Filtrowanie pytań
HAN.02 Pytanie 1
Prowadzenie działań handlowych
A. Wysłanie oferty salonu do firm z sektora fryzjerskiego
B. Prezentację całkowitej oferty usług na targach międzynarodowych
C. Reklamę z kuponami rabatowymi w lokalnej prasie
D. Emisję reklamy w formie filmu w ogólnokrajowej telewizji
HAN.02 Pytanie 2
Prowadzenie działań handlowych
W którym kwartale hurtownia stosowała najkrótszy termin inkasa należności?
Wskaźnik rotacji należności w dniach | |||
---|---|---|---|
I kwartał | II kwartał | III kwartał | IV kwartał |
28 | 22 | 20 | 14 |
A. W IV kwartale.
B. W I kwartale.
C. W II kwartale.
D. W III kwartale.
HAN.02 Pytanie 3
Prowadzenie działań handlowych
Jaką kwotę podatku VAT powinno uregulować przedsiębiorstwo handlowe w urzędzie skarbowym, jeśli VAT naliczony wyniósł 1 640,00 zł, a VAT należny 2 580,00 zł?
A. 940,00 zł
B. 4 220,00 zł
C. 2 580,00 zł
D. 1 640,00 zł
HAN.01 Pytanie 4
Prowadzenie sprzedaży
Jakiego numeru identyfikacyjnego, składającego się z czterech cyfr, należy użyć przy wprowadzaniu utargu do wpłatomatu?
A. PESEL
B. NIP
C. PIN
D. REGON
HAN.02 Pytanie 5
Prowadzenie działań handlowych
Której reklamy dotyczy przedstawiona charakterystyka?
Reklama istotnie ingerująca w sferę prywatności, w szczególności przez nagabywanie klientów w miejscach publicznych, przesyłanie na koszt klienta niezamówionych towarów lub nadużywanie technicznych środków przekazu informacji. |
A. Społecznej.
B. Ukrytej.
C. Uciążliwej.
D. Porównawczej.
HAN.02 Pytanie 6
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal, do której grupy wiekowej powinno skierować przedsiębiorstwo swoją ofertę, jeżeli kryterium wyboru jest liczebność grupy wiekowej.
Grupa wiekowa | Skumulowany wskaźnik struktury (%) |
---|---|
Dwudziestolatkowie | 10 |
Trzydziestolatkowie | 50 |
Czterdziestolatkowie | 70 |
Pięćdziesięciolatkowie | 100 |
A. Dwudziestolatków.
B. Trzydziestolatków.
C. Pięćdziesięciolatków.
D. Czterdziestolatków.
HAN.01 Pytanie 7
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia styropianu rejestruje zakupiony towar po stałej cenie ewidencyjnej wynoszącej 110 zł za 1 m3. Otrzymaną dostawę 800 m3 o wartości 100 zł należy zaksięgować na kontach, posiłkując się dokumentem Pz?
A. Ma Rozrachunki z dostawcami 88 000 zł, Wn Rozliczenie zakupu 88 000 zł
B. Ma Rozliczenie zakupu 88 000 zł, Wn Towary 88 000 zł
C. Ma Rozliczenie zakupu 80 000 zł, Wn Towary 88 000 zł, Ma Odchylenia od cen ewidencyjnych towarów 8 000 zł
D. Ma Rozliczenie zakupu 88 000 zł, Wn Towary 80 000 zł, Wn Odchylenia od cen ewidencyjnych towarów 8 000 zł
HAN.01 Pytanie 8
Prowadzenie sprzedaży
Doradztwo ze strony sprzedawcy jest charakterystyczne dla obsługi klienta.
A. ufnego
B. stanowczego
C. nowatorskiego
D. oczekującego wskazówek
HAN.01 Pytanie 9
Prowadzenie sprzedaży
W skład marketingu-mix, obok ceny i produktu, wchodzą również
A. promocja i personel
B. dystrybucja i personel
C. zarządzanie i promocja
D. promocja i dystrybucja
HAN.01 Pytanie 10
Prowadzenie sprzedaży
W trakcie sprawozdawczym przedsiębiorstwo detaliczne uzyskało przychody ze sprzedaży wynoszące 40 000 zł, a średni stan zapasów towarów wyniósł 10 000 zł. Ile razy średni zapas został sprzedany?
A. 4 razy
B. 40 razy
C. 10 razy
D. 1 raz
HAN.01 Pytanie 11
Prowadzenie sprzedaży
Które z wymienionych produktów powinny być chronione przed kradzieżą poprzez stosowanie etykiety zabezpieczającej?
A. Perfumy
B. Lodówka
C. Spodnie
D. Pralinki
HAN.01 Pytanie 12
Prowadzenie sprzedaży
Faktury VAT powinny być przechowywane w grupie
A. B7
B. B2
C. B10
D. B5
HAN.01 Pytanie 13
Prowadzenie sprzedaży
Jakie artykuły nie są oferowane w sprzedaży obwoźnej?
A. Ręczników
B. Dywanów
C. Kołder
D. Mięs
HAN.01 Pytanie 14
Prowadzenie sprzedaży
Firma zrealizowała zakup towarów i otrzymała fakturę, której termin płatności wynosi 14 dni. Kwota określona na fakturze stanowi dla firmy - nabywcy
A. zobowiązanie z tytułu dostaw i usług
B. należność z tytułu dostaw i usług
C. należność długoterminowa
D. zobowiązanie długoterminowe
HAN.02 Pytanie 15
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz cenę detaliczną netto pralki, jeśli wartość netto zakupu 10 pralek w hurtowni wynosi 9000,00 zł.
Średnie koszty handlowe ustalone przez sklep detaliczny wynoszą 900,00 zł, a oczekiwany zysk stanowi
15% ceny zakupu.
A. 1 035,00 zł
B. 1 125,00 zł
C. 1 200,00 zł
D. 1 575,00 zł
HAN.01 Pytanie 16
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel sklepu z zabawkami nabył dużą ilość porcelanowych lalek i ustawił je na półce z lalkami. Nowo zakupione produkty nie wzbudzały zainteresowania klientów. Aby uniknąć problemu z trudnymi do sprzedaży zapasami i zredukować straty, właściciel powinien
A. usunąć lalki z sali sprzedażowej, robiąc przestrzeń na towar 'chodliwy'
B. rozdać lalki dziewczynkom przychodzącym do sklepu
C. zwrócić lalki do hurtowni zabawek, w której zostały zakupione
D. wyeksponować lalki w oknie wystawowym sklepu
HAN.02 Pytanie 17
Prowadzenie działań handlowych
Uwzględniając ceny nabycia towarów przedstawione w tabeli, dokonaj wyceny wydanych do sprzedaży 100 szt. towarów stosując metodę cen przeciętnych.
Zestawienie informacji na temat dostaw towaru | |||
---|---|---|---|
Dostawa | Ilość (szt.) | Cena za 1 szt. (zł) | Wartość dostawy (zł) |
2.11.2020 | 40 | 10,00 | 400,00 |
9.11.2020 | 90 | 9,00 | 81,00 |
16.11.2020 | 70 | 11,00 | 770,00 |
Razem | 200 | x | 1980,00 |
A. 1 100,00 zł
B. 990,00 zł
C. 660,00 zł
D. 1 000,00 zł
HAN.01 Pytanie 18
Prowadzenie sprzedaży
Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?
Rodzaj kremu | Wartość sprzedaży w zł |
---|---|
Rumiankowy | 4 300 |
Owocowy | 3 500 |
Przeciwalergiczny | 4 200 |
Nagietkowy | 8 000 |
RAZEM | 20 000 |
A. Nagietkowy.
B. Owocowy.
C. Przeciwalergiczny.
D. Rumiankowy.
HAN.01 Pytanie 19
Prowadzenie sprzedaży
Czym jest lasagne?
A. rodzaj ryby
B. produkty z owoców morza
C. typ makaronu
D. typ kaszy
HAN.02 Pytanie 20
Prowadzenie działań handlowych
W dniu 01.07.2014 r. klient kupił pralkę, którą dostarczono mu 03.07.2014 r. W dniu otrzymania towaru klient stwierdził, że towar posiada wadę fizyczną. Zgodnie z przytoczonymi przepisami, sprzedawca poniesie odpowiedzialność z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący powiadomi go o wadzie towaru najpóźniej do dnia
Fragment Ustawy Kodeks cywilny |
---|
(…) |
Art. 563. |
§ 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych. |
§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku – gdy wada wyszła na jaw dopiero później jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu. |
§ 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego. |
(…) |
A. 01.07.2015 r.
B. 03.08.2014 r.
C. 03.07.2015 r.
D. 01.08.2014 r.
HAN.01 Pytanie 21
Prowadzenie sprzedaży
Opakowania stosowane w sklepach detalicznych typu samoobsługowego, które zawierają określoną ilość produktów oraz umożliwiają ich identyfikację, to opakowania
A. jednostkowe
B. transportowe
C. uniwersalne
D. zbiorcze
HAN.01 Pytanie 22
Prowadzenie sprzedaży
Na półce sklepowej obok pieczywa można ustawić
A. tartą bułkę oraz przyprawy
B. tartą bułkę oraz płatki śniadaniowe
C. płatki śniadaniowe i owoce
D. przyprawy oraz desery w proszku
HAN.01 Pytanie 23
Prowadzenie sprzedaży
Wskaż atut współczesnej metody sprzedaży?
A. Bezpośredni kontakt klienta ze sprzedawcą
B. Wydłużenie procesu obsługi klienta
C. Ograniczony kontakt klienta z produktem
D. Skrócenie procesu obsługi klienta
HAN.01 Pytanie 24
Prowadzenie sprzedaży
Do działań związanych z przyjmowaniem do sklepu zakupionych produktów nie należy zaliczyć sprawdzenia
A. zgodności asortymentu z złożonym zamówieniem
B. jakości dostarczonych produktów
C. stanów magazynowych w celu określenia zapotrzebowania na towary
D. ilości towarów na dokumentach towarzyszących dostawie
HAN.01 Pytanie 25
Prowadzenie sprzedaży
Spośród wymienionych w tabeli składników aktywów amortyzacji nie podlegają
Wybrane składniki aktywów przedsiębiorstwa | ||
---|---|---|
Wyszczególnienie | Wartość w zł | |
Budynki | 1 000 000,00 | |
Komputery | 8 000,00 | |
Udziały i akcje | 20 000,00 | |
Wartości niematerialne i prawne | 1 000,00 |
A. komputery.
B. udziały i akcje.
C. wartości niematerialne i prawne.
D. budynki.
HAN.02 Pytanie 26
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownik nabył towar od producenta za cenę zakupu netto wynoszącą 16,00 zł/szt. W hurtowni marża w wysokości 20% jest obliczana od ceny sprzedaży netto. Jaka jest hurtowa cena sprzedaży netto tego towaru?
A. 12,80 zł/szt.
B. 19,20 zł/szt.
C. 12,00 zł/szt.
D. 20,00 zł/szt.
HAN.02 Pytanie 27
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzia promocji sprzedaży powinno wykorzystać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli chce zapewnić sobie dużą grupę lojalnych klientów?
A. Darmowe próbki produktów dla hurtowników
B. Cykliczne obniżki cen
C. Wymiana punktów zdobytych za zakupy na zniżki
D. Organizacja serii wystaw i prezentacji produktów
HAN.02 Pytanie 28
Prowadzenie działań handlowych
W tabeli przedstawiono wartość sprzedaży niektórych pozycji asortymentu przedsiębiorstwa handlu hurtowego. Przedsiębiorstwo przeznaczyło 10 000 zł na uzupełnienie zapasów wymienionych pozycji asortymentu proporcjonalnie do ich udziału w wartości sprzedaży. Którą kwotę przeznaczono na uzupełnienie asortymentu o największej wartości sprzedaży?
L.p. | Asortyment | Wartość sprzedaży w zł |
---|---|---|
1. | Zeszyt A5-60 kratka | 3 675 |
2. | Zeszyt A5-60 linia | 3 150 |
3. | Zeszyt A4-60 kratka | 2 940 |
4. | Zeszyt A4-60 linia | 735 |
Ogółem | 10 500 |
A. 3 675 zł
B. 3 000 zł
C. 3 500 zł
D. 3 150 zł
HAN.02 Pytanie 29
Prowadzenie działań handlowych
Jakiego rodzaju odbioru dokonał pracownik sklepu, który porównał liczbę dostarczonych ciastek z fakturą, którą otrzymał?
A. Jakościowego szczegółowego
B. Ilościowego szczegółowego
C. Ilościowego wstępnego
D. Jakościowego wstępnego
HAN.01 Pytanie 30
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji przestawionych w tabeli wskaż towar, na który obowiązuje stawka 8% podatku VAT.
Tabela. Cennik sprzedaży towarów | ||
---|---|---|
Towar | Cena sprzedaży netto w zł | Cena sprzedaży brutto w zł |
1. | 6,00 | 7,38 |
2. | 8,00 | 9,84 |
3. | 11,00 | 11,88 |
4. | 16,00 | 16,80 |
A. Towar 1.
B. Towar 2.
C. Towar 3.
D. Towar 4.
HAN.02 Pytanie 31
Prowadzenie działań handlowych
Aby zaznajomić klientów z nowym produktem wprowadzanym na rynek oraz skłonić ich do zakupu, firma handlowa powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim pełnią rolę
A. edukacyjną
B. wzmacniającą
C. przypominającą
D. informacyjną
HAN.01 Pytanie 32
Prowadzenie sprzedaży
Oblicz, jaka jest cena sprzedaży netto towaru, gdy cena brutto wynosi 1 050,00 zł, a towar podlega 5% stawce VAT.
A. 52,50 zł
B. 1 000,00 zł
C. 1 050,00 zł
D. 50,00 zł
HAN.02 Pytanie 33
Prowadzenie działań handlowych
Jakie narzędzie promocji sprzedaży powinno wybrać przedsiębiorstwo handlowe, jeśli pragnie zachować dużą liczbę lojalnych klientów?
A. Darmowe próbki produktów dla klientów hurtowych
B. Przeprowadzenie serii pokazów i prezentacji produktów
C. Zamianę zdobytych punktów za zakupy na rabat
D. Cykliczne obniżki cen
HAN.01 Pytanie 34
Prowadzenie sprzedaży
W maju tego roku do magazynu wpłynęło 800 opakowań mleka o pojemności 1 litra, natomiast wydano 850 opakowań tego mleka. Jaki będzie stan zapasów mleka na koniec maja, jeżeli zapas na dzień 1 maja wynosił 150 opakowań?
A. 50 litrów
B. 100 litrów
C. 200 litrów
D. 150 litrów
HAN.01 Pytanie 35
Prowadzenie sprzedaży
Jaką wartość będzie miała cena sprzedaży netto towaru, który sprzedawca nabył w cenie zakupu netto 260 zł za sztukę, jeżeli marża detaliczna wynosi 40% ceny zakupu netto?
A. 220 zł
B. 300 zł
C. 364 zł
D. 264 zł
HAN.01 Pytanie 36
Prowadzenie sprzedaży
Który z poniższych elementów nie wchodzi w skład marketingu mix?
A. cena
B. klient
C. dystrybucja
D. promocja
HAN.02 Pytanie 37
Prowadzenie działań handlowych
Oblicz wielkość minimalnego zapasu proszku do prania "PUCUŚ", gdy średnia dzienna sprzedaż wynosi 12 sztuk, a dostawy realizowane są co 8 dni, przy tym opóźnienia dostaw nie przekraczają 4 dni.
A. 56 szt.
B. 12 szt.
C. 48 szt.
D. 24 szt.
HAN.02 Pytanie 38
Prowadzenie działań handlowych
Wskaźnik płynności gotówkowej to stosunek procentowy posiadanych środków pieniężnych i zobowiązań bieżących. Na podstawie danych przedstawionych w tabeli określ, które przedsiębiorstwo ma najwyższy wskaźnik płynności gotówkowej.
Przedsiębiorstwo | Posiadane | |
---|---|---|
środki pieniężne w zł | zobowiązania bieżące w zł | |
A. | 1 680 | 16 800 |
B. | 910 | 26 000 |
C. | 900 | 15 000 |
D. | 850 | 10 000 |
A. B.
B. C.
C. A.
D. D.
HAN.01 Pytanie 39
Prowadzenie sprzedaży
Po odebraniu zapłaty za sprzedane produkty, sprzedawca przekazuje klientowi
A. paragon fiskalny
B. protokół anulowania
C. instrukcję stosowania
D. kartę gwarancyjną
HAN.02 Pytanie 40
Prowadzenie działań handlowych
W firmie handlowej zauważono niewłaściwy stan towarów w cenie zakupu 2 450,00 zł. Niedobór, który mieści się w granicach norm, wynosi 1 300,00 zł. Księgowanie niedoboru przekraczającego dopuszczalne normy powinno zostać zarejestrowane w ciężar konta
A. Straty nadzwyczajne 1 300,00 zł
B. Koszt wytworzenia wyrobów gotowych 1 300,00 zł
C. Zużycie materiałów i energii 1 150,00 zł
D. Pozostałe koszty operacyjne 1 150,00 zł