Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. do generowania gotówki
B. do wymiany waluty
C. do regulowania zobowiązań
D. do generowania zysków
Prowadzenie sprzedaży
Który artykuł odzieżowy wyprodukowano wyłącznie z surowców pochodzenia zwierzęcego?
| Artykuł | Skład materiału | ||
|---|---|---|---|
| A. | Sweter | 50% wełny, 50% akrylu | |
| B. | Bluzka | 70% bawełny, 30% jedwabiu | |
| C. | Krawat | 70% wełny, 30% jedwabiu | |
| D. | Spodnie | 50% bawełny, 50% lnu | |
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
Prowadzenie sprzedaży
Czym jest cena nabycia?
A. rzeczywista cena zakupu pomniejszona o koszty opakowania
B. cena ewidencyjna powiększona o marżę handlową oraz podatek VAT
C. cena detaliczna skorygowana o marżę handlową
D. rzeczywista cena zakupu powiększona o koszty bezpośrednio związane z zakupem
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia nabyła narty od producenta w cenie zakupu netto wynoszącej 600,00 zł za parę, przy stawce VAT na poziomie 23%. Jaką wartość zysku uzyska hurtownia ze sprzedaży jednej pary nart, zakładając, że zrealizuje zysk równy 40% ceny zakupu?
A. 360,00 zł
B. 240,00 zł
C. 295,20 zł
D. 442,80 zł
Prowadzenie sprzedaży
Przekazanie gwarancji jakości produktu odbywa się poprzez
A. potwierdzenie zakupu towaru paragonem
B. danie kupującemu paragonu wraz z zakupionym towarem
C. wręczenie dokumentu gwarancyjnego kupującemu razem z towarem
D. ustne zapewnienie o jakości przez sprzedawcę
Prowadzenie sprzedaży
Klient w perfumerii, która działa na tradycyjnych zasadach, planuje nabyć upominek dla swojej córki. Wskaż sekwencję obsługi klienta uporządkowaną zgodnie z logiczną kolejnością, zaczynając od momentu rozpoczęcia obsługi aż do jej zakończenia?
A. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, prezentacja produktów, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
B. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, skłonienie do kolejnych zakupów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
C. Określenie potrzeb, skłonienie do kolejnych zakupów, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności
D. Określenie potrzeb, prezentacja produktów, rozwianie wątpliwości, pobranie płatności, skłonienie do kolejnych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Jaką rolę pełni marża w działalności handlowej?
A. pokrycie kosztów operacyjnych oraz osiągnięcie zysku
B. finansowanie zakupów towarów
C. zaspokojenie wydatków
D. zwiększenie wartości towarów w magazynie
Prowadzenie sprzedaży
Który z przedstawionych w tabeli artykułów należy polecić klientowi, zamierzającemu kupić garnitur z materiału z włókien naturalnych w kolorze czarnym, w rozmiarze XL?
| Artykuł | Garnitur 1 | Garnitur 2 | Garnitur 3 | Garnitur 4 |
|---|---|---|---|---|
| Materiał | poliester 100% | bawełna 100% | wełna 100% | len 100% |
| Kolory | czarny brązowy | granatowy czarny | beżowy czarny | seledynowy beżowy |
| Rozmiary | S, M, XL | S, M, XL | S, M, L | S, M, XL |
A. Garnitur 4
B. Garnitur 3
C. Garnitur 1
D. Garnitur 2
Prowadzenie sprzedaży
W sklepach w branży spożywczej kluczowym obowiązkiem sprzedawcy związanym z przygotowaniem produktów do sprzedaży jest
A. codzienna kontrola towarów w celu usunięcia z obrotu artykułów przeterminowanych
B. regularne zmienianie miejsc różnych towarów na półkach z powodów estetycznych
C. umieszczanie na półkach towarów z najnowszej dostawy przed tymi z wcześniejszych dostaw
D. próbowanie każdego nowego produktu w celu poinformowania klientów o jego właściwościach smakowych
Prowadzenie sprzedaży
Okres na odstąpienie od umowy zawartej poza siedzibą przedsiębiorstwa może zostać wydłużony do 12 miesięcy w sytuacji, gdy sprzedawca
A. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu trzech miesięcy od dokonania zakupu
B. poinformuje o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu miesiąca od dokonania zakupu
C. nie przekaże informacji o możliwości odstąpienia od umowy
D. przekazuje informację o możliwości odstąpienia od umowy wraz z towarem
Prowadzenie sprzedaży
Towar zakupiony w sklepie internetowym można zwrócić bez podawania przyczyny w okresie
A. 14 dni
B. 15 dni
C. 30 dni
D. 10 dni
Prowadzenie sprzedaży
Kto powinien przekazać informacje klientowi, który jest zainteresowany specyfikacjami technicznymi telewizorów oferowanych w hipermarkecie?
A. Sprzedawca w strefie sprzedaży obsługujący dział RTV
B. Każdy sprzedawca przebywający w strefie sprzedaży
C. Pracownik działu obsługi klientów
D. Kierownik strefy sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Klient powinien otrzymać darmowe opakowanie, jeżeli
A. zapomniał wziąć torby z domu
B. nabył towar sprzedawany luzem
C. zwrócił się o torbę z materiału ekologicznego
D. poprosił o zapakowanie zakupionych produktów w torbę ozdobną
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie samoobsługowym klient dodał do koszyka pieczywo za 6,50 zł, nabiał za 8,30 zł oraz paczkę szynki o wadze 10 dkg w cenie 16 zł/kg. Jaką minimalną kwotę powinien mieć, aby opłacić zamówione produkty?
A. 16,00 zł
B. 25,00 zł
C. 31,00 zł
D. 17,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
W hurtowni "Ewa" cena hurtowa netto jednego opakowania kawy "Finezja" o wadze 0,25 kg to 5 zł. Jaką kwotę zapłaci klient za 10 kg kawy, jeśli stawka podatku VAT na ten produkt wynosi 22%?
A. 200,00 zł
B. 244,00 zł
C. 122,00 zł
D. 100,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Umowa sprzedaży gotówkowej jest uznawana za zawartą w momencie, gdy dokonane zostaną następujące działania:
A. prezentacja towaru, pobranie należności oraz wydanie towaru
B. pakowanie towaru, wydanie towaru oraz pożegnanie klienta
C. wydanie towaru, pobranie należności oraz wydanie dokumentu sprzedaży
D. wydanie towaru, pobranie należności i pożegnanie klienta
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie mięsnym klientka nabyła 1 kg szynki chłopskiej w cenie 25 zł/kg oraz 2,5 kg kiełbasy śląskiej za 15 zł/kg. Uregulowała płatność banknotem o wartości 100 zł. Jaką kwotę reszty dostała?
A. 35,50 zł
B. 45,00 zł
C. 37,50 zł
D. 27,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży należy wybrać w handlu, która pozwala na dostęp do określonych produktów i usług poprzez regularne dokonywanie cyklicznych płatności abonamentowych?
A. Preselekcję
B. Samoobsługę
C. Sprzedaż tradycyjną
D. Sprzedaż subskrypcyjną
Prowadzenie sprzedaży
Dla którego z pism charakterystyczny jest zamieszczony zwrot?
| Dostawa towaru odbędzie się dnia 10 maja, poniedziałek, w godz. 1000 – 1500 |
A. Specyfikacji towarowej.
B. Zapytania ofertowego.
C. Zamówienia.
D. Potwierdzenia zamówienia.
Prowadzenie sprzedaży
Gwarancja na produkt jest zapewniana przez producenta
A. po wniesieniu dodatkowej opłaty
B. koniecznie
C. na prośbę klienta
D. dobrowolnie
Prowadzenie sprzedaży
Z uwagi na kończący się sezon, ceny obuwia zostały zredukowane o 15%. Jaka będzie cena damskich kozaków, które przed zniżką kosztowały 150 zł?
A. 127,50 zł
B. 149,85 zł
C. 135,00 zł
D. 165,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży należy wybrać w tradycyjnym handlu detalicznym?
A. Wysyłkową
B. Obwoźną
C. Internetową
D. Preselekcyjną
Prowadzenie sprzedaży
Na postawie analizy sprzedaży samochodów za ostatni rok sporządzono tabelę, z której wynika, że największym powodzeniem cieszyły się Volkswageny
| Marka samochodu | KWARTAŁY - sprzedaż w sztukach | |||
|---|---|---|---|---|
| I | II | III | IV | |
| Polo | 2 | 6 | 1 | 3 |
| Golf | 3 | 3 | 4 | 4 |
| Passat | 4 | 2 | 2 | 4 |
| Bora | 3 | 2 | 4 | 2 |
A. Passat.
B. Bora.
C. Golf.
D. Polo.
Prowadzenie sprzedaży
Cenowe etykiety, które oznaczają produkty dostępne dla klientów w sklepie, powinny zawierać
A. pojemność opakowania, cenę i nazwę producenta
B. cenę, pojemność opakowania i kod kreskowy
C. nazwę produktu, cenę i kod kreskowy
D. nazwę produktu, cenę i jednostkę miary
Prowadzenie sprzedaży
Jaka forma sprzedaży jest wykorzystywana w punktach detalicznych, które oferują wysoką jakość obsługi dla klientów pragnących luksusowych warunków w zamian za wyższe ceny?
A. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta
B. Preselekcyjna
C. Samoobsługowa
D. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył 30 dag słodyczy w cenie 20 zł za kilogram oraz 3 czekolady, które kosztowały po 3,20 zł za sztukę. Jaką kwotę reszty otrzyma klient, jeśli zapłacił banknotem o wartości 20 zł?
A. 14,60 zł
B. 15,60 zł
C. 4,40 zł
D. 5,40 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość netto zamówionego serka wiejskiego.
| Lp. | Nazwa produktu | Pojemność w gramach | Liczba opakowań zbiorczych | Liczba sztuk w opakowaniu zbiorczym | Cena jednostkowa bez podatku VAT w zł/szt. |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Serek wiejski | 200 | 50 | 15 | 2.50 |
A. 37,50 zł
B. 125,00 zł
C. 7 500,50 zł
D. 1 875,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca ma obowiązek odnieść się do złożonej reklamacji dotyczącej wadliwego towaru w ciągu
A. 30 dni od daty zakupu
B. 2 lata od daty zakupu
C. 7 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
D. 14 dni kalendarzowych od dnia następnego po złożeniu reklamacji
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę brutto uzyska sklep za sprzedaż 1 kilograma porzeczek, jeśli cena zakupu netto wynosi 3,00 zł, a nałożona marża to 25% ceny zakupu, przy tym owoce te są obciążone 5% podatkiem VAT?
A. 3,90 zł
B. 3,75 zł
C. 3,30 zł
D. 3,94 zł
Prowadzenie sprzedaży
Aby przekonać klienta o niecierpliwym usposobieniu do zakupu, sprzedawca powinien
A. zaprezentować ofertę w skrócie
B. dokładnie omówić zalety produktu
C. stworzyć atmosferę zaufania
D. dać klientowi więcej czasu na przemyślenie
Prowadzenie sprzedaży
Która karta umożliwia dokonywanie płatności bez potrzeby posiadania konta bankowego?
A. Karta obciążeniowa
B. Karta kredytowa
C. Karta przedpłacona
D. Karta debetowa
Prowadzenie sprzedaży
Który opis zachowania odnosi się do klienta, który jest niecierpliwy?
A. Spogląda w podłogę, niechętnie odpowiada na zadawane pytania
B. Podejmuje decyzję dopiero po konsultacji ze sprzedawcą, jest spokojny i zrównoważony
C. Rozmawia ze sprzedawcą nie tylko o produktach, długo przegląda dostępny asortyment
D. Śpieszy się, wykazuje zdenerwowanie, przestępuje w kolejce z nogi na nogę
Prowadzenie sprzedaży
Piotrek nabył namiot 10 czerwca 2008 roku. Po tygodniu korzystania z namiotu zgodnie z instrukcją, 30 lipca 2008 roku dostrzegł pęknięcie masztu. W jakim terminie powinien zgłosić ten fakt w sklepie, aby móc skorzystać z odpowiedzialności sprzedawcy za zgodność towaru z umową?
A. Najpóźniej do 30 września 2008 roku
B. Najpóźniej do 30 stycznia 2009 roku
C. Najpóźniej do 10 czerwca 2009 roku
D. Najpóźniej do 10 czerwca 2010 roku
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie z warzywami klientka zakupiła 2 kg mandarynek po cenie 4,50 zł/kg oraz 1,5 kg jabłek, których cena wynosi 2,50 zł/kg. Jaką kwotę wydała na te zakupy?
A. 12,50 zł
B. 12,75 zł
C. 11,75 zł
D. 11,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie aspekty pozwala ocenić analiza SWOT?
A. przychodów i kosztów oraz wpływów i wydatków przedsiębiorstwa
B. szans i zagrożeń oraz wpływów i wydatków firmy
C. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń konkurentów
D. słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń przedsiębiorstwa
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinno się wykorzystać w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?
A. Preselekcyjna
B. Samoobsługowa
C. Tradycyjna
D. Mieszana
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych w tabeli określ, która oferta dostawy towaru dla stałych klientów jest najkorzystniejsza.
| Oferta dostawy towaru | Cena towaru w zł/szt | Opust ceny towaru dla stałych klientów w % | Koszty transportu w zł |
|---|---|---|---|
| A. | 160 | 25 | 90 |
| B. | 150 | 16 | 70 |
| C. | 140 | 20 | 80 |
| D. | 130 | 10 | 90 |
A. D.
B. A.
C. C.
D. B.
Prowadzenie sprzedaży
Wskaż sytuację, w której towar, zgodnie z aktualnymi przepisami prawa konsumenckiego, nie odpowiada umowie.
A. Kupione spodnie są za małe dla klientki
B. Kalosze przepuszczają wodę podczas korzystania w czasie deszczu
C. Zamówiony napój nie odpowiada smakowym preferencjom klienta
D. Spodnie z tkaniny drugiej jakości mają drobne plamy
Prowadzenie sprzedaży
Który sposób zachowania wyróżnia klienta, który podjął decyzję?
A. Określanie swoich potrzeb w sposób precyzyjny, ale z dystansem do sprzedawcy i oferowanych produktów.
B. Skierowanie się do produktów, które go interesują, oraz zadawanie konkretnych pytań o towar.
C. Próbowanie przyspieszenia obsługi przez sprzedawcę i omijanie kolejki.
D. Bezkrytyczne przyjmowanie informacji, które przekazuje sprzedawca.
Prowadzenie sprzedaży
W klasyfikacji towarów według PKWiU nie bierze się pod uwagę kryterium
A. konstrukcji oraz przeznaczenia towaru
B. rodzaju zastosowanego surowca
C. technologii produkcji
D. jakości towaru