Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 841
Obsługa podróżnych w portach …
A. Flight Tracker
B. iMPK
C. Bilkom
D. Amadeus
SPL.02 Pytanie 842
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza skrót TLK w kontekście pociągów PKP Intercity?
A. Toruńskie Linie Kolejowe
B. Niskokosztowe Linie Kolejowe
C. Twoje Linie Kolejowe
D. Tradycja Lojalność Komfort
SPL.02 Pytanie 843
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie "Prawo przewozowe", w przypadku przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, pasażer posiadający bilet jednorazowy
A. nie przysługuje mu żadne roszczenie
B. ma prawo do zwrotu całkowitych kosztów za przerwany przejazd
C. ma prawo do zwrotu wydatków za przejazd środkiem zastępczym
D. ma prawo do zwrotu za przebytą część podróży
SPL.02 Pytanie 844
Obsługa podróżnych w portach …
Procedura odprawy biletowej w przypadku lotu samolotem może odbywać się
A. na stanowisku check-in.
B. na stanowisku FIDS.
C. w miejscu odprawy celnej.
D. w punkcie zagubionych bagaży.
SPL.02 Pytanie 845
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim kodem (zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników IATA) określa się pasażera całkowicie unieruchomionego, który porusza się wyłącznie na wózku inwalidzkim oraz potrzebuje nieprzerwanej asysty od momentu przybycia do lotniska aż do zajęcia miejsca w samolocie?
A. BLIND
B. STCR
C. MEDA
D. WCHC
SPL.03 Pytanie 846
Obsługa ładunków w portach i …
Ostatnim etapem procesu składowania towarów w terminalu przeładunkowym jest
A. odbieranie
B. magazynowanie
C. wydawanie
D. kompletacja
SPL.03 Pytanie 847
Obsługa ładunków w portach i …
Rozpoczęcie wyładunku 50 sztuk ładunków z kontenera do magazynu planowane jest na godzinę 12:00. Każda sztuka ładunku wyładunku trwa 6 minut, a kontrola ilościowo-jakościowa, która odbywa się po zakończeniu wyładunku całego towaru, zajmuje 1 minutę i 30 sekund. O której godzinie najwcześniej klient będzie mógł odebrać cały towar z magazynu?
A. 18:30
B. 19:00
C. 18:15
D. 18:45
SPL.02 Pytanie 848
Obsługa podróżnych w portach …
10 czerwca do przewoźnika morskiego zgłosił się pasażer, który chce zwrócić bilet za podróż statkiem zaplanowaną na 20 czerwca i otrzymać zwrot opłaty. Zgodnie z Ustawą z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski, pasażer może zwrócić bilet
USTAWA z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski. (...) Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi. (...) |
A. i otrzyma 50% zwrot opłaty za przewóz.
B. ale nie otrzyma zwrotu opłaty za przewóz.
C. i otrzyma nie więcej niż 25% zwrotu opłaty za przewóz.
D. i otrzyma minimum 75% zwrotu opłaty za przewóz.
SPL.02 Pytanie 849
Obsługa podróżnych w portach …
Funkcja check-in w terminalu lotniczym jest przeznaczona do
A. odprawy biletowo-bagażowej
B. realizacji czeku podróżnego
C. odprawy celnej
D. realizacji vouchera lotniczego
SPL.02 Pytanie 850
Obsługa podróżnych w portach …
Maksymalny okres obowiązywania wizy krajowej, która pozwala na wjazd oraz nieprzerwany pobyt w Polsce lub na kilka kolejnych pobytów, które łącznie trwają dłużej niż 3 miesiące, nie może być dłuższy niż
A. 36 miesięcy
B. 12 miesięcy
C. 24 miesięcy
D. 48 miesięcy
SPL.02 Pytanie 851
Obsługa podróżnych w portach …
Po wyczerpaniu wszelkich możliwości dochodzenia roszczeń z przewoźnikiem morskim oraz składania reklamacji, jeśli nie przyniosły one pozytywnego efektu, należy zgłosić skargę do
A. Dyrektora Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi
B. Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
C. Dyrektora Urzędu Morskiego
D. Operatora Terminalu Promowego
SPL.03 Pytanie 852
Obsługa ładunków w portach i …
Na terminalu należy ustawić 100 skrzyń, każda o powierzchni 20 m2, które będą rozmieszczone w czterech poziomach, oraz 20 palet o powierzchni 1 m bez możliwości piętrzenia. Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla składowanych towarów?
A. 2 000 m2
B. 520 m2
C. 2 020 m2
D. 500 m2
SPL.02 Pytanie 853
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo od daty wystawienia jest ważny dowód osobisty przyznany dziecku w wieku 3 lat po 4.03.2019 r.?
A. 15 lat
B. 1 rok
C. 10 lat
D. 5 lat
SPL.02 Pytanie 854
Obsługa podróżnych w portach …
W języku angielskim, jakim terminem nazywa się transport morski?
A. air transport
B. water transport
C. maritime transport
D. road transport
SPL.03 Pytanie 855
Obsługa ładunków w portach i …
Czas trwania jednego cyklu działania suwnicy wynosi 5 minut. Przygotowano 30 kontenerów 40’. Kiedy najpóźniej powinien rozpocząć się załadunek platform wagonowych, aby zaplanowany odjazd pociągu z ładunkiem nastąpił godzinę po zakończeniu załadunku, czyli o 16:00?
A. 13:00
B. 13:30
C. 12:00
D. 12:30
SPL.02 Pytanie 856
Obsługa podróżnych w portach …
Co można zabrać w bagażu kabinowym?
A. żyletki
B. kije do gry w "lacrosse"
C. zapalniczki przypominające broń palną
D. płyny nabyte w sklepach w strefie zastrzeżonej lotniska
SPL.02 Pytanie 857
Obsługa podróżnych w portach …
Która aplikacja na urządzenia mobilne pozwala na planowanie podróży z wykorzystaniem bezpośrednich pociągów PKP Intercity, a także sprawdzenie ceny biletu i jego zakup?
A. FindPark
B. CallPay
C. BLIK
D. IC Mobile Navigator
SPL.03 Pytanie 858
Obsługa ładunków w portach i …
Suwnica półbramowa rozpoczyna swoje zadania o godzinie 12:00 i wykonuje załadunek jednego kontenera 20-stopowego w czasie 90 sekund, a 40-stopowego w 120 sekund. Po 2 godzinach operacji przewidziana jest jedna 30-minutowa przerwa. O której godzinie na pokład statku zostanie załadowanych 100 kontenerów TEU oraz 200 kontenerów FEU?
A. O godz. 21:40
B. O godz. 17:50
C. O godz. 17:20
D. O godz. 21:10
SPL.03 Pytanie 859
Obsługa ładunków w portach i …
Podstawowym aktem prawnym, który reguluje transport ładunków niebezpiecznych w kolejnictwie, jest
A. Umowa europejska ADN
B. Regulamin RID
C. Kodeks IMDG
D. Umowa europejska ADR
SPL.02 Pytanie 860
Obsługa podróżnych w portach …
W strefie chronionej lotniska nie można
A. zjeść posiłku
B. nabyć odzieży
C. być w towarzystwie osób odprowadzających
D. zakupić sprzętu elektronicznego
SPL.02 Pytanie 861
Obsługa podróżnych w portach …
Check-in on-line to odprawa biletowo-bagażowa zrealizowana
A. osobiście w terminalu
B. przez faks
C. za pomocą telefonu
D. za pośrednictwem internetu
SPL.03 Pytanie 862
Obsługa ładunków w portach i …
Jakie jest minimalne pole powierzchni potrzebne do składowania 12 kontenerów 40-stopowych w 4 równych warstwach, przy założeniu, że każdy z kontenerów ma ładowność 33 tony oraz wymiary zewnętrzne 12,2 m × 2,4 m × 2,6 m (dł. × szer. × wys.), nie uwzględniając luzów manipulacyjnych?
A. 351,36 m²
B. 31,72 m²
C. 87,84 m²
D. 25,28 m²
SPL.03 Pytanie 863
Obsługa ładunków w portach i …
Przedstawiony na ilustracji znak manipulacyjny, umieszczany na opakowaniu jednostkowym, oznacza

A. tu chwytać.
B. środek ciężkości.
C. podnosić bezpośrednio za ładunek
D. opakowanie hermetyczne.
SPL.02 Pytanie 864
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki jest angielski skrót Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego?
A. IATA
B. EASA
C. AACI
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 865
Obsługa podróżnych w portach …
CMC-Crew Member Certificate to dokument, który uprawnia do realizacji
A. pracy w strefie ruchu naziemnego
B. usług handlingowych
C. zajęć na pokładzie samolotu
D. usług dla pasażerów z statusem HON
SPL.03 Pytanie 866
Obsługa ładunków w portach i …
Który system informatyczny służy do wymiany komunikatów w standardowym formacie pomiędzy niezależnymi systemami informatycznymi bez zaangażowania ludzi?
A. ADC
B. SCM
C. EPC
D. EDI
SPL.03 Pytanie 867
Obsługa ładunków w portach i …
Objętość jednego elementu ładunku wynosi 8 m3, a łączna przestrzeń ładunkowa pojazdu to 50 m3. Jaką wartość osiąga współczynnik wykorzystania przestrzeni ładunkowej, jeśli w pojeździe znajduje się 5 elementów ładunku?
A. 0,9
B. 0,1
C. 0,8
D. 0,6
SPL.02 Pytanie 868
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument, który należy wypełnić na lotnisku w przypadku zagubienia lub uszkodzenia bagażu, to
A. Record of Nonimmigrant Arrival Departure – I-94
B. Baggage Tag – BT
C. Medical Information Sheet – MEDIF
D. Property Irregularity Report – PIR
SPL.02 Pytanie 869
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje ważnym biletem na podróż pociągiem Express InterCity. Pociąg, którym jedzie pasażer, dotarł do podanego na bilecie celu z opóźnieniem wynoszącym 125 minut. W związku z opóźnieniem pasażerowi przysługuje minimalna kwota odszkodowania w wysokości
A. 50% wartości biletu
B. 80% wartości biletu
C. 35% wartości biletu
D. 25% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 870
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba odpowiedzialna za zarządzanie lotniskiem ma obowiązek zaktualizować swój program bezpieczeństwa, uwzględniając istniejące zagrożenia, co najmniej raz na
A. trzy lata
B. cztery lata
C. rok
D. dwa lata
SPL.02 Pytanie 871
Obsługa podróżnych w portach …
Przewoźnik jest zobowiązany do przekazania podróżnym informacji o okolicznościach, które uniemożliwiają rozpoczęcie przewozu?
A. niezwłocznie
B. 15 minut przed rozkładowym czasem odjazdu
C. 15 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
D. 30 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
SPL.03 Pytanie 872
Obsługa ładunków w portach i …
Jakie są koszty netto związane z przeładunkiem 80 ton kruszywa przy użyciu przenośnika taśmowego, który transportuje ładunek z prędkością 200 kg w ciągu minuty, a koszt netto jego pracy wynosi 5,00 zł za minutę?
A. 400,00 zł
B. 2 000,00 zł
C. 1 000,00 zł
D. 200,00 zł
SPL.02 Pytanie 873
Obsługa podróżnych w portach …
Która z aplikacji mobilnych umożliwia organizację podróży koleją w Polsce?
A. Skyscanner
B. Bilkom
C. OneDrive
D. Uber
SPL.02 Pytanie 874
Obsługa podróżnych w portach …
Który przewoźnik lotniczy nie jest klasyfikowany jako niskobudżetowy?
A. EasyJet
B. Austrian Airlines
C. Ryanair
D. Wizz Air
SPL.02 Pytanie 875
Obsługa podróżnych w portach …
Przy przekraczaniu granicy zewnętrznej Unii Europejskiej, pasażerowie muszą poddać się
A. przesłuchaniu celników
B. kontroli paszportowej
C. testowi na obecność narkotyków
D. ważeniu bagażu podręcznego
SPL.02 Pytanie 876
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer nie ma możliwości przewożenia w bagażu rejestrowanym
A. ozdób choinkowych
B. strun do instrumentów
C. brzytew
D. latarek gazowych
SPL.02 Pytanie 877
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas morskiego rejsu, którego przewidywany czas trwania wynosi 6 godzin, a przybycie do celu miało miejsce 2,5 godziny po ustalonym czasie, pasażer ma prawo żądać od przewoźnika zwrotu
A. 25% ceny biletu
B. 100% ceny biletu
C. 50% ceny biletu
D. 10% ceny biletu
SPL.03 Pytanie 878
Obsługa ładunków w portach i …
Który z kontenerów charakteryzuje się właściwościami izotermicznymi?
A. Reefer
B. Flat rack
C. Platform
D. Open top
SPL.02 Pytanie 879
Obsługa podróżnych w portach …
Która z wymienionych jednostek zajmuje się na lotniskach kontrolą manualną oraz przeglądaniem zawartości bagaży i sprawdzaniem przedmiotów wchodzących do strefy zastrzeżonej?
A. Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. Straż Ochrony Lotniska
C. Inspekcja Ruchu lotniczego
D. Straż Miejska
SPL.02 Pytanie 880
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin ferry?
A. prom
B. kolej
C. tramwaj
D. metro