Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. overhead luggage boot.
B. overhead luggage compartment.
C. covered luggage boot.
D. luggage van.
Obsługa ładunków w portach i …
Urządzeniem komunikacyjnym, które korzysta z sieci telefonicznej do przesyłania informacji w postaci statycznych obrazów, takich jak plany, fotografie, rysunki ładunku czy dokumenty, jest
A. telefon.
B. telefaks.
C. VoIP.
D. e-mail.
Obsługa podróżnych w portach …
Karta ISIC (International Student Identity Card) potwierdza status
A. osoby pobierającej rentę
B. ucznia, który nie ma jeszcze 12 lat
C. studenta lub ucznia, który ma więcej niż 12 lat
D. osoby uczącej
Obsługa ładunków w portach i …
Kontener 40’ o masie brutto 30 ton należy przetransportować na odległość 200 metrów. Za pomocą której suwnicy portowej ten przeładunek potrwa 2 minuty?
| Suwnica I. | Suwnica II. | Suwnica III. | Suwnica IV. | |
|---|---|---|---|---|
| Średnia prędkość [km/h] | 15 | 10 | 6 | 5 |
| Udźwig [kg] | 28 000 | 30 000 | 35 000 | 45 000 |
A. Suwnicy III.
B. Suwnicy II.
C. Suwnicy I.
D. Suwnicy IV.
Obsługa podróżnych w portach …
Który zapis w karcie pokładowej jest niespójny z zapisami w planie podróży?

A. Trasa podróży lotniczej.
B. Nazwa przewoźnika.
C. Rodzaj taryfy lotniczej.
D. Data i godzina odlotu samolotu.
Obsługa podróżnych w portach …
Jak określa się praktykę, w której linia lotnicza sprzedaje większą liczbę biletów na dany rejs niż dostępnych jest miejsc w samolocie?
A. Open jaw
B. Overbooking
C. Deadline
D. Boarding
Obsługa ładunków w portach i …
Która z reguł INCOTERMS 2020 zobowiązuje sprzedającego do dostarczenia towaru do miejsca rozładunku i oddania go do dyspozycji kupującego na środku transportu, przygotowanego do wyładunku?
A. CIP
B. FAS
C. DAP
D. EXW
Obsługa ładunków w portach i …
Na placu o wymiarach 5 × 60 m (szer. × dł.) w terminalu przeładunkowym znajduje się 20 beczek, każda o średnicy 150 cm, ułożonych w jednej warstwie. Jaki jest współczynnik zagospodarowania powierzchni placu przez ten ładunek?
A. 0,0075
B. 0,15
C. 0,015
D. 0,075
Obsługa podróżnych w portach …
W sytuacji, gdy bagaż rejestrowany ulegnie uszkodzeniu, pasażer ma prawo zgłosić reklamację do przewoźnika lotniczego w ciągu
A. 30 dni
B. 14 dni
C. 7 dni
D. 28 dni
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi weterynaryjnej inspekcji granicznej, kontrolą osobistych przesyłek produktów pochodzenia zwierzęcego w Polsce zajmują się
A. Straż Graniczna oraz załogi pojazdów transportowych
B. organy celne oraz kontrolerzy biletów
C. Straż Graniczna oraz organy celne
D. Straż Graniczna oraz kontrolerzy biletów
Obsługa podróżnych w portach …
Urządzenie przedstawione na rysunku jest przeznaczone do

A. pakowania bagażu.
B. foliowania bagażu.
C. ważenia bagażu.
D. transportu bagażu.
Obsługa podróżnych w portach …
Kiedy następuje odprawa bagażu rejestrowanego?
A. przed boardingiem
B. przy stanowisku check-in
C. za pośrednictwem Straży Granicznej
D. w trakcie kontroli bezpieczeństwa
Obsługa podróżnych w portach …
Przedstawiony piktogram na dworcu kolejowym oznacza

A. kasownik biletów.
B. obsługę przesyłek konduktorskich.
C. automatyczne otwieranie drzwi.
D. sprzedaż biletów.
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer zakupił bilet na planowaną na 17 czerwca 2020 r. podróż promem ze Szczecina do Ystad. Gdyby chciał odstąpić od umowy przewozu i zażądać zwrotu opłaty za ten bilet, musiałby zgodnie z Ustawą Kodeks morski powiadomić o tym przewoźnika najpóźniej w dniu
| USTAWA z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski |
| (Dz. U. 2001 Nr 138 poz. 154) |
| Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi. |
| Art. 176. § 1. Przewoźnik obowiązany jest na żądanie zwrócić w całości opłatę za przewóz w przypadku śmierci pasażera przed rozpoczęciem podróży, jeżeli przewoźnik został o śmierci pasażera powiadomiony nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem podróży. |
| Art. 177. § 1. Pasażer może odstąpić od umowy i żądać zwrotu opłaty za przewóz w całości, gdy podróż została odwołana albo jej rozpoczęcie opóźniło się o ponad 90 minut. |
A. 11 czerwca 2020 r.
B. 17 czerwca 2020 r.
C. 15 czerwca 2020 r.
D. 10 czerwca 2020 r.
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku odwołania lotu z powodu usterki samolotu, wydatki na posiłki, napoje oraz przeprowadzenie rozmowy telefonicznej w czasie oczekiwania pasażera na nowy lot pokrywa
A. pasażer.
B. przewoźnik lotniczy.
C. organizator turystyki.
D. lotnisko.
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką rzeczywistą odległość w linii prostej z lotniska do hotelu można obliczyć, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 7 cm?
A. 15,5 km
B. 10,5 km
C. 1,5 km
D. 105 km
Obsługa podróżnych w portach …
"Baggage drop-off point" w porcie lotniczym odnosi się do miejsca
A. przechowywania bagażu
B. nadawania bagażu
C. odbierania bagażu
D. składania reklamacji dotyczących bagażu
Obsługa ładunków w portach i …
Nie przeprowadza się badań technicznych dla UTB, które są objęte dozorem
A. uproszczonym
B. pełnym
C. ograniczonym
D. doraźnym
Obsługa ładunków w portach i …
Na podstawie fragmentu rozporządzenia, wskaż minimalną powierzchnię podłogową kontenera, którą należy zapewnić, zgodnie z zamieszczonym fragmentem rozporządzenia, przy przewozie 100 kur niosek o masie 2,5 kg każda.
| Fragment rozporządzenia Rady (WE) Nr 1/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie ochrony zwierząt podczas transportu | |
| E. DRÓB Gęstość mająca zastosowanie do transportu drobiu w kontenerach Należy zapewnić minimalną powierzchnię podłogową: | |
| Kategoria | Powierzchnia w cm2 |
| Pisklęta jednodniowe | 21-25 cm2 na pisklę |
| Drób inny niż pisklęta jednodniowe: masa w kg | Powierzchnia w cm2 na 1 kg |
| < 1,6 | 180-200 |
| 1,6 do < 3 | 160 |
| 3 do < 5 | 115 |
| > 5 | 105 |
A. 23 000 cm2
B. 40 000 cm2
C. 32 000 cm2
D. 21 000 cm2
Obsługa podróżnych w portach …
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. pasażerom podróżującym w ramach usług regularnych transportem autobusowym i autokarowym na trasach powyżej 250 km przysługuje m.in. odszkodowanie w przypadku opóźnienia o ponad 120 minut w stosunku do planowego czasu rozpoczęcia podróży w wysokości
A. 45% ceny biletu.
B. 40% ceny biletu.
C. 50% ceny biletu.
D. 55% ceny biletu.
Obsługa podróżnych w portach …
Linie lotnicze nie wchodzące w skład Star Alliance to
A. LOT
B. FINNAIR
C. LUFTHANSA
D. UNITED AIRLINES
SPL.02 Pytanie 1182
Obsługa podróżnych w portach …
Urządzenie przedstawione na rysunku umożliwia

A. kontrolę manualną bagażu kabinowego.
B. konwencjonalne prześwietlenie rentgenowskie.
C. prześwietlenie rentgenowskie z projekcją obrazów zagrożeń.
D. kontrolę manualną bagażu rejestrowanego.
Obsługa ładunków w portach i …
Osoba posiadająca uprawnienia do obsługi wózka jezdniowego to ktoś, kto
A. ma ukończone 18 lat i zdobyła uprawnienia operatora lub dysponuje imiennym zezwoleniem do obsługi wózka wydanym przez pracodawcę
B. ma ukończone 17 lat i dysponuje prawem jazdy
C. ma ukończone 21 lat i wzięła udział w kursie na operatora wózka jezdniowego
D. ma ukończone 18 lat i brała udział w kursie dla operatorów wózków jezdniowych
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer w dniu 16 lipca złożył do przewoźnika reklamację dotyczącą niewłaściwego wykonania usługi lotniczej. Sprawdził, że umowa przewozu nie określała krótszego terminu do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli 23 lipca otrzymał niesatysfakcjonującą go odpowiedź, może złożyć skargę w tej sprawie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z Ustawą Prawo lotnicze nie wcześniej niż
| USTAWA PRAWO LOTNICZE (Dz. U. z 2012 r.) Dział X (Ochrona praw pasażerów) Art. 205 B |
| 4. Skargę, o której mowa w ust. 1, można złożyć nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia złożenia reklamacji u przewoźnika, chyba że umowa przewozu lub regulamin przewozu określa krótszy termin do rozpatrzenia reklamacji. |
A. 16 sierpnia.
B. 24 lipca.
C. 22 sierpnia.
D. 30 lipca.
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z definicją Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), pasażer niewidomy, który nie potrzebuje szczególnej pomocy, jest klasyfikowany kodem niepełnosprawności
A. BLDP
B. OXYG
C. PETC
D. DPNA
Obsługa ładunków w portach i …
Najmniejszy naturalny ładunek podatności transportowej to
A. meble biurowe
B. świeże kwiaty
C. olej napędowy
D. węgiel kamienny
Obsługa podróżnych w portach …
Która z poniższych usług jest zazwyczaj oferowana pasażerom klasy biznes w portach lotniczych?
A. Zwrot kosztów bagażu rejestrowanego
B. Bezpłatny transport do hotelu po przylocie
C. Dostęp do salonów VIP
D. Prywatny przewodnik po lotnisku
Obsługa ładunków w portach i …
Jakie znaczenie mają urządzenia przeładunkowe w porcie morskim, które są wykorzystywane do bunkrowania statków?
A. Eliminują zanieczyszczenia z jednostki, takie jak olej oraz smary
B. Są odpowiedzialne za efektywną nawigację
C. Chronią ładunek znajdujący się na statku
D. Dostarczają statkowi paliwo oraz wodę pitną
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby przekraczające granicę państwową podróżujące z lub do kraju spoza obszaru Schengen mają obowiązek zgłaszać, w formie pisemnej, organom celnym lub organom Straży Granicznej przywóz do kraju oraz wywóz za granicę krajowych lub zagranicznych środków płatniczych, jeżeli ich wartość przekracza łącznie równowartość
A. 5000 euro
B. 10000 euro
C. 1000 euro
D. 100 euro
Obsługa podróżnych w portach …
Ile kursów autobusu linii 122 zaplanowano z przystanku 0210 w soboty?
| PRZYSTANEK 0210 | |||||||
| Rozkład jazdy autobusów linii 122 z przystanku Dworzec Główny do Centrum | |||||||
| Dni robocze | Wakacje – dni robocze | Soboty | Niedziele i święta | ||||
| godz. | min | godz. | min | godz. | min | godz. | min |
| 7 | 08n; 28 | 7 | --- | 7 | --- | 7 | --- |
| 8 | 08; 28n | 8 | 08 | 8 | --- | 8 | --- |
| 9 | 10n; 30 | 9 | 10n | 9 | 10n; 20 | 9 | 10n |
| 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | --- |
| 11 | 10 | 11 | 10 | 11 | 10 | 11 | 10 |
| 12 | --- | 12 | --- | 12 | --- | 12 | --- |
| 13 | --- | 13 | --- | 13 | --- | 13 | --- |
| 14 | 10n; 20 | 14 | --- | 14 | 10n | 14 | --- |
| 15 | 10; 20n | 15 | 10; 20n | 15 | 10; 20n | 15 | 10 |
| 16 | 10; 20 | 16 | 10; 20 | 16 | 10 | 16 | --- |
| 17 | 20 | 17 | 20 | 17 | 20 | 17 | 20 |
| 18 | --- | 18 | --- | 18 | 10n | 18 | --- |
| 19 | --- | 19 | --- | 19 | 10 | 19 | 10 |
| 20 | 20 | 20 | --- | 20 | 20 | 20 | 20 |
| n - kurs obsługiwany przez autobus niskopodłogowy | |||||||
A. 16 kursów.
B. 10 kursów.
C. 14 kursów.
D. 12 kursów.
Obsługa ładunków w portach i …
Która z metod inwentaryzacji, odnosząca się na przykład do gruntów, udziałów w obcych firmach lub materiałów w tranzycie, polega na zestawieniu danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami źródłowymi bądź wtórnymi, a tym samym na przeprowadzeniu kontroli rzeczywistej wartości użytkowej i finansowej badanych składników?
A. Potwierdzenia sald
B. Weryfikacji
C. Uproszczona
D. Z natury
Obsługa podróżnych w portach …
Piktogram pokazany na rysunku oznacza

A. bankomat.
B. kasę biletową.
C. kantor wymiany walut.
D. stanowisko odprawy paszportowej.
Obsługa podróżnych w portach …
Do dokumentów informacyjnych na temat usług turystycznych nie zalicza się
A. przewodnik turystyczny
B. leaflet dotyczący produktu
C. katalog biura podróży
D. voucher
Obsługa podróżnych w portach …
Przedstawiony piktogram oznacza

A. przejście pod peronami.
B. wyjście z peronu.
C. przejście nad peronami.
D. wejście na peron.
Obsługa podróżnych w portach …
12 czerwca pasażer złożył skargę do przewoźnika dotyczącą naruszenia praw pasażera do informacji w czasie odbywania rejsu statkiem. Rejs miał miejsce 5 kwietnia. Skarga ta jednak nie została przyjęta, ponieważ pasażer skargę swoją powinien wnieść w terminie do
| Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną Artykuł 24 Skargi |
| 2. W przypadku gdy pasażer objęty niniejszym rozporządzeniem chce wnieść skargę do przewoźnika lub operatora terminalu, składa ją w ciągu dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana. W ciągu miesiąca od dnia wpłynięcia skargi przewoźnik lub operator terminalu powiadamia pasażera, że jego skarga została uznana, oddalona lub jest w dalszym ciągu rozpatrywana. Termin, w jakim ma zostać udzielona ostateczna odpowiedź, nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia otrzymania skargi. |
A. 4 maja.
B. 5 lipca.
C. 12 sierpnia.
D. 5 czerwca.
Obsługa podróżnych w portach …
Przedstawiony dokument, wypełniany przez kapitana przed rozpoczęciem rejsu statkiem wycieczkowym, to

A. IMO Dangerous Goods Manifest.
B. IMO Passenger List.
C. IMO General Declaration.
D. IMO Crew’s effects declaration.
Obsługa podróżnych w portach …
Które ze stwierdzeń dotyczących odprawy celnej jest prawdziwe?
A. Odprawa celna dotyczy tylko przewozu bagażu podręcznego
B. Odprawa celna nie jest wymagana dla obywateli krajów UE
C. Odprawa celna odbywa się tylko w przypadku lotów krajowych
D. Odprawa celna jest wymagana przy wjeździe do innego kraju
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin baggage reclaim?
A. reklamowanie bagażu
B. nadawanie bagażu
C. odbiór bagażu
D. naddatek bagażu
Obsługa ładunków w portach i …
Trzy kontenery, każdy o ładowności 33 tony, należy przenieść na odległość 200 metrów z magazynu na plac składowy. Którym urządzeniem należy wykonać tę pracę, aby łączny czas trwania przejazdu urządzenia z ładunkiem (bez czasu powrotów) wyniósł 6 minut?
| Urządzenie I | Urządzenie II | Urządzenie III | Urządzenie IV | |
|---|---|---|---|---|
| średnia prędkość przejazdu urządzenia z ładunkiem | 11 km/h | 8 km/h | 6 km/h | 5 km/h |
| udźwig | 38 000 kg | 33 000 kg | 35 000 kg | 45 000 kg |
| liczba dostępnych urządzeń | 1 | 1 | 1 | 1 |
A. Urządzeniem III
B. Urządzeniem I
C. Urządzeniem IV
D. Urządzeniem II
Obsługa ładunków w portach i …
Na terminalu przeładunkowym w trakcie trzech zmian roboczych załadowano do pojazdów 10 200 paletowych jednostek ładunkowych (pjł). Oblicz, ile aut zostało obsłużonych podczas jednej zmiany, jeżeli na każde z nich załadowano 34 pił, a tempo pracy przy załadunku przez całą dobę było równomierne?
A. 100 pojazdów
B. 500 pojazdów
C. 400 pojazdów
D. 300 pojazdów