Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie najpóźniej, zgodnie z Kodeksem Dobrego Postępowania, pasażerka niepełnosprawna, która przyleciała na lotnisko o godzinie 12:00, a wcześniej dokonała rezerwacji usługi z wyprzedzeniem, w zakresie obsługi naziemnej powinna otrzymać pomoc?

Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych
i osób z ograniczoną możliwością poruszania się podróżujących drogą lotniczą
IV. Standardy świadczenia usług i monitorowanie świadczenia usług
2. Poniższe standardy zawierają minimalny poziom usług mający zastosowanie
w obsłudze PRM.
5. Dla klientów przylatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Pomoc powinna być dostępna w pomieszczeniu przy wejściu na statek powietrzny dla:
a) 80 % klientów w ciągu 5 minut od momentu podjechania samolotu na stanowisko postojowe,
b) 90 % w ciągu 10 minut,
c) 100 % w ciągu 20 minut.
6. Dla klientów przylatujących, którzy nie dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Pomoc powinna być osiągalna przy Gate/statku powietrznym dla:
a) 80 % klientów w ciągu 25 minut od momentu podjechania samolotu na stanowisko postojowe,
b) 90 % w ciągu 35 minut,
c) 100 % w ciągu 45 minut.

A. O 12:20
B. O 12:00
C. O 12:10
D. O 12:05
SPL.02 Pytanie 1042
Obsługa podróżnych w portach …

System informacyjny stosowany w lotniskach do wyświetlania pasażerom detali dotyczących lotów znany jest pod angielskim skrótem

A. LCD
B. GPRS
C. FIDS
D. LAN
SPL.02 Pytanie 1043
Obsługa podróżnych w portach …

Co w języku polskim oznacza termin left-luggage office?

A. kontrolę bezpieczeństwa bagażu
B. odprawę bagażową
C. bezpłatny limit bagażowy
D. przechowalnię bagażu
Obsługa podróżnych w portach …

Informacje dotyczące przedmiotów, które nie mogą być przewożone w kabinie pasażerskiej, nie są zamieszczane na

A. tablicach informacyjnych w terminalu lotniczym
B. przywieszce bagażowej
C. folderach informacyjnych linii lotniczej
D. ulotkach informacyjnych
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku pasażerowi nie wolno umożliwiać zabrany do bagażu kabinowego

A. parasola
B. pasty do zębów w pojemniku 100 ml
C. dezodorantu w pojemniku 75 ml
D. wypełnionego w połowie pojemnika szamponu o pojemności 150 ml
Obsługa ładunków w portach i …

Budowlą hydrotechniczną w formie nachylenia z lądu do wody, stosowaną do wodowania lub wyciągania na brzeg małych jednostek pływających za pomocą wózka kołowego, który można wprowadzić do wody, jest

A. slip
B. marina
C. stanica
D. przystań
SPL.02 Pytanie 1050
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer ma zamiar odbyć podróż promem ze Świnoujścia do Kopenhagi w drugiej połowie sierpnia 2017 r. Podróżować będzie wraz z żoną i dwójką dzieci — jedno w wieku 12 lat, drugie 5 lat oraz matką emerytką. Zgodnie z zamieszczoną ofertą najniższa kwota do zapłaty za bilety dla tej grupy osób wyniesie

Oferta rejsów promu na trasie Świnoujście-Kopenhaga w okresie 15.04.2017-15.09.2017

Odprawa pasażerów oraz pojazdów rozpoczyna się na 90 min. przed planowanym odejściem promu. Odprawa kończy się:

  • dla pasażerów zmotoryzowanych 30 min. przed odejściem promu,
  • dla pasażerów pieszych 15 min. przed odejściem promu.
Osoby15.04.2017-30.06.201701.07.2017-15.09.2017
Cena biletu w zł
Dorośli380,00640,00
Dzieci poniżej 7 latbezpłatniebezpłatnie
Dzieci i młodzież poniżej 16 lat, uczniowie i studenci poniżej 26 lat, renciści, emeryci (po okazaniu legitymacji)310,00510,00
Bilet rodzinny maksimum 5 osób (w tym dzieci do lat 18, rodzice, dziadkowie)770,00940,00
15.04.2017-30.06.201701.07.2017-15.09.2017
Cena biletu w zł
Cena za 1 osobę przy minimum 15 osobach płacących240,00380,00

Dla grupy wystawia się jeden bilet zbiorowy.

Warunkiem skorzystania z oferty jest dokonanie rezerwacji nie później niż 24 godziny przed rejsem.

A. 770,00 zł
B. 2430,00 zł
C. 940,00 zł
D. 1450,00 zł
SPL.02 Pytanie 1051
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim akronimem określa się system — sieć do wymiany planów lotów, danych między przewoźnikami lotniczymi, kluczowych informacji dla zarządzania lotami oraz wiadomości meteorologicznych?

A. AFTN
B. GSM-R
C. GPS
D. LAN
SPL.03 Pytanie 1052
Obsługa ładunków w portach i …

Terminal jest zobowiązany do zorganizowania powierzchni magazynowej, która pomieści maksymalnie 120 paletowych jednostek ładunkowych (pjł) oraz 82 beczki. Pjł zajmują powierzchnię 1,5 m2/szt. i nie mogą być układane w stosy. Beczki zajmują 2 m2/szt. i mogą być układane w dwóch poziomach. Jaką minimalną powierzchnię należy przeznaczyć, aby spełnić te wymagania?

A. 202 m2
B. 344 m2
C. 262 m2
D. 161 m2
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie z powodu warunków atmosferycznych lot będzie opóźniony?

A. Z powodu awarii samolotu lot zostanie przerwany
B. Z powodu warunków atmosferycznych lot zostanie opóźniony
C. Z powodu silnych opadów lot został odwołany
D. Z powodu wietrznych warunków lot jest niemożliwy
Obsługa podróżnych w portach …

W jakim programie opisano zasady funkcjonowania służb operacyjnych oraz jednostek działających na terenie lotniska w przypadku wystąpienia aktu bezprawnej ingerencji?

A. W Programie Bezpieczeństwa Portu Lotniczego
B. W Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego
C. W Krajowym Programie Bezpieczeństwa Wewnętrznego
D. W Programie Kryzysowym Portu Lotniczego
Obsługa podróżnych w portach …

Przybywając do Polski z kraju, który jest częścią Układu z Schengen, osoba podróżująca

A. nie podlega kontroli granicznej niezależnie od posiadanego obywatelstwa
B. podlega kontroli granicznej
C. musi przedstawić ważny paszport
D. nie podlega kontroli granicznej jedynie, jeśli jest obywatelem państwa należącego do Unii Europejskiej
SPL.03 Pytanie 1058
Obsługa ładunków w portach i …

Czas potrzebny na załadunek kontenera o długości 20 stóp to 120 sekund, zaś dla kontenera 40-stopowego wynosi 150 sekund. Proces załadunku rozpocznie się o godzinie 7:00. Po każdej 3-godzinnej pracy maszyny przewiduje się przerwę trwającą 30 minut. Ustal, o której godzinie zakończony zostanie załadunek 60 kontenerów 20-stopowych oraz 60 kontenerów 40-stopowych na wagony?

A. O godzinie 13:00
B. O godzinie 11:30
C. O godzinie 12:00
D. O godzinie 12:30
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z widoczną niepełnosprawnością ruchową wchodząc do pociągu bez ważnego biletu na przejazd

A. nie musi informować o braku ważnego biletu, ponieważ ma prawo do bezpłatnej podróży
B. powinna zgłosić brak ważnego biletu personelowi pociągu i uiścić dodatkową opłatę
C. może kupić bilet w pociągu bez potrzeby zgłaszania braku ważnego biletu oraz ponoszenia dodatkowych opłat
D. powinna zgłosić brak ważnego biletu personelowi pociągu
SPL.02 Pytanie 1060
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który należy wypełnić na lotnisku w przypadku zagubienia lub uszkodzenia bagażu, to

A. Baggage Tag – BT
B. Record of Nonimmigrant Arrival Departure – I-94
C. Property Irregularity Report – PIR
D. Medical Information Sheet – MEDIF
Obsługa podróżnych w portach …

Dwa lata od wydania paszportu, z terminem ważności 10 lat, unieważniono ten dokument. Jaką kwotę zwrotu ustali w drodze decyzji administracyjnej organ paszportowy, jeśli opłata paszportowa wynosiła 140,00 zł?

USTAWA z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych
(Dz.U. 2018 poz. 1919)
Art. 38. 1. Dokument paszportowy podlega unieważnieniu (…)
Art. 40. 1. W przypadku wydania decyzji, o której mowa w art. 38 ust. 1 pkt 1 i 2 i ust. 3, przysługuje zwrot opłaty paszportowej za każdy pełny rok objęty unieważnieniem paszportu.
2. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi organ paszportowy ustala w drodze decyzji administracyjnej wydawanej z urzędu, przyjmując za każdy pełny rok:
1) jedną dziesiątą – w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 10 lat,
2) jedną piątą – w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 5 lat,
3) jedną drugą – w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 2 lat
– części opłaty obowiązującej w dniu wydania decyzji w tej sprawie.

A. 14,00 zł
B. 28,00 zł
C. 126,00 zł
D. 112,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …

15 maja odbył się rejs statkiem z Gdyni do Karlskrony. Pasażer chcący wnieść skargę na odbytą podróż, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), powinien to zrobić

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010
z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną
Artykuł 24
Skargi
2. W przypadku gdy pasażer objęty niniejszym rozporządzeniem chce wnieść skargę do przewoźnika lub operatora terminalu, składa ją w ciągu dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana.
W ciągu miesiąca od dnia wpłynięcia skargi przewoźnik lub operator terminalu powiadamia pasażera, że jego skarga została uznana, oddalona lub jest w dalszym ciągu rozpatrywana. Termin, w jakim ma zostać udzielona ostateczna odpowiedź, nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia otrzymania skargi.

A. do 30 sierpnia.
B. do 30 lipca.
C. do 15 lipca.
D. do 15 sierpnia.
Obsługa ładunków w portach i …

Jakie informacje nie są zawarte w dokumencie dotyczącym obrotu magazynowego?

A. Wysokości podatku VAT
B. Daty związane z operacjami magazynowymi
C. Identyfikatory magazynu
D. Jednostki pomiarowe
SPL.03 Pytanie 1065
Obsługa ładunków w portach i …

Jak długo potrwa załadunek 66 paletowych jednostek ładunkowych (pjł) transportowanych z placu składowego na środek transportu przy użyciu urządzenia do mechanizacji prac ładunkowych, jeżeli pjł będą układane w dwóch równych warstwach? Czas załadunku jednej pjł w pierwszej warstwie wynosi 40 s, a w drugiej 65 s.

A. 58 min 15 s
B. 57 min 45 s
C. 22 min 57 s
D. 35 min 75 s
SPL.02 Pytanie 1067
Obsługa podróżnych w portach …

Której informacji brakuje w przedstawionej karcie pokładowej?

Ilustracja do pytania 27
A. O imieniu i nazwisku pasażera.
B. O wadze bagażu rejestrowanego.
C. O numerze lotu.
D. O numerze miejsca do siedzenia.
Obsługa ładunków w portach i …

Jak nazywa się dokument, który potwierdza załadunek towaru na pokład statku, podpisany przez oficera odpowiedzialnego za załadunek w imieniu kapitana, a następnie przekazywany załadowcy jako dowód dostarczenia towaru na statek?

A. Dokument wysyłkowy
B. Manifest przewozowy
C. Rejestr ładunkowy
D. Kwit sternika
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym ustalania stanu przesyłek oraz procedury reklamacyjnej, odpowiedź na reklamację związaną z nienależytym wykonaniem umowy przewozu powinna być udzielona niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym

A. 120 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
B. 90 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
C. 60 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
D. 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
Obsługa ładunków w portach i …

Jak określa się drogę kolejową, która jest połączona z linią kolejową i używana m.in. do załadunku oraz wyładunku wagonów, przeprowadzania prac utrzymaniowych oraz postoju pojazdów kolejowych?

A. Bocznica.
B. Obszar.
C. Magazyn lądowy.
D. Terminal portowy.
SPL.02 Pytanie 1076
Obsługa podróżnych w portach …

Na zdjęciu przedstawiono

Ilustracja do pytania 36
A. plan podróży do hotelu Tropical.
B. kartę pokładową na lot do Katowic.
C. kartę turystyczną na Dominikanę.
D. bilet promowy dla pana Kowalskiego.
SPL.02 Pytanie 1078
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot w języku angielskim I'm afraid your luggage is overweight ma znaczenie

A. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest zbyt lekki
B. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest za ciężki
C. Przykro mi, Pana/Pani bagaż został uszkodzony
D. Przykro mi, Pana/Pani bagaż zniknął
Obsługa podróżnych w portach …

Który system zmiany trasy bagażu należy zastosować, kiedy planuje się nadawać bagażom odpowiedni numer ID oraz przypisywać konkretny boks bagażowy, ułatwiający adresowanie punktu odbiorczego bagażu?

SYSTEMY ZMIANY TRASY BAGAŻU
w systemie transportu bagażu na lotniskach Baggage Handling System
VertisorterUmożliwia zmiany tras w orientacji pionowej. Zasada działania oparta jest na mechanizmie ruchomego ramienia, które najczęściej stanowi przenośnik taśmowy, wykonujący ruch w górę i w dół.
VertibeltUmożliwia skierowanie bagażu z głównego kierunku na alternatywne trasy. Zastosowanie mechanizmów obrotowych ramion umożliwia „spychanie" bagaży z trasy głównej na boczne.
Reverse sorterUmożliwia rozdzielenie głównej trasy na dwa kierunki.
DiverterUmożliwia zmiany kierunków w płaszczyźnie poziomej. System umożliwia zmiany tras bagażu na równoległe kierunki, które stanowią alternatywne trasy dla głównego kierunku jazdy bagażu.
DCV
(Destination Coded Vehicle)
Umożliwia kodowanie informacji o przeznaczeniu pojedynczego bagażu i realizowaniu procesu transportowego indywidualnie dla każdego bagażu. Realizacja tych założeń możliwa jest dzięki zastosowaniu boksów na pojedynczy bagaż, które poruszają się po rozległym torowisku, tworzącym skomplikowaną trasę z licznymi węzłami.

A. Destination Coded Vehicle
B. Vertisorter
C. Diverter
D. Reverse sorter