Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 82
Prowadzenie sprzedaży

Po złożeniu zamówienia przez klienta, pierwszym krokiem powinno być

A. wysłanie towarów dostępnych w magazynie
B. potwierdzenie realizacji zamówienia
C. zweryfikowanie możliwości realizacji zamówienia
D. sporządzenie faktury sprzedaży
HAN.01 Pytanie 83
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę argumentacji wykorzystuje sprzedawca, gdy nakłania klienta do udzielania krótkich odpowiedzi TAK lub NIE?

A. Alternatywną
B. Cenową
C. Koncentracji
D. Kompensacyjną
HAN.01 Pytanie 85
Prowadzenie sprzedaży

Preselekcja to sposób sprzedaży, który pozwala klientowi

A. nawiązać bezpośredni kontakt z sprzedawcą.
B. samodzielnie wybierać towar.
C. nabywać towary za pośrednictwem Internetu.
D. wybierać towary z katalogu.
HAN.01 Pytanie 86
Prowadzenie sprzedaży

Na którym etapie procesu sprzedażowego występuje pytanie "Którą bluzkę chciałaby pani obejrzeć dokładniej"?

A. Prezentacji towaru
B. Rozpoznania potrzeb
C. Wyjaśnienia wątpliwości
D. Ustalenia korzyści
Prowadzenie sprzedaży

Sklep detaliczny oferuje produkt w cenie brutto 2,44 zł. Zastosowana marża wynosi 8% obliczana metodą "w stu", a ponadto naliczany jest 22% podatek VAT. Jaka jest wartość ceny zakupu netto tego towaru?

A. 1,84 zł
B. 1,85 zł
C. 2,17 zł
D. 2,16 zł
Prowadzenie sprzedaży

Podczas obsługi klientów w dziale mięsnym sprzedawca powinien dysponować:

A. certyfikatem ukończenia kursu bhp, nakryciem głowy
B. fartuchm, nakryciem głowy, obuwiem antypoślizgowym
C. czystymi dłońmi, książeczką zdrowia, białym fartuchm
D. czepkiem ochronnym, wynikami badań lekarskich
Prowadzenie sprzedaży

Klient sklepu stacjonarnego ma prawo do skorzystania z uprawnień związanych z niezgodnością towaru z umową przez okres

A. 7 dni od momentu wydania towaru
B. 14 dni od momentu wydania towaru
C. 12 miesięcy od momentu wydania towaru
D. 24 miesięcy od momentu wydania towaru
HAN.01 Pytanie 94
Prowadzenie sprzedaży

Do perfumerii sprzedającej w tradycyjny sposób wszedł klient pragnący zakupić upominek dla swojej córki. Jak powinien wyglądać właściwy proces obsługi klienta?

A. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
B. Ustalenie oczekiwań, wyjaśnienie niejasności, prezentacja asortymentu, pobranie płatności, namawianie do kolejnych zakupów
C. Ustalenie oczekiwań, prezentacja asortymentu, namawianie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
D. Ustalenie oczekiwań, namawianie do kolejnych zakupów, prezentacja asortymentu, wyjaśnienie niejasności, pobranie płatności
Prowadzenie sprzedaży

Koszt zakupu towaru wynosi 600 zł, do tej kwoty sklep dodaje marżę w wysokości 20% obliczaną od ceny zakupu, a stawka VAT to 23%. Jaką sumę zapłaci klient za ten towar w sklepie?

A. 738,00 zł
B. 885,60 zł
C. 720,00 zł
D. 886,50 zł
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył towary przedstawione w tabeli. Która z podanych kwot pozwoli mu na zapłacenie rachunku?

Nazwa towaruJ. m.IlośćCena jednostkowa w zł
Tapeta ściennaszt.236,00
Klej do tapetszt.310,50
Farba olejnal123,00

A. 91,00 zł
B. 106,00 zł
C. 70,00 zł
D. 127,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył: 2 kg schabu w cenie 13,20 zł/kg, 1 kg mięsa mielonego w cenie 9,70 zł/kg oraz 0,5 kg polędwicy sopockiej w cenie 24 zł/kg. Za zakupione produkty klient uiścił płatność banknotem o nominale 100 zł. Jaką kwotę powinien otrzymać jako resztę?

A. 53,10 zł
B. 39,90 zł
C. 48,10 zł
D. 51,90 zł
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył telewizor objęty dwuletnią gwarancją producenta. Po upływie sześciu miesięcy oddał go do naprawy w ramach gwarancji. Z powodu niemożności dokonania naprawy klient otrzymał nowy telewizor w zamian za uszkodzony. Jak długo klient będzie miał prawo do korzystania z uprawnień gwarancyjnych?

A. Przez 24 miesiące od daty wymiany towaru
B. Przez 24 miesiące od daty zakupu towaru
C. Przez 18 miesięcy od daty wymiany towaru
D. Przez 18 miesięcy od daty zakupu towaru
HAN.01 Pytanie 101
Prowadzenie sprzedaży

Jaką czynność wykonuje sprzedawca, aby przygotować towar do sprzedaży?

A. Inkasuje należność za sprzedane towary
B. Eksponuje towar na półkach
C. Wystawia fakturę
D. Wystawia dokument magazynowy Wz
HAN.01 Pytanie 102
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca ma do czynienia z klientem, który nie potrafi podjąć decyzji zakupowej. Zauważając zniecierpliwienie innych kupujących, co powinien powiedzieć?

A. Proszę się zdecydować, inni również pragną zrobić zakupy
B. Proszę przyjść jutro, teraz nie mam czasu, do widzenia
C. Ten produkt nie będzie dla pana właściwy, do widzenia
D. Inni klienci, którzy zakupili ten artykuł, byli z niego bardzo zadowoleni
HAN.01 Pytanie 105
Prowadzenie sprzedaży

Który z wymienionych produktów sprzedawca powinien polecić do czyszczenia szaf chłodniczych?

A.Środek do mycia powierzchni urządzeń mających kontakt z żywnością, stołów, posadzek i ścian w ciastkarniach, masarniach, mleczarniach, kuchniach i innych zakładach przemysłu spożywczego.
B.Środek do pielęgnacji i czyszczenia mebli, zarówno do powierzchni matowych jak i błyszczących w opakowaniu aerozolowym, ożywia kolory, nadaje połysk i nie zostawia odbarwień.
C.Skoncentrowany preparat do czyszczenia i pielęgnacji podłóg odpornych na działanie wody. Skutecznie usuwa zabrudzenia i nie pozostawia smug. Jest środkiem nisko pieniącym, antypoślizgowym.
D.Płyn do mycia dezynfekującego powierzchni w przemyśle spożywczym oraz gastronomii. Skutecznie usuwa zabrudzenia, neutralizuje nieprzyjemne zapachy. Wspomaga usuwanie szronu. Zalecany do mycia sprzętów i urządzeń służących do przechowywania żywności.

A. B.
B. A.
C. C.
D. D.
HAN.01 Pytanie 106
Prowadzenie sprzedaży

Które produkty spożywcze mogą być oferowane w systemie samoobsługowym?

A. Ciasto drożdżowe w porcjach
B. Sałatki oraz surówki sprzedawane na wagę
C. Żywe ryby oraz owoce morza
D. Kawa rozpuszczalna w opakowaniu szklanym
HAN.01 Pytanie 108
Prowadzenie sprzedaży

W placówkach samoobsługowych sprzedaż wędlin i serów na wagę powinna być realizowana na

A. wyodrębnionych stanowiskach i przez tego samego sprzedawcę
B. tych samych stanowiskach i przez tego samego sprzedawcę
C. wyodrębnionych stanowiskach i przez odrębnego sprzedawcę
D. tych samych stanowiskach, ale przez odrębnego sprzedawcę
HAN.01 Pytanie 109
Prowadzenie sprzedaży

Jakie działanie jest charakterystyczne dla finalnego etapu sprzedaży akwizycyjnej?

A. Zadbanie o właściwy przebieg dostawy
B. Pokazanie sposobu korzystania z towaru
C. Sporządzenie listy potencjalnych klientów
D. Zorganizowanie pokazu towaru wśród znajomych
HAN.01 Pytanie 110
Prowadzenie sprzedaży

Produkty do pielęgnacji oraz czyszczenia obuwia w punkcie sprzedaży obuwniczej stanowią asortyment

A. uzupełniający
B. rozbudowany
C. niezbędny
D. kluczowy
HAN.01 Pytanie 111
Prowadzenie sprzedaży

Jaki czas ma sprzedawca na odpowiedź na żądanie reklamacyjne zgłoszone przez klienta?

A. 14 dni kalendarzowych licząc od dnia następnego po dniu, w którym złożono reklamację
B. 2 miesiące od momentu zakupu towaru przez klienta
C. 2 miesiące liczone od dnia następującego po dniu, w którym złożono reklamację
D. 2 lata od daty zakupu towaru przez klienta
Prowadzenie sprzedaży

Korzystając z danych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione towary: 2 kg cukru, 0,50 kg ciastek i 0,40 kg czekoladek.

Nazwa towaruCena detaliczna za 1 kg
Ciastka18,00 zł
Cukier4,00 zł
Czekoladki20,00 zł

A. 28,00 zł
B. 20,00 zł
C. 22,00 zł
D. 25,00 zł
HAN.01 Pytanie 113
Prowadzenie sprzedaży

Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania

A. dobrowolne
B. racjonalne
C. planowane
D. nieracjonalne
HAN.01 Pytanie 114
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył rower 20.05.2023 r. Otrzymał dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną z okresem gwarancji 1 rok. Dnia 10.06.2024 r. dostrzegł usterkę towaru – uszkodzony hamulec. Zgodnie z przepisami klient

A. może zgłosić reklamację towaru na podstawie niezgodności towaru z umową
B. może zgłosić reklamację towaru na podstawie gwarancji
C. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru na podstawie rękojmi
D. nie ma możliwości zgłoszenia reklamacji towaru z powodu wady
HAN.01 Pytanie 115
Prowadzenie sprzedaży

Do metod sprzedaży bezpośredniej można zaliczyć

A. akwizycję i handel obnośny
B. handel stacjonarny oraz wysyłkowy
C. zakupy telefoniczne oraz handel obwoźny
D. akwizycję i zakupy telefoniczne
Prowadzenie sprzedaży

Dla którego etapu rozmowy sprzedażowej charakterystyczny jest przedstawiony zwrot?

Sukienka ta wykonana jest z lnu, jej rozmiar to 38, posiadamy kilka wersji kolorystycznych.

A. Ustalenia korzyści.
B. Wyjaśnienia wątpliwości.
C. Rozpoznania potrzeb.
D. Prezentacji towaru.
HAN.01 Pytanie 117
Prowadzenie sprzedaży

Przedstawiona etykieta dotyczy

Składniki: mleko pasteryzowane, żywe kultury bakterii
Przeciętna wartość odżywcza w 100 g
Wartość energetyczna188 kJ/kcal
Białko3,2 g
Węglowodany4,8 g
Tłuszcz1,4 g

A. śmietany.
B. kefiru.
C. mleka.
D. maślanki.
HAN.01 Pytanie 118
Prowadzenie sprzedaży

Producent odzieży sportowej wysłał do hurtowni w całym kraju katalogi z nowymi wzorami swojej odzieży. Który etap zawierania umowy sprzedaży został w ten sposób przedstawiony?

A. Negocjowanie ceny
B. Zapytanie o ofertę
C. Sprzedaż towarów
D. Oferta sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży

Firma handlowa MERKUS przewidziała w maju sprzedaż na poziomie 220 000 zł, przy kosztach zaplanowanych na 200 000 zł. W analizowanym czasie sprzedaż wzrosła o 8% w stosunku do planowanej wartości. Zakładając, że koszty wzrosną proporcjonalnie do wzrostu sprzedaży, poniesione wydatki zwiększą się

A. o 17 600 zł
B. o 37 600 zł
C. o 1 600 zł
D. o 16 000 zł
HAN.01 Pytanie 120
Prowadzenie sprzedaży

Na którym etapie rozmowy handlowej występuje zwrot "bluzka ta wykonana jest z bawełny, jej rozmiar to 36, posiadamy kilka wersji kolorystycznych"?

A. Prezentacji towaru.
B. Identyfikacji potrzeb.
C. Określenia korzyści.
D. Wyjaśnienia wątpliwości.