Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 81
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej, bagaż rejestrowany musi być

A. ważony i oznaczony etykietą
B. zawieszony na specjalnym wieszaku w terminalu
C. umieszczony w skrytce bagażowej na lotnisku
D. przechowywany przez pasażera przez cały czas podróży
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie koszt przejazdu pociągiem IC z Krakowa do Warszawy dla trzyosobowej grupy, składającej się z dwóch osób dorosłych, w tym jednej niewidomej uznawanej za osobę niezdolną do samodzielnego życia oraz jednego dziecka w wieku szkolnym, jeśli cena biletu normalnego II klasy wynosi 44,80 zł? Zniżka dla osoby niewidomej uznawanej za niezdolną do samodzielnej egzystencji wynosi 51%, dla opiekuna towarzyszącego osobie niewidomej 95%, a dla dziecka w wieku szkolnym 37%.

A. 41,67 zł
B. 92,37 zł
C. 81,99 zł
D. 52,41 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Do jakich celów wykorzystuje się dokument PIR (Property Irregularity Report)?

A. Wezwania wsparcia dla osoby z niepełnosprawnością
B. Zatwierdzania rezerwacji na lot
C. Przygotowania protokołu dotyczącego szkody w bagażu
D. Rejestrowania incydentu na lotnisku
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowie mogą zabrać w bagażu podręcznym

A. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
B. pasta do zębów w pojemniku o objętości 125 ml
C. szampon w pojemniku o objętości 50 ml
D. 0,1 litra wody w butelce plastikowej o pojemności 250 ml
Obsługa podróżnych w portach …

Armator statku przewozowego pasażerów, według Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, ma obowiązek gromadzić dane o osobach przebywających na jego pokładzie, dotyczące między innymi

A. przekonań religijnych oraz poziomu wykształcenia
B. nazwisk oraz numerów rachunków bankowych
C. płci oraz wieku
D. nazwisk oraz przekonań religijnych
Obsługa ładunków w portach i …

W magazynie do przeładunku artykułów spożywczych, na terminalu, przyjęto zasadę, że jako pierwsze opuszczają magazyn te towary, które najszybciej tracą datę ważności. Jak nazywa się ta zasada w skrócie?

A. FIFO
B. LIFO
C. LEFO
D. FEFO
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie Rozporządzenia (WE) oraz danych o podróży lotniczej określ wysokość odszkodowania wypłaconego pasażerowi za nieprzyjęcie go na pokład samolotu. Pasażer nie otrzymał propozycji zmiany planu podróży, ani zmiany lotu.

Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów
Artykuł 4 Odmowa przyjęcia na pokład
3. W przypadku odmowy przyjęcia pasażerów na pokład wbrew ich woli, obsługujący przewoźnik lotniczy niezwłocznie wypłaca im odszkodowanie, zgodnie z art. 7 i udziela pomocy zgodnie z art. 8 i 9.
Artykuł 7 Prawo do odszkodowania
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują odszkodowanie w wysokości:
a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów;
b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów;
c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b).
2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu
a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów; lub
b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów; lub
c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b),
obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane w ust. 1 o 50 %.

Ilustracja do pytania 13
A. 200 EUR
B. 400 EUR
C. 250 EUR
D. 600 EUR
Obsługa ładunków w portach i …

Jaką minimalną powierzchnię trzeba przeznaczyć w magazynie na ułożenie, w dwóch równych warstwach, bez zostawiania luzu manipulacyjnego, 120 pjł o wymiarach 1,0 * 1,1 * 1,5 m (dł. * szer. * wys.)?

A. 132 m2
B. 99 m2
C. 66 m2
D. 90 m2
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer rezerwując lot samolotem, zażyczył sobie miejsce w środkowej części przed skrzydłami, w rzędzie przy przejściu. Które miejsce można mu przydzielić, aby spełnić jego oczekiwania?

Ilustracja do pytania 15
A. 6 G
B. 14 F
C. 16 A
D. 8 C
Obsługa podróżnych w portach …

Który z poniższych przedmiotów znajdujących się w bagażu podręcznym zostanie skonfiskowany pasażerowi w trakcie kontroli bezpieczeństwa przy przejściu z obszaru ogólnodostępnego do strefy zastrzeżonej?

A. Długopis metalowy
B. Butelka szklana o pojemności 100 ml z alkoholem
C. Żel do golenia w pojemniku o pojemności 125 ml
D. Lornetka
Obsługa podróżnych w portach …

Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem

A. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
B. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
C. wyłącznie metody manualnej
D. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer lecący z Krakowa do Barcelony (1 689 km) został umieszczony w klasie niższej niż ta, na którą kupił bilet w cenie 550,00 zł. Jaką kwotę zwróci pasażerowi przewoźnik?

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91
(...)
Artykuł 10
Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej
1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie wyższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, nie może się domagać jakiejkolwiek dodatkowej zapłaty.
2. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie niższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, to w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, zwraca
a) 30% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 km lub
b) 50% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km, z wyjątkiem lotów pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi, oraz w przypadku wszystkich innych lotów o długości od 1 500 km do 3 500 km lub
c) 75% ceny biletu w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), w tym loty pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi.
(...)

A. 550,00 zł
B. 412,50 zł
C. 275,00 zł
D. 165,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?

A. AMADEUS
B. FMS
C. INS
D. ACARS
Obsługa podróżnych w portach …

Na przywieszce bagażowej przedstawionej na rysunku numerem 1 oznaczono

Ilustracja do pytania 23
A. skrót od nazwiska pasażera.
B. kod lotniska docelowego bagażu.
C. kod lotniska tranzytowego bagażu.
D. kod lotniska nadania bagażu.
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiego przedmiotu nie można zabrać w bagażu podręcznym podczas lotu samolotem?

A. Wody mineralnej w butelce o pojemności 0,5 l
B. Pasty do zębów w tubce o pojemności 75 ml
C. Dezodorantu w pojemniku o pojemności 100 ml
D. Jednorazowych maszynek do golenia w osłonce
Obsługa ładunków w portach i …

Pojazdy drogowe transportujące ładunek nienormatywny, poruszające się w szyku, muszą być eskortowane przez

A. jeden pojazd: "pilot" na czołe kolumny
B. jeden pojazd: "policja" na czołe kolumny
C. dwa pojazdy: "pilot" (jeden na czołe kolumny, drugi na końcu)
D. dwa pojazdy: "pilot" oraz "policję" (jeden na czołe kolumny, drugi na końcu)
SPL.02 Pytanie 106
Obsługa podróżnych w portach …

Jakich informacji nie umieszcza się w paszporcie tymczasowym dla osoby pełnoletniej?

A. Serii i numeru paszportu
B. Serii i numeru dowodu osobistego
C. Daty i miejsca narodzin
D. Informacji o płci oraz wizerunku twarzy
Obsługa ładunków w portach i …

Na terminalu należy ustawić 100 skrzyń, każda o powierzchni 20 m2, które będą rozmieszczone w czterech poziomach, oraz 20 palet o powierzchni 1 m bez możliwości piętrzenia. Jaką minimalną powierzchnię należy zapewnić dla składowanych towarów?

A. 520 m2
B. 2 000 m2
C. 2 020 m2
D. 500 m2
Obsługa ładunków w portach i …

Przewoźnik morski w poniedziałek o godz. 4:00 dostarczył 30 kontenerów (zjednostkowana drobnica) do portu morskiego. Po rozładunku towar z placu składowego został przemieszczony do magazynu celem kompletacji i krótkiego składowania, a następnie przewieziony transportem drogowym do odbiorcy. W którym dniu i o której godzinie ładunek został dostarczony do odbiorcy?

Wykonanie czynnościCzas trwania
rozładunek kontenera ze statku2 minuty
przemieszczenie kontenera na plac składowy30 sekund
przemieszczenie kontenerów do magazynu celem kompletacji i składowania24 godziny
załadunek na zestawy samochodowe całego ładunku6 godzin
transport całego ładunku do odbiorcy4 godziny

A. W środę o godz. 14:30
B. We wtorek o godz. 15:15
C. We wtorek o godz. 14:15
D. W środa o godz. 15:30
Obsługa podróżnych w portach …

Na przedstawionej karcie pokładowej zapis Priority L upoważnia pasażera do

Ilustracja do pytania 31
A. asysty dla niepełnosprawnych w czasie wejścia na pokład samolotu.
B. skorzystania z pierwszeństwa wejścia na pokład.
C. darmowego parkingu na terenie lotnisk w krajach Unii Europejskiej.
D. przelotu samolotem z dowolnego lotniska na świecie.
Obsługa podróżnych w portach …

Podmioty funkcjonujące na terenie lotniska, które zajmują się obsługą klientów w terminalu pasażerskim (w tym m.in. odprawą biletową i bagażową, zarządzaniem bagażem) oraz na pasie lotniska (w tym m.in. transportem pasażerów do samolotów, załadunkiem i rozładunkiem bagażu oraz ładunków), to podmioty

A. przewozowe
B. handlingowe
C. turystyczne
D. cateringowe
Obsługa ładunków w portach i …

Przechowywanie kontenera w terminalu kontenerowym jest bezpłatne przez pierwsze 10 dni. Po tym czasie zaczyna obowiązywać stawka 10,00 USD za dzień, a po upływie 15 dni opłata wzrasta o 50%. Jaki będzie całkowity koszt przechowywania kontenera w terminalu przez 16 dni?

A. 55,00 USD
B. 65,00 USD
C. 60,00 USD
D. 75,00 USD
Obsługa ładunków w portach i …

Załadunek kontenerów na jednostkę pływającą rozpocznie się o 9:00 i będzie realizowany przez dwa urządzenia załadunkowe działające równocześnie, każde o wydajności 8 kontenerów na godzinę. Po każdej dwu godzinnej pracy przewidziana jest przerwa techniczna trwająca 30 minut. O której porze zakończy się załadunek 48 kontenerów na jednostkę?

A. O 12:30
B. O 16:00
C. O 11:30
D. O 16:30
Obsługa podróżnych w portach …

Z podanej informacji o lotach wynika, że

Czas przylotuNr rejsuPrzewoźnikStatus
6:20LO 031LOTopóźniony
6:50LH 1627LUFTHANSAopóźniony
6:50LO 5383LUFTHANSAopóźniony
7:30LO 227LOTopóźniony
7:30LG 1227LUXAIRopóźniony
7:30OS 8508AUSTRIAN AIRLINESopóźniony
8:05LO 343LOTopóźniony
8:30LO 002LOTodprawa 3
8:40LO 3904LOTodwołany

A. pięć lotów jest opóźnionych.
B. cztery loty są opóźnione.
C. lot nr LO 3904 jest odwołany.
D. trwa odprawa dla lotu nr LO 343.