Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. sztucznych chemicznych
B. roślinnych
C. syntetycznych chemicznych
D. zwierzęcych
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca może zaproponować klientowi, który planuje nabyć przewodnik po Wrocławiu, jako produkt uzupełniający
A. plan miasta Wrocław
B. obrazek przedstawiający okolice Wrocławia
C. przewodnik po Karkonoszach
D. mapę drogową Polski
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz całkowitą kwotę, jaką klient musi uiścić za nabycie 3 czekolad w cenie 3,00 zł za szt., 0,5 kg słodyczy po 16,00 zł za 1 kg oraz 2 napojów w cenie 4,00 zł za szt., jeżeli skorzysta z karty lojalnościowej uprawniającej do 3% zniżki?
A. 24,25 zł
B. 21,34 zł
C. 15,40 zł
D. 17,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Polędwica sopocka, która ma być sprzedawana w sklepie samoobsługowym, powinna być umieszczona na półkach
A. w większych kawałkach, do samodzielnego krojenia
B. luzem, pokrojona na plasterki
C. w kawałkach, bez opakowania
D. w kawałkach, w opakowaniach hermetycznych
Prowadzenie sprzedaży
Kostium, którego metkę zamieszczono poniżej przeznaczony jest dla kobiety o wymiarach:
| Kostium damski „KAJA" | |
| Producent: „Dana" Kluczbork, ul. Warszawska 13 Tkanina: wełna Dodatki: jedwab Rozmiar: 164/90/94 |
A. wzrost 164 cm, obwód pasa 90 cm, obwód klatki piersiowej 94 cm.
B. wzrost 164 cm, obwód klatki piersiowej 90 cm, obwód bioder 94 cm.
C. wzrost 164 cm, obwód bioder 90 cm, obwód pasa 94 cm.
D. wzrost 164 cm, obwód bioder 90 cm, obwód klatki piersiowej 94 cm.
Prowadzenie sprzedaży
Jak przebiega proces obsługi klienta w osiedlowym sklepie spożywczym, który stosuje tradycyjną formę sprzedaży?
A. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
B. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
C. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, wydanie żądanego towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
D. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, negocjowanie ceny, pobranie zapłaty, pożegnanie
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie z warzywami i owocami sprzedawca w ciągu jednej godziny zrealizował sprzedaż:
- 3 kg winogron po 7,20 zł/kg,
- 20 kg ziemniaków po 0,80 zł/kg,
- 6 kg jabłek po 3,20 zł/kg,
- 3 kg pomarańczy po 5,90 zł/kg.
W rezultacie, stan gotówki w kasie wzrósł
A. o 56,80 zł
B. o 58,50 zł
C. o 55,30 zł
D. o 74,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji zawartych w tabeli wskaż rozmiar rajstop, jaki należy zaproponować klientce o wzroście 168 cm i obwodzie bioder 112 cm.
| Rozmiar | S/36-38 | M/40-42 | L/44-46 | XL/48-50 |
| Wzrost /w cm/ | 162-164 | 164-170 | 164-170 | 170-176 |
| Obwód bioder /w cm/ | 96-104 | 104-108 | 108-116 | 116-121 |
A. L/44-46
B. XL/48-50
C. M/40-42
D. S/36-38
Prowadzenie sprzedaży
W placówkach sprzedaży detalicznej korzystających z systemu samoobsługowego, na każde rozpoczęte 400 m2 powierzchni handlowej powinien przypadać jeden skaner kodów kreskowych. Ile skanerów powinno być w sali sprzedażowej o całkowitej powierzchni 3 000 m2?
A. 3 skanery
B. 4 skanery
C. 7 skanerów
D. 8 skanerów
Prowadzenie sprzedaży
Jeden skaner kodów kreskowych w sklepie samoobsługowym jest wystarczający, jeśli jego obszar nie przekracza
A. 380 m2
B. 420 m2
C. 410 m2
D. 401 m2
Prowadzenie sprzedaży
Klient dokonał zakupów zgodnie z przedstawioną listą i zapłacił sprzedawcy banknotem 50,00 zł. Ile reszty powinien otrzymać klient?
| Lista zakupów klienta | ||
| 6 czekolad w cenie 3,50 zł/szt. | ||
| 2 kg mandarynek w cenie 6,00 zł/kg | ||
| 1 jogurt naturalny w cenie 4,00 zł/szt. |
A. 13,00 zł
B. 29,00 zł
C. 37,00 zł
D. 17,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
...Wzrasta zainteresowanie towarem, zyski przedsiębiorstwa się zwiększają, pojawia się rywalizacja, stosowane są promocje zachęcające do zakupu... Dla której etapy cyklu życia produktu charakterystyczny jest opisany stan?
A. Wzrostu
B. Dojrzałości
C. Spadku
D. Wprowadzenia
Prowadzenie sprzedaży
Klientka uregulowała płatność za zakupione artykuły banknotem 100 zł. Sprzedawca wydał jej 20 zł i 20 groszy reszty. Jaką wartość miały zakupione towary?
A. 79,80 zł
B. 89,20 zł
C. 88,20 zł
D. 80,80 zł
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie fragmentu artykułu prasowego wskaż, do jakiego rodzaju klientek skierowana jest akcja promocyjna?
A. Zdecydowanych
B. Konserwatywnych
C. Oczekujących doradztwa
D. Reagujących emocjonalnie
Prowadzenie sprzedaży
Próbki zapachów używane jako element promocji nie mogą być
A. dołączane do rachunku.
B. rozdawane w sklepie.
C. rozdawane na ulicy.
D. sprzedawane w sklepie.
Prowadzenie sprzedaży
Klient złożył reklamację 5 kwietnia. Termin, w jakim sklep ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, upływa
A. 12 kwietnia
B. 17 kwietnia
C. 11 kwietnia
D. 19 kwietnia
Prowadzenie sprzedaży
Handlowiec zakupił okulary przeciwsłoneczne w cenie zakupu netto 12,00 zł/szt. Marża detaliczna wynosi 20% od ceny sprzedaży netto (obliczana metodą "w stu"). Jaką cenę detaliczną netto mają okulary przeciwsłoneczne?
A. 15,00 zł
B. 14,40 zł
C. 9,00 zł
D. 12,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Tabela przedstawia zasady rozmieszczania wybranych grup towarowych. W sąsiedztwie jakich towarów można układać chleb i bułki?
| Grupa towarowa | W bezpośrednim sąsiedztwie grup towarowych | |
|---|---|---|
| można układać | nie należy układać | |
| Nabiał | pieczywo, wyroby cukiernicze, przetwory owocowe, tłuszcze roślinne | mięsa, ryb, warzyw, owoców świeżych i suszonych, wyrobów tytoniowych |
| Pieczywo | nabiał, wyroby cukiernicze | mięsa, ryb, warzyw, owoców świeżych i suszonych, wyrobów tytoniowych |
A. Serów dojrzewających.
B. Ryb wędzonych
C. Mięsa.
D. Owoców świeżych.
Prowadzenie sprzedaży
Podczas zakupów, jeden z klientów głośno wyrażał swoje niezadowolenie z wysokich cen. Przekonywał innych nabywców, że w innych sklepach te same produkty można kupić znacznie taniej. W tej sytuacji sprzedawca powinien
A. spokojnie porozmawiać z klientem
B. stanowczo uspokoić klienta
C. poprosić o interwencję kierownika sklepu
D. zdecydowanie wyprosić klienta ze sklepu
Prowadzenie sprzedaży
Z powodu sezonowej wyprzedaży ceny obuwia zostały zredukowane o 15%. Kozaki damskie, których cena przed obniżką wynosiła 150,00 zł, będą miały cenę
A. 135,00 zł
B. 165,00 zł
C. 172,50 zł
D. 127,50 zł
Prowadzenie sprzedaży
Ile wyniesie wartość transakcji na podstawie fragmentu paragonu?
| Fragment paragonu | |||
| Czekolada mleczna 100 g | 1 × 2,95= | 2,95 | A |
| Czekolada gorzka 100 g | 1 × 4,42= | 4,42 | A |
| Czekolada deserowa 100 g | 1 × 5,61= | 5,61 | A |
A. 13,89 zł
B. 12,98 zł
C. 15,89 zł
D. 14,98 zł
Prowadzenie sprzedaży
Rodzaj gwarancji udzielonej przez gwaranta (producenta, sprzedawcę) jest
A. wiążący
B. dobrowolny
C. nieistotny dla konsumenta
D. polubowny
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formą aktywności w zakresie sprzedaży nie jest
A. degustacja
B. reklama
C. produkt za darmo
D. prezentacja
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej sytuacji klient nie ma prawa do zwrotu gotówki za zareklamowany produkt z powodu jego niezgodności z umową?
A. Sprzedawca oferuje wymianę reklamowanego towaru na taki sam przedmiot zgodny z umową.
B. Naprawa produktu jest niemożliwa.
C. Sprzedawca proponuje wymianę reklamowanego towaru na inny produkt.
D. W punkcie serwisowym odmówiono wykonania naprawy towaru w przewidzianym czasie.
Prowadzenie sprzedaży
Jaki rozmiar kurtki powinien kupić mężczyzna o wzroście 178 cm i obwodzie klatki piersiowej 101 cm?
| S | M | L | XL | XXL | |
|---|---|---|---|---|---|
| Obwód talii | 82 | 86 | 90 | 94 | 98 |
| Obwód bioder | 96 | 100 | 104 | 108 | 112 |
| Obwód klatki piersiowej | 92-95 | 96-99 | 100-103 | 104-107 | 108-... |
| Wzrost | 174-175 | 176-177 | 178-179 | 180-181 | 182-... |
A. XL
B. M
C. XXL
D. L
Prowadzenie sprzedaży
Aby poinformować klientów o wprowadzeniu nowego asortymentu do sprzedaży, należy przygotować
A. fakturę pro forma
B. zapytanie ofertowe
C. protokół reklamacyjny
D. ofertę sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Jakie informacje dotyczące warunków zakupu płynu do mycia naczyń mogą być ważne dla klienta indywidualnego?
A. Przy zakupie 100 sztuk płatność w ciągu 14 dni
B. Dla zamówień powyżej 3 000 zł netto darmowy transport
C. Przy zakupie 50 sztuk 5% zniżki
D. Przy zamówieniu dwóch sztuk trzecia sztuka bezpłatnie
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi ochrony środowiska, detaliczne punkty sprzedaży
A. muszą informować klientów o lokalizacjach odbioru opakowań zwrotnych
B. mają obowiązek przyjmowania wszystkich opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku
C. nie są zobligowane do przyjmowania opakowań wielokrotnego użytku po produktach, które oferują w swojej sprzedaży
D. są zobowiązane do przyjmowania opakowań zwrotnych wielokrotnego użytku po produktach, które znajdują się w ich ofercie handlowej
Prowadzenie sprzedaży
Po zauważeniu istotnych wad w sprzedawanym towarze sprzedawca ma obowiązek
A. obniżyć cenę produktu
B. żądać wymiany towaru od dostawcy
C. przeznaczyć towar na akcję promocyjną
D. wycofać towar z obiegu sprzedażowego
Prowadzenie sprzedaży
Klient dokonał płatności za zakupy w sklepie internetowym przy użyciu smartfona, korzystając z mobilnej aplikacji bankowej, która umożliwia uzyskanie jednorazowego kodu do potwierdzenia zgody na obciążenie swojego konta. Jaką metodę płatności wybrał kupujący?
A. Przelew tradycyjny
B. Kartę debetową
C. P24NOW
D. BLIK
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz cenę detaliczną netto produktu, gdy cena hurtowa netto wynosi 20,00 zł, a marża detaliczna to 30% ceny hurtowej netto.
A. 20,00 zł
B. 26,00 zł
C. 23,00 zł
D. 29,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Osobie kupującej towar od akwizytora przysługuje możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w czasie
A. 7 dni
B. 14 dni
C. 21 dni
D. 30 dni
Prowadzenie sprzedaży
Które z poniżej wymienionych dokumentów są bezpośrednio związane z przekazaniem towarów dla odbiorcy?
A. Zamówienie oraz dowód dostawy
B. Zamówienie oraz oferta handlowa
C. Faktura oraz dowód dostawy
D. Faktura oraz oferta handlowa
Prowadzenie sprzedaży
Który z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej został scharakteryzowany w ramce?
| Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości. |
A. Katalog.
B. Folder reklamowy.
C. Gazetka reklamowa.
D. Ulotka.
Prowadzenie sprzedaży
Do jakiego etapu procesu sprzedaży można przypisać zdanie sprzedawcy: Proszę się nie martwić. Ten model odkurzacza, dzięki specjalnie dobranym filtrom dla osób uczulonych na kurz i roztocza, umożliwi Panu jego bezpieczne użytkowanie?
A. Prezentacja produktu.
B. Identyfikacja potrzeb.
C. Rozwianie wątpliwości.
D. Finalizacja sprzedaży.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie usługi proponują sklepy dyskontowe swoim klientom?
A. korzystne warunki zakupu towarów w wysokiej cenie
B. duże ilości towarów sprzedawane po atrakcyjnych cenach
C. wysokiej jakości wyposażenie punktu sprzedaży oraz drogie towary
D. minimalistyczne wyposażenie przestrzeni handlowej oraz niskie ceny produktów
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość będzie miała cena sprzedaży netto towaru, który sprzedawca nabył w cenie zakupu netto 260 zł za sztukę, jeżeli marża detaliczna wynosi 40% ceny zakupu netto?
A. 300 zł
B. 264 zł
C. 220 zł
D. 364 zł
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel sklepu ze sprzętem sportowym zamierza poszerzyć ofertę o urządzenia do treningu siłowego. W tym celu wysyła maile do producentów oraz hurtowników z prośbą o przesłanie propozycji. Którego etapu procesu zawierania umowy sprzedaży dotyczy opis sytuacji?
A. Wybierania dostawcy towarów
B. Przesłania oferty sprzedaży
C. Zapytania o ofertę
D. Uzgadniania warunków sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Zasada, według której sprzedawca na własny koszt zobowiązuje się dostarczyć zamówiony towar do lokalizacji wskazanej przez odbiorcę, nazywana jest
A. inkaso
B. skonto
C. loco
D. franco
Prowadzenie sprzedaży
Wskaż atut współczesnej metody sprzedaży?
A. Bezpośredni kontakt klienta ze sprzedawcą
B. Wydłużenie procesu obsługi klienta
C. Skrócenie procesu obsługi klienta
D. Ograniczony kontakt klienta z produktem