Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie sprzedaży

Jaką wartość przyjmuje się jako podstawę opodatkowania towarów oraz usług w systemie VAT?

A. wartość netto towarów i usług.
B. całkowita wartość towarów i usług.
C. cena zakupu towarów i usług w hurcie.
D. wydatki na zakup towarów i usług.
Prowadzenie sprzedaży

Po dokonaniu inwentaryzacji towarów, stwierdzony brak został uznany za winę. Kto podejmuje decyzję o obciążeniu osoby materialnie odpowiedzialnej wartością brakującego towaru uznanego za winny?

A. Przewodniczący zespołu spisowego
B. Kierownik działu handlowego
C. Kierownik przedsiębiorstwa
D. Przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej
Prowadzenie sprzedaży

Tabela przedstawia ofertę sklepu papierniczego. Klient kupił 2 długopisy, 1 teczkę wiązaną, 1 zeszyt 80 kartkowy w linie i 2 zeszyty 60 kartkowe w kratkę. Zapłacił banknotem 100 zł. Oblicz, ile otrzymał reszty.

Nazwa towaruCena w zł/szt.
Długopis2,00
Zeszyt w kratkę 60 kartkowy3,50
Zeszyt w linie 80 kartkowy3,80
Teczka wiązana1,20

A. 86 zł
B. 84 zł
C. 54 zł
D. 76 zł
HAN.02 Pytanie 44
Prowadzenie działań handlowych

Na początku 2022 roku w przedsiębiorstwie opracowano analizę SWOT, obejmującą wewnętrzne i zewnętrzne czynniki istotne dla rozwoju przedsiębiorstwa. Przedstawiony czynnik powinien być w niej wymieniony

Według prognoz NBP, średnioroczna inflacja w roku 2023 wyniesie 14,5%.

A. w zagrożeniach płynących z otoczenia.
B. w mocnych stronach przedsiębiorstwa.
C. w szansach płynących z otoczenia.
D. w słabych stronach przedsiębiorstwa.
HAN.01 Pytanie 45
Prowadzenie sprzedaży

Jakie produkty powinny być ustawione obok siebie w sklepie?

A. Zaspokajające tę samą potrzebę
B. W opakowaniach o identycznych rozmiarach
C. W tej samej kategorii cenowej
D. W opakowaniach o tym samym kolorze
Prowadzenie działań handlowych

W sklepie detalicznym pracuje 3 pracowników, którzy są wynagradzani w systemie prowizyjnym. Całkowita stawka prowizyjna wynosi 0,2%. Prowizja jest dzielona równo pomiędzy zatrudnionych. Jaką sumę otrzyma jeden z pracowników, jeśli miesięczna wartość sprzedaży wynosi 4 200 000 zł?

A. 2 800 zł
B. 8 400 zł
C. 4 800 zł
D. 8 200 zł
HAN.01 Pytanie 47
Prowadzenie sprzedaży

Cyfra kontrolna w kodzie kreskowym, która weryfikuje prawidłowość skanowania towaru, znajduje się

A. za cyfrą wskazującą nazwę producenta
B. za cyfrą określającą kraj pochodzenia
C. na początku
D. na końcu
HAN.01 Pytanie 48
Prowadzenie sprzedaży

Klientka chce kupić świeżą, chudą rybę. Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w tabeli sprzedawca powinien polecić jej

Grupa rybZawartość tłuszczuNazwy ryb
Tłustepowyżej 5%łosoś, makrela, szprot, tuńczyk węgorz, halibut
Średnio tłusteod 1% do 5%karp, leszcz, lin, płoć, pstrąg
Chudedo 1%morszczuk, okoń, dorsz, szczupak

A. filety z dorsza.
B. patroszonego karpia.
C. dzwonki łososia.
D. płaty pstrąga.
HAN.01 Pytanie 50
Prowadzenie sprzedaży

Rodzaj metody badawczej, w której kluczowym narzędziem do gromadzenia danych jest ustandaryzowany kwestionariusz, to

A. test obrazkowy
B. eksperyment
C. ankieta
D. burza mózgów
HAN.01 Pytanie 51
Prowadzenie sprzedaży

Limit strat towarowych w sklepie jest ustalony w celu pokrycia ubytków

A. spowodowanych przeterminowaniem towarów
B. wynikających z wydarzenia losowego
C. spowodowanych włamaniami oraz kradzieżami
D. wynikających z naturalnych cech towarów
Prowadzenie sprzedaży

Wykorzystanie zasady łańcucha chłodniczego w handlu artykułami spożywczymi polega na utrzymaniu temperatury

A. poniżej 0 stopni C - wyłącznie w czasie transportu i magazynowania
B. poniżej 0 stopni C - od wytworzenia do spożycia
C. chłodniczej - od wytworzenia do spożycia
D. chłodniczej - jedynie w trakcie transportu i przechowywania
Prowadzenie sprzedaży

Jakie działanie nie jest powiązane z odbiorem zakupionych towarów w sklepie?

A. Ocena stanów magazynowych w celu ustalenia zapotrzebowania na towary
B. Weryfikacja jakości dostarczonych produktów
C. Sprawdzenie zgodności towarów z dokonanym zamówieniem
D. Porównanie ilości dostarczonego towaru z dokumentacją towarzyszącą
HAN.01 Pytanie 54
Prowadzenie sprzedaży

Zamieszczona procedura obsługi klienta dotyczy sprzedaży

PROCEDURA OBSŁUGI
1.Złożenie zamówienia.
2.Potwierdzenie złożenia zamówienia.
3.Rezerwacja towaru.
4.Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji.
5.Informacja o wysyłce.
6.Podziękowanie za dokonanie zakupu.

A. preselekcyjnej.
B. tradycyjnej.
C. samoobsługowej.
D. internetowej.
Prowadzenie sprzedaży

Aby przekonać klienta sklepu odzieżowego do zakupu kilku elementów odzieży, które mogą tworzyć zestaw, należy

A. zawieść ubrania na różnych wieszakach
B. zaprezentować dopasowane do siebie ubrania na różnych manekinach
C. pokazać pasujące do siebie ubrania na jednym manekinie
D. ustawić ubrania w witrynie sklepu
HAN.02 Pytanie 56
Prowadzenie działań handlowych

Jaką formę promocji powinien wybrać nowo otwarty salon fryzjerski?

A. Reklamę z kuponami rabatowymi w lokalnej prasie
B. Wysłanie oferty salonu do firm z sektora fryzjerskiego
C. Emisję reklamy w formie filmu w ogólnokrajowej telewizji
D. Prezentację całkowitej oferty usług na targach międzynarodowych
Prowadzenie sprzedaży

Tabela przedstawia rozbieżności między stanem księgowym a rzeczywistym, ustalone w wyniku inwentaryzacji przeprowadzonej w jednostce handlowej. W toku postępowania wyjaśniającego komisja inwentaryzacyjna stwierdziła

TowarJ.m.Cena (zł)Stan
Księgowy (szt.)Rzeczywisty (szt.)
Płaszczszt.300,00101100
Kurtkaszt.150,0099100

A. niedobór płaszcza 300 zł i nadwyżkę kurtki 150 zł
B. nadwyżkę płaszcza 300 zł i niedobór kurtki 150 zł
C. niedobór płaszcza 150 zł i nadwyżkę kurtki 300 zł
D. nadwyżkę płaszcza 150 zł i niedobór kurtki 300 zł
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal wartość rozchodu 250 szt. towaru A, jeżeli do wyceny rozchodu towarów stosuje się metodę FIFO.

Tabela. Wyciąg z kartoteki magazynowej
Nr dowoduTowarIlość w szt.Cena w zł
Pz nr 1Towar A20011,00
Pz nr 2Towar A10010,00

A. 2 700,00 zł
B. 2 500,00 zł
C. 2 625,00 zł
D. 2 750,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Jaką czynność powinien podjąć sprzedawca, gdy klient nie odebrał zamówionego telewizora?

A. Wystawić towar do sprzedaży, nie informując nabywcy
B. Zwrócić towar na przechowanie na własny koszt
C. Dostarczyć zakupiony towar na koszt kupującego
D. Zwrócić towar na przechowanie na koszt nabywcy
Prowadzenie sprzedaży

Klient zapłacił za zakupiony towar banknotem o nominale 200 zł i otrzymał od sprzedawcy resztę w wysokości 40,40 zł. Jaką wartość miały zakupione towary?

A. 149,40 zł
B. 140,40 zł
C. 159,60 zł
D. 160,60 zł
HAN.01 Pytanie 62
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zestawienie towarów może być w pełni sprzedawane zarówno w tradycyjny, jak i nowoczesny sposób?

A. Słodycze w opakowaniach, mleko, żywe ryby, zabawki, owoce
B. Wędliny pakowane hermetycznie, owoce, mleko, zabawki, słodycze w opakowaniach
C. Owoce, słodycze w opakowaniach, wędliny krojone na życzenie klienta, mleko, zabawki
D. Mleko, owoce, ciasto sprzedawane na wagę, zabawki, słodycze w opakowaniach
HAN.02 Pytanie 63
Prowadzenie działań handlowych

Model AIDA (Attention – Interest – Desire – Action) jest wykorzystywany w trakcie

A. ustalania metod pozyskiwania informacji rynkowych
B. oceny wyników badań marketingowych
C. tworzenia efektywnych komunikatów reklamowych
D. określania celów kampanii reklamowej
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę płatności stosuje się w handlu międzynarodowym, polegającą na zamrożeniu funduszy na koncie dłużnika i ich przekazaniu w zamian za odpowiednie dokumenty?

A. weksle
B. zlecenie przelewu
C. zlecenie zapłaty
D. akredytywa
HAN.02 Pytanie 68
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji przedstawionych w tabeli ustal, do której grupy wiekowej powinno skierować przedsiębiorstwo swoją ofertę, jeżeli kryterium wyboru jest liczebność grupy wiekowej.

Grupa wiekowaSkumulowany wskaźnik struktury (%)
Dwudziestolatkowie10
Trzydziestolatkowie50
Czterdziestolatkowie70
Pięćdziesięciolatkowie100

A. Dwudziestolatków.
B. Czterdziestolatków.
C. Trzydziestolatków.
D. Pięćdziesięciolatków.
HAN.01 Pytanie 69
Prowadzenie sprzedaży

Towary często rotujące powinny być eksponowane na półkach sklepowych

A. w pobliżu wejścia
B. jak najdalej od drzwi
C. na wysokości oczu klientów
D. na najniższych poziomach
Prowadzenie sprzedaży

Kwota VAT do zapłaty w urzędzie skarbowym stanowi różnicę między

A. podatkiem VAT należnym a podatkiem VAT naliczonym
B. wartością brutto zakupu a podatkiem VAT naliczonym
C. wartością brutto sprzedaży a podatkiem VAT należnym
D. podatkiem VAT należnym a podatkiem VAT naliczonym
HAN.01 Pytanie 72
Prowadzenie sprzedaży

Rodzaj spółki, w której wszyscy wspólnicy osobiście zajmują się jej sprawami oraz odpowiadają za zobowiązania w sposób solidarny, nieograniczony i osobiście, to spółka

A. komandytowa
B. z ograniczoną odpowiedzialnością
C. jawna
D. akcyjna
HAN.01 Pytanie 73
Prowadzenie sprzedaży

Zysk brutto przedsiębiorstwa ALFA obliczony na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli wynosi

Wybrane dane rachunku zysków i strat przedsiębiorstwa ALFA
WyszczególnienieWartość w zł
zysk na działalności gospodarczej200 000,00
przychody finansowe20 000,00
koszty finansowe10 000,00
zyski nadzwyczajne0 000,00
straty nadzwyczajne50 000,00

A. 200 000,00 zł
B. 170 000,00 zł
C. 210 000,00 zł
D. 220 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 76
Prowadzenie działań handlowych

Aby wzmocnić zachowania zakupowe oraz budować lojalność wobec produktów i marek, firma handlowa powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim pełnią rolę

A. motywującą
B. edukacyjną
C. przypominającą
D. informacyjną
HAN.01 Pytanie 78
Prowadzenie sprzedaży

Znak jakości (KJ), który może być umieszczony na etykiecie produktu lub towaru, potwierdza przeprowadzenie kontroli jakości przez

A. dystrybutora
B. producenta
C. sprzedawcę detalicznego
D. nabywcę
HAN.01 Pytanie 80
Prowadzenie sprzedaży

Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?

Rodzaj kremuWartość sprzedaży w zł
Owocowy4 300
Nagietkowy3 500
Rumiankowy4 200
Przeciwalergiczny8 000
RAZEM20 000

A. Nagietkowy.
B. Owocowy
C. Rumiankowy.
D. Przeciwalergiczny.