Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Kiosk CUSS przedstawiony na fotografii to stanowisko umożliwiające dokonanie

Ilustracja do pytania 1
A. odprawy biletowej przez Internet.
B. zgłoszenia celnego przewożonych środków finansowych.
C. rezerwacji na przelot samolotem.
D. samoobsługowej odprawy biletowej.
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej klient poprosił o przydzielenie miejsca w samolocie przy oknie, jak najdalej od wyjść ewakuacyjnych. Zgodnie z rozkładem miejsc w samolocie, pasażerowi można przydzielić miejsce

Ilustracja do pytania 3
A. 15C
B. 4A
C. 24G
D. 35B
SPL.02 Pytanie 845
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką wartość brutto ma wynajem autokaru na trasie Warszawa — Kraków, biorąc pod uwagę, że cena za przejazd 1 km wynosi
3,00 zł netto, stawka VAT wynosi 23%, a dystans pomiędzy Warszawą a Krakowem to 252 km?

A. 614,63 zł
B. 173,88 zł
C. 756,00 zł
D. 929,88 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby przekraczające granicę państwową, które podróżują z lub do kraju spoza obszaru Schengen, zobowiązane są do zgłaszania, w formie pisemnej, organom celnym lub Straży Granicznej przywozu do kraju oraz wywozu za granicę krajowych lub obcych środków płatniczych, jeśli ich łączna wartość przewyższa równowartość

A. 100 euro
B. 10000 euro
C. 1000 euro
D. 5000 euro
Obsługa podróżnych w portach …

Na przywieszce bagażowej przedstawionej na rysunku numerem 1 oznaczono kod

Ilustracja do pytania 7
A. linii lotniczej przewożącej bagaż.
B. lotniska nadania bagażu.
C. lotniska docelowego dla bagażu.
D. lotniska tranzytowego dla bagażu.
Obsługa podróżnych w portach …

Przebywając na dworcu kolejowym osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym nie jest zobowiązana do

A. wyposażenia psa w uprząż.
B. posiadania zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
C. posiadania certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.
D. zakładania psu kagańca i prowadzenia go na smyczy.
SPL.02 Pytanie 850
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny korzystający z nocnego pociągu może spodziewać się maksymalnego komfortu w przedziale

A. sypialnym deluxe
B. z miejscami do leżenia (kuszetce)
C. sypialnym
D. pierwszej klasy z miejscami siedzącymi
SPL.02 Pytanie 851
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie w języku angielskim: discounts applied?

A. Zastosowano rabat na bilet powrotny
B. Nie zastosowano rabatów
C. Zastosowano rabaty
D. Nie przyznano rabatu za wybór miejsca
SPL.02 Pytanie 852
Obsługa podróżnych w portach …

Korzystając z przedstawionych danych ustal, o której godzinie powinien wyjechać z Torunia pasażer, jeśli chce zrealizować podróż w najkrótszym czasie?

Ilustracja do pytania 12
A. 14:38
B. 19:50
C. 18:22
D. 19:10
Obsługa podróżnych w portach …

6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?

ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH
DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana.
Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi.

A. Do 6 sierpnia 2018 r.
B. Do 8 sierpnia 2018 r.
C. Do 6 lipca 2018 r.
D. Do 8 lipca 2018 r.
Obsługa ładunków w portach i …

Przemieszczanie kontenerów oraz wymiennych nadwozi ze środków transportu drogowego na wagony, w opcji transportu "na barana", odbywa się przy użyciu

A. suwnicy bramowej
B. suwnicy nabrzeżowej
C. ruchomej platformy obrotowej
D. rampy najazdowej
Obsługa ładunków w portach i …

Co to jest dokument przychodowy w kontekście obrotu magazynowego?

A. dowód Rw - wydanie wewnętrzne
B. dowód Pz - przyjęcie zewnętrzne
C. dowód Wz - wydanie zewnętrzne
D. dowód Mm - przesunięcie międzymagazynowe (wydanie)
SPL.02 Pytanie 861
Obsługa podróżnych w portach …

W dniu 22 września 2013 roku (niedziela) zgodnie z przedstawionym fragmentem rozkładu jazdy pociągów, pasażer udający się z Aleksandrowa Kujawskiego do Włocławka

Ilustracja do pytania 21
A. miał do wyboru 7 pociągów.
B. nie miał żadnego pociągu.
C. miał do wyboru 3 pociągi.
D. miał do wyboru 2 pociągi.
SPL.02 Pytanie 863
Obsługa podróżnych w portach …

Piktogram przedstawiony na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 23
A. garaż samochodowy.
B. parking strzeżony.
C. wypożyczalnię samochodów.
D. parking dozorowany.
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny, który przyjechał do Wrocławia pociągiem, posiada rezerwację w hotelu Stibi. W celu dotarcia do hotelu podróżny powinien udać się w kierunku ulicy

Ilustracja do pytania 24
A. Dworcowej.
B. Tadeusza Rejtana.
C. Gwarnej.
D. Kołłątaja.
Obsługa ładunków w portach i …

Awanport, będący elementem infrastruktury portowej, definiuje się jako

A. ciężka konstrukcja hydrotechniczna, która chroni akwatorium portowe przed działaniem fal, umożliwiając jednocześnie cumowanie i przeładunek statków
B. najbardziej oddalona z wewnętrznych części akwatorium, przylegająca do wejścia do portu i redy, zazwyczaj ograniczona falochronem
C. ciężka budowla hydrotechniczna, która wspiera przeładunki, składowanie oraz odprawianie towarów drogami lądowymi
D. lekka konstrukcja hydrotechniczna, która służy do przeładunków oraz odprawiania towarów transportowanych drogami lądowymi
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z wykresem planowanego procentowego wzrostu transportu pasażerskiego w poszczególnych gałęziach transportu w latach 2005-2030, najwyższą dynamikę wzrostu w Unii Europejskiej wykazuje transport

Ilustracja do pytania 26
A. morski.
B. kolejowy.
C. drogowy.
D. lotniczy.
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg Intercity dotarł na stację końcową podróży pasażera z opóźnieniem wynoszącym 1,5 godziny w odniesieniu do planowanego czasu przyjazdu. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1371/2007 pasażer ten ma prawo do otrzymania od firmy kolejowej odszkodowania za opóźnienie w wysokości

A. 25% ceny biletu
B. 35% ceny biletu
C. 100% ceny biletu
D. 50% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 868
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza skrót TLK w kontekście pociągów PKP Intercity?

A. Twoje Linie Kolejowe
B. Toruńskie Linie Kolejowe
C. Niskokosztowe Linie Kolejowe
D. Tradycja Lojalność Komfort
SPL.02 Pytanie 869
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet nabyty wcześniej określa się w języku angielskim jako

A. single ticket
B. discount ticket
C. advance ticket
D. return ticket
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer planuje 16 lipca 2020 r. odbyć podróż samolotem z Wrocławia do Londynu. Podczas podróży będzie miał ze sobą jedną sztukę bagażu rejestrowanego oraz 2 sztuki bagażu podręcznego. Którą ofertę jako najtańszą należy mu zaproponować, jeżeli na zakup biletu przeznaczył nie więcej niż 1 600,00 zł?

Oferty lotów na trasie Wrocław - Londyn
OfertaPremiumEconomyBiznesFirst
Obowiązuje dla następujących terminów wylotu10.07 - 17.07.202015.07 - 25.07.202017.06 - 17.07.202001.05 - 31.06.2020
Dopuszczalna ilość bagażu rejestrowanego [szt.]2221
Dopuszczalna ilość bagażu podręcznego [szt.]2112
Cena biletu bez żadnego bagażu [zł]1 559,001 335,001 530,001 500,00
Cena biletu z bagażami nie przekraczającymi dopuszczalnej liczby poszczególnych rodzajów [zł]1 595,00Zwiększona o 20% w stosunku do ceny biletu bez żadnego bagażu1 600,00Zwiększona o 10% w stosunku do ceny biletu bez żadnego bagażu

A. Ofertę Biznes
B. Ofertę Premium
C. Ofertę Economy
D. Ofertę First
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest

A. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
B. Urząd Lotnictwa Cywilnego
C. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
D. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Obsługa podróżnych w portach …

Regulacje dotyczące obowiązków przewoźników lotniczych w sytuacji opóźnienia, utraty lub uszkodzenia bagażu określa

A. Konwencja Montrealska
B. Konwencja Brukselska
C. Konwencja Tokijska
D. Konwencja Rzymska
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki opis odnosi się do uprawnień osoby z niepełnosprawnością, poruszającej się na wózku inwalidzkim, która podróżuje samolotem i pragnie zabrać ze sobą swój podręczny wózek inwalidzki?

A. Pasażer może zabrać swój wózek inwalidzki bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów
B. Pasażer powinien zostawić swój wózek inwalidzki w przechowalni na lotnisku w Warszawie
C. Pasażer ma możliwość przewozu swojego wózka inwalidzkiego, opłacając połowę należnej kwoty za bagaż
D. Pasażer może przewieźć swój wózek inwalidzki, płacąc pełną kwotę za bagaż
Obsługa ładunków w portach i …

Objętość jednego elementu ładunku wynosi 8 m3, a łączna przestrzeń ładunkowa pojazdu to 50 m3. Jaką wartość osiąga współczynnik wykorzystania przestrzeni ładunkowej, jeśli w pojeździe znajduje się 5 elementów ładunku?

A. 0,6
B. 0,8
C. 0,9
D. 0,1
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie zasady dotyczące przekraczania granicy obowiązują osoby, które przybywają do Polski z Norwegii drogą morską?

A. Muszą mieć przy sobie dokument pobytowy wydany przez Polskę
B. Muszą posiadać przy sobie ważny dokument uprawniający do przekroczenia granicy
C. Są poddawani kontroli granicznej
D. Muszą mieć ze sobą ważną wizę
Obsługa podróżnych w portach …

Który z zestawów informacji zawiera dane do wpisania w karcie pokładowej wypełnianej na podstawie rezerwacji zamieszczonej na rysunku?

Ilustracja do pytania 39
A. Seat No: ADT, To: Paryż
B. Seat No: 16F, VIA: Paryż
C. Name: Kowalski, To: Warszawa
D. Name: Kowalski, Seat No: 16F
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na zdjęciu służy do

Ilustracja do pytania 40
A. samodzielnego nadawania bagażu rejestrowanego przed odprawą biletowo-bagażową.
B. drukowania kart pokładowych na lotniskach.
C. wykonywania zdjęć bagażu rejestrowanego w celu ubezpieczenia go przed kradzieżą i zniszczeniem.
D. prześwietlania bagażu w terminalach pasażerskich.