Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 121
Prowadzenie sprzedaży

Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać

A. specyfikację towarową
B. ofertę sprzedaży
C. zapytanie ofertowe
D. folder informacyjny
HAN.01 Pytanie 122
Prowadzenie sprzedaży

Do sklepu spożywczego weszła osoba, która miała ograniczony czas, spieszyła się, była zdenerwowana i szybko zdecydowała o zakupie oferowanego towaru. Na podstawie tego opisu można stwierdzić, że sprzedawca obsłużył klienta

A. odrzucającego
B. niecierpliwego
C. niegrzecznego
D. niedowierzającego
HAN.01 Pytanie 123
Prowadzenie sprzedaży

Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania

A. nawykowego
B. refleksyjnego
C. emocjonalnego
D. fizjologicznego
HAN.01 Pytanie 125
Prowadzenie sprzedaży

Producent maszyn włókienniczych specjalistycznego typu, który planuje rozpocząć działalność na polskim rynku, powinien wybrać metodę sprzedaży

A. internetową
B. tradycyjną
C. za pośrednictwem przedstawiciela handlowego
D. przesiewową
HAN.01 Pytanie 126
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zachowanie charakteryzuje klienta, który jest zdecydowany?

A. Bezrefleksyjnie przyjmuje informacje udzielone przez sprzedawcę
B. Przyspiesza sprzedawcę i stara się przejść przed kolejką
C. Określa swoje oczekiwania, lecz jest ostrożny wobec sprzedawcy i oferowanych artykułów
D. Skupia się na produktach, które go interesują, i zadaje konkretne pytania dotyczące towaru
Prowadzenie sprzedaży

W tabeli przedstawiono wykaz towarów, które chce kupić klient. Jaką kwotę reszty powinien otrzymać jeśli zapłaci banknotem o wartości 50 zł?

Nazwa towaruJ.m.IlośćCena jednostkowa
w zł
Masło ekstraszt.33,20
Mleko 3,2%l42,10
Twarógkg29,30

A. 14,60 zł
B. 35,40 zł
C. 36,60 zł
D. 13,40 zł
HAN.01 Pytanie 128
Prowadzenie sprzedaży

Jakie typy mięsa powinien polecić klientowi, który pragnie zredukować spożycie tłuszczu?

A. Schab i polędwicę
B. Karkówkę oraz golonkę
C. Boczek oraz schab
D. Polędwicę i karkówkę
HAN.01 Pytanie 129
Prowadzenie sprzedaży

Którą z poniższych informacji sprzedawca nie ma obowiązku przekazywać klientom sklepu spożywczego?

A. Informacji o składnikach odżywczych produktu
B. Daty ważności do spożycia
C. Cen, które obowiązują w innych sklepach
D. Informacji o źródle pochodzenia produktu
HAN.01 Pytanie 130
Prowadzenie sprzedaży

Formuła marketingowa AIDA wykorzystywana przez sprzedawców towarów oznacza:

A. A-zwróć uwagę I-wzbudź chęć posiadania D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
B. A-nakłoń do zakupu I-zwróć uwagę D-wzbudź chęć posiadania A-wzbudź zainteresowanie
C. A-wzbudź chęć posiadania I-zwróć uwagę D-wzbudź zainteresowanie A-nakłoń do zakupu
D. A-zwróć uwagę I-wzbudź zainteresowanie D-wzbudź chęć posiadania A-nakłoń do zakupu
HAN.01 Pytanie 131
Prowadzenie sprzedaży

Każdy produkt przeznaczony do sprzedaży detalicznej powinien być

A. wyposażony w kartę gwarancyjną
B. oznaczony ceną
C. zapakowany w opakowania jednorazowego użytku
D. opatrzony etykietą wskazującą jego rozmiar
Prowadzenie sprzedaży

Towar o obniżonej wartości może być oferowany do sprzedaży pod warunkiem podania informacji na jego temat

A. przyczyn, które wpłynęły na zmniejszenie jego użyteczności
B. ceny sprzed obniżki, przekreślonej "X"
C. ceny przed i po obniżce oraz powodu jej wprowadzenia
D. nowej, zmniejszonej ceny
HAN.01 Pytanie 134
Prowadzenie sprzedaży

W sklepach z artykułami spożywczymi głównym zadaniem sprzedawcy w zakresie przygotowywania produktów do sprzedaży jest:

A. systematyczne zmienianie lokalizacji towarów na półkach z powodów estetycznych
B. sprawdzanie smaku każdego nowego produktu, aby informować klientów o jego walorach smakowych
C. codzienna weryfikacja towarów w celu wycofania z obrotu artykułów przeterminowanych
D. umieszczanie na półkach nowych produktów przed tymi z wcześniejszych dostaw
Prowadzenie sprzedaży

Na wartość detaliczną produktu, którego sprzedaż podlega opodatkowaniu VAT, składają się

A. cena nabycia netto oraz marża detaliczna
B. cena nabycia brutto, marża detaliczna oraz podatek VAT
C. cena nabycia netto, marża detaliczna oraz podatek VAT
D. cena nabycia brutto i marża detaliczna
HAN.01 Pytanie 136
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów można uznać za towary?

A. Bułki w kiosku z hamburgerami
B. Bułki w sklepie spożywczym
C. Bułki przeznaczone do konsumpcji przez rodzinę właściciela piekarni
D. Bułki w zakładzie produkującym bułkę tartą
HAN.01 Pytanie 137
Prowadzenie sprzedaży

Której z kasz nie powinno się rekomendować klientowi, który szuka produktów bezglutenowych?

A. Kasza jaglana
B. Kasza gryczana
C. Kasza kukurydziana
D. Kasza manny
HAN.01 Pytanie 140
Prowadzenie sprzedaży

Na początku prezentacji produktów sprzedawca powinien pokazać klientowi trzy różne artykuły w celu

A. umożliwienia klientowi podjęcia decyzji, a zarazem nie komplikowania mu wyboru
B. przekazania klientowi informacji, że towaru wystarczy i nie musi szybko podejmować decyzji
C. zaangażowania klienta w poznawanie produktów, aby obsłużyć kolejnego klienta
D. zachęcenia klienta do zakupu większej ilości artykułów
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z przedstawionym zestawieniem utargu, sprzedawca powinien odprowadzić do banku kwotę

Zestawienie utargu
KASA 1
WyszczególnienieKwota w zł
Gotówka79 000,00
Karty płatnicze40 000,00
Rabaty5 000,00
Pogotowie kasowe na następny dzień3 000,00

A. 122 000,00 zł
B. 76 000,00 zł
C. 71 000,00 zł
D. 111 000,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Klient w sklepie dokonuje wpłaty zaliczki w gotówce na zakup pralki. W związku z tym sprzedawca powinien wydać mu dokument potwierdzający realizację

A. przelewu gotówki na rachunek sklepu
B. wypłaty gotówki z kasy
C. przelewu środków z konta klienta na konto sklepu
D. wpłaty gotówki do kasy
HAN.01 Pytanie 144
Prowadzenie sprzedaży

W sklepie stosuje się tradycyjną obsługę klienta z rozwiniętą formą serwisu. Jaki system układu sali sprzedażowej powinien zostać wdrożony, aby w pełni wykorzystać dużą przestrzeń?

A. W kształcie litery U
B. W postaci dwóch linii równoległych
C. W kształcie litery L
D. Liniowy
HAN.01 Pytanie 145
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył czajnik elektryczny 15 lipca 2015 roku, a 20 października 2015 roku wymienił wadliwy egzemplarz na nowy zgodnie z gwarancją. Kiedy kończy się odpowiedzialność sprzedawcy w ramach rękojmi za wady sprzedanego towaru?

A. 15 lipca 2016 r.
B. 20 października 2016 r.
C. 20 października 2017 r.
D. 15 lipca 2017 r.
HAN.01 Pytanie 146
Prowadzenie sprzedaży

Określ prawidłowy proces obsługi klienta w sklepie z kosmetykami, który sprzedaje swoje produkty w sposób tradycyjny?

A. Zidentyfikowanie potrzeb, prezentacja produktów, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
B. Prezentacja produktów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
C. Zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, prezentacja produktów, zachęcanie do kolejnych zakupów
D. Prezentacja produktów, zachęta do kolejnych zakupów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności
HAN.01 Pytanie 147
Prowadzenie sprzedaży

Jak wpłynie na funkcjonowanie małych sklepów pojawienie się w ich sąsiedztwie dużych obiektów handlowych?

A. Zmniejszy się ilość reklamacji dotyczących towarów sprzedawanych w małym sklepie
B. Wzrasta dostępność produktów w małym sklepie
C. Spadną obroty małego sklepu
D. Zwiększy się zapotrzebowanie na asortyment oferowany przez mały sklep
HAN.01 Pytanie 149
Prowadzenie sprzedaży

Klientka planuje nabyć śmietankę niezbędną do przygotowania kremu do tortu. W tym przypadku sprzedawca nie powinien jej proponować

A. śmietanki tortowej 30%
B. śmietany do deserów 36%
C. śmietanki tortowej 36%
D. śmietanki kremowej 30%
HAN.01 Pytanie 151
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedając produkty spożywcze oraz niespożywcze dla klientów zlokalizowanych na obszarach wiejskich, najlepiej wykorzystać

A. handel obwoźny
B. samoobsługę
C. handel tradycyjny
D. handel uliczny
HAN.01 Pytanie 152
Prowadzenie sprzedaży

W jakiej formie sprzedaży klient ma możliwość samodzielnego wyboru produktów, a te są wystawione w sklepie w taki sposób, że umożliwiają nabywcy swobodny i niezależny wybór?

A. Tradycyjnej
B. Komisowej
C. Wysyłkowej
D. Preselekcyjnej
HAN.01 Pytanie 153
Prowadzenie sprzedaży

Które z poniższych stwierdzeń ilustruje zasadę eksponowania produktów w sklepie spożywczym?

A. Towary z najnowszych dostaw powinny być umieszczane na półkach regału za towarami z wcześniejszych dostaw
B. Towary z nowych dostaw powinny być umieszczane na półkach regału przed produktami z wcześniejszych dostaw
C. Najcięższe produkty powinny być umieszczane na środkowych półkach regału
D. Produkty najczęściej wydawane z magazynu powinny być umieszczane na górnych półkach regału
Prowadzenie sprzedaży

Wyznacz cenę detaliczną brutto, gdy cena hurtowa netto wynosi 10,00 zł, a sklep ustala marżę 10% w metodzie od sta, przy stawce podatku YAT wynoszącej 5%?

A. 11,00 zł
B. 11,55 zł
C. 11,50 zł
D. 11,60 zł
HAN.01 Pytanie 155
Prowadzenie sprzedaży

Klient, który dokonał zakupu, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny zwrotu towaru

A. w sklepie detalicznym
B. w sklepie internetowym
C. w kiosku z warzywami
D. w domu towarowym
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych zawartych w tabeli ustal, ile wyniesie wynik finansowy brutto w przedsiębiorstwie handlowym.

WyszczególnienieKwota
Odsetki od środków na rachunku bankowym2 000 zł
Otrzymane dywidendy1 500 zł
Przekazana (zapłacona) kara za nieterminową płatność500 zł
Przychody ze sprzedaży towarów netto70 000 zł
Koszty działalności podstawowej netto55 000 zł
Odsetki od kredytu bankowego4 200 zł
Straty nadzwyczajne300 zł

A. 15 000 zł
B. 13 500 zł
C. 14 500 zł
D. 22 900 zł
HAN.01 Pytanie 157
Prowadzenie sprzedaży

Jaki produkt powinien zaproponować sprzedawca klientce, która szuka mięsa o najniższej kaloryczności?

A. Schab wieprzowy
B. Udziec jagnięcy
C. Pierś z indyka
D. Giez cielęcą
HAN.01 Pytanie 158
Prowadzenie sprzedaży

Klient nabył suszarkę do włosów 15.03.2024 r. W dniu 29.05.2024 zgłosił reklamację do sprzedawcy. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, sprzedawca jest zobowiązany odpowiedzieć na reklamację najpóźniej w dniu

A. 12.06.2024 r.
B. 10.06.2024 r.
C. 15.06.2024 r.
D. 01.06.2024 r.
HAN.01 Pytanie 159
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zabezpieczenie przeciw kradzieży powinno być zastosowane w przypadku smartfona, aby umożliwić klientowi przetestowanie jego funkcji?

A. Klips do sklepu
B. Ring antykradzieżowy
C. Zabezpieczenie kabelkowe
D. Witryna z zamkiem
HAN.01 Pytanie 160
Prowadzenie sprzedaży

Jakie są wymagania do realizacji zakupów w placówkach cash & carry?

A. zakupienie jednorazowo co najmniej 10 opakowań tego samego towaru
B. prowadzenie działalności gospodarczej przez nabywców
C. posiadanie osobowości prawnej przez kupujących
D. dokonywanie zakupów o wartości co najmniej 500 zł