Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 1
Prowadzenie sprzedaży

Do zadań związanych z przyjmowaniem do sklepu zakupionych produktów nie wlicza się weryfikacja

A. ilości towaru z dokumentami towarzyszącymi dostawie
B. zgodności pozycji asortymentowych ze złożonym zamówieniem
C. stanów magazynowych w celu określenia zapotrzebowania na towary
D. jakości dostarczonych towarów
HAN.01 Pytanie 2
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z informacjami zawartymi w tabeli najkrócej przechowywać można

Nazwa wyrobuTemperatura przechowywaniaOkres przechowywania
Kurczak wędzonyod 20C do 100C72 h
Kabanosyod 20C do 100C25 dni
Kabanosyod 00C do 80C10 dni
Kaszankaod 20C do 100C48 h
Wyroby garmażeryjneod 00C do 60Cod 4 do 7 dni

A. kabanosy.
B. kaszankę .
C. wyroby garmażeryjne.
D. kurczaka wędzonego.
HAN.02 Pytanie 3
Prowadzenie działań handlowych

Kto wystawia notę korygującą?

A. sprzedawca towaru, który wystawił fakturę z błędnym numerem NIP
B. sprzedawca towaru, który wystawił fakturę z błędną ilością zamówionych produktów
C. nabywca towaru, który otrzymał fakturę z błędnym numerem NIP
D. nabywca towaru, który otrzymał fakturę z błędną ilością zamówionych produktów
HAN.01 Pytanie 4
Prowadzenie sprzedaży

Do jakiej z wymienionych kategorii produktów można zakwalifikować balsam do ciała?

A. Perfumeryjnych
B. Makijażowych
C. Higienicznych
D. Pielęgnacyjnych
HAN.01 Pytanie 5
Prowadzenie sprzedaży

Klient odwiedził sklep z perfumami, gdzie prowadzi się sprzedaż tradycyjną, w celu zakupu podarunku dla swojej córki. Jak powinien wyglądać poprawny proces obsługi tego klienta?

A. Określenie potrzeb, prezentacja oferty, dokonanie zakupu, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
B. Prezentacja oferty, określenie potrzeb, zachęcenie do kolejnych zakupów, zapakowanie produktów, pobranie płatności
C. Określenie potrzeb, rozwianie wątpliwości, zachęcenie do kolejnych zakupów, prezentacja oferty, pobranie płatności
D. Prezentacja oferty, rozwianie wątpliwości, zapakowanie produktów, pobranie płatności, zachęcenie do kolejnych zakupów
HAN.01 Pytanie 6
Prowadzenie sprzedaży

Procedura zapewniająca wysoką jakość higieniczną warunków produkcji oraz przetwarzania żywności to

A. GMP
B. HACCP
C. GAP
D. FAO
HAN.01 Pytanie 7
Prowadzenie sprzedaży

Aby poinformować klientów instytucjonalnych o propozycji handlowej hurtowni oraz warunkach jej realizacji, należy

A. postawić bilbord w głównej ulicy miasta
B. przeprowadzić prezentację w hurtowni
C. przesłać ofertę handlową kontrahentom
D. rozdawać ulotki w centrum miasta
HAN.02 Pytanie 8
Prowadzenie działań handlowych

Reklamacja jakości zakupionego towaru, która została zgłoszona przez klienta, w przypadku jej rozbieżności z jakością określoną w umowie sprzedaży, wymaga od sprzedawcy

A. protokołu zgłoszenia
B. zgłoszenia reklamacyjnego
C. aneksy do umowy
D. karty gwarancyjnej
HAN.02 Pytanie 9
Prowadzenie działań handlowych

Jaką analizę powinno przeprowadzić przedsiębiorstwo w sytuacji, gdy uzyskało informacje o niekorzystnych zdarzeniach związanych z zarządzaniem zapasami?

A. Okresową kompleksową
B. Okresową odcinkową
C. Operatywną odcinkową
D. Operatywną kompleksową
HAN.01 Pytanie 10
Prowadzenie sprzedaży

Wykorzystanie zasady łańcucha chłodniczego w handlu artykułami spożywczymi polega na utrzymaniu temperatury

A. poniżej 0 stopni C - wyłącznie w czasie transportu i magazynowania
B. chłodniczej - od wytworzenia do spożycia
C. chłodniczej - jedynie w trakcie transportu i przechowywania
D. poniżej 0 stopni C - od wytworzenia do spożycia
HAN.01 Pytanie 11
Prowadzenie sprzedaży

Jaką stawką VAT objęty jest towar, którego cena sprzedaży netto wynosi 16,00 zł, a cena brutto to 16,80 zł?

A. 23%
B. 5%
C. 0%
D. 8%
HAN.01 Pytanie 12
Prowadzenie sprzedaży

Ocena surowego mięsa z wykorzystaniem metod organoleptycznych realizowana jest przy pomocy

A. zmysłów wzroku, smaku i słuchu
B. specjalistycznych urządzeń laboratoryjnych
C. specjalistycznych odczynników chemicznych
D. zmysłów wzroku, węchu i dotyku
HAN.01 Pytanie 13
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu ze sprzętem sportowym zamierza poszerzyć ofertę o urządzenia do treningu siłowego. W tym celu wysyła maile do producentów oraz hurtowników z prośbą o przesłanie propozycji. Którego etapu procesu zawierania umowy sprzedaży dotyczy opis sytuacji?

A. Wybierania dostawcy towarów
B. Przesłania oferty sprzedaży
C. Uzgadniania warunków sprzedaży
D. Zapytania o ofertę
HAN.01 Pytanie 14
Prowadzenie sprzedaży

Który ser powinien być polecony klientowi, który jest zainteresowany kupnem sera pleśniowego?

A. Feta
B. Parmezan
C. Brie
D. Oszczypek
HAN.01 Pytanie 15
Prowadzenie sprzedaży

Klientka planuje nabyć śmietankę niezbędną do przygotowania kremu do tortu. W tym przypadku sprzedawca nie powinien jej proponować

A. śmietanki kremowej 30%
B. śmietanki tortowej 36%
C. śmietanki tortowej 30%
D. śmietany do deserów 36%
HAN.01 Pytanie 16
Prowadzenie sprzedaży

Korzystając z danych przedstawionych w tabeli wskaż, w jakich warunkach należy przechowywać cukier.

Optymalne warunki składowania produktów żywnościowych
Produkty higroskopijne
(np. mąka)
Produkty
łatwo ulegające zepsuciu
(np. wędliny)
Produkty
o dużej zawartości wody
(np. owoce)
Produkty zamrożone
(np. mrożonki)
wilgotność względna 60%wilgotność względna 95%
temperatura
18°C
temperatura
od 0°C do 10°C
temperatura
od -18°C do -26°C

A. Wilgotność względna 95%, temperatura od 0°C do 10°C
B. Wilgotność względna 60%, temperatura 18°C
C. Wilgotność względna 95%, temperatura od -18°C do -26°C
D. Wilgotność względna 60%, temperatura od 0°C do 10°C
HAN.02 Pytanie 17
Prowadzenie działań handlowych

Na jakiej podstawie ustala się wartość bilansową towarów nabytych przez hurtownię?

A. Cen ewidencyjnych, które nie są wyższe od cen sprzedaży netto
B. Rzeczywistych cen nabycia, nieprzekraczających cen sprzedaży brutto
C. Rzeczywistych cen nabycia, nieprzekraczających cen sprzedaży netto
D. Cen ewidencyjnych, które nie przekraczają cen sprzedaży brutto
HAN.02 Pytanie 18
Prowadzenie działań handlowych

Dokument, który potwierdza wydanie towarów ze składu, to

A. Pz
B. Mm
C. Rw
D. Wz
HAN.02 Pytanie 19
Prowadzenie działań handlowych

Księgowa firmy z o.o. przygotowała imienną listę wynagrodzeń dla pracownika hurtowni, w której odnotowała m.in. następujące kwoty:
Wynagrodzenie brutto 3 000,00 zł
Składki na ubezpieczenia społeczne 411,30 zł
Składka na ubezpieczenie zdrowotne 9% 232,98 zł

Jaką kwotę stanowi podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne?

A. 2 767,02 zł
B. 2 355,72 zł
C. 3 000,00 zł
D. 2 588,70 zł
HAN.01 Pytanie 20
Prowadzenie sprzedaży

W magazynie zatrudnionych jest 3 pracowników, którzy podpisali umowę o wspólnej odpowiedzialności materialnej w równych częściach. Po przeprowadzeniu inwentaryzacji wykryto braki na kwotę 15 000,00 zł, z czego 12 000,00 zł wynika z winy pracowników. Jaka jest kwota, za którą odpowiada każdy z pracowników?

A. 4 000,00 zł
B. 5 000,00 zł
C. 9 000,00 zł
D. 3 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 21
Prowadzenie działań handlowych

Wskaź cechę, która jest typowa dla formy sprzedaży samoobsługowej?

A. Luzny dostęp klienta do produktów
B. Brak bezpośredniego dostępu klienta do produktów
C. Wybór produktów odbywa się na podstawie broszury
D. Produkty są dostarczane przez sprzedającego
HAN.02 Pytanie 22
Prowadzenie działań handlowych

Jaką metodę badania rynku powinno się zastosować, gdy planuje się, że badacz będzie przebywał w otoczeniu badanym i jako członek grupy weźmie aktywny udział w obserwowanych sytuacjach?

A. Eksperyment laboratoryjny
B. Badanie panelowe
C. Eksperyment naturalny
D. Obserwację uczestniczącą
HAN.02 Pytanie 23
Prowadzenie działań handlowych

Hurtownia nabyła serię dywanów w cenie 500,00 zł za sztukę. Oblicz cenę sprzedaży brutto dywanu, jeśli hurtownia stosuje marżę w wysokości 20% naliczaną od ceny zakupu, a dywany podlegają 23% stawce VAT?

A. 625,00 zł
B. 600,00 zł
C. 500,00 zł
D. 738,00 zł
HAN.01 Pytanie 24
Prowadzenie sprzedaży

W trakcie odbioru dostarczonego towaru zauważono uszkodzenie opakowania zbiorczego. Odbiorca powinien w pierwszej kolejności

A. przygotować protokół reklamacji.
B. odmówić przyjęcia towaru.
C. przyjąć towar bez dodatkowej kontroli.
D. niezwłocznie zweryfikować zawartość opakowania zbiorczego.
HAN.01 Pytanie 25
Prowadzenie sprzedaży

Podczas aranżacji powierzchni sprzedażowej w małym sklepie samoobsługowym należy zakładać, że na sprzęt do prezentacji produktów powinno się przeznaczyć od 30% do 40% całkowitej powierzchni, a na drogi komunikacyjne

A. od 60% do 70%
B. od 40% do 50%
C. od 10% do 20%
D. od 20% do 30%
HAN.01 Pytanie 26
Prowadzenie sprzedaży

Aby zatwierdzić transakcję zakupu i sprzedaży na urządzeniu fiskalnym, należy wydrukować

A. przelew
B. paragon
C. fakturę
D. rachunek
HAN.02 Pytanie 27
Prowadzenie działań handlowych

Której reklamy dotyczą cele wymienione w ramce?

Cele reklamy:

– budowanie preferencji marki,

– zmiana odbioru atrybutów produktu przez klienta,

– zachęcanie klienta do natychmiastowego zakupu,

– budowanie relacji lojalnościowej z klientem.

A. Porównawczej.
B. Informującej.
C. Przypominającej.
D. Nakłaniającej.
HAN.02 Pytanie 28
Prowadzenie działań handlowych

Które z wymienionych produktów można trzymać w sąsiedztwie przypraw?

A. Dżem owocowy
B. Chleb świeży
C. Ser żółty na wagę
D. Mąkę pszenną
HAN.01 Pytanie 29
Prowadzenie sprzedaży

Jakiego elementu można nie uwzględniać przy tworzeniu oferty handlowej?

A. Informacje kontaktowe sklepu
B. Data ważności oferty
C. Fotografia proponowanych produktów
D. Lista oferowanych produktów
HAN.02 Pytanie 30
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz cenę detaliczną netto pralki, jeśli wartość netto zakupu 10 pralek w hurtowni wynosi 9000,00 zł.
Średnie koszty handlowe ustalone przez sklep detaliczny wynoszą 900,00 zł, a oczekiwany zysk stanowi
15% ceny zakupu.

A. 1 125,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 035,00 zł
D. 1 575,00 zł
HAN.02 Pytanie 31
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z zasadą FIFO z magazynu jako pierwsze zostaną wydane towary, które przybyły

A. otrzymane najpóźniej.
B. najtańsze.
C. najdroższe.
D. otrzymane najwcześniej.
HAN.01 Pytanie 32
Prowadzenie sprzedaży

Zwiększenie długu spowodowane brakiem spłaty faktur przez firmę prowadzi do zmian

A. w zysku netto przedsiębiorstwa
B. w należnościach przedsiębiorstwa
C. w zapasach przedsiębiorstwa
D. w zobowiązaniach przedsiębiorstwa
HAN.01 Pytanie 33
Prowadzenie sprzedaży

Pracownik, który ponosi odpowiedzialność materialną, przypadkowo uszkodził towary. Wartość powstałej szkody została oszacowana na 12 000,00 zł. Jego miesięczne wynagrodzenie wynosi 3 000,00 zł. Jaką maksymalną kwotę odszkodowania z tytułu wyrządzonej szkody może domagać się od pracownika pracodawca?

A. 9 000,00 zł
B. 12 000,00 zł
C. 3 000,00 zł
D. 1 500,00 zł
HAN.01 Pytanie 34
Prowadzenie sprzedaży

Jaka będzie wartość podatku VAT, jeśli cena netto towaru wynosi 27 500,00 zł, a towar podlega 8% stawce VAT?

A. 2 200,00 zł
B. 25 300,00 zł
C. 27 662,97 zł
D. 2 037,03 zł
HAN.01 Pytanie 35
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów można zgłaszać do reklamacji z powodu niezgodności z umową, jeśli reklamacja została dokonana w odpowiednim czasie?

A. Sukienkę z rozdarciem wynikającym z niedbalstwa użytkownika
B. Bluzkę, która straciła kolor po praniu w zbyt wysokiej temperaturze
C. Torebkę uszkodzoną w wyniku naturalnego zużycia materiału
D. Płaszcz, którego tkanina odbarwiła się podczas deszczu
HAN.01 Pytanie 36
Prowadzenie sprzedaży

Które z wymienionych produktów powinny być chronione przed kradzieżą poprzez stosowanie etykiety zabezpieczającej?

A. Perfumy
B. Spodnie
C. Pralinki
D. Lodówka
HAN.02 Pytanie 37
Prowadzenie działań handlowych

W dniu 01.07.2014 r. klient kupił pralkę, którą dostarczono mu 03.07.2014 r. W dniu otrzymania towaru klient stwierdził, że towar posiada wadę fizyczną. Zgodnie z przytoczonymi przepisami, sprzedawca poniesie odpowiedzialność z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący powiadomi go o wadzie towaru najpóźniej do dnia

Fragment Ustawy Kodeks cywilny
(…)
Art. 563.
§ 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych.
§ 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku – gdy wada wyszła na jaw dopiero później jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu.
§ 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego.
(…)

A. 01.08.2014 r.
B. 01.07.2015 r.
C. 03.07.2015 r.
D. 03.08.2014 r.
HAN.01 Pytanie 38
Prowadzenie sprzedaży

W skład kosztów zmiennych w firmie handlowej wchodzą koszty

A. wynajmu lokali.
B. ochrony obiektów.
C. transportu towarów.
D. wynagrodzenia kadry zarządzającej.
HAN.02 Pytanie 39
Prowadzenie działań handlowych

Sprzedawca w sklepie ma obowiązek przyjąć od konsumenta zgłoszenie reklamacyjne związane z rękojmią, które zostało złożone w czasie

A. 40 miesięcy od momentu zauważenia wady
B. 36 miesięcy od momentu zauważenia wady
C. 1 roku od momentu zauważenia wady
D. 2 lat od momentu zauważenia wady
HAN.02 Pytanie 40
Prowadzenie działań handlowych

Saldo początkowe na stronie debetowej powinno być zapisane na koncie

A. Inwestycje długoterminowe
B. Kapitał zakładowy
C. Zobowiązania wobec pracowników
D. Kredyty bankowe