Filtrowanie pytań
 Prowadzenie sprzedaży 
A. specyfikację towarową
B. ofertę sprzedaży
C. zapytanie ofertowe
D. folder informacyjny
 Prowadzenie sprzedaży 
Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta
A. odrzucającego
B. niecierpliwego
C. niegrzecznego
D. niedowierzającego
 Prowadzenie sprzedaży 
Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania
A. nawykowego
B. refleksyjnego
C. emocjonalnego
D. fizjologicznego
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie z wymienionych produktów można postawić na półce sklepowej obok chleba?
A. Wędzone ryby
B. Płatki śniadaniowe
C. Przyprawy
D. Owoce
 Prowadzenie sprzedaży 
Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży
A. internetową
B. tradycyjną
C. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
D. przesiewową
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?
A. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
B. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
C. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
D. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru
 Prowadzenie sprzedaży 
W tabeli przedstawiono wykaz towarów, które chce kupić klient. Jaką kwotę reszty powinien otrzymać jeśli zapłaci banknotem o wartości 50 zł? 
 
| Nazwa towaru | J.m. | Ilość | Cena jednostkowa w zł  | 
|---|---|---|---|
| Masło ekstra | szt. | 3 | 3,20 | 
| Mleko 3,2% | l | 4 | 2,10 | 
| Twaróg | kg | 2 | 9,30 | 
A. 14,60 zł
B. 35,40 zł
C. 36,60 zł
D. 13,40 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie typy mięsa powinien polecić klientowi, który pragnie zredukować spożycie tłuszczu?
A. Schab i polędwicę
B. Karkówkę oraz golonkę
C. Boczek oraz schab
D. Polędwicę i karkówkę
 Prowadzenie sprzedaży 
Którą z poniższych informacji sprzedawca nie ma obowiązku przekazywać klientom sklepu spożywczego?
A. Informacji o składnikach odżywczych produktu
B. Daty ważności do spożycia
C. Cen, które obowiązują w innych sklepach
D. Informacji o źródle pochodzenia produktu
 Prowadzenie sprzedaży 
Formuła marketingowa AIDA wykorzystywana przez sprzedawców towarów oznacza:
A. A-zwróć uwagę I-wzbudź chęć posiadania D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
B. A-nakłoń do zakupu I-zwróć uwagę D-wzbudź chęć posiadania A-wzbudź zainteresowanie
C. A-wzbudź chęć posiadania I-zwróć uwagę D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
D. A-zwróć uwagę I-wzbudź zainteresowanie D-wzbudź chęć posiadania A-nakłoń do zakupu
 Prowadzenie sprzedaży 
Każdy produkt przeznaczony do sprzedaży detalicznej powinien być
A. wyposażony w kartę gwarancyjną
B. oznaczony ceną
C. zapakowany w opakowania jednorazowego użytku
D. opatrzony etykietą wskazującą jego rozmiar
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaką metodę sprzedaży warto zastosować przy dystrybucji paczkowanych mrożonych owoców?
A. Z rozwiniętą obsługą
B. Samoobsługową
C. Preselekcyjną
D. Z automatów
 Prowadzenie sprzedaży 
Towar o obniżonej wartości może być oferowany do sprzedaży pod warunkiem podania informacji na jego temat
A. przyczyn, które wpłynęły na zmniejszenie jego użyteczności
B. ceny sprzed obniżki, przekreślonej "X"
C. ceny przed i po obniżce oraz powodu jej wprowadzenia
D. nowej, zmniejszonej ceny
 Prowadzenie sprzedaży 
W sklepach z artykułami spożywczymi głównym zadaniem sprzedawcy w zakresie przygotowywania produktów do sprzedaży jest:
A. systematyczne zmienianie lokalizacji towarów na półkach z powodów estetycznych
B. sprawdzanie smaku każdego nowego produktu, aby informować klientów o jego walorach smakowych
C. codzienna weryfikacja towarów w celu wycofania z obrotu artykułów przeterminowanych
D. umieszczanie na półkach nowych produktów przed tymi z wcześniejszych dostaw
 Prowadzenie sprzedaży 
Na wartość detaliczną produktu, którego sprzedaż podlega opodatkowaniu VAT, składają się
A. cena nabycia netto oraz marża detaliczna
B. cena nabycia brutto, marża detaliczna oraz podatek VAT
C. cena nabycia netto, marża detaliczna oraz podatek VAT
D. cena nabycia brutto i marża detaliczna
 Prowadzenie sprzedaży 
Które z wymienionych produktów można uznać za towary?
A. Bułki w kiosku z hamburgerami
B. Bułki w sklepie spożywczym
C. Bułki przeznaczone do konsumpcji przez rodzinę właściciela piekarni
D. Bułki w zakładzie produkującym bułkę tartą
 Prowadzenie sprzedaży 
Której z kasz nie powinno się rekomendować klientowi, który szuka produktów bezglutenowych?
A. Kasza jaglana
B. Kasza gryczana
C. Kasza kukurydziana
D. Kasza manny
 Prowadzenie sprzedaży 
Sklep detaliczny zmniejszył cenę produktu z 200 zł do 120 zł, co oznacza
A. o 60%
B. o 66%
C. o 40%
D. o 24%
 Prowadzenie sprzedaży 
Klienci serwisu internetowego "Bon Prix", którzy nabywają odzież, korzystają ze sposobu sprzedaży
A. obwoźnej
B. wysyłkowej
C. komisowej
D. osobistej
 Prowadzenie sprzedaży 
Na początku prezentacji produktów sprzedawca powinien pokazać klientowi trzy różne artykuły w celu
A. umożliwienia klientowi podjęcia decyzji, a zarazem nie komplikowania mu wyboru
B. przekazania klientowi informacji, że towaru wystarczy i nie musi szybko podejmować decyzji
C. zaangażowania klienta w poznawanie produktów, aby obsłużyć kolejnego klienta
D. zachęcenia klienta do zakupu większej ilości artykułów
 Prowadzenie sprzedaży 
Zgodnie z przedstawionym zestawieniem utargu, sprzedawca powinien odprowadzić do banku kwotę 
 
| Zestawienie utargu | |
|---|---|
| KASA 1 | |
| Wyszczególnienie | Kwota w zł | 
| Gotówka | 79 000,00 | 
| Karty płatnicze | 40 000,00 | 
| Rabaty | 5 000,00 | 
| Pogotowie kasowe na następny dzień | 3 000,00 | 
A. 122 000,00 zł
B. 76 000,00 zł
C. 71 000,00 zł
D. 111 000,00 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient w sklepie dokonuje wpłaty zaliczki w gotówce na zakup pralki. W związku z tym sprzedawca powinien wydać mu dokument potwierdzający realizację
A. przelewu gotówki na rachunek sklepu
B. wypłaty gotówki z kasy
C. przelewu środków z konta klienta na konto sklepu
D. wpłaty gotówki do kasy
 Prowadzenie sprzedaży 
W przypadku sprzedaży wysyłkowej najczęściej używa się inkasa płatności w formie
A. polecenia przelewu
B. gotówki
C. czeku gotówkowego
D. karty zbliżeniowej
 Prowadzenie sprzedaży 
W sklepie stosuje się tradycyjną obsługę klienta z rozwiniętą formą serwisu. Jaki system układu sali sprzedażowej powinien zostać wdrożony, aby w pełni wykorzystać dużą przestrzeń?
A. W kształcie litery U
B. W postaci dwóch linii równoległych
C. W kształcie litery L
D. Liniowy
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient nabył czajnik elektryczny 15 lipca 2015 roku, a 20 października 2015 roku wymienił wadliwy egzemplarz na nowy zgodnie z gwarancją. Kiedy kończy się odpowiedzialność sprzedawcy w ramach rękojmi za wady sprzedanego towaru?
A. 15 lipca 2016 r.
B. 20 października 2016 r.
C. 20 października 2017 r.
D. 15 lipca 2017 r.
 Prowadzenie sprzedaży 
Określ prawidłowy proces obsługi klienta w sklepie z kosmetykami, który sprzedaje swoje produkty w sposób tradycyjny?
A. Zidentyfikowanie potrzeb, prezentacja produktów, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
B. Prezentacja produktów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
C. Zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, prezentacja produktów, zachęcanie do kolejnych zakupów
D. Prezentacja produktów, zachęta do kolejnych zakupów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności
 Prowadzenie sprzedaży 
Jak wpłynie na funkcjonowanie małych sklepów pojawienie się w ich sąsiedztwie dużych obiektów handlowych?
A. Zmniejszy się ilość reklamacji dotyczących towarów sprzedawanych w małym sklepie
B. Wzrasta dostępność produktów w małym sklepie
C. Spadną obroty małego sklepu
D. Zwiększy się zapotrzebowanie na asortyment oferowany przez mały sklep
 Prowadzenie sprzedaży 
Sklep spożywczy, który sprzedaje świeże ryby na wagę, powinien wdrożyć system sprzedaży
A. samoobsługową
B. wysyłkową
C. tradycyjną
D. preselekcyjną
 Prowadzenie sprzedaży 
Klientka planuje nabyć śmietankę niezbędną do przygotowania kremu do tortu. W tym przypadku sprzedawca nie powinien jej proponować
A. śmietanki tortowej 30%
B. śmietany do deserów 36%
C. śmietanki tortowej 36%
D. śmietanki kremowej 30%
 Prowadzenie sprzedaży 
Preselekcja stanowi najbardziej efektywną metodę w przypadku sprzedaży
A. kawy
B. artykułów nabiałowych
C. książek
D. mebli młodzieżowych
 Prowadzenie sprzedaży 
Sprzedając produkty spożywcze oraz niespożywcze dla klientów zlokalizowanych na obszarach wiejskich, najlepiej wykorzystać
A. handel obwoźny
B. samoobsługę
C. handel tradycyjny
D. handel uliczny
 Prowadzenie sprzedaży 
W jakiej formie sprzedaży klient ma możliwość samodzielnego wyboru produktów, a te są wystawione w sklepie w taki sposób, że umożliwiają nabywcy swobodny i niezależny wybór?
A. Tradycyjnej
B. Komisowej
C. Wysyłkowej
D. Preselekcyjnej
 Prowadzenie sprzedaży 
Które z poniższych stwierdzeń ilustruje zasadę eksponowania produktów w sklepie spożywczym?
A. Towary z najnowszych dostaw powinny być umieszczane na półkach regału za towarami z wcześniejszych dostaw
B. Towary z nowych dostaw powinny być umieszczane na półkach regału przed produktami z wcześniejszych dostaw
C. Najcięższe produkty powinny być umieszczane na środkowych półkach regału
D. Produkty najczęściej wydawane z magazynu powinny być umieszczane na górnych półkach regału
 Prowadzenie sprzedaży 
Wyznacz cenę detaliczną brutto, gdy cena hurtowa netto wynosi 10,00 zł, a sklep ustala marżę 10% w metodzie od sta, przy stawce podatku YAT wynoszącej 5%?
A. 11,00 zł
B. 11,55 zł
C. 11,50 zł
D. 11,60 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient, który dokonał zakupu, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny zwrotu towaru
A. w sklepie detalicznym
B. w sklepie internetowym
C. w kiosku z warzywami
D. w domu towarowym
 Prowadzenie sprzedaży 
Na podstawie danych zawartych w tabeli ustal, ile wyniesie wynik finansowy brutto w przedsiębiorstwie handlowym. 
 
| Wyszczególnienie | Kwota | 
|---|---|
| Odsetki od środków na rachunku bankowym | 2 000 zł | 
| Otrzymane dywidendy | 1 500 zł | 
| Przekazana (zapłacona) kara za nieterminową płatność | 500 zł | 
| Przychody ze sprzedaży towarów netto | 70 000 zł | 
| Koszty działalności podstawowej netto | 55 000 zł | 
| Odsetki od kredytu bankowego | 4 200 zł | 
| Straty nadzwyczajne | 300 zł | 
A. 15 000 zł
B. 13 500 zł
C. 14 500 zł
D. 22 900 zł
 Prowadzenie sprzedaży 
Jaki produkt powinien zaproponować sprzedawca klientce, która szuka mięsa o najniższej kaloryczności?
A. Schab wieprzowy
B. Udziec jagnięcy
C. Pierś z indyka
D. Giez cielęcą
 Prowadzenie sprzedaży 
Klient nabył suszarkę do włosów 15.03.2024 r. W dniu 29.05.2024 zgłosił reklamację do sprzedawcy. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, sprzedawca jest zobowiązany odpowiedzieć na reklamację najpóźniej w dniu
A. 12.06.2024 r.
B. 10.06.2024 r.
C. 15.06.2024 r.
D. 01.06.2024 r.
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie zabezpieczenie przeciw kradzieży powinno być zastosowane w przypadku smartfona, aby umożliwić klientowi przetestowanie jego funkcji?
A. Klips do sklepu
B. Ring antykradzieżowy
C. Zabezpieczenie kabelkowe
D. Witryna z zamkiem
 Prowadzenie sprzedaży 
Jakie są wymagania do realizacji zakupów w placówkach cash & carry?
A. zakupienie jednorazowo co najmniej 10 opakowań tego samego towaru
B. prowadzenie działalności gospodarczej przez nabywców
C. posiadanie osobowości prawnej przez kupujących
D. dokonywanie zakupów o wartości co najmniej 500 zł