Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. ofertę sprzedaży
B. specyfikację towarową
C. zapytanie ofertowe
D. folder informacyjny
Prowadzenie sprzedaży
W nowoczesnym sklepie odzieżowym sprzedawca, kierując się zasadą komplementarności, powinien oprócz płaszczy eksponować
A. sweterki i spódniczki
B. rękawiczki i spódniczki
C. szałiki i sweterki
D. szałiki i rękawiczki
Prowadzenie sprzedaży
Klient działający w sposób racjonalny
A. podąża za trendami, imituje innych, nie dba o swój interes finansowy
B. podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem chwili
C. korzysta z ofert promocyjnych towarów, również tych, których w danej chwili nie potrzebuje
D. tworzy spis zakupów, zestawia ceny, rozsądnie wykorzystuje promocje produktów
Prowadzenie sprzedaży
Który z wymienionych produktów powinien zostać zarekomendowany klientce, która poszukuje źródła bogatego w wapń?
A. Ogórek zielony
B. Olej rzepakowy
C. Mięso wieprzowe
D. Mleko krowie
Prowadzenie sprzedaży
Na którym z rynków obraca się lokatami terminowymi?
A. Dóbr konsumpcyjnych
B. Usług produkcyjnych
C. Pracy
D. Finansowym
Prowadzenie sprzedaży
Do tradycyjnego sklepu z perfumami wszedł klient, który planuje zakupić prezent dla swojej córki. Jakie kroki powinien podjąć sprzedawca w celu obsługi tego klienta?
A. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
B. Ustalenie potrzeb, zachęcenie do dodatkowych zakupów, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
C. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, zachęcenie do dodatkowych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
D. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktów, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Sklep spożywczy nabył towar po cenie netto wynoszącej 20 zł i sprzedaje go z marżą równą 20% od ceny sprzedaży. Jeśli towar objęty jest stawką VAT 7%, to ile wynosi cena sprzedaży brutto?
A. 26,75 zł
B. 25,00 zł
C. 28,62 zł
D. 30,62 zł
Prowadzenie sprzedaży
Wylicz cenę netto sprzedaży torebki damskiej, jeśli do jej netto ceny zakupu wynoszącej 60 zł doliczono marżę w wysokości 30%, obliczoną od ceny zakupu.
A. 61,80 zł
B. 78,00 zł
C. 60,18 zł
D. 90,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klientka nabyła buty zimowe i otrzymała tylko paragon fiskalny, który stanowi dokument uprawniający do złożenia reklamacji. Klientce nie przysługuje
A. zwrot pieniędzy, jeśli sprzedawca nie potrafi naprawić butów zimowych w odpowiednim czasie
B. wymiana butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
C. wymiana butów zimowych na podstawie gwarancji
D. naprawa butów zimowych z powodu niezgodności towaru z umową
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie zawartych w tabeli danych wskaż rozmiar sukienki, który sprzedawca powinien zaproponować klientce o wzroście 170 cm, obwodzie klatki piersiowej 99 cm i obwodzie bioder 105 cm.
| Rozmiar | Wymiary w cm | ||
|---|---|---|---|
| wzrost | obwód klatki piersiowej | obwód bioder | |
| 38 | 164 | 86-89 | 93-96 |
| 40 | 164 | 90-93 | 97-99 |
| 42 | 170 | 94-97 | 100-103 |
| 44 | 170 | 98-101 | 104-106 |
A. 40
B. 42
C. 44
D. 38
Prowadzenie sprzedaży
Zarysowania na obudowie drukarki dostrzegane w trakcie korzystania z produktu przez konsumenta stanowią wadę
A. widoczną zasadniczą
B. widoczną nieistotną
C. ukrytą nieistotną
D. ukrytą zasadniczą
Prowadzenie sprzedaży
Kupujący otrzymał fakturę z niepoprawną ceną produktu. Który dokument powinien być wydany, aby skorygować powstały błąd?
A. Faktura pro forma
B. Nota korygująca
C. Paragon fiskalny
D. Faktura korygująca
Prowadzenie sprzedaży
Posiadacz księgarni nabył w hurtowni słowniki angielskie w cenie 50 zł/szt. Wprowadza on 10% marżę opartą na cenie zakupu. Stawka VAT wynosi 5%. Cena detaliczna (sprzedaży brutto) pojedynczego słownika to
A. 57,75 zł
B. 50,00 zł
C. 60,75 zł
D. 55,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Producent popularnej marki kawy namawiał klientów do kupna jednego ze swoich wyrobów, umieszczając wewnątrz opakowania eleganckie, srebrne łyżeczki. Takie działania producenta określane są jako
A. promocja sprzedaży
B. sprzedaż osobista
C. reklama
D. public relations
Prowadzenie sprzedaży
Dziś sprzedajemy pomarańcze w obniżonej cenie. Jaką technikę argumentacji zastosował sprzedawca?
A. Argumentacji cenowej.
B. Zadawania pytań.
C. Skupienia.
D. Prezentacji.
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oblicz kwotę należności za zakupy.
| Dane dotyczące sprzedaży towarów | ||||
|---|---|---|---|---|
| Lp. | Towar | Ilość | J.m. | Cena detaliczna |
| 1 | Cukierki toffi | 0,5 | kg | 16,00 zł/kg |
| 2 | Cukierki irysy | 1 | kg | 16,00 zł/kg |
| 3 | Czekolada gorzka | 2 | szt. | 2,50 zł/szt. |
A. 37,00 zł
B. 34,50 zł
C. 26,50 zł
D. 29,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Właścicielka sklepu spożywczego nabyła 80 kg słodyczy w cenie 10 zł/kg. Aby sprzedaż słodyczy przyniosła zysk, ustaliła marżę na poziomie 30% ceny zakupu. Jaką kwotę uzyska z marży, jeżeli wszystkie słodycze zostaną sprzedane?
A. 30 zł
B. 240 zł
C. 24 zł
D. 300 zł
Prowadzenie sprzedaży
Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę
A. niższej ceny i większej ilości
B. wyższej ceny i mniejszej ilości
C. wyższej ceny i większej ilości
D. niższej ceny i mniejszej ilości
Prowadzenie sprzedaży
Aby zaznajomić przyszłych klientów z oferowanym asortymentem, należy do nich przesłać
A. propozycję cenową
B. formularz sprzedaży
C. opis towarów
D. ofertę sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
W tabeli przedstawiono zadania instytucji, które wspomagają działalność przedsiębiorstwa handlowego. Które z tych zadań wypełnia agencja marketingowa?
| A. | Prowadzenie badań rynku, doradztwo w zakresie promocji sprzedaży. |
| B. | Prowadzenie rachunku bankowego, udzielanie kredytów. |
| C. | Ubezpieczenie majątku przedsiębiorstwa, wypłata odszkodowań. |
| D. | Organizowanie transportu ludzi, zapewnienie przestrzegania łańcucha chłodniczego w trakcie przewozu towarów. |
A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Prowadzenie sprzedaży
Stwierdzenie: "Cena rozmów telefonicznych w naszej ofercie jest niższa niż u głównego dostawcy" należy zakwalifikować jako reklamę
A. ukryta
B. porównawcza
C. społeczna
D. podprogowa
Prowadzenie sprzedaży
Jaka jest wartość sprzedaży brutto towaru objętego 23% stawką podatku YAT, jeśli cena nabycia wynosi 500,00 zł, a marża to 100,00 zł?
A. 600,00 zł
B. 615,00 zł
C. 738,00 zł
D. 730,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jak długo klient sklepu stacjonarnego ma prawo do korzystania z uprawnień z powodu niezgodności towaru z umową?
A. 8 miesięcy od zakupu towaru
B. 24 miesiące od zakupu towaru
C. 10 miesięcy od zakupu towaru
D. 16 miesięcy od zakupu towaru
Prowadzenie sprzedaży
Która z wymienionych czynności nie jest częścią procesu zawierania umowy sprzedaży?
A. Pisemne potwierdzenie zamówienia telefonicznego
B. Określenie terminu dostawy oraz miejsca odbioru towaru
C. Złożenie przyjętego towaru w magazynie
D. Sporządzenie umowy w formie pisemnej
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył maszynę do szycia, która objęta jest trzyletnią gwarancją. Po dwóch latach i dwóch miesiącach prawidłowego użytkowania maszyna przestała funkcjonować. Klient ma prawo do
A. naprawy maszyny w ramach gwarancji
B. wymiany sprzętu na wolny od wad z tytułu gwarancji lub niezgodności sprzętu z umową
C. wymiany maszyny na nową z tytułu niezgodności sprzętu z umową
D. zwrotu pieniędzy za zakupiony sprzęt z tytułu gwarancji lub niezgodności towaru z umową
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie zakupiono batoniki morelowe, których cena zakupu netto wynosi 1,60 zł za sztukę. Jaka będzie cena brutto sprzedaży batonika morelowego, jeśli sklep stosuje marżę detaliczną równą 25% naliczaną od ceny zakupu netto oraz podatek VAT wynosi 8%?
A. 2,65 zł
B. 2,00 zł
C. 1,93 zł
D. 2,16 zł
Prowadzenie sprzedaży
W dniu 15 maja 2014 roku klient zgłosił reklamację na bluzę sportową z uwagi na jej odbarwienie w trakcie prania zgodnego z instrukcjami producenta, którą nabył 25 kwietnia 2014 roku. Kiedy sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację?
A. 25 maja 2014 r.
B. 15 lipca 2014 r.
C. 25 czerwca 2014 r.
D. 29 maja 2014 r.
Prowadzenie sprzedaży
Firma handlowa oferuje sprzedaż ratalną na zasadzie - pierwsza wpłata stanowi 20% wartości produktu, 0% prowizji, 0% odsetek, a spłata pozostałej kwoty jest rozłożona na 10 miesięcznych rat. Jaką wysokość będzie miała druga rata, jeśli klient planuje zakupić kabinę prysznicową z hydromasażem w cenie 1 250 zł?
A. 375 zł
B. 125 zł
C. 100 zł
D. 250 zł
Prowadzenie sprzedaży
Czym jest kryterium klasyfikacji klientów na ufnych oraz nieufnych?
A. posiadanie wolnego czasu
B. wiara w sprzedawcę
C. stosunek do nowości rynkowych
D. reakcja na oferowane produkty
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinno się wybrać dla produktów jubilerskich, znajdujących się w witrynach?
A. Wysyłkową
B. Specjalną
C. Samoobsługową
D. Preselekcyjną
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej sytuacji sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia płatności kartą płatniczą?
A. Użycia karty płatniczej przez osobę nieuprawnioną
B. Zakupu towarów zamawianych na specjalne życzenie
C. Transakcji na kwotę mniejszą niż 100 zł
D. Gdy klient przy pierwszej próbie potwierdzenia transakcji wprowadził błędny PIN
Prowadzenie sprzedaży
W formie preselekcji sprzedażowej klient ma opcję
A. swobodnego i niezależnego wyboru towaru oraz dokonania zakupu bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
B. samodzielnego wyboru towaru, dokonania przymiarek oraz kontaktu ze sprzedawcą wyłącznie w momencie płatności
C. wyboru towaru jedynie przy pomocy sprzedawcy, który doradza, prezentuje produkty oraz rozwiewa wątpliwości
D. swobodnego i niezależnego wyboru towaru, realizacji przymiarek oraz wstępnego wyboru i nawiązania rozmowy ze sprzedawcą w celu sprecyzowania swoich oczekiwań
Prowadzenie sprzedaży
Klient kupił następujące towary: 1 gazetę, 4 lizaki, 50 litrów paliwa. Ustal należność za zakupione towary korzystając z danych przedstawionych w tabeli.
| Nazwa towaru | Cena detaliczna brutto |
|---|---|
| Paliwo | 4,58 zł/litr |
| Gazeta | 2,99 zł/szt. |
| Lizak | 1,39 zł/szt. |
A. 8,96 zł
B. 233,38 zł
C. 237,55 zł
D. 27,28 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie towaru z podanych mogą być nabywane w automatach?
A. Odzież, obuwie, cukierki paczkowane
B. Bilety komunikacji miejskiej, napoje, batoniki
C. Pieczywo, zabawki, owoce
D. Zeszyty, napoje, warzywa
Prowadzenie sprzedaży
Klient odwiedził sklep z perfumami, gdzie prowadzi się sprzedaż tradycyjną, w celu zakupu podarunku dla swojej córki. Jak powinien wyglądać poprawny proces obsługi tego klienta?
A. Prezentacja oferty, określenie potrzeb, zachęcenie do kolejnych zakupów, zapakowanie produktów, pobranie płatności
B. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, zachęcenie do kolejnych zakupów, prezentacja oferty, pobranie płatności
C. Określenie potrzeb, prezentacja oferty, dokonanie zakupu, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
D. Prezentacja oferty, rozwianie wątpliwości, zapakowanie produktów, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę stanowi cena sprzedaży brutto towaru, którego cena netto z podstawową stawką VAT wynosi 35,00 zł?
A. 36,75 zł
B. 37,80 zł
C. 43,05 zł
D. 28,46 zł
Prowadzenie sprzedaży
Płyty DVD dostępne w księgarni stanowią rodzaj asortymentu
A. podstawowy
B. uzupełniający
C. płytki
D. wąski
Prowadzenie sprzedaży
Która z poniższych cech odnosi się do sprzedaży w automatach?
A. Sprzedaż dostępna przez całą dobę drobnych produktów, brak obecności sprzedawcy
B. Towary codziennego użytku, łatwy dostęp do produktów
C. Bogaty wybór, brak sprzedawcy
D. Bezpośredni kontakt z osobą sprzedającą, mała powierzchnia
Prowadzenie sprzedaży
Dla jakich z wymienionych produktów zaleca się sprzedaż subskrypcyjna?
A. Serii wydawnictw książkowych
B. Kosmetyków
C. Sprzętu elektronicznego
D. Obuwia
Prowadzenie sprzedaży
Klient zakupił towary przedstawione w tabeli i zapłacił za nie banknotem o nominale 100 zł. Kwota reszty, którą powinien otrzymać klient wynosi
| Wykaz towarów kupionych przez klienta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Lp. | Nazwa towaru | Jednostka miary | Ilość | Cena jednostkowa brutto w zł |
| 1. | schab | kg | 1,5 | 18,00 |
| 2. | karkówka | dag | 60 | 15,00 |
A. 67,00 zł
B. 42,00 zł
C. 36,00 zł
D. 64,00 zł