Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

W osiedlowym sklepie spożywczym z tradycyjną formą obsługi obrót ze sprzedaży wyniósł 200 000,00 zł. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz maksymalną wartość niedoboru.

BranżaLimit - sklep samoobsługowyLimit - sklep tradycyjny
minimalnymaksymalnyminimalnymaksymalny
mięsny1%2%0,8%1,5%
ogólnospożywczy0,6%1%0,4%0,8%

A. 4 000,00 zł
B. 1 600,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 1 200,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Do działań związanych z przyjmowaniem do sklepu towarów, które zostały zakupione, nie należy zaliczać sprawdzenia

A. zgodności asortymentów z złożonym zamówieniem
B. stanów magazynowych, aby określić potrzeby w zakresie towarów
C. ilości towarów w stosunku do dokumentów dołączonych do dostawy
D. jakości przekazanych towarów
HAN.01 Pytanie 4
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zawartych w tabeli danych wskaż rozmiar sukienki, który sprzedawca powinien zaproponować klientce o wzroście 170 cm, obwodzie klatki piersiowej 99 cm, obwodzie bioder 105 cm.

RozmiarWymiary w cm
wzrostobwód klatki piersiowejobwód bioder
3816486-8993-96
4016490-9397-99
4217094-97100-103
4417098-101104-106

A. 44
B. 42
C. 38
D. 40
HAN.01 Pytanie 5
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia PRALEKS Sp. z o.o. sprzedająca sprzęt AGD, korzysta z danych GUS. Dane te są podane w tabeli. Zakładając, że tendencje wyposażenia gospodarstw domowych utrzymają się w następnych latach na tym samym poziomie, ustal zakup których towarów hurtownia powinna zwiększyć w następnych latach?

Tabela. Wyposażenie gospodarstw domowych w sprzęt AGD w latach 2001-2002 w Polsce
źródło: Mały Rocznik Statystyczny 2003
Sprzęt AGD2001
w tys. szt.
2002
w tys. szt.
Wskaźnik
dynamiki
Pralki937984105%
Odkurzacze domowe9981 077108%
Kuchenki mikrofalowe12 00010 50088%
Zamrażarki43 00040 00093%

A. Kuchenek mikrofalowych.
B. Zamrażarek.
C. Odkurzaczy.
D. Pralek.
HAN.01 Pytanie 7
Prowadzenie sprzedaży

Podczas aranżacji powierzchni sprzedażowej w małym sklepie samoobsługowym należy zakładać, że na sprzęt do prezentacji produktów powinno się przeznaczyć od 30% do 40% całkowitej powierzchni, a na drogi komunikacyjne

A. od 40% do 50%
B. od 10% do 20%
C. od 20% do 30%
D. od 60% do 70%
HAN.01 Pytanie 8
Prowadzenie sprzedaży

Według definicji Głównego Urzędu Statystycznego, "sklepy o powierzchni sprzedażowej wynoszącej od 2 500 m2, prowadzące sprzedaż głównie w systemie samoobsługowym, oferujące szeroki asortyment artykułów codziennego użytku, zarówno żywnościowych, jak i nieżywnościowych, zazwyczaj z parkingiem samochodowym", nazywamy

A. domami towarowymi
B. megasamymi
C. domami handlowymi
D. hipermarketami
HAN.01 Pytanie 9
Prowadzenie sprzedaży

Cyfra kontrolna w kodzie kreskowym, która weryfikuje poprawność skanowania produktów, znajduje się

A. na ostatniej pozycji
B. za cyfrą określającą kraj pochodzenia
C. na pierwszej pozycji
D. za cyfrą wskazującą nazwę producenta
HAN.01 Pytanie 10
Prowadzenie sprzedaży

W osiedlowym sklepie spożywczym z tradycyjną formą obsługi obrót ze sprzedaży wyniósł 200 000,00 zł.
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz maksymalną wartość niedoboru.

BranżaLimit – sklep samoobsługowyLimit – sklep tradycyjny
minimalnymaksymalnyminimalnymaksymalny
mięsny1%2%0,8%1,5%
ogólnospożywczy0,6%1%0,4%0,8%

A. 1 200,00 zł
B. 4 000,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 1 600,00 zł
HAN.01 Pytanie 12
Prowadzenie sprzedaży

Jakie produkty powinny być ustawione obok siebie w sklepie?

A. W opakowaniach o identycznych rozmiarach
B. W opakowaniach o tym samym kolorze
C. W tej samej kategorii cenowej
D. Zaspokajające tę samą potrzebę
HAN.01 Pytanie 13
Prowadzenie sprzedaży

Cyfra kontrolna w kodzie kreskowym, która weryfikuje prawidłowość skanowania towaru, znajduje się

A. za cyfrą wskazującą nazwę producenta
B. na końcu
C. na początku
D. za cyfrą określającą kraj pochodzenia
HAN.01 Pytanie 14
Prowadzenie sprzedaży

Klientka chce kupić świeżą, chudą rybę. Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w tabeli sprzedawca powinien polecić jej

Grupa rybZawartość tłuszczuNazwy ryb
Tłustepowyżej 5%łosoś, makrela, szprot, tuńczyk węgorz, halibut
Średnio tłusteod 1% do 5%karp, leszcz, lin, płoć, pstrąg
Chudedo 1%morszczuk, okoń, dorsz, szczupak

A. filety z dorsza.
B. płaty pstrąga.
C. patroszonego karpia.
D. dzwonki łososia.
HAN.01 Pytanie 15
Prowadzenie sprzedaży

Limit strat towarowych w sklepie jest ustalony w celu pokrycia ubytków

A. spowodowanych przeterminowaniem towarów
B. spowodowanych włamaniami oraz kradzieżami
C. wynikających z wydarzenia losowego
D. wynikających z naturalnych cech towarów
Prowadzenie sprzedaży

Wykorzystanie zasady łańcucha chłodniczego w handlu artykułami spożywczymi polega na utrzymaniu temperatury

A. chłodniczej - od wytworzenia do spożycia
B. poniżej 0 stopni C - od wytworzenia do spożycia
C. chłodniczej - jedynie w trakcie transportu i przechowywania
D. poniżej 0 stopni C - wyłącznie w czasie transportu i magazynowania
Prowadzenie sprzedaży

Aby przekonać klienta sklepu odzieżowego do zakupu kilku elementów odzieży, które mogą tworzyć zestaw, należy

A. zawieść ubrania na różnych wieszakach
B. ustawić ubrania w witrynie sklepu
C. zaprezentować dopasowane do siebie ubrania na różnych manekinach
D. pokazać pasujące do siebie ubrania na jednym manekinie
HAN.01 Pytanie 18
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zestawienie towarów może być w pełni sprzedawane zarówno w tradycyjny, jak i nowoczesny sposób?

A. Wędliny pakowane hermetycznie, owoce, mleko, zabawki, słodycze w opakowaniach
B. Słodycze w opakowaniach, mleko, żywe ryby, zabawki, owoce
C. Mleko, owoce, ciasto sprzedawane na wagę, zabawki, słodycze w opakowaniach
D. Owoce, słodycze w opakowaniach, wędliny krojone na życzenie klienta, mleko, zabawki
HAN.01 Pytanie 20
Prowadzenie sprzedaży

Towary często rotujące powinny być eksponowane na półkach sklepowych

A. na najniższych poziomach
B. w pobliżu wejścia
C. na wysokości oczu klientów
D. jak najdalej od drzwi
HAN.01 Pytanie 23
Prowadzenie sprzedaży

Znak jakości (KJ), który może być umieszczony na etykiecie produktu lub towaru, potwierdza przeprowadzenie kontroli jakości przez

A. nabywcę
B. sprzedawcę detalicznego
C. producenta
D. dystrybutora
HAN.01 Pytanie 24
Prowadzenie sprzedaży

Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?

Rodzaj kremuWartość sprzedaży w zł
Owocowy4 300
Nagietkowy3 500
Rumiankowy4 200
Przeciwalergiczny8 000
RAZEM20 000

A. Rumiankowy.
B. Przeciwalergiczny.
C. Nagietkowy.
D. Owocowy
HAN.01 Pytanie 25
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych z tabeli ustal, który segment słonych przekąsek ma największy udział w rynku.

WARTOŚĆ I WIELKOŚĆ RYNKU SŁONYCH PRZEKĄSEK
SEGMENTYWartość sprzedaży
w 1000 zł/proc. udział
Wielkość sprzedaży
w 1000 kg /proc. udział
Chipsy47 364,7 /41,617 699,9 / 28,1
Chrupki33 148,0 /29,117 577,9 / 27,9
Paluszki16 717,6 / 14,717 372,9 / 27,5
Orzeszki9 876,0 / 8,65 442,1 / 8,6
Pozostałe6 764,7 / 5,95 002,5 / 7,9
Suma113 872,063 095,3
Źródło: ACNielsen, dane za IV 2004 – III 2005

A. Chipsy.
B. Chrupki.
C. Paluszki.
D. Orzeszki.
HAN.01 Pytanie 27
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Jaką cechą charakteryzuje się artykuł spożywczy?

A. trwałość.
B. forma.
C. kolor.
D. rozmiar.
Prowadzenie sprzedaży

Którą informację powinien przekazać sprzedawca klientowi, zainteresowanemu zakupem towaru przedstawionego na wywieszce cenowej?

MASŁO 500 g
WIEJSKIE SMAKI
7,50 cena brutto PLN/szt.
cena/ kg
15 zł/kg

A. Za 0,5 kg masła zapłaci Pan 7,50 zł.
B. Za zakup 1 szt. masła, drugie jest gratis.
C. Musi kupić Pan co najmniej 2 szt. masła.
D. Kupując 2 szt. masła zapłaci Pan 7,50 zł.
HAN.01 Pytanie 29
Prowadzenie sprzedaży

Umieszczając w ladzie chłodniczej masło obok margaryny, wykorzystano zasadę rozmieszczania artykułów w pobliżu siebie

A. komplementarnych
B. na które popyt występuje po sezonie
C. kupowanych razem
D. substytucyjnych
Prowadzenie sprzedaży

Przygotowanie produktów do sprzedaży obejmuje między innymi

A. analizę stanów magazynowych oraz składanie zamówień
B. ocenę ilości produktów oraz porównywanie stanów magazynowych z ewidencją
C. badanie stanów ewidencyjnych i weryfikację złożonych zamówień
D. ocenę jakości towaru, porcjowanie i układanie w pojemnikach
HAN.01 Pytanie 32
Prowadzenie sprzedaży

Ceny jednostkowe nie są zobowiązane do umieszczania na etykietach cenowych produktów?

A. nieżywnościowych sprzedawanych w sklepach dyskontowych
B. których cena jednostkowa jest identyczna z ceną sprzedaży
C. spożywczych o terminie ważności poniżej miesiąca
D. niepełnowartościowych, których cena została obniżona
HAN.01 Pytanie 33
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż towar, dla którego wywieszka cenowa została sporządzona zgodnie z przepisami prawa.

SOK BARTUŚ
jabłkowy

4,50 PLN
Cena sprzedaży
MASŁO NATURAL
roślinne
250 g

6,50 PLN netto
SZAMPON LUX
13% taniej

10,99 zł/op.
340 ml
BALSAM DO CIAŁA
BEAUTY

250 ml
8,50 zł/szt.

34,00zł/1litr

A. Balsam do ciała BEAUTY
B. Sok BARTUŚ
C. Szampon LUX
D. Masło NATURAL
HAN.01 Pytanie 34
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca, eksponując obok siebie na stoisku obuwie wykonane z naturalnej skóry oraz z materiałów sztucznych, zastosował zasadę

A. dostępności towarów
B. komplementarności
C. kolejności dostaw
D. substytucyjności
HAN.01 Pytanie 35
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Jaką grupę technologiczną reprezentują rolady?

A. Produkty blokowe
B. Kiełbasy
C. Wędliny podrobowe
D. Wędzonki
HAN.01 Pytanie 36
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Produkty, które są efektem fermentacji, nie obejmują

A. jogurtu
B. mleka zsiadłego
C. mleka smakowego
D. serwatki
HAN.01 Pytanie 40
Kategorie: Towaroznawstwo
Prowadzenie sprzedaży

Jaką część imbiru stosuje się jako przyprawę?

A. Nasiona
B. Kłącza
C. Liście
D. Owoce