Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy internetowej pasażer po wprowadzeniu danych z dokumentu tożsamości i upewnieniu się, że są one poprawne, przechodzi do opcji

Ilustracja do pytania 1
A. "płatność".
B. "odprawa".
C. "druk karty pokładowej".
D. "wydruk wywieszki bagażowej".
SPL.03 Pytanie 1124
Obsługa ładunków w portach i …

Ile palet EUR jest potrzebnych do efektywnego załadunku 250 kartonów o wymiarach: 400 x 240 x 300 mm (dł. x szer. x wys.)? Waga jednego kartonu z ładunkiem to 30 kg, a kartony można układać w stos. Maksymalne obciążenie palety przy równomiernym rozmieszczeniu ładunku wynosi 1 500 kg?

A. 20 szt.
B. 10 szt.
C. 4 szt.
D. 5 szt.
Obsługa podróżnych w portach …

Etapy związane z obsługą pasażera na lotnisku przed wylotem obejmują następujące czynności:

A. check-in, kontrola bezpieczeństwa, boarding
B. boarding, check-in, zakup biletu
C. kontrola graniczna, odbiór bagażu, przejazd do miasta
D. nadanie bagażu podręcznego, kontrola bezpieczeństwa, check-in
Obsługa podróżnych w portach …

Liczba lotów do Szwecji, zgodnie z danymi na tablicy odlotów, w przedziale czasowym od 6:00 do 15:45 wynosi

Tablica odlotów (Departure)
godzinakierunekkod państwakod przewoźnika i numer lotu
06:00Londyn - Luton (LTN)GBW6 1001
06:05Dortmund (DTM)DW6 1091
06:20Oslo - Torp (TRF)NW6 1215
06:30Sztokholm - Skavsta (NYO)SW6 1201
06:45Frankfurt (FRA)DLH 1363
07:10Eindhoven (EIN)NLW6 1071
08:00Ras Al Khaimah Intl (RKT)AETVP 7606
08:15Fuerteventura (FUE)EENT 1575
10:20Neapol (NAP)IW6 1157
10:35Frankfurt (FRA)DLH 1357
11:05Malmo (MMX)SW6 1209
15:00Londyn – Stansted (STN)GBFR 8267
15:05Dortmund (DTM)DW6 1097
15:45Tel Aviv (TLV)ILW6 1283

A. 1
B. 4
C. 2
D. 3
SPL.03 Pytanie 1128
Obsługa ładunków w portach i …

Układ kontenerów na jednostce pływającej jest realizowany

A. zgodnie z planem sztauerskim
B. od najcięższych do najlżejszych
C. według harmonogramu dostaw od nadawców
D. w kolejności ich rozładunku
SPL.03 Pytanie 1129
Obsługa ładunków w portach i …

Firma musi zorganizować przestrzeń do magazynowania maksymalnie 22 skrzyń oraz 4 beczek. Skrzynie, które zajmują po 1,2 m² powierzchni, mogą być układane w dwóch warstwach. Beczki, wymagające 1,4 m² każda, nie mogą być piętrzone. Jaka minimalna powierzchnia magazynowa, bez uwzględniania luzów manipulacyjnych, jest konieczna do spełnienia tych wymagań?

A. 20,2 m²
B. 32,0 m²
C. 18,8 m²
D. 35,6 m²
Obsługa podróżnych w portach …

W przedstawionej reklamacji nie podano

Jan Kowalski
ul. Przystankowa 1
40-221 Katowice
Katowice, 12.02.2014 r.
Przewoźnik
„Wielka Podróż"
ul. Szybka 12
40-556 Katowice
REKLAMACJA
Uprzejmie informuję, iż świadczenie przewozu, do którego przewoźnik „Wielka Podróż" był wobec mnie zobowiązany z tytułu umowy przewozu, którą zawarłem dnia 10.02.2014 r. nabywając bilet na przejazd pociągiem nr 1234 w dniu 11.02.2014 r. do Wrocławia (dowód - oryginał biletu - załącznik nr 1) zostało wykonane nienależycie.
W związku z powyższym, zwracam się o wypłacenie stosownej kwoty w wysokości 350 zł. Ponadto na podstawie art. 363 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 – Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) w związku z art. 62 § 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r.– Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601 z późn. zm.), żądam naprawienia szkody, którą poniosłem w związku z koniecznością poniesienia kosztów noclegu o których mowa powyżej, poprzez zapłatę odszkodowania w wysokości 350 zł.
Wyżej określone należności proszę przekazać na mój rachunek bankowy nr 12 1234 1234 5678 1234 1256 7890
Jan Kowalski
Załączniki:
1. Oryginał biletu na przejazd.
2. Poświadczenie konduktora o opóźnieniu przyjazdu na stację.
3. Faktura za usługi hotelarskie.

A. danych poszkodowanego pasażera.
B. kwoty roszczenia.
C. uzasadnienia roszczenia.
D. wykazu załączonych dokumentów.
SPL.02 Pytanie 1137
Obsługa podróżnych w portach …

Którym pociągiem pasażer dojedzie z Wrocławia Głównego do Warszawy Centralnej?

Ilustracja do pytania 17
A. IC-TLK 51119 Kutrzeba
B. IC-IC 61109 Konopnicka
C. IC-IC 16104 Fredro
D. IC-TLK 18102 Podlasiak
Obsługa podróżnych w portach …

Transport certyfikowanych psów przewodników w samolocie bez użycia klatki

A. nie jest możliwy
B. jest możliwy za dodatkową opłatą
C. jest dozwolony wyłącznie na kolanach pasażera
D. jest możliwy bez dodatkowej opłaty
Obsługa podróżnych w portach …

Wiza przedstawiona na rysunku umożliwiała

Ilustracja do pytania 19
A. dwukrotny pobyt, każdy po 5 dni w okresie od 17 czerwca do 11 lipca 2003 roku.
B. dwukrotny pobyt, każdy po 5 dni w okresie od 17 lipca do 17 sierpnia 2003 roku.
C. dowolną ilość wjazdów na teren RP w okresie od 17 czerwca do 11 lipca 2003 roku.
D. pojedynczy wjazd w okresie od 17 lipca do 17 sierpnia 2003 roku.
Obsługa ładunków w portach i …

Sprzętem używanym do transportowania wymiennych nadwozi z wagonów na pojazdy w systemie 'na barana' jest

A. wozidło podsiębierne
B. rampa załadunkowa
C. suwnica
D. obracarka
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zostanie uruchomiona odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT na samolot wylatujący z Warszawy do Barcelony o godzinie 11:35?

Odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT
uruchamiana jest na minimum:
a) 2 godziny przed rozkładową godziną odlotu z portów polskich (poza Warszawą) oraz pozostałych portów, z których realizowane są połączenia średniego zasięgu (Europa, Bliski Wschód, Afryka Północna);
b) 3 godziny przed rozkładową godziną odlotu w przypadku rejsów z USA, Kanady i innych portów połączeń dalekiego zasięgu;
Należy zawsze uwzględnić godzinę zamknięcia odprawy przed rozkładowym lotem, jak również możliwość wydłużonego czasu do kontroli bezpieczeństwa.

A. O godzinie 10:35
B. O godzinie 10:00
C. O godzinie 11:00
D. O godzinie 9:35
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą prawo przewozowe przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za

A. straty, jakie podróżny doznał z powodu wcześniejszego odjazdu środka transportowego
B. przedmioty, które pasażer przewozi samodzielnie, jeśli szkoda wynikła z winy przewoźnika
C. stratę, jaką przeszedł podróżny z powodu opóźnienia lub odwołania kursującego regularnie środka transportowego, jeśli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika
D. bagaż, który został pozostawiony bez nadzoru obok środka transportu, którym podróżuje pasażer
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie "Prawo przewozowe", w przypadku przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, pasażer posiadający bilet jednorazowy

A. ma prawo do zwrotu za przebytą część podróży
B. nie przysługuje mu żadne roszczenie
C. ma prawo do zwrotu całkowitych kosztów za przerwany przejazd
D. ma prawo do zwrotu wydatków za przejazd środkiem zastępczym
SPL.02 Pytanie 1148
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny paszport wydany dla 3-letniego dziecka?

A. 5 lat od daty wydania
B. 10 lat od daty wydania
C. 3 lata od daty wydania
D. 1 rok od daty wydania
SPL.02 Pytanie 1149
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca samolotem z torbą zawierającą sprzęt do golfa powinna zadeklarować ją jako bagaż

A. niebezpieczny
B. kabinowy
C. ponadwymiarowy
D. podręczny
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z rozkładem miejsc w samolocie miejsce D10 może zostać przyznane pasażerowi, który ma wykupiony bilet na lot w klasie

Ilustracja do pytania 31
A. ekonomicznej za skrzydłami samolotu.
B. pierwszej za skrzydłami samolotu.
C. pierwszej przy przejściu.
D. ekonomicznej o podwyższonym standardzie przy przejściu.
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas podróży lotniczych osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do

A. odpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
B. nieograniczonego wyboru miejsc siedzących
C. bezpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
D. bezpłatnego biletu na lot
SPL.02 Pytanie 1153
Obsługa podróżnych w portach …

Łączny czas podróży, tam i z powrotem, zgodnie z przedstawioną kartą rezerwacji, wynosi

Ilustracja do pytania 33
A. 5 godzin 15 minut.
B. 3 godziny 00 minut.
C. 2 godziny 50 minut.
D. 4 godziny 40 minut.
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku opóźnienia lotu powyżej 3 godzin, pasażerowie mają prawo do

A. odszkodowania pieniężnego
B. zmiany klasy biletu
C. zwrotu podatku lotniskowego
D. dostępu do bezpłatnego spa na lotnisku
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie informacji podanej na tablicy lotów, podaj liczbę lotów do Wielkiej Brytanii od godz. 13:15 oraz godzinę i numer lotu do Warszawy.

Ilustracja do pytania 35
A. 5 lotów do Wielkiej Brytanii, lot do Warszawy godz. 17:35 LO 3882
B. 3 loty do Wielkiej Brytanii, lot do Warszawy godz. 17:35 LO 3882
C. 4 loty do Wielkiej Brytanii, lot do Warszawy godz. 17:35 LLP 3882
D. 4 loty do Wielkiej Brytanii, lot do Warszawy godz. 17:35 LO 3882
Obsługa podróżnych w portach …

Do kogo należy się zgłosić w pierwszej kolejności przy składaniu reklamacji dotyczącej podróży pociągiem?

A. Do Ministra Infrastruktury i Budownictwa
B. Do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
C. Do przewoźnika kolejowego
D. Do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
SPL.03 Pytanie 1157
Obsługa ładunków w portach i …

Działania związane z rozmieszczaniem oraz mocowaniem ładunków drobnicowych w zamkniętych przestrzeniach ładunkowych oraz z wypełnianiem wszelkich wolnych miejsc międzyładunkowych to

A. sztauowanie
B. stropowanie
C. sortowanie
D. paletyzacja
Obsługa podróżnych w portach …

Na przedstawionym bilecie kolejowym brakuje informacji o

Ilustracja do pytania 38
A. godzinie przyjazdu pociągu do stacji docelowej.
B. numerze miejsca do siedzenia.
C. godzinie odjazdu pociągu ze stacji początkowej.
D. cenie biletu wraz z podatkiem.
Obsługa ładunków w portach i …

Obiektem przestrzennym, którego organizacja i infrastruktura zostały opisane w ramce, jest

  • promień współpracy – 500-900 km,
  • powierzchnia zagospodarowania – 150-250 ha,
  • pełna rozwinięta infrastruktura,
  • pełny zakres usług logistycznych.

A. port kolejowy.
B. międzynarodowe centrum logistyczne.
C. centrum dystrybucji.
D. regionalne centrum logistyczne.