagażu kabinowym

A. dezodorantu w opakowaniu o pojemności 75 ml
B. kremu w opakowaniu o pojemności 150 ml
C. napoju w puszce o pojemności 200 ml
D. żelu do ciała w opakowaniu o pojemności 130 ml
SPL.02 Pytanie 65
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na rysunku służy do

Ilustracja do pytania 25
A. kontroli manualnej bagażu rejestrowanego.
B. kontroli manualnej bagażu podręcznego.
C. prześwietlenia rentgenowskiego z projekcją obrazów zagrożeń.
D. sprawdzenia oryginałów dokumentów podróżnych.
SPL.02 Pytanie 66
Obsługa podróżnych w portach …

Podstawowy akt prawny określający zasady postępowania w sytuacji kryzysowej na lotnisku to

A. Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Lotniczego.
B. Ustawa o Zarządzaniu Kryzysowym.
C. Ustawa o Systemie Powiadamiania Ratunkowego.
D. Krajowy Program Ochrony Lotnictwa Cywilnego.
SPL.02 Pytanie 67
Obsługa podróżnych w portach …

Dwie osoby dorosłe wraz z 3-letnim dzieckiem i 16-letnim uczniem szkoły średniej wybrały się w podróż kolejową na trasie o długości 121 km. Jedna z osób dorosłych korzysta z ulgi dla rodzin pracowników kolei. Na podstawie opłat przewozowych i przysługujących ulg podanych w tabelach łączna należność za bilety dla wszystkich osób wyniesie

Ilustracja do pytania 27
A. 22,44 zł
B. 25,56 zł
C. 26,88 zł
D. 33,12 zł
SPL.02 Pytanie 68
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony na rysunku piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 28
A. miejsce dla osoby o ograniczonej możliwości poruszania się.
B. bufet.
C. kasę biletową z obsługą na siedząco.
D. miejsce ze stolikiem.
SPL.02 Pytanie 69
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport tymczasowy jest ważny przez okres w nim wskazany, jednak nie dłużej niż

A. 5 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia.
B. 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia.
C. 12 miesięcy od daty wydania.
D. 3 lata od daty wydania.
SPL.02 Pytanie 70
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażerowi wystawiono kartę pokładową na bezpośredni lot z Monachium do Sydney. Na karcie pokładowej numer miejsca będzie zapisany w polu

A. Carrier
B. WT
C. Seat No
D. PCS
SPL.02 Pytanie 71
Obsługa podróżnych w portach …

System informatyczny umożliwiający rezerwację miejsc i sprzedaż biletów kolejowych, wykorzystywany przez spółki PKP oraz Przewozy Regionalne, nosi nazwę

A. FIDS
B. PKP BK
C. BK
D. KURS-2008
SPL.02 Pytanie 72
Obsługa podróżnych w portach …

Część powierzchni lotniska wydzielona do postoju statków powietrznych, na której odbywa się wsiadanie i wysiadanie pasażerów, określa się w języku angielskim jako

A. Apron.
B. Runway strip.
C. Taxiway.
D. Speedway.
SPL.02 Pytanie 73
Obsługa podróżnych w portach …

Przewóz w kabinie samolotu psów przewodników razem z podróżującą osobą niepełnosprawną jest dozwolony

A. za zgodą innych pasażerów i za dodatkową opłatą.
B. bez zgody innych pasażerów za dodatkową opłatą.
C. bez zgody innych pasażerów i bez żadnych dodatkowych opłat.
D. za zgodą innych pasażerów bez żadnych dodatkowych opłat.
SPL.02 Pytanie 74
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny ma przemieścić się z dworca kolejowego na lotnisko. Na planie miasta sporządzonym w skali 1:10 000 odległość ta wynosi 30 cm. Podróżny ma więc do pokonania

A. 3,0 km
B. 0,3 km
C. 1,5 km
D. 30 km
SPL.02 Pytanie 75
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niepełnosprawna nie może zajmować miejsca w samolocie

A. przy oknie.
B. daleko od stanowisk obsługi pokładowej.
C. z tyłu samolotu.
D. przy drzwiach ewakuacyjnych.
SPL.02 Pytanie 76
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot: Baggage reclaim area oznacza miejsce

A. przechowywania bagażu.
B. reklamacji uszkodzenia bagażu.
C. nadania bagażu rejestrowanego.
D. odbioru bagażu rejestrowanego po przylocie samolotu.
SPL.02 Pytanie 77
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż rejestrowany pasażera jest odprawiany podczas

A. odprawy paszportowej.
B. wchodzenia na pokład samolotu.
C. odprawy check-in.
D. kontroli bezpieczeństwa.
SPL.02 Pytanie 78
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu. Na bilecie tym nie musza być zawarte informacje dotyczące

A. wysokości należności za przejazd.
B. nazwy przewoźnika.
C. danych osobowych pasażera.
D. relacji lub strefy przejazdu.
SPL.02 Pytanie 79
Obsługa podróżnych w portach …

Zdarzenie związane z eksploatacją statku powietrznego, inne niż wypadek lotniczy, które ma wpływ lub mogłoby mieć wpływ na jego bezpieczeństwo, nazywa się

A. incydentem lotniczym.
B. uszkodzeniem statku powietrznego.
C. kolizją lotniczą.
D. awarią lotniczą.
SPL.02 Pytanie 80
Obsługa podróżnych w portach …

Na przedstawionym na zdjęciu wyświetlaczu godzina 13:55 oznacza rozkładowy czas

Ilustracja do pytania 40
A. odlotu do Warszawy lotu, który jest odwołany.
B. przylotu z Warszawy lotu, który jest opóźniony.
C. odlotu do Warszawy lotu, który jest opóźniony.
D. przylotu z Warszawy lotu, który jest odwołany.