Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawioną informacją przewoźnika, pasażer zmotoryzowany, wypływający promem z Gdyni o godz. 14:30 powinien zgłosić się na odprawę biletowo-bagażową najpóźniej o godzinie

Przeprawa promowa – Odprawa
1.Pasażerowie piesi powinni zgłosić się do odprawy najpóźniej na 45 minut przed wypłynięciem, a grupy powyżej 20 osób najpóźniej 90 minut przed wypłynięciem.
2.Pasażerowie zmotoryzowani powinni zgłosić się do bramy samochodowej (boarding) na zewnątrz terminalu najpóźniej 60 minut przed wypłynięciem. W porcie w Gdyni osoby, które opłaciły rezerwację, proszone są o kierowanie się bezpośrednio do bramy samochodowej po karty pokładowe.
3.Niestawienie się we właściwym czasie do odprawy biletowej może spowodować anulowanie rezerwacji i skreślenie z listy pasażerów, bez możliwości zwrotu kosztów.

A. 13:00
B. 13:15
C. 14:30
D. 13:30
SPL.02 Pytanie 243
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przepisami dotyczącymi praw i obowiązków podróżnych w transportie kolejowym, wypłata odszkodowania za niewykonanie przewozu odbywa się w ciągu

A. 1 miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie
B. 2 miesięcy od złożenia wniosku o odszkodowanie
C. 2 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
D. 3 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie rozporządzenia, celem wydania wizy przedstawionej na ilustracji jest

Fragment rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 25 maja 2021 r. w sprawie wiz dla cudzoziemców

§ 2. Na naklejce wizowej w polu „uwagi" zamieszcza się napis „cel wydania:" oraz następujące oznaczenia celu wydania wiz Schengen lub wiz krajowych:

(...)

2) „02" – gdy wiza jest wydawana w celu odwiedzin u rodziny lub przyjaciół;

3) „03" – gdy wiza jest wydawana w celu udziału w imprezach sportowych;

4) „04" – gdy wiza jest wydawana w celu prowadzenia działalności gospodarczej;

(...)

12) „12" – gdy wiza jest wydawana w celu dydaktycznym;

13) „13" – gdy wiza jest wydawana w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych;

14) „14" – gdy wiza jest wydawana w celu leczenia;

Ilustracja do pytania 5
A. poddanie się leczeniu szpitalnemu.
B. podjęcie studiów podyplomowych.
C. prowadzenie działalności gospodarczej.
D. prowadzenie badań naukowych.
Obsługa ładunków w portach i …

Konosament morski nie stanowi

A. dokumentu towarowego
B. dokumentu wartościowego
C. potwierdzenia przyjęcia wskazanego w nim ładunku do transportu
D. umowy dotyczącej transportu ładunku pomiędzy przewoźnikiem a nadawcą
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika pasażer odlatujący z Warszawy do Madrytu o godz. 10:35 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie

Fragment informacji na stronie internetowej przewoźnika PLL LOT
„Na lotnisku".
Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA).
Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu.
Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów PLL LOT, ze wszystkich portów na świecie.
W przypadku zgłoszenia się pasażera do odprawy na mniej niż 1 godzinę przed odlotem, nie gwarantujemy zabrania go na pokład samolotu.
Pasażerowie PLL LOT mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska Chopina stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in).

A. 08:35
B. 09:35
C. 10:35
D. 06:35
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas sytuacji awaryjnej na pokładzie samolotu, pasażerowie powinni

A. postępować zgodnie z instrukcjami załogi
B. skontaktować się z rodziną, gdy jest to bezpieczne
C. wziąć udział w głosowaniu nad decyzjami
D. opuścić miejsce bez zgody załogi
Obsługa podróżnych w portach …

Pierwszym krokiem w przypadku skargi na nieprawidłowości w przewozach kolejowych powinno być złożenie jej do

A. pracownika Służby Ochrony Kolei
B. przewodniczącego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
D. przewoźnika obsługującego daną linię kolejową
Obsługa podróżnych w portach …

Jednym z czynników oceny jakości obsługi pasażerów na stacji kolejowej jest

A. punktualność odjazdów pociągów
B. szybkość przejazdu
C. niska cena biletów
D. łatwość poruszania się po obszarze dworca
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Gdańska do Tokio o godz. 8:40 ma zgłosić się na odprawę biletowo-bagażową najpóźniej o godzinie

Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment)
1.Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (3 godziny dla rejsów poza Europę).
2.Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 30 minut przed planowaną godziną startu (1 godzina dla rejsów poza Europę).
3.Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów ze wszystkich portów na świecie.
4.Pasażerowie mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in).

A. 07:40
B. 08:10
C. 06:40
D. 07:10
SPL.03 Pytanie 259
Obsługa ładunków w portach i …

Częścią portu morskiego w rejonie basenów portowych, ustawioną prostopadle lub pod odpowiednim kątem do linii brzegowej, która umożliwia cumowanie jednego statku, jest

A. kanał portowy
B. pirs
C. dok portowy
D. awanport
Obsługa podróżnych w portach …

Niewłaściwy sposób transportu podróżnego z terminala pasażerskiego do samolotu to

A. piesze dojście po płycie lotniska.
B. dowóz autobusem lotniskowym.
C. użycie wozów pushback.
D. zastosowanie specjalnych rękawów.
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiadający bilet na podróż morską o wartości 120 zł, zawiadomił przewoźnika o swojej rezygnacji z podróży dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem. Przewoźnikowi przed rozpoczęciem rejsu nie udało się sprzedać biletu innemu pasażerowi. Zgodnie z Ustawą Kodeks morski przewoźnik może zatrzymać część opłaty wynoszącą nie więcej niż

USTAWA
z dnia 18 września 2001 r.
Kodeks morski
Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi.

A. 30 zł
B. 60 zł
C. 120 zł
D. 90 zł
Obsługa ładunków w portach i …

Czas, w którym należy przeładować 150 skrzyń z wagonów kolejowych na samochody ciężarowe, nie może być dłuższy niż 40 minut, a czas potrzebny na obsługę jednej skrzyni przez jeden wóz podnośnikowy wynosi 2 minuty. Jaka jest minimalna liczba wozów niezbędna do przeprowadzenia tego przeładunku?

A. 8 wozów
B. 2 wozy
C. 6 wozów
D. 4 wozy
SPL.02 Pytanie 268
Obsługa podróżnych w portach …

Ile zapłaci za bagaż pasażer, który leci klasą ekonomiczną z Warszawy do Paryża i przewozi walizkę o wymiarach 65×35×30 cm, ważącą 24 kg oraz torbę podręczną o wymiarach 45×35×23 cm, ważącą 3 kg?

Ogólne warunki przewozu bagażu
  1. Waga pojedynczej sztuki bagażu rejestrowanego nie może przekraczać 23 kg i sumy poszczególnych wymiarów do 158 cm.
  2. Bagaż podręczny ma wymiary nieprzekraczające 55×40×23 cm i wagę do 3 kg.
  3. Dodatkowo, w ramach ceny biletu, jako bagaż podręczny pasażer może zabrać ze sobą:
    • − torbę damską lub torbę męską lub laptopa (wymiary 40×35×12 cm)
    • − dla podróżujących z dziećmi - pokarm i składany wózek dla dziecka lub spacerówkę


Opłaty za bagaż
Klasa Ekonomiczna i Klasa Ekonomiczna PremiumW EuropieRejsy między-kontynentalne
KategoriaCiężarWymiaryEURUSD/CADEURUSD/CAD
Limit bezpłatnego bagażu (dla 1 sztuki)do 23 kgdo 158 cm0000
większa niź bezpłatny limit159 cm i więcej100150200300
cięższa niż bezpłatny limit24-32 kgdo 158 cm5070100150
większa i cięższa niż bezpłatny limit159 cm i więcej150220300450

A. 150 EUR
B. 100 EUR
C. 0 EUR
D. 50 EUR
Obsługa podróżnych w portach …

Opcja 'infant' w dokumentacji dotyczącej podróży lotniczych odnosi się do

A. dziecka do 2. roku życia, odbywającego podróż na kolanach rodziców
B. osoby starszej
C. dziecka podróżującego z opieką linii lotniczej
D. dziecka w wieku od 4 do 16 lat
SPL.02 Pytanie 271
Obsługa podróżnych w portach …

Kto nie podlega kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska?

A. wszyscy pracownicy kierujący lotniskiem
B. wszyscy pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
C. osoby, którym towarzyszy ochrona służb państwowych
D. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
Obsługa podróżnych w portach …

Informowanie podróżnych może być realizowane wielotorowo, przy użyciu różnorodnych technik. Nie powinno się stosować do udzielania informacji

A. komunikacji megafonowej.
B. zastrzeżonych częstotliwości radiowych.
C. ulotek, folderów, plakatów.
D. stron internetowych.
Obsługa podróżnych w portach …

Którego przewoźnika wybierze pasażer planujący podróż lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii wraz ze swoim małym kotem, którego chce przewieźć na pokładzie samolotu?

Wykaz ofert związanych z przewozem zwierząt przez wybranych przewoźników lotniczych



Wykaz ofert związanych z przewozem zwierząt przez wybranych przewoźników lotniczych
WizzAirLinie lotnicze nie umożliwiają przewozu zwierząt za wyjątkiem psów przewodników, które podróżują z osobami niewidomymi.
LOTIstnieje możliwość przewozu psa, kota lub tchórzofretki. W zależności od wagi i wielkości zwierzęcia – będzie ono umieszczone razem z pasażerem na pokładzie lub w luku bagażowym. W przypadku lotów do Wielkiej Brytanii, przewóz zwierząt odbywa się wyłącznie drogą cargo.
LufthansaW zależności od wielkości psa lub kota może on zostać przewieziony na pokładzie lub w luku bagażowym. Przewoźnik stosuje specjalne wymagania w przypadku przewozu psów zaliczanych do ras niebezpiecznych.
easyJetPrzewoźnik nie zezwala na przewóz zwierząt za wyjątkiem psów przewodników oraz psów towarzyszących.
SASPrzewóz zwierząt takich jak psy, koty, ptaki domowe i inne zwierzęta domowe jest możliwy, ale wymaga indywidualnej zgody przewoźnika.
NorwegianJedynie psy lub koty mogą być przewożone przez linię Norwegian. Na lotach krajowych zwierzęta mogą podróżować na pokładzie samolotu, a w przypadku połączeń międzynarodowych – wyłącznie w luku bagażowym.
Air FranceMniejsze zwierzęta mogą podróżować na pokładzie, większe – w luku bagażowym samolotu.

A. Air France
B. Norwegian
C. easyJet
D. LOT
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, który wykupił bilet klasy ekonomicznej pro na lot z Warszawy do Skopje w Macedonii, podróżuje z trzema sztukami bagażu. Jaką kwotę dodatkową będzie musiał dopłacić do ceny biletu, jeżeli podczas podróży wybrał miejsce z wyprzedzeniem oraz zestaw przekąsek z posiłkiem?

Ilustracja do pytania 36
A. 37 EUR
B. 7 EUR
C. 110 EUR
D. 10 EUR
Obsługa ładunków w portach i …

Jakie jest zużycie ładowności pojazdu, którego dopuszczalna masa całkowita to 16 t, masa własna wynosi 4 t, a masa ładunku to 6 t?

A. 0,6
B. 0,5
C. 0,4
D. 1,0