Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. Klient zniecierpliwiony
B. Klient mający wątpliwości
C. Klient nieufny
D. Klient lubiący rozmowy
Prowadzenie sprzedaży
Przyprawy do potraw oferowane w sklepie mięsnym stanowią asortyment
A. uzupełniający
B. podstawowy
C. kompleksowy
D. dodatkowy
Prowadzenie sprzedaży
Który z wymienionych produktów powinien polecić sprzedawca klientowi, który chce nabyć napój niefermentowany?
A. Maślankę
B. Kefir
C. Mleko zagęszczone
D. Jogurt owocowy
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę będzie musiał zapłacić klient, który zakupił 5 kg bananów w cenie netto 2,00 zł/kg oraz 2 kg cytryn w cenie netto 5,00 zł/kg, jeżeli na te produkty nałożona jest stawka VAT w wysokości 8%?
A. 20,00 zł
B. 10,80 zł
C. 24,60 zł
D. 21,60 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie artykuły można ustawić na półce sklepowej obok pieczywa?
A. Wędliny i ryby
B. Tartą bułkę i płatki śniadaniowe
C. Sosy i przyprawy
D. Warzywa i owoce
Prowadzenie sprzedaży
Który sposób komunikacji o ofercie sklepu w sektorze papierniczym byłby wskazany dla klientów instytucjonalnych, a powinien być unikany w przypadku klientów indywidualnych?
A. Sieć Internet.
B. Foldery.
C. Reklama w lokalnej telewizji.
D. Dokumenty skierowane do klientów.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę trzeba uiścić za towar o wartości 500 euro, jeśli kurs wzrósł o 10% w porównaniu do kursu, który wynosił 3,50 zł za 1 euro?
A. 1 575 zł
B. 1 937 zł
C. 1 925 zł
D. 1 750 zł
Prowadzenie sprzedaży
Kiedy sporządzany jest dowód księgowy Wz?
A. w przypadku reklamacji towarów
B. przy sprzedaży towarów
C. w momencie wydania towarów z magazynu
D. po przyjęciu zamówienia towarów
Prowadzenie sprzedaży
Gdy klient uznaje cenę konkretnego modelu aparatu fotograficznego za zbyt wysoką, sprzedawca powinien
A. zmniejszyć cenę produktu do możliwości finansowych nabywcy
B. omówić z klientem kwestię ceny towaru
C. poinformować klienta, że ten sam produkt w pobliskim sklepie może być nieco tańszy
D. zaprezentować inny, równie wartościowy, ale tańszy aparat
Prowadzenie sprzedaży
Zniżka oferowana stałym klientom w celu motywowania ich do dalszych zakupów u tego samego dostawcy, to rabat
A. lojalnościowy
B. ilościowy
C. sezonowy
D. gotówkowy
Prowadzenie sprzedaży
Zajmują się tym zazwyczaj spedycje
A. firmy ubezpieczeniowe
B. agencje celne
C. agencje ubezpieczeń
D. przedsiębiorstwa transportowe
Prowadzenie sprzedaży
Wartość netto sprzedaży 1 kg sera kortowskiego wynosi 15,00 zł. Stawka VAT na ten produkt to 7%. Jaka jest wartość brutto sprzedaży?
A. 15,00 zł
B. 10,50 zł
C. 13,95 zł
D. 16,05 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych z tabeli określ, ile wynosiła rentowność sprzedaży netto przedsiębiorstwa w 2005 roku.
| Wybrane pozycje rachunku zysków i strat przedsiębiorstwa. | ||
|---|---|---|
| Wyszczególnienie | Stan na dzień 31.12.2005 w tys. zł | Stan na dzień 31.12.2006 w tys. zł |
| Zysk netto | 20 | 20 |
| Przychody netto ze sprzedaży | 80 | 100 |
A. 20%
B. 30%
C. 25%
D. 80%
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz cenę sprzedaży netto jednego kilograma towaru, który jest oferowany w opakowaniu jednostkowym o wadze 125 g, przy cenie sprzedaży netto 20,00 zł za opakowanie jednostkowe.
A. 25,00 zł
B. 6,25 zł
C. 16,00 zł
D. 160,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką mąkę powinno się zaoferować klientowi będącemu na diecie bezglutenowej?
A. kukurydzianą
B. żytnią
C. pszeną
D. orkiszową
Prowadzenie sprzedaży
Który z poniższych dokumentów jest podstawą do złożenia reklamacji związanej z różnicą między zamówioną a dostarczoną ilością towaru?
A. Faktura zakupu
B. Wydanie zewnętrzne
C. Protokół różnic
D. Przyjęcie zewnętrzne
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz cenę brutto sprzedaży towaru, którego cena zakupu netto wynosi 56,00 zł, a marża obliczana w odniesieniu do ceny netto sprzedaży wynosi 30%, natomiast stawka VAT to 23%?
A. 98,40 zł
B. 89,54 zł
C. 72,80 zł
D. 80,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie rezultaty będą skutkiem prawidłowego przygotowania towarów do sprzedaży?
A. Zachodzić będą ubytki towarowe
B. Proces sprzedaży ulegnie wydłużeniu
C. Dojdzie do skrócenia czasu sprzedaży
D. Nastąpi obniżenie kultury sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia mebli udzieliła klientowi kredytu na odroczenie płatności za zakupione towary, bez zaangażowania banku. Taki kredyt określamy jako
A. gotówkowy
B. długoterminowy
C. inwestycyjny
D. kupiecki
Prowadzenie sprzedaży
Klient otrzymał fakturę z niewłaściwym NIP-em. Jaki dokument powinien być wystawiony, aby skorygować ten błąd?
A. Fakturę pro forma
B. Notę korygującą
C. Rachunek
D. Paragon fiskalny
Prowadzenie sprzedaży
Korzystając z danych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione towary: 3 kg mąki, 0,50 kg ryżu i 0,30 kg cukierków.
| Nazwa towaru | Cena detaliczna za 1 kg |
|---|---|
| Ryż | 8,00 zł |
| Mąka | 4,00 zł |
| Cukierki | 30,00 zł |
A. 25,00 zł
B. 28,00 zł
C. 20,00 zł
D. 22,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Wada fundamentalna produktu to
A. asymetria pomidorów
B. pęknięcia na skórce chleba
C. nierównomierne oczka w serze
D. bombaż konserw w puszkach
Prowadzenie sprzedaży
Jakie funkcje nie pełni pieniądz?
A. nośnika wymiany
B. wskaźnika wartości dóbr
C. nośnika oszczędności
D. wskaźnika użyteczności towarów
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył:
– 6 tabliczek czekolady w cenie 2,50 zł/szt.,
– 2 kg mandarynek w cenie 3,00 zł/kg,
– 3 jogurty naturalne w kwocie 2,00 zł/szt.
Za zakupy uiścił sprzedawcy banknotem 50,00 zł. Jaką kwotę reszty powinien otrzymać klient?
A. 29,00 zł
B. 38,00 zł
C. 35,00 zł
D. 23,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie informacje powinny być zawarte w propozycji sprzedaży?
A. Dane identyfikacyjne sprzedawcy i nabywcy, wysokość marży handlowej, ceny zakupu oferowanych artykułów
B. Adresy sprzedawcy i nabywcy, lista oferowanych artykułów, wysokość marży handlowej
C. Lista artykułów z cenami sprzedaży, warunki płatności, numery kont bankowych sprzedawcy i nabywcy
D. Dane identyfikacyjne oferenta, lista artykułów z cenami sprzedaży, warunki płatności oraz dostawy
Prowadzenie sprzedaży
Który z przedstawionych w tabeli artykułów należy polecić klientce, jeżeli zamierza kupić spódnicę z naturalnego materiału w kolorze beżowym, w rozmiarze M?
| Artykuł | Spódnica 1 | Spódnica 2 | Spódnica 3 | Spódnica 4 |
|---|---|---|---|---|
| Materiał | poliester 100% | bawełna 100% | wełna 100% | len 100% |
| Kolory | beżowy, brązowy | biały, kremowy | beżowy, czarny | kremowy, beżowy |
| Rozmiary | S, M, L | S, M, XL | S, L, XL | S, M, XL |
A. Spódnicę 2
B. Spódnicę 4
C. Spódnicę 1
D. Spódnicę 3
Prowadzenie sprzedaży
Klient zakupił 01 marca 2009 r. zmywarkę do naczyń. Dnia 10 maja 2009 r. zgłosił problem z urządzeniem do punktu sprzedaży, w którym dokonał zakupu. Do 26 maja 2009 r. sklep nie udzielił odpowiedzi. W tej sytuacji można stwierdzić,
A. że klient powinien samodzielnie naprawić zmywarkę
B. że klient powinien oddać zmywarkę do sklepu
C. że reklamacja została odrzucona
D. że reklamacja została uznana
Prowadzenie sprzedaży
Jakie cechy asortymentu posiada dom towarowy?
A. szerokim i płytkim
B. wąskim i płytkim
C. szerokim i głębokim
D. wąskim i głębokim
Prowadzenie sprzedaży
Korzystając z danych zawartych w tabeli oblicz kwotę należności, którą powinien zapłacić klient za zakupione
0,5 kg kaszy, 3 kg grochu i 0,30 kg żurawiny.
| Tabela. Cennik towarów | |
| Nazwa towaru | Cena detaliczna brutto za 1 kg |
|---|---|
| Kasza | 8,00 zł |
| Groch | 4,00 zł |
| Żurawina | 30,00 zł |
A. 20,00 zł
B. 42,00 zł
C. 38,00 zł
D. 25,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży wykorzystuje się w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?
A. Mieszaną
B. Samoobsługową
C. Tradycyjną
D. Preselekcyjną
Prowadzenie sprzedaży
Określ sekwencję kroków, które należy wykonać podczas prowadzenia rozmowy handlowej, w zgodzie z zasadami sprzedaży.
A. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie oraz pobranie płatności, wyjaśnienie wątpliwości
B. Przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie potrzeb klienta, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości
C. Przekonywanie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, ustalenie potrzeb klienta
D. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, przekonywanie do kolejnych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Jakie twarde, żółte ser można zaproponować klientce do przygotowania zapiekanki?
A. bryndzę
B. fetę
C. parmezan
D. brie
Prowadzenie sprzedaży
Na którym etapie procesu sprzedaży występuje zwrot "Proszę, koszula w kolorze granatowym z rozpinanymi guzikami"?
A. Ustalanie korzyści.
B. Prezentacja produktu.
C. Identyfikacja potrzeb.
D. Wyjaśnianie wątpliwości.
Prowadzenie sprzedaży
Konsumentka sklepu z kosmetykami poprosiła o tani szampon do włosów. Co powinien zrobić sprzedawca?
A. wybrać dla klientki najtańszy szampon
B. przedstawić klientce całą ofertę szamponów i pozwolić jej na samodzielny wybór produktu
C. zapytać klientkę o typ włosów i zasugerować drogi, ale dobrze oceniany przez użytkowników szampon, odpowiedni do jej typu włosów
D. zapytać klientkę o typ włosów i zaproponować kilka przystępnych cenowo szamponów dostosowanych do jej włosów
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył odkurzacz elektryczny 7 listopada 2022 roku, a 12 grudnia 2022 roku wymienił go na nowy w ramach gwarancji z powodu wad. Kiedy kończy się termin odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru na podstawie rękojmi?
A. 7 listopada 2023 r.
B. 12 grudnia 2024 r.
C. 7 listopada 2024 r.
D. 12 grudnia 2023 r.
Prowadzenie sprzedaży
Aby wędliny mogły być sprzedawane na stoisku z samodzielną obsługą, muszą zostać poddane procesowi
A. kalibrowania
B. porcjonowania
C. kompletowania
D. segregacji
Prowadzenie sprzedaży
Która z przedstawionych form sprzedaży polega na pośrednictwie w transakcjach towarowych pomiędzy sprzedającym a nabywcą?
A. Komisowa
B. Subskrypcyjna
C. Abonamentowa
D. Ratalna
Prowadzenie sprzedaży
W niewielkim sklepie z parasolami odbywa się sprzedaż produktów w sposób tradycyjny. Jak powinien zachować się sprzedawca, gdy obsługuje klientkę, która zamierza nabyć parasol na prezent dla swojego męża i jest wyraźnie waha się przy wyborze?
A. Zaoferować parasole, które znajdują się najbliżej.
B. Podać klientce do wyboru po jednym parasolu z każdego typu.
C. Zaproponować parasole najwyższej jakości, lecz najdroższe.
D. W trakcie rozmowy sprzedażowej wyjaśnić, jakie są oczekiwania klientki.
Prowadzenie sprzedaży
W trakcie rozmowy sprzedażowej w drogerii klientka poprosiła o wskazanie szamponu, który skutecznie dba o włosy i efektywnie usuwa resztki po żelach oraz lakierach. Jakiego typu szampon powinien zarekomendować sprzedawca?
A. Szampon leczniczy
B. Szampon klasyczny
C. Szampon peelingujący
D. Szampon kosmetyczny
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel sklepu zakupił towar po cenie netto wynoszącej 600,00 zł za sztukę. Jaka będzie cena sprzedaży brutto towaru, jeśli marża wynosi 20% i jest obliczana od ceny netto sprzedaży, a towar podlega stawce VAT w wysokości 23%?
A. 922,50 zł
B. 750,00 zł
C. 885,60 zł
D. 720,00 zł