Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 81
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny chce udać się z dworca autobusowego do centrum miasta. Na planie miasta sporządzonym w skali 1:10 000 odległość ta wynosi 50 cm. Podróżny ma do przebycia

A. 1,0 km
B. 0,5 km
C. 50 km
D. 5,0 km
SPL.02 Pytanie 82
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer przy odprawie biletowo-bagażowej poprosił o miejsce przy przejściu przed skrzydłami w klasie Economy Plus. Które miejsce w samolocie spełni jego oczekiwanie?

Ilustracja do pytania 2
A. Miejsce 12 D
B. Miejsce 12 B
C. Miejsce 10 C
D. Miejsce 10 A
SPL.02 Pytanie 83
Obsługa podróżnych w portach …

Która aplikacja mobilna umożliwia planowanie podróży bezpośrednimi pociągami PKP Intercity, sprawdzenie ceny biletu oraz jego zakup?

A. BLIK
B. FindPark
C. IC Mobile Navigator
D. CallPay
SPL.02 Pytanie 84
Obsługa podróżnych w portach …

Telefoniczna aplikacja SkyCash umożliwia

A. wnoszenie opłat za parkowanie pojazdu.
B. rezerwację biletu lotniczego.
C. zawarcie umowy na ubezpieczenie środka transportu drogowego.
D. wyszukanie połączeń w komunikacji międzymiastowej.
SPL.02 Pytanie 85
Obsługa podróżnych w portach …

Ile czasu na przesiadkę miał podróżny lecąc z Warszawy do Hawany (WAW-HAV), a ile lecąc z Hawany do Warszawy (HAV-WAW)?

Ilustracja do pytania 5
A. WAW - HAV - 1 h 15 min, HAV - WAW - 10 h 40 min
B. WAW - HAV - 3 h 55 min, HAV - WAW - 14 h 30 min
C. WAW - HAV - 2 h 10 min, HAV - WAW - 10 h 40 min
D. WAW - HAV - 5 h 50 min, HAV - WAW - 14 h 30 min
SPL.02 Pytanie 86
Obsługa podróżnych w portach …

Ile będzie łącznie kosztował przejazd pociągiem osobowym drugiej klasy małżeństwa nauczycieli pracujących w szkole podstawowej, ich córki w wieku 3 lat oraz syna - ucznia liceum, jeśli wiadomo, że bilet normalny kosztuje 48,80 zł, a podróżni skorzystali z przysługujących im ulg ustawowych?

A. 96,14 zł
B. 92,22 zł
C. 94,18 zł
D. 98,10 zł
SPL.02 Pytanie 87
Obsługa podróżnych w portach …

Podmiot wystawiający bilet lotniczy musi mieć licencję

A. ERA
B. EMSA
C. SOLAS
D. IATA
SPL.02 Pytanie 88
Obsługa podróżnych w portach …

Na przedstawionej tablicy odlotów podano informację, że został odwołany samolot do

Ilustracja do pytania 8
A. Hong Kongu.
B. Londynu.
C. Barcelony.
D. Rzymu.
SPL.02 Pytanie 89
Obsługa podróżnych w portach …

Którego dnia i którym promem podróżni w najkrótszym czasie dopłyną z Gdyni do Karlskrone?

Ilustracja do pytania 9
A. 02 czerwca, Stena Spirit
B. 01 czerwca, Stena Spirit
C. 01 czerwca, Stena Vision
D. 02 czerwca, Stena Baltica
SPL.02 Pytanie 90
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony fragment biletu kolejowego świadczy o tym, że bilet został wystawiony na przejazd dla

Ilustracja do pytania 10
A. nauczyciela gimnazjum.
B. opiekuna osoby niewidomej.
C. emeryta.
D. studenta.
SPL.02 Pytanie 91
Obsługa podróżnych w portach …

Którym skrótem oznaczana jest Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego zajmująca się m.in. ustalaniem międzynarodowych standardów w zakresie bezpieczeństwa, regularnością komunikacji lotniczej oraz promowaniem rozwoju transportu powietrznego?

A. IACA
B. ECAC
C. EASA
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 92
Obsługa podróżnych w portach …

Licencja wspólnotowa uprawniająca do podejmowania i wykonywania międzynarodowego autobusowego i autokarowego zarobkowego przewozu osób jest wydawana w Polsce przez

A. Ministra Spraw Zagranicznych.
B. Ministra Inwestycji i Rozwoju.
C. Głównego Inspektora Transportu Drogowego.
D. Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
SPL.02 Pytanie 93
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą o transporcie drogowym, wielokrotny przewóz zorganizowanych grup osób tam i z powrotem, między tym samym miejscem początkowym a tym samym miejscem docelowym z uwzględnieniem w każdym przypadku okolicznych miejscowości leżących w promieniu 50 km, jest przewozem

A. regularnym.
B. wahadłowym.
C. kabotażowym.
D. okazjonalnym.
SPL.02 Pytanie 94
Obsługa podróżnych w portach …

Którym skrótem jest oznaczany System Zarządzania Ruchem Lotniczym?

A. ATC
B. ATIS
C. AFTN
D. ATM
SPL.02 Pytanie 95
Obsługa podróżnych w portach …

Ustawa o czasie pracy kierowców nakłada na pracodawcę obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców autokarów w formie wydruków danych

A. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego.
B. tylko z karty kierowcy.
C. tylko z tachografu cyfrowego.
D. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego.
SPL.02 Pytanie 96
Obsługa podróżnych w portach …

Według prawa Unii Europejskiej, w systemie bezcłowym, papierosy oraz alkohol mogą przewozić osoby, które już ukończyły

A. 18 rok życia.
B. 17 rok życia.
C. 21 rok życia.
D. 19 rok życia.
SPL.02 Pytanie 97
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu kabinowym pasażer może przewozić

A. pusty termos.
B. deskorolkę.
C. linki stalowe.
D. szydełka.
SPL.02 Pytanie 98
Obsługa podróżnych w portach …

Ile zapłaci za bilet kombatant będący inwalidą wojennym z drugą grupą inwalidztwa, który ma dokumenty poświadczające uprawnienia do ulgowych przejazdów, podróżujący pociągiem osobowym, jeżeli cena biletu normalnego wynosi 85,20 zł?

Ilustracja do pytania 18
A. 31,52 zł
B. 66,45 zł
C. 41,75 zł
D. 43,48 zł
SPL.02 Pytanie 99
Obsługa podróżnych w portach …

6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?

Ilustracja do pytania 19
A. Do 8 sierpnia 2018 r.
B. Do 6 sierpnia 2018 r.
C. Do 8 lipca 2018 r.
D. Do 6 lipca 2018 r.
SPL.02 Pytanie 100
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba ubiegająca się o wizę umożliwiającą wyjazd do kraju tropikalnego może otrzymać odmowę jej wydania w przypadku

A. choroby neurologicznej.
B. choroby nowotworowej.
C. braku ubezpieczenia cargo.
D. braku odpowiednich szczepień.
SPL.02 Pytanie 101
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wykupił w styczniu bilet lotniczy na samolot odlatujący z Wrocławia do Aten w dniu 22 kwietnia. W pierwszych dniach kwietnia lot ten został odwołany. Do którego dnia najpóźniej przewoźnik musi poinformować pasażera o odwołaniu lotu, by nie był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot?

Ilustracja do pytania 21
A. Do 10 kwietnia.
B. Do 11 kwietnia.
C. Do 13 kwietnia.
D. Do 8 kwietnia.
SPL.02 Pytanie 102
Obsługa podróżnych w portach …

Skrót MOP oznacza miejsce

A. obsługi podróżnych.
B. odbioru paczek.
C. odbioru podróżnych.
D. obsługi parkomatów.
SPL.02 Pytanie 103
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony znak drogowy wskazuje kierunek do terminala

Ilustracja do pytania 23
A. drobnicowego.
B. intermodalnego.
C. kontenerowego.
D. promowego.
SPL.02 Pytanie 104
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zostanie uruchomiona odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT na samolot wylatujący z Warszawy do Barcelony o godzinie 11:35?

Ilustracja do pytania 24
A. O godzinie 11:00
B. O godzinie 10:35
C. O godzinie 9:35
D. O godzinie 10:00
SPL.02 Pytanie 105
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zakończy się wpuszczanie pasażerów do samolotu, jeżeli jego start jest zaplanowany na godzinę 11:30, a bramki wejścia na pokład będą zamknięte na 40 minut przed planowym odlotem?

A. O godzinie 11:30
B. O godzinie 11:50
C. O godzinie 10:50
D. O godzinie 10:30
SPL.02 Pytanie 106
Obsługa podróżnych w portach …

Który piktogram oznacza przyloty samolotów?

Ilustracja do pytania 26
A. A.
B. D.
C. B.
D. C.
SPL.02 Pytanie 107
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny wynajął samochód osobowy na okres 4 dni. Skorzystał z następujących usług dodatkowych: wyjazd do Niemiec, pełne ubezpieczenie AC oraz dodatkowe kilometry na wynajem +300 km. Samochód zwrócił do wypożyczalni w terminie. Jaki koszt poniósł podróżny?

Ilustracja do pytania 27
A. 485,00 PLN
B. 520,00 PLN
C. 600,00 PLN
D. 400,00 PLN
SPL.02 Pytanie 108
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wchodzący na pokład statku, po okazaniu dokumentu tożsamości i podaniu numeru biletu, otrzymuje kartę

A. odbioru bagażu.
B. odbioru samochodu.
C. ubezpieczenia.
D. zaokrętowania.
SPL.02 Pytanie 109
Obsługa podróżnych w portach …

W zamieszczonym fragmencie potwierdzenia rezerwacji lotu z Londynu do Dortmundu nie ma danych dotyczących

Ilustracja do pytania 29
A. daty odlotu.
B. portu docelowego.
C. płatności.
D. nazwisk pasażerów.
SPL.02 Pytanie 110
Obsługa podróżnych w portach …

Z mobilnej karty pokładowej pobranej ze smartfona wynika, że pasażer poleciał do

Ilustracja do pytania 30
A. Hamburga lotem LH 024
B. Hamburga lotem 19A/A 10
C. Frankfurtu lotem LH 024
D. Frankfurtu lotem 19A/A10
SPL.02 Pytanie 111
Obsługa podróżnych w portach …

Termin ważności przedstawionego na wzorze dowodu osobistego to

Ilustracja do pytania 31
A. 02.01.1981 r.
B. 02.01.1991 r.
C. 02.03.2025 r.
D. 02.03.2015 r.
SPL.02 Pytanie 112
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawioną rezerwacją pasażer wyleciał z Hurghady do Mombasy lotem numer

Ilustracja do pytania 32
A. ENT 7913 o godzinie 06:05
B. ENT 7914 o godzinie 00:50
C. ENT 7914 o godzinie 19:40
D. ENT 7913 o godzinie 12:20
SPL.02 Pytanie 113
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z dysfunkcją narządu słuchu przy rezerwacji lotu otrzyma na podstawie oznaczeń Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) kod asysty

A. MEDA
B. DEAF
C. STCR
D. MAAS
SPL.02 Pytanie 114
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer odlatujący, który wywozi tylko rzeczy osobistego użytku oraz towary i rzeczy bez charakteru handlowego, wybiera stanowisko odprawy oznaczone kolorem

A. czerwonym.
B. zielonym.
C. czarnym.
D. żółtym.
SPL.02 Pytanie 115
Obsługa podróżnych w portach …

Przesyłek stanowiących pocztę dyplomatyczną nie poddaje się kontroli bezpieczeństwa zgodnie z konwencją

A. tokijską.
B. wiedeńską.
C. chicagowską.
D. warszawską.
SPL.02 Pytanie 116
Obsługa podróżnych w portach …

Który piktogram oznacza pasażera niesłyszącego?

Ilustracja do pytania 36
A. D.
B. C.
C. B.
D. A.
SPL.02 Pytanie 117
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z niepełnosprawnością powinien zgłosić przewoźnikowi lotniczemu konieczność transportu wózka inwalidzkiego najpóźniej na

Ilustracja do pytania 37
A. 12 godzin przed odlotem.
B. 2 doby przed odlotem.
C. 4 doby przed odlotem.
D. 24 godziny przed odlotem.
SPL.02 Pytanie 118
Obsługa podróżnych w portach …

Na rysunku przedstawiono urządzenie do kontroli

Ilustracja do pytania 38
A. bezpieczeństwa bagażu kabinowego.
B. manualnej pasażerów.
C. bezpieczeństwa bagażu rejestrowanego.
D. manualnej bagażu rejestrowanego.
SPL.02 Pytanie 119
Obsługa podróżnych w portach …

Jak w języku angielskim określa się personel linii lotniczych obsługujący pasażerów na pokładzie samolotu?

A. Tank crew.
B. Ship crew.
C. Boat crew.
D. Cabin crew.
SPL.02 Pytanie 120
Obsługa podróżnych w portach …

Którym zwrotem w języku angielskim określa się wskazaną na rysunku naklejkę?

Ilustracja do pytania 40
A. Baggage room.
B. Baggage drop-off point.
C. Baggage tag.
D. Baggage reclaim area.